Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ardi00
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2011
    • 1518
    • Spain/Valencia

    Originally posted by Slazha View Post
    varmaan liitin penkin alla kannattaa ekana tsekata ja mitata maton vastus samalla
    Mitähän toimivan maton pitäisi näyttää? :think
    e36 Fijigrün 328i
    e46 Stalhgrau 325ci

    Comment

    • Japetcu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 43
      • Muurame

      Originally posted by Ardi00 View Post
      Penkinlämmitin ongelma

      Palaa hetkellisesti noin 5sek tai sitten pysyy vähän pidempään joskus harvoin. Onko ongelma penkinlämmittimen matossa? vai mistähän sitä lähtis hakemaan...:think ja mistä uusia mattoja saa? ei ainakaan realoemista löytynyt.

      Ainakin tuolta löytyy mattoja.



      KL:stä kannattaa kysyä ja merkkiliikkeestä...
      BMW 318D touring -10
      Ex: BMW 320D Touring -03

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by Ardi00 View Post
        Mitähän toimivan maton pitäisi näyttää? :think
        Varmaankin muutaman ohmin luokkaa? kunhan ei näytä ääretöntä tai mahdottoman isoa vastusta, ja syöttäjännitteenhän voit myös mitata
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1265
          • Kajjjaani

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Voi toimia ilman koodaustakin, mutta kuitenkin kannattanee. Menetät valojen korkeudensäädön samalla josta saat yhden hylyn tai korjauskehotuksen listaan, ellet laita niitä tukivarteen tulevia anturimokkuloitakin kiinni. Pesurit?
          Juu tiedän että automaattinen korkeudensäätö pitäisi vielä olla mutta miten sen toimivuus yleensä katsatuksessa testataan? Jos tulee hylsy toimimattomuudesta niin sitten pitänee viritellä se halogeenipolttimo sinne uusinnan ajaksi. Pesurit löytyy kyllä. Pitää katsella sitten kun on palikat paikallaan pitääkö käyttää piuhan päässä.
          Last edited by alpine3; 01-12-2012, 10:49.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            Originally posted by Japetcu View Post
            Ainakin tuolta löytyy mattoja.



            KL:stä kannattaa kysyä ja merkkiliikkeestä...
            Tiedätkö onko tuossa kaikki mitä tarvitaan siiten, että matot saadaan toimintakuntoon? Itselläni saksan tuonnissa ei ole lämmitysnappeja, mutta jokin johto menee lattiamaton välistä kuskin penkkiin. Aiemmin kuulun juttua, että niissä voisi olla nämä matot vakiona, mutta johtosarja+napit pitäisi laittaa erikseen.

            Mitenhän tuo mattojen asennuspuoli....pitääkö penkit repiä lattiasta irti, jotta onnistuu vai saisiko laitettua ilman tätä? ilmeisesti pitää irroittaa :think

            Aiemmin menin repimään penkit irti siten, että lattiaan meneviä pultteja myöten otin irti. Takaisin laittamisessa oli ongelmaa kun pultit eivät kiertyneet kunnolla, joten ne piti vääntää väkisin loppuun asti vaseliinin avulla. Tämän seurauksena kuskin penkki tuntuu välillä vähän liikkuvan takaosasta tiukemmissa mutkissa. Pultin reiästä taisi mennä kierteet eikä se pidä penkkiä täysin tukevasti paikallaan Ei tullut silloin selvitettyä, mutta saako penkin irti niin, että ne kiskot jäisivät lattiaan? Enää en rupea ottamaan pankkiä kiskoineen irti. Voi olla ettei niitä enää saisi takaisin.
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • jumuli
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 496
              • Seinäjoki

              Itselläni on ollu pidemmän aikaa ongelmia e46 330da:n kanssa (m57n) kylmänä eli kone käy epätasaisesti (ilmeisesti vain viidellä?) alle 1000 kierroksilla! Mitään vikakoodeja ei ole ja yksi suutin vaihdettu huonojen korjausarvojen vuoksi, mutta ei mitään vaikutusta asiaan! Vaihteen ollessa päällä käy kaikilla, mutta kierrokset seilaa 700-900rpm

