Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Hiukan on ahdasta, mutta ei tarvitse irrotella palkkia rungosta. Tumppiräikkä tai räikkälenkki kannattaa varata mukaan, mutteri on nyloc joten sitä saa kiertää pitkään ja hartaasti.
    Kiitän, eli työkaluostoksille. räikkälenkit vielä puuttuukin

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      Originally posted by janne[l View Post
      molempia osia tulee 1 per puoli. Kun ne liukuluukut laitat niin pitää se yläpahvi siitä taka "ovesta" irrottaa että sen luukun saa sinne kiskoille meneen.
      Takakyynärnojasta 2 ruuvia auki. Sitten vedät kuskin penkkiä kohti sen keskiosan irti joka on nahkaa ja jossa se kyynärnoja on kiinni. Kun se on irti, niin näkyykin yläpahvin kiinnitys ruuvit 3kpl.
      Ja se työntötappi laitetaan jousen sisään. Jousen toinen pää tulee sinne liukuluukkuun kiinni reikään ja toinen pää katon mekanismeilta löytyvään metalliseen sankaan jonka päässä on pieni reikä.
      Kiitos tuhannesti.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        E46(2001) toukan takapään iskarit esiin, miten...

        Onko joku vaihtanut toukkaan iskarit taakse, miten verhoilun saa rikkomatta purettua ja iskareiden yläpäät esiin?!?

        Itsellä juuri ko kohdalla mm kaiuttimet verhoilussa....

        Comment

        • Jisv
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 461
          • Pori

          Originally posted by expertti View Post
          Onko joku vaihtanut toukkaan iskarit taakse, miten verhoilun saa rikkomatta purettua ja iskareiden yläpäät esiin?!?

          Itsellä juuri ko kohdalla mm kaiuttimet verhoilussa....
          juubin sivuilta löytyy vinkkejä http://juubi.hlan.net/
          näin huonomuistisena ja pienissä kaljoissa homme menee karkeesti niin, että ensin irrotetaan kontin pohjaverhoilut normaalisti, sitten se varapyöräkotelon ja takapenkkien selkänojan välissä oleva levy, jonka alla on vahvistimet yms. Sitten nappia painamalla aukeevat sivuverhoilut, sitten tavaratilansuojan/koiraverkon kiinnityspisteiden alla olevat ruuvit veks ja loput saatkin varmaan siitä purettua kun vähän kattelet.

          Edit, olihan se pakko vilkasta googlesta: http://www.youtube.com/watch?v=H0r8fyaSL_Q
          Last edited by Jisv; 12-05-2012, 19:43.
          e46 non m-sport touring
          Dieselin kulutus

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 866
            • Kainuu

            Originally posted by expertti View Post
            Onko joku vaihtanut toukkaan iskarit taakse, miten verhoilun saa rikkomatta purettua ja iskareiden yläpäät esiin?!?

            Itsellä juuri ko kohdalla mm kaiuttimet verhoilussa....

            Originally posted by Jisv View Post
            juubin sivuilta löytyy vinkkejä http://juubi.hlan.net/
            näin huonomuistisena ja pienissä kaljoissa homme menee karkeesti niin, että ensin irrotetaan kontin pohjaverhoilut normaalisti, sitten se varapyöräkotelon ja takapenkkien selkänojan välissä oleva levy, jonka alla on vahvistimet yms. Sitten nappia painamalla aukeevat sivuverhoilut, sitten tavaratilansuojan/koiraverkon kiinnityspisteiden alla olevat ruuvit veks ja loput saatkin varmaan siitä purettua kun vähän kattelet.

            Edit, olihan se pakko vilkasta googlesta: http://www.youtube.com/watch?v=H0r8fyaSL_Q
            Super! Bravo!!!

            Tarjoaisin oluet jos mahdollista

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Mites, onkohan nuo meyle hd:n tukivarret sellasia että kannattaa tarkastaa onko palloniveliin ruutattu reilusti tahnaa niinkuin noiden halppisten kanssa ainakin tulee tehdä.

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Miten prefl sedaniin saa vaihdettua helpoiten parkkipolttimon kuskin puolelle? Katoin nopsaan että ahdasta on.
                Last edited by rizzo; 13-05-2012, 11:24.

