Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piitp
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 38
    • Oulu

    Moi.

    Käytin oman vm2000 e46 320ci coupen vaihteiston puslien/öljynvaihto huollossa ja kysäsin katsomaan auton kunnon samalla (ollut itsellä n.2 viikkoa). Eivät löytäneet vikaa mutta itseä mietityttää kun takapäästä kuulu kolahdus kun vaihteita vaihtaa ajossa (tarkemmin kun nostaa kytkimen ja veto ottaa päälle). Ei kuulu aina mutta usein kuitenkin. Parhaiten kuuluu kun pakilla lyö kytkimen pohjaan ja takasi ylös. Voiko olla jokin nivel väljä? Toinen juttu että välillä kuuluu korkeaa ininää 1000-2500rpm alueella kun ajaa tasaisella kaasulla. Häviää kun lyö lisää kaasua tai käyttää kytkintä pohjassa. Ininä kuuluu kierrosten mukaan, eli just ärsyttävintä.

    Ensimmäinen takavetoinen henkilöauto itsellä joten kuuluuko tuo kolahtelu takavetoisten sielunelämään kun siellä se kartaani kuitenkin menee ja kannattaako tuommoisesta sattumanvaraisesta ininästä vielä huolestua?
    Upee kupee

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Vetareistahan kannattaa varmaan tutkiminen aloittaa jos kyseessä on kolahdus eikä niinkään pehmeämpi tumpsahdus. Kardaanin väljä on paha löytää paikallaan mutta mahdollista hyvinkin jos väljä on iso. Eipä tosin paha homma ole sitä pyödällekään ottaa ja vaihtaa samalla laakeri/laakerit.

      Comment

      • Oleg
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 52
        • Rovaniemi

        Moro!
        Ostin äskettäin 99 vm. 320D:n. Kuskinpuolen parkkivalo ei pala, polttimo on kunnossa mutta liittimelle tulee yleismittarillamitattuna 8volttia kun repsikanpuolelle(palaa) tulee n.12volttia.. Mikäköhän mahtaisi olla vialla?

        Comment

        • juhomo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 637
          • Kempele

          Originally posted by piitp View Post
          Moi.

          Käytin oman vm2000 e46 320ci coupen vaihteiston puslien/öljynvaihto huollossa ja kysäsin katsomaan auton kunnon samalla (ollut itsellä n.2 viikkoa). Eivät löytäneet vikaa mutta itseä mietityttää kun takapäästä kuulu kolahdus kun vaihteita vaihtaa ajossa (tarkemmin kun nostaa kytkimen ja veto ottaa päälle). Ei kuulu aina mutta usein kuitenkin. Parhaiten kuuluu kun pakilla lyö kytkimen pohjaan ja takasi ylös. Voiko olla jokin nivel väljä? Toinen juttu että välillä kuuluu korkeaa ininää 1000-2500rpm alueella kun ajaa tasaisella kaasulla. Häviää kun lyö lisää kaasua tai käyttää kytkintä pohjassa. Ininä kuuluu kierrosten mukaan, eli just ärsyttävintä.

          Ensimmäinen takavetoinen henkilöauto itsellä joten kuuluuko tuo kolahtelu takavetoisten sielunelämään kun siellä se kartaani kuitenkin menee ja kannattaako tuommoisesta sattumanvaraisesta ininästä vielä huolestua?


          Kolahduksen aihettaa luultavasti rikkinäinen perän takakannen pusla.
          Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

          www.jsautomoto.fi

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by Oleg View Post
            Moro!
            Ostin äskettäin 99 vm. 320D:n. Kuskinpuolen parkkivalo ei pala, polttimo on kunnossa mutta liittimelle tulee yleismittarillamitattuna 8volttia kun repsikanpuolelle(palaa) tulee n.12volttia.. Mikäköhän mahtaisi olla vialla?
            Johtimien läpikäynti, jossain varmaan johdin hankautunut/taipunut osin poikki? Liittimien puhdistus WD-40:llä tai vastaavalla.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by Marttyyri View Post
              Tuli ostettua tommonen pikkuvikainen e46 316 (1.9)

              Elikkäs aina ei solenoidi työnnä starttia ulos ja jää sisälle pyörimään, kolmannella yleensä käynnistää. Solenoidihan ei siis rikki voi olla niin onko vaan puhdistelusta kiinni niinkuin jossain luin? :think