              Ihmeellisyys alkaa siitä kun sammutan puhaltimen moottorin kaikki viat katoavat epätasainen käynti ilman vaihdetta ja kierrosten seilaaminen vaihde päällä

              Diesel huollossa eivät suostuneet mitään muutakun myymään ripakopallisen lisää suuttimia, mutta en jaksa millään uskoa suutin vikaan. Toki olisihan se hyvä muutenkin vaihdella kaikki loputkin suuttimet, kun kilometrejäkin on jo 214tkm

              Itselläni käynyt mielessä:
              -Eikös e46:sessa ole joku oma sähköinen "lisälämmitin" voisiko siinä olla jotain häikkää?
              -Voisiko liittyä lastutukseen mikä autoon on tehty? Ohjelmoijan mukaan ei.
              -Ilmeisesti myös nämä pitävät korkeampaa tyhjäkäyntiä (kuten toyotat), että jaksavat puhaltaa lämmintä sisälle voisiko tässä systeemissä olla jotain häikkää?

              Kaikki edellä mainitut oireet katoavat, kun kone lämpeää tarpeeksi.

              Kellään mitään fiksuja ideoita mistä lähteä tutkimaan :think
              Nyt
              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
              Ex
              F25 30d M-sport GNA-500
              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
              F25 20d M-Sport UZV-655
              Audi B8 S4 ILM-448
              F31 330d M-Sport VYZ-717
              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
              F30 320d M-Sport VXU-494
              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
              E91 335d M-Sport NJN-958
              E91 330d M-Sport GJB-752
              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

              Comment

              • BMWwe46
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 27
                • Hubbabubba

                ......
                Last edited by BMWwe46; 12-01-2013, 22:06.

                Comment

                • Japetcu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 43
                  • Muurame

                  Originally posted by huppu View Post
                  Tiedätkö onko tuossa kaikki mitä tarvitaan siiten, että matot saadaan toimintakuntoon? Itselläni saksan tuonnissa ei ole lämmitysnappeja, mutta jokin johto menee lattiamaton välistä kuskin penkkiin. Aiemmin kuulun juttua, että niissä voisi olla nämä matot vakiona, mutta johtosarja+napit pitäisi laittaa erikseen.

                  Mitenhän tuo mattojen asennuspuoli....pitääkö penkit repiä lattiasta irti, jotta onnistuu vai saisiko laitettua ilman tätä? ilmeisesti pitää irroittaa :think

                  Aiemmin menin repimään penkit irti siten, että lattiaan meneviä pultteja myöten otin irti. Takaisin laittamisessa oli ongelmaa kun pultit eivät kiertyneet kunnolla, joten ne piti vääntää väkisin loppuun asti vaseliinin avulla. Tämän seurauksena kuskin penkki tuntuu välillä vähän liikkuvan takaosasta tiukemmissa mutkissa. Pultin reiästä taisi mennä kierteet eikä se pidä penkkiä täysin tukevasti paikallaan Ei tullut silloin selvitettyä, mutta saako penkin irti niin, että ne kiskot jäisivät lattiaan? Enää en rupea ottamaan pankkiä kiskoineen irti. Voi olla ettei niitä enää saisi takaisin.
                  Tuota, itsellä ei varsinaisesti kokemusta bemarin penkinlämmittimistä mut tuolla lisää juttua ja linkkejä:



                  Jos vastukset valmiina niin vaikkapa tuolta katkaisijat ja johdot:

                  BMW 318D touring -10
                  Ex: BMW 320D Touring -03

                  Comment

                  • huppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 423
                    • Rovaniemi

