Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jrbeemer
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Noi X-bemarit on jotain kamalaa, mä en ole henk. koht. ikinä tajunnut niitä. Kalliita ja epämukavimpia autoja missä olen istunut, niin mekkerin kuin bemarinkin maasturit. Korkeammasta näköalapaikasta turhan kova "hinta" :think
    käyppä kokkeileen X5 4.8is. Alkaa tuntumaan maasturiki mukavalta

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by IIIolut View Post
    Evolven softasta on hyvä aloittaa
    Onko kellään tässä maassa puoluettomia penkitystuloksia ennen ja jälkeen Evolven softan asennusta?

    Leave a comment:


  • smo83
    replied
    Originally posted by veku View Post
    haistelee tien urat aika hyvin.
    se on sitä motorsporttia, kyllähän "kilpa-autossa" pitääkin tuntea tie

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mikä siinä E61:ssä on ajamisessa parempaa? Toki ohjaus jo toimintaperiaatteen mukaan pitäisikin olla parempi kuin M5:ssä, mutta entäpä verrattuna E39 530i yms. joissa on hammastanko? Tosin minun mielestäni esim. VW Scirocco oli parempi ajaa kuin E39...
    No ainakin tämä meidän auto menee kuin juna kelillä kuin kelillä ei vikuroi ohituksissa tai urissa,M5 taas on vikuri ohituksissa ja haistelee tien urat aika hyvin.

    Toki suurin syy voi olla se että ämmän renkaat alkaa olla vaihtokunnossa.
    Hyvä tuo ämmä on ajaa kun vaan tie on kunnossa

    Mitä tuolla Evolve softalla saa aikaseksi ?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Mun mielestä kanssa tuo 535d on hiljasempi kuin tuo ämmä,siinä on 18" renkaat ja farkussa 20" ja farkku on parempi ajaa..
    Mikä siinä E61:ssä on ajamisessa parempaa? Toki ohjaus jo toimintaperiaatteen mukaan pitäisikin olla parempi kuin M5:ssä, mutta entäpä verrattuna E39 530i yms. joissa on hammastanko? Tosin minun mielestäni esim. VW Scirocco oli parempi ajaa kuin E39...

    Leave a comment:


  • IIIolut
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Jotain piristystä pitää talven aikana keksiä tuohon femmaan jotta saa sekin polvet veteläksi
    Evolven softasta on hyvä aloittaa

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Hiljaisuuden puolesta e39 farkun jälkeen tuo e61 farkku on hiljaisempi. Toki sedan e39 on yhtä hiljainen kuin tuo e61.. Itse kahden e39 (sedan ja farkku) päädyin e61 tuplaturbo himmeliin, dieselistä kun ei e39:ssä ollut enää oikein järkevää jatkumoa
    Ajettavuuden osalta pidän kyllä tuota uudempaa femmaa vakaampana (toki dd ja aktiiviohaus yms löytyy tuosta omasta) mutta sisustan puolesta molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa Yhdistettynä noiden sisustat ollaan aika hyvin F10 sisustaa

    Katselin tuossa kuvia koneelta ja ex beige e39 m-sport sedani oli vaan todella hieno, sellaisen kelpuuttaisin vielä

    PS: käyn taas vilkuilemassa nettiautosta löytyisikö sopivaa josta haaveilla
    Mun mielestä kanssa tuo 535d on hiljasempi kuin tuo ämmä,siinä on 18" renkaat ja farkussa 20" ja farkku on parempi ajaa..
    Molemmathan on siitä hauskoja että melu ei paljoa muutu oli 80 tai 180 vauhtia.
    Ehkä se paras E39 olisi M5 jossa tämä uudempi laatikko joka E6x sarjassa

    Jotain piristystä pitää talven aikana keksiä tuohon femmaan jotta saa sekin polvet veteläksi

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Taasko meillä on hintakinaa
    Toivottavasti ei. Tosin voi olla parempi etten kommentoi tähän(kään) topiciin enää. Parilla tonnilla hyväksi kehuttu verhoomo tekee uudet verhoilut, laadusta en tiedä. Jotkut ainakin kehuneet.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Sisustan verhoilee uusiksi, se ei paljoa maksa.
    Taasko meillä on hintakinaa

    Sisustan uudelleenverhoiluun en näkisi muita vaihtoehtoja kuin kokonaan toisen auton Individual-sisustus. Uutena noita tuskin kukaan hankkii mutta käytettyjä löytynee, joista joutuu sitten ehkä jotain kulunutta uusimaan.

    Tämä siksi että en ole vielä törmännyt verhoilijaan joka tekisi edes likimain yhtä viimeisen päälle laadukasta jälkeä kuin Individual-paja. Arvaan että tämä aiheuttaa reaktioita mutta jälkikäteen verhoillut autot ovat näyttäneet laatunsa jo monesti esim pakkaskelien jälkeen tai kesähelteillä. Jos vaikka sauma on ollut näyttelytasoista ja materiaalivalinnat kalleimmasta päästä, on silti jokin luukku mennyt nahkeasti kiinni tai verhoilu irronnut taustalimauksestaan muutaman talven jälkeen. Siitä on vielä pitkä matka tehdastekoiseen sisustukseen joka kestää päivittäistä käyttöä vaihtelevissa olosuhteissa yli kymmenen vuotta. Omassa on Individual-nappaverhoilu vuodelta 2001 ja ainoa sanominen osuu kuskinpenkin istuinosan nahkan venymiseen. Jälkikäteen verhoilutin ratin ja kojelaudan.. Niiden jälki häiritsi silmää jo tuoreeltaan vaikka ne tehtiin uusiksi moneen kertaan ja nyt muutaman vuoden käytön jälkeen ne ovat hävettävän surkeassa kunnossa.

