Originally posted by Slazha
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ardi00 View PostPenkinlämmitin ongelma
Palaa hetkellisesti noin 5sek tai sitten pysyy vähän pidempään joskus harvoin. Onko ongelma penkinlämmittimen matossa? vai mistähän sitä lähtis hakemaan...:think ja mistä uusia mattoja saa? ei ainakaan realoemista löytynyt.
Ainakin tuolta löytyy mattoja.
KL:stä kannattaa kysyä ja merkkiliikkeestä...BMW 318D touring -10
Ex: BMW 320D Touring -03
Comment
-
-
Originally posted by Ardi00 View PostMitähän toimivan maton pitäisi näyttää? :thinkJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostVoi toimia ilman koodaustakin, mutta kuitenkin kannattanee. Menetät valojen korkeudensäädön samalla josta saat yhden hylyn tai korjauskehotuksen listaan, ellet laita niitä tukivarteen tulevia anturimokkuloitakin kiinni. Pesurit?Last edited by alpine3; 01-12-2012, 10:49.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by Japetcu View Post
Mitenhän tuo mattojen asennuspuoli....pitääkö penkit repiä lattiasta irti, jotta onnistuu vai saisiko laitettua ilman tätä? ilmeisesti pitää irroittaa :think
Aiemmin menin repimään penkit irti siten, että lattiaan meneviä pultteja myöten otin irti. Takaisin laittamisessa oli ongelmaa kun pultit eivät kiertyneet kunnolla, joten ne piti vääntää väkisin loppuun asti vaseliinin avulla. Tämän seurauksena kuskin penkki tuntuu välillä vähän liikkuvan takaosasta tiukemmissa mutkissa. Pultin reiästä taisi mennä kierteet eikä se pidä penkkiä täysin tukevasti paikallaan Ei tullut silloin selvitettyä, mutta saako penkin irti niin, että ne kiskot jäisivät lattiaan? Enää en rupea ottamaan pankkiä kiskoineen irti. Voi olla ettei niitä enää saisi takaisin.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Itselläni on ollu pidemmän aikaa ongelmia e46 330da:n kanssa (m57n) kylmänä eli kone käy epätasaisesti (ilmeisesti vain viidellä?) alle 1000 kierroksilla! Mitään vikakoodeja ei ole ja yksi suutin vaihdettu huonojen korjausarvojen vuoksi, mutta ei mitään vaikutusta asiaan! Vaihteen ollessa päällä käy kaikilla, mutta kierrokset seilaa 700-900rpm
Ihmeellisyys alkaa siitä kun sammutan puhaltimen moottorin kaikki viat katoavat epätasainen käynti ilman vaihdetta ja kierrosten seilaaminen vaihde päällä
Diesel huollossa eivät suostuneet mitään muutakun myymään ripakopallisen lisää suuttimia, mutta en jaksa millään uskoa suutin vikaan. Toki olisihan se hyvä muutenkin vaihdella kaikki loputkin suuttimet, kun kilometrejäkin on jo 214tkm
Itselläni käynyt mielessä:
-Eikös e46:sessa ole joku oma sähköinen "lisälämmitin" voisiko siinä olla jotain häikkää?
-Voisiko liittyä lastutukseen mikä autoon on tehty? Ohjelmoijan mukaan ei.
-Ilmeisesti myös nämä pitävät korkeampaa tyhjäkäyntiä (kuten toyotat), että jaksavat puhaltaa lämmintä sisälle voisiko tässä systeemissä olla jotain häikkää?
Kaikki edellä mainitut oireet katoavat, kun kone lämpeää tarpeeksi.
Kellään mitään fiksuja ideoita mistä lähteä tutkimaan :thinkNyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostTiedätkö onko tuossa kaikki mitä tarvitaan siiten, että matot saadaan toimintakuntoon? Itselläni saksan tuonnissa ei ole lämmitysnappeja, mutta jokin johto menee lattiamaton välistä kuskin penkkiin. Aiemmin kuulun juttua, että niissä voisi olla nämä matot vakiona, mutta johtosarja+napit pitäisi laittaa erikseen.
