memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GeeTee
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 374
    • Lappeenranta

    onko 328i -98vm integroitu kaasuläpän asentoanturi? Kun ei löydy mistään ?
    e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by GeeTee View Post
      onko 328i -98vm integroitu kaasuläpän asentoanturi? Kun ei löydy mistään ?
      Jep. Samalla akselilla ja perjaatteessahan tuossa on sähköinen kaasuläppä, eli poljetaan potikkaa ja servomoottori vasta liikuttaa läppää.
      Hätävarana toimii mekaanisesti.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • MsG
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 420
        • Helsinki

        Auttakaahan joku.

        Äsken huomasin, että autossani sirisee jokin n. 3000rpm kakkosvaihteesta ylöspäin. Ääni tuntuu kuuluvan jostakin kabiinin etupuolelta ja tosiaan alkaa noin 3000rpm paikkeilla ja loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin. Ääni siis kuulostaa sirinältä ja vähän kuin jokin resonoisi. Ääni ei kuulu tyhjäkäynnillä kierroksia nostaessa! Käytännössä jos vitos vaihteella pitää kierrokset tuossa niin ääni kuuluu koko ajan.

        Vinkkejä kaivataan? Onko jollain ollut samankaltaisia ongelmia?

        Auto on 318i
        GLK 320CDI 4Matic
        e90
        e46
        e36

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 911
          • Kainuu

          Hälyttimen sireenin asennuksesta e46 -2001....

          Oli tarkoitus asentaa sireeni keskuslukituksen jatkoksi jotta äänimerkki kertoisi lukituksesta valojen vilauttelun lisäksi, mutta ei tuossa "paskassa" ollutkaan johdotuksia valmiina mihin liittää sireeni....

          Purin auton rintapeltiä aina sinne saakka että näkyi esim lasinpyyhkimien johtosarat. Mutta tuota hälyttimelle tarkoitettua pistoketta en saanut silmiini. Sen olisi kai pitänyt olla apukuskin puolella, mutta ei, eikä kuskin puolellakaan...

          Onko noissa E46:ssa oletuksena johdotukset mahdollista tehdashälyttimen asennusta varten?

          Retrofittinä tuohon on hälytin saatavana, joten sen perusteella voisi olettaa että johtosarja sireenille pitäisi jossain olla.

          Vai enkö vaan osaa?

          Seurasin tätä ohjetta: http://forum.e46fanatics.com/showthr...ighlight=alarm

          Comment

          • Ape
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 474
            • Savonlinna

            Minkälainen homma tuon cdv:n poisto on e46:sta?
            Id.4
            ex: Toyota avensis
            Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
            ex:Audi a6 avant 1.8t
            ex: Suzuki gsx-r750 k6
            ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
            ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
            ex: e36 320 coupe -93

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              Originally posted by Ape View Post
              Minkälainen homma tuon cdv:n poisto on e46:sta?
              Erittäin helppo homma!


              Itse poistin ton jo ajat sitten ja vaihdoin tuoreet nesteet/ilmasin järjestelmän siinä samalla..
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Ape
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 474
                • Savonlinna

                Originally posted by Dani View Post
                Erittäin helppo homma!


                Itse poistin ton jo ajat sitten ja vaihdoin tuoreet nesteet/ilmasin järjestelmän siinä samalla..
                Mitäs litkua tuolle kytkimelle pitää olla? Jos vaikka sais viikonlopun aikana tuon nypättyy pois..
                Id.4
                ex: Toyota avensis
                Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                ex:Audi a6 avant 1.8t
                ex: Suzuki gsx-r750 k6
                ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                ex: e36 320 coupe -93

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2286
                  • Joensuu/Syvyys

                  Originally posted by Ape View Post
                  Mitäs litkua tuolle kytkimelle pitää olla? Jos vaikka sais viikonlopun aikana tuon nypättyy pois..
                  ihan perusjarrunestettä, taitaa dot 4 riittää?
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Kyllä, jarrunestettä.
                    Itse huuhtelin ja täytin koko järjestelmän alipaineimuria käyttäen tätä litkua: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/605953/0
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Ape
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 474
                      • Savonlinna

                      Originally posted by Dani View Post
                      Kyllä, jarrunestettä.
                      Itse huuhtelin ja täytin koko järjestelmän alipaineimuria käyttäen tätä litkua: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/605953/0
                      Okei.. Miten tuo ilmaus tapahtuu? Ihan vaan lisätään nestettä ja poljinta polkemalla vai? Nestettä ei varmaan paljoa mene kun tuon operaation tekee? Siis jos ei rupea huuhtelemaan koko järjestelmää vaan poistaa tuon cdv:n?
                      Id.4
                      ex: Toyota avensis
                      Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                      ex:Audi a6 avant 1.8t
                      ex: Suzuki gsx-r750 k6
                      ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                      ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                      ex: e36 320 coupe -93

