Originally posted by Freak
View Post
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Tässä nyt tullaan taas tähän vitun typerästi muotoiltuun lainsäädäntöön. Sitä ei varmaan varsinaisesti missään vaadita, vaikka muistan kyllä semmosen kohdan joskus lukeneeni mutta en sitä yhtäkkiä mistään löytänyt. Silti monessa kohdassa viitataan tuulilasiin. Tarviiko sitä nyt sitten vai ei, sain siihen joskus yhden mielipiteen mutta tuskin sekään oikea on vaikka pääkallopaikalta vastaus tuli. Ei sillä nyt sisäänsä ole väliä, mutta hyvä esimerkki siitä miten lakia voi tulkita niinkuin sen haluaa.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
-
Toinen epäkohta on suomen kieli. Ei nyt varsinaisesti koske juuri tuulilasia, mutta otan sen esimerkiksi. Senhän pitäisi olla oikeasti nimeltään tuuli-ikkuna. Tuulilasina se mielletään automaattisesti lasiksi, vaikka voisi olla muutakin materiaalia, esim. muovia.Originally posted by ThemeJ View PostTässä nyt tullaan taas tähän vitun typerästi muotoiltuun lainsäädäntöön. Sitä ei varmaan varsinaisesti missään vaadita, vaikka muistan kyllä semmosen kohdan joskus lukeneeni mutta en sitä yhtäkkiä mistään löytänyt. Silti monessa kohdassa viitataan tuulilasiin. Tarviiko sitä nyt sitten vai ei, sain siihen joskus yhden mielipiteen mutta tuskin sekään oikea on vaikka pääkallopaikalta vastaus tuli. Ei sillä nyt sisäänsä ole väliä, mutta hyvä esimerkki siitä miten lakia voi tulkita niinkuin sen haluaa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Nii no siitä materiaalista on sentään tässä tapauksessa laissa säädetty ja se muovi ei käy...Originally posted by Freak View PostToinen epäkohta on suomen kieli. Ei nyt varsinaisesti koske juuri tuulilasia, mutta otan sen esimerkiksi. Senhän pitäisi olla oikeasti nimeltään tuuli-ikkuna. Tuulilasina se mielletään automaattisesti lasiksi, vaikka voisi olla muutakin materiaalia, esim. muovia.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Täälä kun on kaikki tietäjät paikalla niin esitänpä kysymyksen. Saako 3/91 vuoden e34 535 katsastettua katittomaksi? Auto on tuotu ilmeisesti saksasta joskus. Koneen kyljessä oli kylmäkäyntirikastusta haittaava värkki, jolla saksalaiset ovat ilmeisesti saaneet verohelpotusta, pienentyneiden päästöjen vuoksi. Tästä ei kuitenkaan ole mitään mainintaa mistään eli ei vaikuttane mihinkään.
Comment
-
2011 yritin samaa omalle saksantuonti e30:lle. Ja ei onnistunut. Pyysin myös BMW:ltä todistusta että kyseistä autoa on valmistettu myös ilman kattia tuolloin. Sieltä vastasivat vaan:Originally posted by sepi79 View PostTäälä kun on kaikki tietäjät paikalla niin esitänpä kysymyksen. Saako 3/91 vuoden e34 535 katsastettua katittomaksi? Auto on tuotu ilmeisesti saksasta joskus. Koneen kyljessä oli kylmäkäyntirikastusta haittaava värkki, jolla saksalaiset ovat ilmeisesti saaneet verohelpotusta, pienentyneiden päästöjen vuoksi. Tästä ei kuitenkaan ole mitään mainintaa mistään eli ei vaikuttane mihinkään.
"Hyvä BMW-asiakas,
Kiitos yhteydenotostanne BMW-asiakaspalveluun.
BMW Ag/BMW Nordic/BMW Suomi ei tue ajoneuvoihin tehtyjä rakennemuutoksia (mm.
