Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Onko tämä e36 alkuperäinen lastu?

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Onko tämä e36 alkuperäinen lastu?

      http://s303.photobucket.com/albums/nn158/Janne87/Lastu/
      Tod. näk. on, bemarin oma numero ylempi ja bosch alempi + amd 1991. Ex -94 is oli lastu amd:n tekemä kun iskemättömän boksin avasin.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        Originally posted by jr66 View Post
        Tod. näk. on, bemarin oma numero ylempi ja bosch alempi + amd 1991. Ex -94 is oli lastu amd:n tekemä kun iskemättömän boksin avasin.
        Eiköhän se sitten ole alkuperäinen, tämäkin on vm 94 Is:stä.

        Silloin aikoinaan kun auton ostin siinä piti olla Digi-techin lastu mutta tuohan siellä boksissa ostohetkellä möllötti
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • Ristanen
          Newbiemmer
          • Mar 2010
          • 13
          • Hämeenlinna

          kuuluuko moottorista kuulua semmosta "lap lap lap..."(ääni ei oo korkee eikä matala, vaan aika siitä väliltä)ääni? Ihan kun rupellin siipi osuis johki, mut kuuluu jostain ruiskun kohalta. Kuuluu kun konepelti auki, kiinni en tiedä, kun en kokeillu, eikä oo pellissä sitä pahviaka paikoillaan. Onko tää ihan auton ominaisuus vai joku vika? Auto -93 2.0 vanos.
          Pistetään tääki tähän samaan viestiin, ni ei tarvi toista kirjotella. Pesin konehuoneen liuotinaineella ja huuhtelin painepesurilla. Annoin olla ehkä tunnin, kun pesin muuta autoa. Sit pistin käyntiin ja ajoin pihasta talliin, ni toimi puoli minuuttia ihan hyvin. Sit meinas sammua, mut auto pumppas ite kaasua ja lopuks sammu. Seuraavaana päivänä pistin käyntiin, mut teki taas samaa. Sit taas seuraavana päivänä yritin, ni en saanu edes käyntiin. Kuivattelin tulpanhatut/reiät, meni pari päivää ja laitoin käyntiin niin taas sama. Tänään pysy paremmin käynnissä, mut käynti seilaa, eikä vastaa kaasuun heti vaan miettii vähän aikaa. Ja kun painaa vähän enemmän kaasua, ni meinaa sen jälkeen sammua(sytytyksessä jotain?). Meniköhän tosta pesun aikana jotain vai riittääköhän kun kuivaa kaikki liittimet? Vähän niitä liittimiä oon jo kuivaillukki. Joku sano et ei sais kun ihan hennosti vedellä huuhdella ton konehuoneen ja et aivolaatikko tai ohjausboksi menee helposti rikki? Mikäköhän on ku tota tekee, ja kuuluuko toi ensimmäinen "lap lap" ääni ominaisuuksiin vai joku vika?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            Onko ominaisuus vai vika, 323i manuaali täyskaasulla kiihdyttäessä vaihteen vaihdon jälkeen miettii n. puoli sekuntia ennen kuin alkaa vetämään?
            Siis vaikka lappu on lattiassa, menee pieni hetki ennen kuin mitään alkaa tapahtua.
            Muuten toimii niinkuin pitääkin, ei nykimistä ja tehot tallella. Isommilla vaihteilla toimii.
            Imuvuotoja ei ole, eikä vikakoodeja.
            Vähän niin kuin kytkin luistaisi mutta kierrokset eivät nouse niin tuskin luistaakaan.
            Sama juttu oli jo viime kesänä.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JuhaX
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 191
              • KiSkO/ToiJa

              Originally posted by JJT View Post
              Onko ominaisuus vai vika, 323i manuaali täyskaasulla kiihdyttäessä vaihteen vaihdon jälkeen miettii n. puoli sekuntia ennen kuin alkaa vetämään?
              Siis vaikka lappu on lattiassa, menee pieni hetki ennen kuin mitään alkaa tapahtua.
              Muuten toimii niinkuin pitääkin, ei nykimistä ja tehot tallella. Isommilla vaihteilla toimii.
              Imuvuotoja ei ole, eikä vikakoodeja.
              Vähän niin kuin kytkin luistaisi mutta kierrokset eivät nouse niin tuskin luistaakaan.
              Sama juttu oli jo viime kesänä.
              Jeps! Tätä samaa asiaa oon miettinyt ittekkin. Tosin jossakin vaiheessa epäilin kun ei tästä juttua ole ollut, että on vaan omien korvien välissä 'se tunne'

              Kahta e36.sta (3256328) ajaneena olen huomannut saman..?

