Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jynqq
    replied
    Minkälaisia putkistoja porukka rakennellu M50 swappiin?
    Lähinnä eri vaihtoehdot vaimentimiin kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Itse laitoin aikaisemmin noin 15mm edestä prikkoja ja kone otti miltei konepeltiin kiinni. Nyt 4-5mm ja öljypohja asettuu aika tarkalleen palkin korkeudelle e34m50 kumeilla.

    Leave a comment:


  • Kimmo_M
    replied
    Onko teillä öljypohja kuinka paljon alempana kuin akselipalkki? Mitkä tukikumit ja paljonko spacereitä välissä?
    Last edited by Kimmo_M; 08-04-2016, 20:03.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Sitäkin sarjaa äsken katselin ;D. En vain löytänyt noin halpaa eurooppalaista toimittajaa. Tuohon hintaan ei kannata paljon custom-vauhtiksia teettää.

    EDIT: Eikun joo, tuohan on 323:een ja 325:een kaupteltu setti ja minä katselin vähän järeämpää mallia

    http://www.ebay.de/itm/Valeo-5240121...AAAOSwq7JUAiBf

    Se noissa tietysti on, että ne ovat massaltaan yhtä raskaita kuin kaksoismassapyörä, että siinä mielessä se Sachs ja valmiiksi kevyt vauhtipyörä vois olla kuitenkin lähempänä sitä mitä haen.
    Tuo näytti vaihtelevan mihin tuota myytiin. Joku paikka myi jopa 330i malleihin sopivana!

    Toisaalta eiköhän tuo kestä ihan hyvin kun kuitenkin 240mm levyllä. Painohan tuossa tosiaan on käsittääkseni sama mitä vakiossa.

    Itse käytin omassa b28 koneessa tuota m50 kiinteää pyörää ja siihen tarkoitettua 228mm kytkintä. Sekin kesti ainakin hyvin tuon ~300nm!

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Sitäkin sarjaa äsken katselin ;D. En vain löytänyt noin halpaa eurooppalaista toimittajaa. Tuohon hintaan ei kannata paljon custom-vauhtiksia teettää.

    EDIT: Eikun joo, tuohan on 323:een ja 325:een kaupteltu setti ja minä katselin vähän järeämpää mallia

    http://www.ebay.de/itm/Valeo-5240121...AAAOSwq7JUAiBf

    Se noissa tietysti on, että ne ovat massaltaan yhtä raskaita kuin kaksoismassapyörä, että siinä mielessä se Sachs ja valmiiksi kevyt vauhtipyörä vois olla kuitenkin lähempänä sitä mitä haen.
    Last edited by Skarpa; 01-03-2016, 15:21.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Kiitoksia vinkeistä, EMP. Samoja levyjä ja kytkimiä rupesin justiin itsekin katselemaan, kun huomasin erheeni tuon SRE-levyn kanssa. Ei mulla ihan niin paljon vääntöä ole tulossa.
    Ole hyvä vaan.
    Ja tuli myös nyt mieleen että saahan siihen myös valeolta tuollaista settiä kiinteällä pyörällä.
    http://www.ebay.co.uk/itm/Valeo-Soli...UAAOSwFqJWqmxu

    Edit saksanpuolelta 400e:http://www.ebay.de/itm/1x-Kupplungss...cAAOSwrklVQCTz
    Last edited by EMP; 01-03-2016, 15:02.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Kiitoksia vinkeistä, EMP. Samoja levyjä ja kytkimiä rupesin justiin itsekin katselemaan, kun huomasin erheeni tuon SRE-levyn kanssa. Ei mulla ihan niin paljon vääntöä ole tulossa.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Tavotteena olis saada omasta autosta suht. sivistynut tai sillä tavalla sopivasti sivistymätön, niin ehkä sen helinän vois jättää väliin. Näkyy vaan olevan 240mm jousitetyt levyt yllättävän hintavia. Sopiikohan tuo muuten yhteen vakion LUKin asetelman kanssa:think

    https://spareto.fi/tuotteet/88-1861-999-867-clutch-disk
    Tuolta saa ainakin kohtuu edukkaasti 240 levyä. Edit:Mikäli siis ei tarvitse olla tuo sre malli!
    http://www.autonvaraosat24.fi/sachs/1217971

    Ja tuolla myös e34 m5 koko kytkinpaketti joka sopii suoraan tuon 765 setin tilalle noihin tarvike vauhtiksiin.
    http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...v247_g479.html
    Last edited by EMP; 01-03-2016, 14:48.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Tavotteena olis saada omasta autosta suht. sivistynut tai sillä tavalla sopivasti sivistymätön, niin ehkä sen helinän vois jättää väliin. Näkyy vaan olevan 240mm jousitetyt levyt yllättävän hintavia. Sopiikohan tuo muuten yhteen vakion LUKin asetelman kanssa:think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vulcan View Post
    Vähän ihmettelinkin että olisko kumminki 250 kyseessä. Tässä linkki Ilmoituksee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340732

    Tällä hetkellä moottorin jatkona ollu 240 getrakki.
    Miten tuo 250 kestävyys verrattuna 260?
    Aika lailla samanlaiset laatikothan nuo on. Toinen on vaan tarkotettu m20:iin ja toinen m50:iin.

    Leave a comment:


  • Vulcan
    replied
    Vähän ihmettelinkin että olisko kumminki 250 kyseessä. Tässä linkki Ilmoituksee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340732

    Tällä hetkellä moottorin jatkona ollu 240 getrakki.
    Miten tuo 250 kestävyys verrattuna 260?



    Originally posted by Vulcan View Post
    Hei

    Millä kartaanilla sopii m50 getrag 260 tuohon koppaan?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Eihän se paha oo. Mulla on bränikkä asetelma ja levy kaksoismassavauhtikselle, mutta rupesin justiin kattelemaan, että levyhän on jousittamaton. Pitänee katsella kovan vauhtiksen kaveriksi jotain jousitettua levyä.
    Ei se jousittamaton levy oikeastaan ajettavuuteen vaikuta juuri mitenkään kovan vauhtipyörän kanssa. Mutta mulla ainakin ryömitettäessä vaihdelaatikon helinä kuuluu sisälle autoon aika voimakkaasti. Mut mulla ei kyllä ole mitään äänieristeitäkään paikoillaan, niin se voimistaa ääniä. Ei lattiamatossa eikä korissa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Ei käsittääkseni ole muuta bolt-on ratkaisua. Sit toki kaikkea voi soveltaa (m30 vauhtis jne.) Mut loppujen lopuksi se ~300€ billet vaihtiksesta ei ole edes kallis hinta.
    Eihän se paha oo. Mulla on bränikkä asetelma ja levy kaksoismassavauhtikselle, mutta rupesin justiin kattelemaan, että levyhän on jousittamaton. Pitänee katsella kovan vauhtiksen kaveriksi jotain jousitettua levyä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Jos haluan kovan vauhtipyörän M52B28:n perään, eli 240mm kytkimelle, niin onko muita vaihtoehtoja kuin custom vauhtis? (Blingfactory tai Zjark)
    Ei käsittääkseni ole muuta bolt-on ratkaisua. Sit toki kaikkea voi soveltaa (m30 vauhtis jne.) Mut loppujen lopuksi se ~300€ billet vaihtiksesta ei ole edes kallis hinta.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Jos haluan kovan vauhtipyörän M52B28:n perään, eli 240mm kytkimelle, niin onko muita vaihtoehtoja kuin custom vauhtis? (Blingfactory tai Zjark)
    Last edited by Skarpa; 01-03-2016, 10:57.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