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Mites, onkohan nuo meyle hd:n tukivarret sellasia että kannattaa tarkastaa onko palloniveliin ruutattu reilusti tahnaa niinkuin noiden halppisten kanssa ainakin tulee tehdä.
                  Mulla kulu meylen tukivarresta alapallo vaihtokuntoon hiukan alle 50 tkm. Heräsi tietyt epäilykset ja kun pistin sinne uuden meylen pallon, niin tarkistin rasvat, ne oli ainakin ihan asiallisesti siellä. Hyvä puoli noissa tosiaan on se, että pallot on vaihdettavat.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by Jisv View Post
                    Mulla kulu meylen tukivarresta alapallo vaihtokuntoon hiukan alle 50 tkm. Heräsi tietyt epäilykset ja kun pistin sinne uuden meylen pallon, niin tarkistin rasvat, ne oli ainakin ihan asiallisesti siellä. Hyvä puoli noissa tosiaan on se, että pallot on vaihdettavat.
                    Selkiskö mikä sen kulutti?

                    Comment

                    • Jisv
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 461
                      • Pori

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Selkiskö mikä sen kulutti?
                      Ei oikeastaan. Tiedossa oli, että sieltä oli ohjauskulmat jonkun verran pielessä melkein puol vuotta, että ehkä syy oli sitten siinä, tai sitten jossain muualla.

                      Kallistahan toi pallojen vaihtelu ei ole, parikymppiä kappale. Olis vaan pitäny huomata ennen katsastusta, ni olis jääny parinkympin uusintakatsastus väliin. Toki jos työlle ja vititukselle laskee hinnan, ni tulikin kertaheitolla kallista
                      e46 non m-sport touring
                      Dieselin kulutus

                      Comment

                      • ockelbo4500
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 923
                        • Sotkamo--Oulu

                        Omassa touringissa ilmenee välillä sellaista että 60-80km/h vauhdissa on kuin renkaissa olisi yhtäkkiä epätasapainoa. Ratista jos päästää irti niin ratti tekee sellaista 0,5cm-1cm edestakaista liikettä. Tuo ilmenee vain harvoin ja ei siis johdu renkaiden epätasapainosta. Uraherkkyyttä on myös havaittavissa, joten olisko alatukivarsien takapuslat pehmeät vai mistä johtuis ? Pyöränkulmat pitäisi olla 16" renkaille ok. Edessä Camberia noin -0,7 astetta ja takana luokkaa - 1,2. sitten aurasta hieman niin edessä kuin takana.
                        BMW E84 X1 18dXdrive -14

                        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                        Ex, E46 320 d Touring -01
                        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 563
                          • Ulvila

                          kertokaas joku millai toi jarruvalo katkaisija toimii näissä?
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by ockelbo4500 View Post
                            Omassa touringissa ilmenee välillä sellaista että 60-80km/h vauhdissa on kuin renkaissa olisi yhtäkkiä epätasapainoa. Ratista jos päästää irti niin ratti tekee sellaista 0,5cm-1cm edestakaista liikettä. Tuo ilmenee vain harvoin ja ei siis johdu renkaiden epätasapainosta. Uraherkkyyttä on myös havaittavissa, joten olisko alatukivarsien takapuslat pehmeät vai mistä johtuis ? Pyöränkulmat pitäisi olla 16" renkaille ok. Edessä Camberia noin -0,7 astetta ja takana luokkaa - 1,2. sitten aurasta hieman niin edessä kuin takana.
                            Ainakaan omassa ei tehnyt tuollaista, vaikka noi etutukivarsien taaemmat puslat olivat aivan loppu. :think
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              vaihdoin justiin ikkunan nostimen cäbiin kuskin oveen. Pelaa hienosti, mutta aattelin et uuden nostimen myötä saa tosta ikkunasta jämäkämmän, mutta vieläkin heilahtaa aika lailla kun oven laittaa kiinni katto alhaalla. Onko joku vaihtanu tota osaa mumero 7 ja saanu sillä ikkunaa jämäkämmäks ?

                              Muihin osiin se ikkuna sielä ei sitten osukkaan,eli ton kiskon vaihtamisella vois ainakin hiukan auttaa..
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 923
                                • Sotkamo--Oulu

                                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                                Omassa touringissa ilmenee välillä sellaista että 60-80km/h vauhdissa on kuin renkaissa olisi yhtäkkiä epätasapainoa. Ratista jos päästää irti niin ratti tekee sellaista 0,5cm-1cm edestakaista liikettä. Tuo ilmenee vain harvoin ja ei siis johdu renkaiden epätasapainosta. Uraherkkyyttä on myös havaittavissa, joten olisko alatukivarsien takapuslat pehmeät vai mistä johtuis ? Pyöränkulmat pitäisi olla 16" renkaille ok. Edessä Camberia noin -0,7 astetta ja takana luokkaa - 1,2. sitten aurasta hieman niin edessä kuin takana.
                                Taisi syy löytyä. Vasemman puolen etujarru meinaa näköjään välillä jäädä laahaamaan. Huomasin kun risteyksessä alkoi tuntua niin nahkealta liikkumaan.
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