              Hyvä että joku muukin onpi huomannu tämän jutun.
              Kiinnostas kyllä tietää että mistä moinen johtuupi
              Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
              Käyttikset:
              -Opel astra G vm.2004

              Ex-kulkineet:
              Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
              Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




              Comment

              • EM^
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 65
                • Oulu

                Originally posted by JuhaX View Post
                Jeps! Tätä samaa asiaa oon miettinyt ittekkin. Tosin jossakin vaiheessa epäilin kun ei tästä juttua ole ollut, että on vaan omien korvien välissä 'se tunne'

                Kahta e36.sta (3256328) ajaneena olen huomannut saman..?

                Hyvä että joku muukin onpi huomannu tämän jutun.
                Kiinnostas kyllä tietää että mistä moinen johtuupi
                Ilmeisesti vanoksen tiivisteen kuluminen ajan myötä ainakin aiheuttaa tuommoista käytöstä mitä olen jenkkifoorumeilta ja muualta lukenut. Tiivisteen vaihdon jälkeen alavääntö (alle 3000rpm) paranee ja viive häipyy kokemusten mukaan. Alkuperäiset tiivisteet kuulemma alkavat rapistumaan jo alle 100000km aikana.

                Parannellun tiivisteen valmistajia ja lisätietoa:

                Professional Vanos repair and rebuild service for your 1994 - 2006 BMW
                E36 323i -98

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  Originally posted by EM^ View Post
                  Ilmeisesti vanoksen tiivisteen kuluminen ajan myötä ainakin aiheuttaa tuommoista käytöstä mitä olen jenkkifoorumeilta ja muualta lukenut. Tiivisteen vaihdon jälkeen alavääntö (alle 3000rpm) paranee ja viive häipyy kokemusten mukaan. Alkuperäiset tiivisteet kuulemma alkavat rapistumaan jo alle 100000km aikana.

                  Parannellun tiivisteen valmistajia ja lisätietoa:

                  http://www.drvanos.com/
                  Ei auttanu vanoksen tiivisteiden vaihto tuohon.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Vanoksen kääntyminen kestää hetken, siks S-moottoreissa on moninkertaiset käyttöpaineet vanoksessa. Korostuu hivenen tossa M52:ssa joka rakennettiin, kun vanoksen kääntäminen tuo bauttiarallaa 100nm lisää vääntöä, niin voi kuvitella sitä kuminauhaefektiä kun iskee lanan lattiaan
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      Joo, on tuo m52 kyllä sellanen kuminauhamoottori että
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • BMWSaloon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 281

                        pitäis saaha etu jalkatilaan laitettua valot siten että pelaa sisävalojen mukaan..:think mistäs ois helpoin ottaa virrat niille?

                        Comment

                        • powder
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 105
                          • Tuusula

                          Originally posted by BMWSaloon View Post
                          pitäis saaha etu jalkatilaan laitettua valot siten että pelaa sisävalojen mukaan..:think mistäs ois helpoin ottaa virrat niille?
                          Samoista piuhoista tietennii ku ne mistä ottaa sisävalollekki? Kattele mihin se piuha lähtee siitä katkasijasta.


                          Mistä mä näen/muistaako kukaan suoriltaan 100% varmuudella että minkä kokonen sisähalkasija on niillä molemmilla letkuilla jotka lähtee ohjaustehostimensäiliöstä?
                          Nyt:
                          MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                          E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                          E38 725tdsA vm96, käyttis
                          E36 316i vm98, latolöytö
                          HD Spora 883/1200 vm91

                          EX:
                          E39 525tdsA
                          E36 320
                          MB w210 220d
                          MB w210 270cdi
                          MB w201 Avatgarde azzurro
                          MB w124 300d
                          +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Missä e36:ssa on maadotuspisteet muualla ku akkukotelon luona edessä, etuvalojen takana kuskin puolella ja akun lähellä takakontissa?

                            Comment

                            • Neula
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 78
                              • Jokioinen

                              Morjes, mikä noissa ilmamassa antureissa ylensä kusee? saako korjattua vai kannattaako suoraan ostaa uusi? ja mitä semmonen kustantaa. kyseessä 93vm 320.

                              Comment

                              • jorma91
                                Newbiemmer
                                • Jul 2009
                                • 9
                                • oulu

                                Käykö 300 sarjalaiseta dieselistä vetari 325:seen bensaversioon? Vetarihan on ainakin jonkinverran paksumpi...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