Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Daadaa View PostVaikuttaako suuttimien ohivuoto lämpimänä käyntiin, tai käyntiin lähtöön? Auto toimii täysin ilman ongelmia, kun joskus saa tulille. Lämpimänä lähtee mukisematta käyntiin.
Tuo 13573 on tietysti hehkuista, liekkö sitten kaikki pimeänä, tai ohjausboxi rikki. Lähteekö tuo m57 ilman ainuttakaan hehkua käymään kylmänä?
Toivotaan että hehkujen vaihdolla selviäisi tästä vaivasta, ne ostettu jo valmiiksi ja pitäisi vaihtaa vielä.
Kyllähän vuotava suutin vaikuttaa käyntiin, rupeaa rytkyttämään tyhjäkäynnillä.
Ei lähde M57 pakkasella käyntiin ilman hehkuja, kuin piiiitkän sahaamisen jälkeen jos silloinkaan. Eikä lähde mikään muukaan dieseli.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by JMTN View PostTestaa samalla se hehkujen ohjainboksi, kun vaihdat hehkut.
Kyllähän vuotava suutin vaikuttaa käyntiin, rupeaa rytkyttämään tyhjäkäynnillä.
Ei lähde M57 pakkasella käyntiin ilman hehkuja, kuin piiiitkän sahaamisen jälkeen jos silloinkaan. Eikä lähde mikään muukaan dieseli.
Jep, niin oli tarkoitus. Ei luulisi sitten tuossa olevan suutin vikaa, kun kuitenkin niin nätisti käy muuten.
Tuli nuista hehkuista vaan mieleen, että miten lie lähtee käymään jos siellä on vaikka puolet hehkuista pimeenä? Rytkyttääkö aikansa? Kun ennen tuota temppuilua lähti kuitenkin heti kaikilla sylintereillä käymään, niin liekkö sitte kaikki hehkut pimentyny kerralla, vai se ohjainboksi...
Comment
-
-
Omassa E46:ssa toinen etujarru hieman laahasi, ja otin sitten satulan irti ja huomasin että pölysuojakumi? oli osittain irti. No putsailin ja rasvailin sitten siinä mäntää ja kumi ei enään mennytkään paikoilleen.
Kysymys kuuluu että kuulukokaan tuota suojakumia saada paikalleen jos mäntä on sylinterissä? Vai täytyykö ostaa uudet osat ja irroittaa mäntä? :think
Comment
-
-
Originally posted by Wexi View PostOmassa E46:ssa toinen etujarru hieman laahasi, ja otin sitten satulan irti ja huomasin että pölysuojakumi? oli osittain irti. No putsailin ja rasvailin sitten siinä mäntää ja kumi ei enään mennytkään paikoilleen.
Kysymys kuuluu että kuulukokaan tuota suojakumia saada paikalleen jos mäntä on sylinterissä? Vai täytyykö ostaa uudet osat ja irroittaa mäntä? :think
Kunnon putsaus sitte sylinteriin ja kasaus Aten jarrukumirasvalla- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEi, tottakai pitää mäntä ottaa irti ja tarkasta se kunnolla samalla. Jos suojakumi on ollu irti niin todennäköisesti männässäkin voi olla jo ruostetta. Kaipaa tällöin vaihtoa.
Kunnon putsaus sitte sylinteriin ja kasaus Aten jarrukumirasvalla
Lisäkysymyksenä mitä kaikkea pitää pitää vaihtaa ko. operaatiossa?
Comment
-
-
Oli tuossa viikonloppuna umpiot irti ja huomasin että repsikan puolella olevassa sumarille yms. menevässä johtosarjassa repsotti kaksi johtoa ihan irrallaan...
Sattuuko joku tietään mitä johtoja tuossa johtosarjassa menee? Johdinten värit tais olla jotai vihreitä jos en väärin muista..
Ainiin siis sumarille sekä torvelle oli ne 2 johdin paria jotka tiedossa.
Comment
-
-
Originally posted by Wexi View PostPolkaisin kyllä mäntää ulos ja siinä ei kyllä näkynyt ruostetta muutakuin hieman yläosassa jonka jo putsasin. Mutta nytpä se sitten tulee katsottua kunnolla kun se täytyy ottaa ulos.
Lisäkysymyksenä mitä kaikkea pitää pitää vaihtaa ko. operaatiossa?
Melkeen kannattaa uusia mäntä jos siis ruoste on pölysuoja sisäpupolella, tietty jos ulkopuolella niin sitten ei haittaa.
Jos on perus e46 mihin menee 54mm mäntä niin tuon saa esim motonetista kun katsoo e36 alta, suojakumeja sieltä ei kannata ostaa vaan tilaa tarvikeliikkeen (esim fixus) kautta Aten kumit jos moisia tarvitsee.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo riippuu mitä on rikki, jos kaikki kumit on ehjiä niin vanhat käy kunhan putsaa hyvin.
Melkeen kannattaa uusia mäntä jos siis ruoste on pölysuoja sisäpupolella, tietty jos ulkopuolella niin sitten ei haittaa.
Jos on perus e46 mihin menee 54mm mäntä niin tuon saa esim motonetista kun katsoo e36 alta, suojakumeja sieltä ei kannata ostaa vaan tilaa tarvikeliikkeen (esim fixus) kautta Aten kumit jos moisia tarvitsee.
Kiitoksia näistä tiedoista!
Comment
-
-
Originally posted by Pekumie View PostMahtaakohan 330d etujarrusatuloihin löytyä tiivistesarjaa/mäntiä mistään? Joku katalogi ehdotteli männän kooksi 57mm. Muissa kuin 330i/d taitaakin olla 54mm männällä satula?
E39/E60 näyttäisi olevan taas 60mm männällä satulatJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View PostLöytyy näköjään kahalta ainakin 57mm tiivistesarjaa ja mäntääkin erikseen. Eli paikallisen varaosaliikkeen tiskiltä pitäisi saada
Tätä piti sitten sorvata. Laku voi antaa lisätietoja, mitat taitaa olla tallessa.
En nyt muista minkä auton mäntä oli kyseessä mutta jos löytyy suoraan sopiva niin infoa tänne että tietää vastaisuudessa itsekkin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by amfe View PostOisko mitään tietoa mikä aiheuttaa ihan kamalan kovan vinkumisen??
kuuluu moottorin luonta. kierrokset kun pitää yli tonnissa niin vinkuminen loppuu.:think-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
Comment