                    E46 318d Heikko käynnistyminen pakkasella

                    Ongelmat seuraavat toisiaan Muutamana aamuna käynnistäessäni autoani olen huomannut pientä oireilua seuraavasti. Pakkasta ei ole ollut paljoa, n. -10...-15. Lohkolämmitys päällä 2h ja sisälämmitin myös jonkin aikaa. Kone lähtee käyntiin, mutta rymähtää ikävästi ikään kuin ei kaikki pytyt olisi pelissä mukana. Huono käynti kestää hetken ennen kuin tasoittuu. Tänään käynnistäminen kuulosti tähän astisista pahimmalta. Hyvä kun jaksoi alkaa raksuttamaan ja tällä kertaa kierrokset humppasivat todella paljon. Tälläkin kertaa meni hetki (muutama minuutti) kunnes käynti tasoittui. Kotia tullessa kun ajoin auton parkkiin ja se oli tyhjäkäynnillä, humppasi kierrokset tasaisesti n. 700-600 rpm välillä. Niinkuin raskas hengitys. konehuoneesta tämä humppaus kuului selkeästi. Ajossa ei mitään ongelmaa. Hehkut vaihdettu joskus 2 v. sitten. Kysymys kuuluu: voisiko hehkuissa olla häikkää, kenties jokin hehku pimeänä? MAF ja huohotin vaihdettu alle 2 kk sitten.
                    BMW E46 318d 10/04

                    Comment

                    • mixout
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 454
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by huppu View Post
                      Ongelmat seuraavat toisiaan Muutamana aamuna käynnistäessäni autoani olen huomannut pientä oireilua seuraavasti. Pakkasta ei ole ollut paljoa, n. -10...-15. Lohkolämmitys päällä 2h ja sisälämmitin myös jonkin aikaa. Kone lähtee käyntiin, mutta rymähtää ikävästi ikään kuin ei kaikki pytyt olisi pelissä mukana. Huono käynti kestää hetken ennen kuin tasoittuu. Tänään käynnistäminen kuulosti tähän astisista pahimmalta. Hyvä kun jaksoi alkaa raksuttamaan ja tällä kertaa kierrokset humppasivat todella paljon. Tälläkin kertaa meni hetki (muutama minuutti) kunnes käynti tasoittui. Kotia tullessa kun ajoin auton parkkiin ja se oli tyhjäkäynnillä, humppasi kierrokset tasaisesti n. 700-600 rpm välillä. Niinkuin raskas hengitys. konehuoneesta tämä humppaus kuului selkeästi. Ajossa ei mitään ongelmaa. Hehkut vaihdettu joskus 2 v. sitten. Kysymys kuuluu: voisiko hehkuissa olla häikkää, kenties jokin hehku pimeänä? MAF ja huohotin vaihdettu alle 2 kk sitten.
                      Antaako hehkut vikakoodia? Sillä se selviää. Itsellä antaa tällä hetkellä kaikista neljästä koodit (320d), tallissa odottaa asennusta hehkut ja hehkujen ohjausboxi. Voi olla kummat vaan. Omat oireet ilmenee huonona käynnistymisenä pikkupakkasella (ei kovalla pakkasella edes yritetty) ja huonona/tärisevänä tyhjäkäyntinä heti käynnistyksen jälkeen. Ei muita oireita.
                      Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                      Comment

                      • huppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 423
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by mixout View Post
                        Antaako hehkut vikakoodia? Sillä se selviää. Itsellä antaa tällä hetkellä kaikista neljästä koodit (320d), tallissa odottaa asennusta hehkut ja hehkujen ohjausboxi. Voi olla kummat vaan. Omat oireet ilmenee huonona käynnistymisenä pikkupakkasella (ei kovalla pakkasella edes yritetty) ja huonona/tärisevänä tyhjäkäyntinä heti käynnistyksen jälkeen. Ei muita oireita.
                        Eipä niitä vikakoodilaitteita ole itsellä, joten tutkiminen jää ammattilaiselle. Sain onneksi vakiremppaajani näin lauantaina kiinni puhelimella ja auto pääsee pajalle jo maanantaina kunhan vain maanantaina lähtee käyntiin. heh heh hehkuja tämäkin epäili, mutta sen näkee sitten.
                        BMW E46 318d 10/04

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by huppu View Post
                          Eipä niitä vikakoodilaitteita ole itsellä, joten tutkiminen jää ammattilaiselle. Sain onneksi vakiremppaajani näin lauantaina kiinni puhelimella ja auto pääsee pajalle jo maanantaina kunhan vain maanantaina lähtee käyntiin. heh heh hehkuja tämäkin epäili, mutta sen näkee sitten.
                          Itsellä oli sekä hehkuista osa (3 kpl), hehkunohjausboksi sökönä ja startti finaalissa. Viimeksi vaihdettiin startti kun ei meinannut enää jaksaa pyörittää.

