Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ämmyskä
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2010
    • 191
    • fin

    Originally posted by Rockford View Post
    Ääni on sellainen, että luulin aluksi muovihelman olevan vain hieman väljä ja ottaisi resonanssin korista.
    Joo no ei tuon tyylinen oo se kolina, vaan juuri sen kuulonen että jostakin iskunvaimentimen ympäristöistä se kuuluu. Kun mietin itekki että voisko iskari olla paskana tms...

    Comment

    • ^slayer^
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 244
      • Kokkola

      Originally posted by ^slayer^ View Post
      Itsellä autossa takakaaret hiukan haperot, joten uusien tekeminen varmasti järkevin vaihtoehto. Mistä porukka on hommannut uudet kaaripalat jos niitä nyt saa ilman itse tekemällä? Lasikuidusta/muovista en mielellään alkaisi lokareita vääntämään. Jätän sen homman sen osaaville/tuning-miehille.

      Toinen asia: Autossani on Sachs:n supertouring alustasarja. Jotkut haukkuneet alkuperäisen M-sport alustan tasoiseksi sarjaksi. Paljonko tuon sarjan kuuluisi tiputtaa autoa alemmas, jos yhtään? Itse en löytänyt speksejä e36:een.
      Kukaan vaihdattanut kaariaan? Taikka omista samaista alustasarjaa?

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by ^slayer^ View Post
        Kukaan vaihdattanut kaariaan?
        Piis of keik ja tietenkin saa korjauspaloja esim. Motonet, Kl-Varaosat. Lue tuo: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192136
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Torppa
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 291
          • Vihti

          Onko sigun autossa, takapuskurin alla irroitettava palkki joka otetaan pois jos asennetaan autoon koukku? koitin realoemia katsella, mutta ei selkoa saanut.

          Olen ottamassa koukkua pois autosta ja mietin että pitääkö tilalla olla palkki.
          Koukkua en viitsi rälläköidä, jos mahdollisesti myöhemmin käytän, tai ellei joku halua ostaa?
          ------------------------------------------------
          Entiset:
          E61 535D M-sport 11/-05
          E61 535D M-sport 12/-04
          E46 330D Touring 11/-03
          E36 325i Coupe 8/-92
          E30 318i Coupe -89

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            Originally posted by Torppa View Post
            Onko sigun autossa, takapuskurin alla irroitettava palkki joka otetaan pois jos asennetaan autoon koukku? koitin realoemia katsella, mutta ei selkoa saanut.

            Olen ottamassa koukkua pois autosta ja mietin että pitääkö tilalla olla palkki.
            Koukkua en viitsi rälläköidä, jos mahdollisesti myöhemmin käytän, tai ellei joku halua ostaa?
            Omassa autossa on Bosalin koukku. Koukun mukana tulleet ilmeisesti omat kiinnikkeet jotka korvanneet tuosta kuvasta osan numero viisi.



            Lisäksi tuosta samasta pisteestä lähti alaviistoon toiset tukiraudat. Näistä en ymmärtänyt mihin ovat pultattu.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • Piplis
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 292
              • Kerava

              onko vasemmanpuoleisen etualatukivarren keskimmäisen pallonivelen mutteri yhtä v*ttumaisesti sijoitettu kuin oikeanpuoleinen? Vai pääseekö tähän helpommin käsiksi esim. yläkautta?
              *-06 e46 330CiA Cabriolet*

              Comment

              • Jussi.M
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 85

                Originally posted by Piplis View Post
                onko vasemmanpuoleisen etualatukivarren keskimmäisen pallonivelen mutteri yhtä v*ttumaisesti sijoitettu kuin oikeanpuoleinen? Vai pääseekö tähän helpommin käsiksi esim. yläkautta?
                Aivan yhtä vittumainen, jakoavain vaan käteen ja runkuttamaan :/

                Mistä löytää tietoa onko auto alkuperäinen m-sport? Autosta löysin m-sport vakaajat 26mm edestä ja takavakaaja, jotka tullut tohon 316i compactiin vaan paketin mukana. Onko jälkiasennus vai onko ihan tehtaalta? puskurit on iha normibasic puskurit. Tuli tossa pieni tenkapoo ku meinas asentaa 23,5mm puslat 26mm vakaajantankoon, jäi asentamatta tosin mukavin yllätys pitkään aikaan
                ---------------------------------------------
                BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  -----
                  Last edited by rizzo; 15-05-2010, 18:02.

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    Onko iskarit ok, eli onko havaittavaa vuotoa kummassakaan?