Mitenhän tuo mattojen asennuspuoli....pitääkö penkit repiä lattiasta irti, jotta onnistuu vai saisiko laitettua ilman tätä? ilmeisesti pitää irroittaa :think
Aiemmin menin repimään penkit irti siten, että lattiaan meneviä pultteja myöten otin irti. Takaisin laittamisessa oli ongelmaa kun pultit eivät kiertyneet kunnolla, joten ne piti vääntää väkisin loppuun asti vaseliinin avulla. Tämän seurauksena kuskin penkki tuntuu välillä vähän liikkuvan takaosasta tiukemmissa mutkissa. Pultin reiästä taisi mennä kierteet eikä se pidä penkkiä täysin tukevasti paikallaan Ei tullut silloin selvitettyä, mutta saako penkin irti niin, että ne kiskot jäisivät lattiaan? Enää en rupea ottamaan pankkiä kiskoineen irti. Voi olla ettei niitä enää saisi takaisin.
Jos vastukset valmiina niin vaikkapa tuolta katkaisijat ja johdot:
BMW 318D touring -10
Ex: BMW 320D Touring -03
Comment
-
-
E46 318d Heikko käynnistyminen pakkasella
Ongelmat seuraavat toisiaan Muutamana aamuna käynnistäessäni autoani olen huomannut pientä oireilua seuraavasti. Pakkasta ei ole ollut paljoa, n. -10...-15. Lohkolämmitys päällä 2h ja sisälämmitin myös jonkin aikaa. Kone lähtee käyntiin, mutta rymähtää ikävästi ikään kuin ei kaikki pytyt olisi pelissä mukana. Huono käynti kestää hetken ennen kuin tasoittuu. Tänään käynnistäminen kuulosti tähän astisista pahimmalta. Hyvä kun jaksoi alkaa raksuttamaan ja tällä kertaa kierrokset humppasivat todella paljon. Tälläkin kertaa meni hetki (muutama minuutti) kunnes käynti tasoittui. Kotia tullessa kun ajoin auton parkkiin ja se oli tyhjäkäynnillä, humppasi kierrokset tasaisesti n. 700-600 rpm välillä. Niinkuin raskas hengitys. konehuoneesta tämä humppaus kuului selkeästi. Ajossa ei mitään ongelmaa. Hehkut vaihdettu joskus 2 v. sitten. Kysymys kuuluu: voisiko hehkuissa olla häikkää, kenties jokin hehku pimeänä? MAF ja huohotin vaihdettu alle 2 kk sitten.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostOngelmat seuraavat toisiaan Muutamana aamuna käynnistäessäni autoani olen huomannut pientä oireilua seuraavasti. Pakkasta ei ole ollut paljoa, n. -10...-15. Lohkolämmitys päällä 2h ja sisälämmitin myös jonkin aikaa. Kone lähtee käyntiin, mutta rymähtää ikävästi ikään kuin ei kaikki pytyt olisi pelissä mukana. Huono käynti kestää hetken ennen kuin tasoittuu. Tänään käynnistäminen kuulosti tähän astisista pahimmalta. Hyvä kun jaksoi alkaa raksuttamaan ja tällä kertaa kierrokset humppasivat todella paljon. Tälläkin kertaa meni hetki (muutama minuutti) kunnes käynti tasoittui. Kotia tullessa kun ajoin auton parkkiin ja se oli tyhjäkäynnillä, humppasi kierrokset tasaisesti n. 700-600 rpm välillä. Niinkuin raskas hengitys. konehuoneesta tämä humppaus kuului selkeästi. Ajossa ei mitään ongelmaa. Hehkut vaihdettu joskus 2 v. sitten. Kysymys kuuluu: voisiko hehkuissa olla häikkää, kenties jokin hehku pimeänä? MAF ja huohotin vaihdettu alle 2 kk sitten.
