Originally posted by jhelen
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Se mikä autonvalmistajien osaamistason osoittelusta tekee hankalaa, on moottoreiden tehoerot. Suurempitehoisella moottorilla päästöjenmuodostus ja esim. EGR-järjestelmän toiminta ja toimintavarmuus on vaativampaa kuin pienempitehoisella moottorilla.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Miksi rajoja pitää asettaa? Me kuollaan kaikki muutenkin.Originally posted by ThemeJ View PostEli jos joku antaa rajat mihin moottorin pitää mennä, ja jos moottorivalmistaja ei osaa rakentaa konetta, niin rajojen antajien pitäis korvata se ettei valmistaja vaan osaa?Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Menee niitä coolereita samaan malliin 50d:ssä, omaani vaihdettu about 100tkm:ssä jäähdytysnestevuodon takia&bypass putki poikki.Originally posted by jhelen View PostNoh 2 litraisissa ongelmaa, mutta ei mun E61 3 litraisessa.
Päästörajat on eri luokkaa, mutta kuitenkin. Ei se ihan 1:1 mene moottorin koon ja ongelmien suhteen. Eikä taida 550Dssäkään olla ongelmaa?
Jännä juttu tässä munkin autossa, 2014 m50d f15, kampanja oli auki vielä n.1vk sitten, mutta ei enää. Selityksenä oli, että kaikkiin avattu aktio, ja sitten vasta lopulta arvottu mikä siihen kuuluu ja mikä ei
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Kannattaa varmaan pistäytyä vaikka delhissä kokeilemassa miltä se tuntuu kurkunpäässä kun ilma ei oo ihan niin raikasta kuin siellä perähikiällä kotopuolessa. Tai jos ei pinkka sinne asti riitä niin Krakovassakin pääsee tyynenä päivänä jo tunnelmaan.Originally posted by arpuC View PostMiksi rajoja pitää asettaa? Me kuollaan kaikki muutenkin.
En ole itsekään ituhippeyden kannalla, mutta ei nyt sentään ihan kaikkipaskaksvaan -meiningilläkään tähän maailmaan voi suhtautua.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Jos haluaisi vähän ilkeästi spekuloida, niin saattahan imagosyistä olla suotuisampaa ilmoittaa että palovaaralliset mallit valmistusajankohtineen ovat vain kapea siivu, kuin myöntää rehellisesti että itse asiassa täytyykin joka ikinen korealaisosalla varustettu käyttää tarkastettavana. Voihan sitä aktiota myöhemmin kohun laimennettua laajentaa enemmänkin.Originally posted by suppari View PostJännä juttu tässä munkin autossa, 2014 m50d f15, kampanja oli auki vielä n.1vk sitten, mutta ei enää. Selityksenä oli, että kaikkiin avattu aktio, ja sitten vasta lopulta arvottu mikä siihen kuuluu ja mikä ei
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Ihan rationaalista toimintaahan tuo on eikä pelkkää penninvenytystä. On kaikin puolin järkevää puuttua nopeasti versioihin, joissa riski on suurin ja jättää vähäisemmät riskit myöhemmäksi.Originally posted by JaniLap View PostJos haluaisi vähän ilkeästi spekuloida, niin saattahan imagosyistä olla suotuisampaa ilmoittaa että palovaaralliset mallit valmistusajankohtineen ovat vain kapea siivu, kuin myöntää rehellisesti että itse asiassa täytyykin joka ikinen korealaisosalla varustettu käyttää tarkastettavana. Voihan sitä aktiota myöhemmin kohun laimennettua laajentaa enemmänkin.
On varmaan ihan selvää, että miljoonia uusia EGR-härpäkkeitä ei materialisoidu merkkihuoltojen hyllyille käden käänteessä vaan osien valmistus ja varsinkin tarkastustyön suorittaminen ottaa aikansa.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Lähtökohdan kuitenkin pitäisi olla se, että rajoja ei annettaisi mielivaltaisesti vaan niille olisi kunnolliset faktaperusteetkin olemassa.Originally posted by ThemeJ View PostEli jos joku antaa rajat mihin moottorin pitää mennä, ja jos moottorivalmistaja ei osaa rakentaa konetta, niin rajojen antajien pitäis korvata se ettei valmistaja vaan osaa?
Autoteollisuudessakin on intressejä moneen suuntaan: tiukemmat rajat kun usein merkitsevät komponettivalmistajille tilaisuutta myydä uusia mötiköitä autonvalmistajille - ja myöhemmin kovemmalla hinnalla jälkimarkkinoille.