moottorinvaihdot, jarrumuutokset, alkuperäisvarusteiden poistot, jne…) Rakennemuutoksiin liittyviä
lausuntoja/todistuksia ei voida näin ollen toimittaa. BMW Ag/BMW Nordic/BMW Suomi suosittelee,
että autojen alkuperäistä tehdasrakennetta ja -varustusta ei muuteta. Vauriokorjaustapauksissa
suosittelemme auton korjausta alkuperäisen tehdasvarustuksen ja –rakenteen mukaiseksi."Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
Ei saaOriginally posted by sepi79 View PostTäälä kun on kaikki tietäjät paikalla niin esitänpä kysymyksen. Saako 3/91 vuoden e34 535 katsastettua katittomaksi? Auto on tuotu ilmeisesti saksasta joskus. Koneen kyljessä oli kylmäkäyntirikastusta haittaava värkki, jolla saksalaiset ovat ilmeisesti saaneet verohelpotusta, pienentyneiden päästöjen vuoksi. Tästä ei kuitenkaan ole mitään mainintaa mistään eli ei vaikuttane mihinkään.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Saako kat,tien määrää muuttaa, mulla tossa projektissa on kaksi kattia, pieni pakosarjassa ja iso auton alla. Olisi tarkoitus jättää ahtimen tieltä tuo ensimmäinen pois. Purin yhden sellaisen ja siellä oli 2cm paksuinen kenno josta lentää kärpäset läpi.
Comment
-
Minkä vuosimallin auto? Teoriassa kai jos on EU(EY?) tyyppihyväksytty niin pitäisi virallisesti korvata katti/katit vain siihen autoon tyyppihyväksytyllä tarvikekatilla.Originally posted by BMW525Xda View PostSaako kat,tien määrää muuttaa, mulla tossa projektissa on kaksi kattia, pieni pakosarjassa ja iso auton alla. Olisi tarkoitus jättää ahtimen tieltä tuo ensimmäinen pois. Purin yhden sellaisen ja siellä oli 2cm paksuinen kenno josta lentää kärpäset läpi.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
Silloin ei liene eu tyyppihyväksytty ja on varmaan suht sama kunhan on katti ylipäätään ja päästöt menee läpi.Originally posted by BMW525Xda View Post-93vmE39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
En nyt tähän hätään jaksa tarkistaa pitääkö paikkaansa, mutta muistelisin että siinä lukee vain niin että katalysaattoria ei saa poistaa. Sinäänsä määrään ei sen tarkemmin taidettu ottaa kantaa. Mutta voishan sen niin ajatella, että kaksi vanhaa on paskempia kuin yksi uusi joten tuskin tulee sanomista.Originally posted by BMW525Xda View PostSaako kat,tien määrää muuttaa, mulla tossa projektissa on kaksi kattia, pieni pakosarjassa ja iso auton alla. Olisi tarkoitus jättää ahtimen tieltä tuo ensimmäinen pois. Purin yhden sellaisen ja siellä oli 2cm paksuinen kenno josta lentää kärpäset läpi.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Harmi. Ei mulla varsinaisesti mitään syytä olekkaan sen katin poistamiselle, olisin vaan napannut pois sitten kun siitä aika jättää.Originally posted by Osmis View Post2011 yritin samaa omalle saksantuonti e30:lle. Ja ei onnistunut.
Miksei? Johtuuko vuosimallista, siitä että auto on tuontiauto vai onko homma ihan vaan yksiselitteisesti kielletty?Originally posted by ThemeJ View PostEi saa
Comment
-
Nykyisillä säädöksillä: jos auto on rullannut tehtaalta ulos katti putkessa ei sitä saa poistaa. En nyt ota kantaa näihin joissa ei ole kattia merkkailtu mihinkään tietoihin.Originally posted by sepi79 View PostHarmi. Ei mulla varsinaisesti mitään syytä olekkaan sen katin poistamiselle, olisin vaan napannut pois sitten kun siitä aika jättää.
Miksei? Johtuuko vuosimallista, siitä että auto on tuontiauto vai onko homma ihan vaan yksiselitteisesti kielletty?
Comment
-
Asia selvä. Annetaan olla ja laitetaan jotain muuta tilalle kun murenee lopullisesti.Originally posted by _ville View PostNykyisillä säädöksillä: jos auto on rullannut tehtaalta ulos katti putkessa ei sitä saa poistaa. En nyt ota kantaa näihin joissa ei ole kattia merkkailtu mihinkään tietoihin.
Comment
-
Jos se on murenemassa niin ota kissa pois ja laita seuraava tilalle ennen seuraavaa katsastusta. Mureneva tai rikkoitunut katti voi aiheuttaa paljon ongelmia koneelle kun pakokaasut eivät pääse enää pois ilman kovaa vastusta ja lämpöä ja hajuongelmia on tiedossa.Originally posted by sepi79 View PostAsia selvä. Annetaan olla ja laitetaan jotain muuta tilalle kun murenee lopullisesti.
Kannattaa myös ottaa vanhasta katista rahat pois sen sisällä on jalometalleja esim platinaa tai palladiumia.
Comment
Comment