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Kytkin ei polkemalla ilmaannu vaan poljin jää pohjaan. Alipaineella työsylinteristäkäsin tai paineella säiliöstä.
                        Jälkimmäinen vaihtoehto on varmempi.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • -jartza80-
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 85
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by hiiliviiksi View Post
                          Ei nyt periaatteessa liity mitenkään mihinkään, mutta kerrompa kuitenki.
                          Eli aamulla ajelin töihin ja puhelin lepäs pelkääjän jakkaralla, tiukassa kurvissa se sitten sinkoutu oven ja penkin väliin. Ajattelin että ajan työmaalle ja nappaan sitte ylös sen.
                          Noh kuinkas kävikään, puhelinta ei näy missää, pistin kaverin soittamaan ja ääni kuulosti tulevan lattian alta. Siinä hetken aikaa raavin päätä ja kuulostelin. Lopulta paikallistin luurin pelkääjän penkin alta, ja tarkemmin sieltä ilmastoinninputkesta. Siis ne kaksi torvea jotka ovat penkin alla.
                          No ei saatana sitä sieltä ronkkimalla saanu. Penkki pois ja lattiaverhoilua ravottaa ja matto puukolla Nokian Lumia 800:n kokonen reikä hormiin. Ja oli muuten melekosen tiukkaan rakoon ittensä saanu. Ei toivoakaan että muulla konstilla ois pois saanut.

                          Että semmone sattuma, pitäkää puhelimesta huolta ku ajatte
                          Kokeilin kanssa ihan saman jutun Galaxy S2:lla päivä sun jälkeen sillä erotuksella että kaivelin sitä kuskin lattianmaton alta.
                          E34 535i -89
                          E46 318i Touring -02
                          E36 323i Touring -97

                          Comment

                          • huvee-
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 30
                            • Paska Kaupunni

                            Elikkäs talvi tekee tuloaan ja pitäisi alkaa hommata lohkolämmitintä ja sisätilahaaroitinta yms niin osaako joku kertoa tai onko kelläkään kokemusta mikä merkki ja minkälainen lohkolämmitin ois parhain ?

                            Itse olen aina luottanut siihen joka "uppoaa" koneen kylkeen ja lämmittää sitä kautta mutta motonetistä en saanu kuin säteilylämmitintä ja letkulämmitys vaihtoehtoja ? Eli onko edes (330d vm2002 sedan) malliin sitä mikä menee moottorin sisään ja lämmittäisi sieltä ? Jos ei niin onko kokemusta / tietoa kumpi olisi parempi lohkolämppäriksi säteilyjuttu ja letkulämmitys ? :think

                            ja kiitos etukäteen vastauksille
                            NEW - BMW E46 330D Sedan - 02
                            EX - BMW E36 328i Coupè -95

                            Comment

                            • Krynx
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 908
                              • á la Temmes

                              Onko kukaan purkanut etuvaloja osiin? Miten lähtee se heijastin osa irti rungosta? Mielellään siten että saa vielä ehjäksi kasattua takaisin. Kyseessä siis prefaceliftin tuikut.
                              E39 525d -00
                              E39 523i-96
                              E30 316 -86

                              Comment

                              • Vecara
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 342
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by huvee- View Post
                                Elikkäs talvi tekee tuloaan ja pitäisi alkaa hommata lohkolämmitintä ja sisätilahaaroitinta yms niin osaako joku kertoa tai onko kelläkään kokemusta mikä merkki ja minkälainen lohkolämmitin ois parhain ?

                                Itse olen aina luottanut siihen joka "uppoaa" koneen kylkeen ja lämmittää sitä kautta mutta motonetistä en saanu kuin säteilylämmitintä ja letkulämmitys vaihtoehtoja ? Eli onko edes (330d vm2002 sedan) malliin sitä mikä menee moottorin sisään ja lämmittäisi sieltä ? Jos ei niin onko kokemusta / tietoa kumpi olisi parempi lohkolämppäriksi säteilyjuttu ja letkulämmitys ? :think

                                ja kiitos etukäteen vastauksille
                                Juu, ei näihin alulohkoisiin saa mitään perinteistä lohkolämmitintä..

                                Omassani on säteilylämmitin (Defa) ja hyvin on pelittänyt, kaverina sisätilanlämmitin. 1-1,5h lämmitystä riittää kovillakin pakkasilla.

                                Letkulämmittimestä en tiedä.
                                ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                                Comment

                                Working...
                                X