Jos kiinnostusta riittää, niin käykääpä vähän tonkimassa, millaista tieteellistä faktaa löytyy NOx-rajoitusten tueksi. Vakuuttaako?Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Tästä olen kanssasi samaa mieltä, että on varmasti sellainen näkökulma, jota BMW:llä joudutaan miettimään kun päivitettyä varaosaa ei ole riittävästi saatavilla - jos on ylipäätään tällä hetkellä. Täytyy ostaa aikaa hinnalla, joka ei ole kohtuuton. Mielestäni tässä on kuitenkin pyritty luomaan enemmänkin sellaista mielikuvaa, jonka perusteella ongelma olisi todellista mittakaavaa pienempi ilmoittamalla ainakin Euroopan markkina-alueella tarkastettavien ajoneuvojen kohdalla suhteellisen kapea otanta. Toisaalta kaupallisessa toiminnassa myös ymmärrettävää. Toisaalta onko korealaismarkkinoiden kohdalla tarkastusten ja korjausten laajuus sitten yliampuvaa, johon BMW:n vain oli taivuttava paikallisen ilmapiirin voimakaasta painostuksesta johtuen? Minulla tähän ei ole vastausta.Originally posted by radiaani View PostOn kaikin puolin järkevää puuttua nopeasti versioihin, joissa riski on suurin ja jättää vähäisemmät riskit myöhemmäksi.
On varmaan ihan selvää, että miljoonia uusia EGR-härpäkkeitä ei materialisoidu merkkihuoltojen hyllyille käden käänteessä vaan osien valmistus ja varsinkin tarkastustyön suorittaminen ottaa aikansa.
On kuitenkin toinen tarina, kuinka tämä on saatu konkretisoitua kuluttajille suunnattuun (autonsa syttymistä parhaillaan odottavien) viestintään tavalla, joka herättää enemmän luottamusta kuin epäilyksiä, ja kannustaa odottamaan rauhallisesti tilanteen kehittymistä. Varmasti myös siitä syystä, että samalla moni asiaa itsekseen pohtiva lukee lehdistä uutisia myös ensivaiheen kampanjan ulkopuolelle rajattujen autojen paloilmoituksista.
No rapatessa roiskuu, se on varmasti kaikkien leikkiin ryhtyneiden vain hyväksyttävä tässä vaiheessa.
Kerro lisää, kun näkökulmasi jäi avoimeksi? Tarkoitatko että typenoksidien terveys- ja ilmastovaikutuksista ei oie tieteellistä näyttöä päästörajoitusvaatimusten tueksi - tai että näyttö on laadultaan vähintäänkin arveluttavaa? Miksi näin?Originally posted by radiaani View PostJos kiinnostusta riittää, niin käykääpä vähän tonkimassa, millaista tieteellistä faktaa löytyy NOx-rajoitusten tueksi. Vakuuttaako?Last edited by JaniLap; 21-09-2018, 08:58.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Tuntuu, että ihan hatusta vedettyjä noi päästönormit, niin kuin monet muutkin säännöt ja asetukset, mitä EU levittää ympäriinsä.
Comment
-
Eipä kyllä kiinnosta NOx päästöt pätkääkään, ainakaan näin Suomalaisittain. Puhe olikin vaan siitä, että jos annetaan rajat mihin moottorin pitää mennä, oli se raja päästöjen, tehon tai vaikka männäntapin paksuuden raja, niin eikös se ole moottorinvalmistajan vika jos ei koneet niihin rajoihin rikkoutumatta pääse eikä sen rajojen asettajan? Se, että onko tuo nox raja mihin näiden palavien bemareiden pitää päästä kohtuuton niin enpä ota kantaa, mutta näemmä osa autovalmistajista pääsee niihin rajoihin ilman että auto syttyy palamaan.Originally posted by radiaani View PostLähtökohdan kuitenkin pitäisi olla se, että rajoja ei annettaisi mielivaltaisesti vaan niille olisi kunnolliset faktaperusteetkin olemassa.
Autoteollisuudessakin on intressejä moneen suuntaan: tiukemmat rajat kun usein merkitsevät komponettivalmistajille tilaisuutta myydä uusia mötiköitä autonvalmistajille - ja myöhemmin kovemmalla hinnalla jälkimarkkinoille.
Jos kiinnostusta riittää, niin käykääpä vähän tonkimassa, millaista tieteellistä faktaa löytyy NOx-rajoitusten tueksi. Vakuuttaako?Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
^ meneekö tässä typen oksidit ja hiilidioksidi sekaisin. Ensimmäinen on nimenomaan ongelmallinen paikallispäästö ja jälkimmäinen globaali ongelma.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
Comment