                          Sen jälkeen on lähtenytkin kuin palmun alta.

                          Hehkun merkkivalo palaa 1...3 sekuntia jos se hehkuttaa. Mikäli palaa pidemään käynnistyksen yhteydessä, noin 5 sekuntia, niin sitten hehkutuksessa on vikaa. Olis kiva jos hehkun merkkivalo palaisi merkittävästi pidempään tai vaikka vilkkuisi jotta sen erottaisi puusilmäkin - mä en huomannut mitään kunnes hehkujen ohjain vaihdettiin.

                          Comment

                          • hkohtama
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 14
                            • Espoo

                            Minkälainen lämmitin olisi hyvä asennuttaa, kun kyseessä on BMW 320i E46 vuosimalli 2003? Sellaista kuulin, että lohkolämmitin sisätilapistokkeen kera ei olisi paras ratkaisu (jonka ainakin itse oletin olevan paras valinta). Toisena vaihtoehtona pohdin öljypohjan lämmitintä. Tarvitsisinkin oikeastan jonkun asiantuntevan neuvoa, että minkälainen lämmitin olisi paras vaihtoehto tällaiseen Saksan tuontiautoon, jossa ei toistaiseksi ole asennettuna mitään? Webaston voisi jättää pois laskelmista, kun kyseessä ei ole kuitenkaan niin hyvä auto, että sellaista viitsisi alkaa asennuttamaan.

                            Lisäksi olisin kiitollinen, jos joku osaa suositella hinta-laatusuhteeltaan hyvää paikkaa Tampereen seudulla.
                            sigpic
                            BMW 320i E46
                            M54B22

                            Comment

                            • huppu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 423
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by MNi View Post
                              Itsellä oli sekä hehkuista osa (3 kpl), hehkunohjausboksi sökönä ja startti finaalissa. Viimeksi vaihdettiin startti kun ei meinannut enää jaksaa pyörittää.

                              Sen jälkeen on lähtenytkin kuin palmun alta.

                              Hehkun merkkivalo palaa 1...3 sekuntia jos se hehkuttaa. Mikäli palaa pidemään käynnistyksen yhteydessä, noin 5 sekuntia, niin sitten hehkutuksessa on vikaa. Olis kiva jos hehkun merkkivalo palaisi merkittävästi pidempään tai vaikka vilkkuisi jotta sen erottaisi puusilmäkin - mä en huomannut mitään kunnes hehkujen ohjain vaihdettiin.
                              On kyllä lähtenyt näitä muutamaa aamua lukuun ottamatta käyntiin ilman mitään ongelmia. Aiemmin tässä syksyllä oli pakkasjakso, millon oli n. -15 ja lähti kuin palmun alta. Nyt tuli aivan yllättäen tämä ongelma

                              Mielestäni hehkun merkkivalo on nyt palanut normaalin ajan eli tuskin yli 3 sekuntia vaikken olekaan siihen kiinnittänyt huomiota. Huomenna lämmitän lohkolla niin pitää kokeilla moottorin kylkeä tuntuuko lämmintä. Voihan se vika olla siinäkin että on nyt kylmiltään käynnistynyt
                              BMW E46 318d 10/04

                              Comment

                              • mixout
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 454
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by huppu View Post
                                On kyllä lähtenyt näitä muutamaa aamua lukuun ottamatta käyntiin ilman mitään ongelmia. Aiemmin tässä syksyllä oli pakkasjakso, millon oli n. -15 ja lähti kuin palmun alta. Nyt tuli aivan yllättäen tämä ongelma

                                Mielestäni hehkun merkkivalo on nyt palanut normaalin ajan eli tuskin yli 3 sekuntia vaikken olekaan siihen kiinnittänyt huomiota. Huomenna lämmitän lohkolla niin pitää kokeilla moottorin kylkeä tuntuuko lämmintä. Voihan se vika olla siinäkin että on nyt kylmiltään käynnistynyt
                                Pyydä foorumilta joku lukeen koodit niin ei tarvi arpoa

                                En luottas täysin sen hehkuvalon palamiseen, että palaako montako sekunttia. Omassa autossa palaa n. 3sek ja kaikista hehkuista vikakoodit
                                Last edited by mixout; 01-12-2012, 20:40.
                                Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