    Itse käytin verhoomoa jota on kehuttu monessa yhteydessä mutta laatukäsityksiä näyttää olevan monenlaisia.

    Koko sisustuksen tekeminen Individual-tyyliin maksanee parista tonnista kymppitonniin (ellei enemmänkin) ja sillä parilla tonnilla ei oikeasti saa muuta kuin pahan mielen. Ebaysta saattaa saada koko individual-sisustuksen siihen rahaan..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Alpina oli sillon listalla aiemmin, mutta se sai väistyä nykyisen tieltä.
    Mutta jos haikailet hiukan lisää tehoa, eri väriä ulkopuolelle ja sisustaan ja auton pitäisi yhä olla automaatti E39, niin Alpina voisi olla ratkaisu "ongelmaan". Tosin ei se minun silmään ulkoisesti näytä yhtä hyvältä kuin M-sport ja sisälläkin on omat ongelmansa.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Entäs tuo laatikon momentinmuuntimen lukitukseen vaikuttava muutos? Ja entä se Alpina B10 V8s, siinähän olisi enemmän tehoja...
    Clavu kokeili sitä softaa omassa 530d:ssään eikä tykännyt. En keksi mitään ongelmaa laatikon toiminnassa, niin en tiiä mitä siitä pitäs korjata.

    Alpina oli sillon listalla aiemmin, mutta se sai väistyä nykyisen tieltä.

    Tero

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    E39:n jälkeen ei ole järkeä (eikä varaa) vaihtaa muuhun

    Enpä olis uskonut silloin kun tuon nykyisen auton ostin, että kuinka paljon siihen pitää vielä uhrata euroja että siitä saa vielä hyvän auton. Moottorin huoltamiseen on mennyt jo sen pari tuhatta euroa ja nyt oon vaihtanut alustan osia oikein urakalla. Etupäästä on vaihtamatta oikeastaan enää vänkärin puolen taaempi alatukivarsi ja vakaajatankoon uudet kumit.

    Taka-akselin seutu on vielä tutkimatta, mahdollisesti takakelkan korihelat menee vaihtoon jossain vaiheessa, ja kardaanin vakionopeusnivel pitäis ilmeisesti vaihtaa aika pian.

    Luulen että kun tuon alustan saa joskus uusittua, niin se on sama sitten ajella tuolla suunniteltua pidempään. Onhan se suht hiljainen, hyvä kyyti ja tuo iso kuutonen jaksaa liikuttaa ihan kohtuullisesti.

    Joskus haaveilen E61 -07 530i:stä sillä uudemmalla moottorilla..
    Last edited by Guest; 12-10-2012, 13:21.

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Melkein vuoden ja 30tkm olen ehtinyt nyt ajella sigun e39:lla ja alkaa taas se perinteinen autonvaihtokuume nousta.

    Vaikka kilsoja on mittarissa melkein 250tkm niin luulen että paljoa tämän parempaa e39 en varmaan löydä (bensakoneiset ei onnistu). Nyt kun on taas mielessään pyöritellyt ja surffaillut niin enpä taida kuitenkaan vaihtaa. Autohan on mukava ajaa,kivan näköinen ja näköjään muista poiketen tarpeeksi tilava meidän 2+2 ja koira perheelle.

    Samaan rahaan ei parempaa vaihtoehtoa löydy ja Audi a6, joka eniten kiinnostaisi, pompsahtaa tuonne 20ke luokkaan.

    Krooninen autonvaihtokuume ilman kunnon syytä on aika ärsyttävää loppupeleissä...

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Hiljaisuuden puolesta e39 farkun jälkeen tuo e61 farkku on hiljaisempi. Toki sedan e39 on yhtä hiljainen kuin tuo e61.. Itse kahden e39 (sedan ja farkku) päädyin e61 tuplaturbo himmeliin, dieselistä kun ei e39:ssä ollut enää oikein järkevää jatkumoa
    Ajettavuuden osalta pidän kyllä tuota uudempaa femmaa vakaampana (toki dd ja aktiiviohaus yms löytyy tuosta omasta) mutta sisustan puolesta molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa Yhdistettynä noiden sisustat ollaan aika hyvin F10 sisustaa

    Katselin tuossa kuvia koneelta ja ex beige e39 m-sport sedani oli vaan todella hieno, sellaisen kelpuuttaisin vielä

    PS: käyn taas vilkuilemassa nettiautosta löytyisikö sopivaa josta haaveilla

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    En tiiä, mitä siihen enää keksisi pistää.
    Entäs tuo laatikon momentinmuuntimen lukitukseen vaikuttava muutos? Ja entä se Alpina B10 V8s, siinähän olisi enemmän tehoja...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