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5540
                      • Kankaanpää

                      Originally posted by Ämmyskä View Post
                      Kiitoksia kaikille vastauksista! Ei ajaessa tunnu oudolle, ei vetele eikä tunnu väljää taka-akselissa. Ainoastaan tuo kolahdus joka helvetin kuopan kohalla. Täytyypä ne iskarin tukilaakerit hommata uudet, onko hankalat vaihtaa?
                      Ei.

                      1. Rengas irti
                      2. Iskarin alapää irti (tue napa, ja laita jotain sopivan korkusta vaikka iskarin alle nii ei tumahda suoraan maahan.
                      3. Peitematot poies takakontista, ja siltä puolelta kummasta vaihat.
                      4. Kumitulppa helvettiin siitä iskarin päästä ja 2 x 13/14mm mutteria auki.
                      5. Iskari talliin ja viilapenkkiin kiinni, pistä jotain iskarin putken ja viilapenkin väliin ettei jää ruhjeita
                      6. Pulttipyssyllä se ylin mutteri auki yläpäästä ja vaihdat kumin.

                      Kasaus toisinpäin. Muista ostaa paperitiiviste sinne iskarin ylätukilaakerille, ei oo välttämätön mutta enivei.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • Piplis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 292
                        • Kerava

                        Originally posted by Jussi.M View Post
                        Aivan yhtä vittumainen, jakoavain vaan käteen ja runkuttamaan :/
                        No olisihan tuo pitänyt arvata. Muistatko mikäs sillä puolella sitten tulee yläkautta eteen?

                        En kyllä oikeanpuoleista saanut _millään_ alakautta. Ainakaan normipituisella lenkkiavaimella ei mitään toivoa, kun osuu kallistuksenvakaajaan ainoasta mahdollisesta kohdasta. 5kpl nivelpäisiä jatkovarsia räikkään ja niillä sai yläkautta mutterin avattua
                        *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                        Comment

                        • Maniver
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 1953
                          • Helsinki

                          Originally posted by Piplis View Post
                          onko vasemmanpuoleisen etualatukivarren keskimmäisen pallonivelen mutteri yhtä v*ttumaisesti sijoitettu kuin oikeanpuoleinen? Vai pääseekö tähän helpommin käsiksi esim. yläkautta?
                          Se on huomattavasti helpompi ottaa irti kuin oikeanpuoleinen. Konehuoneen puolelta ilmanputsarikotelo irti. Haitariletku irti. Sitten pitkällä jatkolla 22mm hylsy nivelen kanssa ja auki vaan. Itse vaihdoin omaan cäbiini vasemman tukivarren kokonaisuudessaan puoleen tuntiin lauantaina.
                          F20 125

                          Comment

                          • buubba
                            Newbiemmer
                            • Apr 2007
                            • 1

                            Kaveri soitteli ja pyysi, että tekisin hänelle vähän perushuoltoa hänen -95 318 avoon. Itselläni ei pahemmin tietoa bemareista, joten ajattelin kysäistä täältä.
                            Eikös tuo kone ole M43?

                            Onkos noissa jotain tyyppivikoja, joita kannattaisi lähteä "etsimään"? Meinasin ihan perus nesteet, sytkäosat ja suotimet vaihtaa, mutta onkos jotain muuta tarkistettavaa?

                            Onkos tuossa muuten b-suodatin auton alla vai konehuoneessa? Entä onko jotain tiettyjä merkkejä/tyyppejä osista, joita ei kannata käyttää (esim öljyt, tulpat jne)?

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Huomasin tällaisen jutun nyt kun laitoin kesärenkaat alle, en ainakaan muista että olisi vastaava ollut talvella tai viime kesänä :think Kuten kuvasta näkyy, toisella puolella jää kaaren väliin vähän liikaa Toisaalta ennen oli edessäkin leveämmät renkaat joten ne tulivat lähemmäs kaaria ja eroa oli ehkä vaikeampi huomata.




                              Onko tämä normaalia? Auto kävi tänään kytkinrempassa, mutta tuskimpa se nyt sielläkään noin on mennyt Asvaltti ei ole 100% tasainen, mutta rako on selvästi suurempi myös ihan tasaisella.

                              Iskarit on m-sport + jouset Eibach 50/30. Alatukivarren takimmaiset helat on menossa vaihtoon, voiko tämä vaikuttaa mitenkään? Kiitos etukäteen
                              Ootko kattonu että onko jousi poikki?

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Originally posted by jukheik View Post
                                Ootko kattonu että onko jousi poikki?
                                Ei ole poikki, tai ainakaan huoltomies ei sanonut mitään kun tänään tarkasteli sen läpi. ja eikös katkemmut jousi tuntuisi ajossa? auto on todella vakaa ja hyvä ajaa, ei kilise eikä kolise mistään :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