Comment
-
-
Originally posted by mixout View PostAntaako hehkut vikakoodia? Sillä se selviää. Itsellä antaa tällä hetkellä kaikista neljästä koodit (320d), tallissa odottaa asennusta hehkut ja hehkujen ohjausboxi. Voi olla kummat vaan. Omat oireet ilmenee huonona käynnistymisenä pikkupakkasella (ei kovalla pakkasella edes yritetty) ja huonona/tärisevänä tyhjäkäyntinä heti käynnistyksen jälkeen. Ei muita oireita.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostEipä niitä vikakoodilaitteita ole itsellä, joten tutkiminen jää ammattilaiselle. Sain onneksi vakiremppaajani näin lauantaina kiinni puhelimella ja auto pääsee pajalle jo maanantaina kunhan vain maanantaina lähtee käyntiin. heh heh hehkuja tämäkin epäili, mutta sen näkee sitten.
Sen jälkeen on lähtenytkin kuin palmun alta.
Hehkun merkkivalo palaa 1...3 sekuntia jos se hehkuttaa. Mikäli palaa pidemään käynnistyksen yhteydessä, noin 5 sekuntia, niin sitten hehkutuksessa on vikaa. Olis kiva jos hehkun merkkivalo palaisi merkittävästi pidempään tai vaikka vilkkuisi jotta sen erottaisi puusilmäkin - mä en huomannut mitään kunnes hehkujen ohjain vaihdettiin.
Comment
-
-
Minkälainen lämmitin olisi hyvä asennuttaa, kun kyseessä on BMW 320i E46 vuosimalli 2003? Sellaista kuulin, että lohkolämmitin sisätilapistokkeen kera ei olisi paras ratkaisu (jonka ainakin itse oletin olevan paras valinta). Toisena vaihtoehtona pohdin öljypohjan lämmitintä. Tarvitsisinkin oikeastan jonkun asiantuntevan neuvoa, että minkälainen lämmitin olisi paras vaihtoehto tällaiseen Saksan tuontiautoon, jossa ei toistaiseksi ole asennettuna mitään? Webaston voisi jättää pois laskelmista, kun kyseessä ei ole kuitenkaan niin hyvä auto, että sellaista viitsisi alkaa asennuttamaan.
Lisäksi olisin kiitollinen, jos joku osaa suositella hinta-laatusuhteeltaan hyvää paikkaa Tampereen seudulla.sigpic
BMW 320i E46 M54B22
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostItsellä oli sekä hehkuista osa (3 kpl), hehkunohjausboksi sökönä ja startti finaalissa. Viimeksi vaihdettiin startti kun ei meinannut enää jaksaa pyörittää.
Sen jälkeen on lähtenytkin kuin palmun alta.
Hehkun merkkivalo palaa 1...3 sekuntia jos se hehkuttaa. Mikäli palaa pidemään käynnistyksen yhteydessä, noin 5 sekuntia, niin sitten hehkutuksessa on vikaa. Olis kiva jos hehkun merkkivalo palaisi merkittävästi pidempään tai vaikka vilkkuisi jotta sen erottaisi puusilmäkin - mä en huomannut mitään kunnes hehkujen ohjain vaihdettiin.
Mielestäni hehkun merkkivalo on nyt palanut normaalin ajan eli tuskin yli 3 sekuntia vaikken olekaan siihen kiinnittänyt huomiota. Huomenna lämmitän lohkolla niin pitää kokeilla moottorin kylkeä tuntuuko lämmintä. Voihan se vika olla siinäkin että on nyt kylmiltään käynnistynytBMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostOn kyllä lähtenyt näitä muutamaa aamua lukuun ottamatta käyntiin ilman mitään ongelmia. Aiemmin tässä syksyllä oli pakkasjakso, millon oli n. -15 ja lähti kuin palmun alta. Nyt tuli aivan yllättäen tämä ongelma
Mielestäni hehkun merkkivalo on nyt palanut normaalin ajan eli tuskin yli 3 sekuntia vaikken olekaan siihen kiinnittänyt huomiota. Huomenna lämmitän lohkolla niin pitää kokeilla moottorin kylkeä tuntuuko lämmintä. Voihan se vika olla siinäkin että on nyt kylmiltään käynnistynyt
En luottas täysin sen hehkuvalon palamiseen, että palaako montako sekunttia. Omassa autossa palaa n. 3sek ja kaikista hehkuista vikakooditLast edited by mixout; 01-12-2012, 20:40.
Comment
-
Comment