              Airbag valo syttyi tossa viikko sitten, taitaa apparin tunnistinmatto olla vikana? Jostain luin että kun matolta nousee ni pitäis mennä 10sec ni sammuu, mut eipä sammunut ni pitääkö kuitata vikakoodi luetuks ennen kuin totee matossa olevan vikaa? :think

              Etuikkunat laskee normaalisti mutta nostaessa takkuilee ja joutuu kädellä auttamaan ylös, jotain liukuosia rikki vai mitäs? :think Pitäis jaksaa ovipahvit avata kun kerkee, ongelmana vaan kun ovissa on ne airbagit ni turvallisuuden kannalta pitäis varmaan irrotuksen ajaksi ottaa akusta miinuskenkä irti, ja sillon en saa autosta lämmitystä päälle että tuolla kylmässä sitten joudun avaamaan

              -Martti
              Liukupaloja löytyy jo value line -osina, tuossa 06/2000 autolle kun ei valmistusaikaa ole tiedossa: KLIK. Schmiedmann sanoo hinnaksi 16€ per sarja.

              Ovipahvien avaaminen ulkona näillä keleillä on pikkasen kylmää puuhaa...

              Comment

              • Madduli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 395
                • -

                Mitäs tuolla perässä on loppu/rikki ku käsijarru päällä koittaa lähteä liikkeelle ni perä tuntuu luiskahtavan irti, auto liikahtaa vähän eteenpäin ja sitte kuuluu kolahdus. Noi tumpsahtelut kuuluu myös vaihtaessa. Onko sieltä vaan noi puslat loppu vai onko toi perä revenny?
                E46 316 -99
                Ex:
                E39 523iA -98
                E46 316 -99
                E46 318 -99

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Madduli View Post
                  Mitäs tuolla perässä on loppu/rikki ku käsijarru päällä koittaa lähteä liikkeelle ni perä tuntuu luiskahtavan irti, auto liikahtaa vähän eteenpäin ja sitte kuuluu kolahdus. Noi tumpsahtelut kuuluu myös vaihtaessa. Onko sieltä vaan noi puslat loppu vai onko toi perä revenny?
                  Pieni välys on normaali kun käsijarrukengät ottaa napaan kiinni vaihtaessa vedon suuntaa mutta tumpsahtelu ja vastaava kertoo väsyneistä puslista.
                  Kaikki uusiksi ja taas kelpaa ajella
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1612
                    • Vantaa

                    Jeesjees, eli kaveri osteli tossa sen iikan vanha e46 M3, olikohan ees iikka, no joku kuitenkin. Mittarissa 161tkm, mietiskelin tässä että mitäs kaikkee remppaa siihen pitäis alkaa kohta duunailemaan? Vesipumppuuu, termarii sun muita?

                    Auton omistajalla ei sinäällään tietoa ole yhtään joten jonkunha se on pakko selvittää mitä tolle pitäisi tehdä
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by amisqo View Post
                      Jeesjees, eli kaveri osteli tossa sen iikan vanha e46 M3, olikohan ees iikka, no joku kuitenkin. Mittarissa 161tkm, mietiskelin tässä että mitäs kaikkee remppaa siihen pitäis alkaa kohta duunailemaan? Vesipumppuuu, termarii sun muita?

                      Auton omistajalla ei sinäällään tietoa ole yhtään joten jonkunha se on pakko selvittää mitä tolle pitäisi tehdä
                      Jollei historiasta ole tietoa niin ainakin ekana kiertokangen laakerit ja vanoksen tarkistus+mahdollinen huolto.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Oleg
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 52
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by MNi View Post
                        Johtimien läpikäynti, jossain varmaan johdin hankautunut/taipunut osin poikki? Liittimien puhdistus WD-40:llä tai vastaavalla.
                        Tosiaan varmaan on jonkin sortin kosketushäikkä, ihmetyttää vaan kun siihen tulee se 8volttia...
                        Kävin läpi sitä johtoa vähän matkaa, lisäksi taivuttelin samalla kun oli mittari kiinni niin sinne "releboksille" asti mutta vika ei tunnu olevan siinä välissä. Meneeköhän tuo parkin sähkö konehuoneesta valokatkaisijalle ja siitä sulakeboksille?
                        Eikai tässä perhana täydy alkaa purkaan kojelautaa? Tuntuis kyllä ihmeelliseltä jos johdin olisi siellä hankautunut tai hapettunut, kun muut valot toimivat moitteetta... Oisko kellään mitään ehdotuksia?

                        Comment

                        • JardoX
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 74
                          • Kokkola

                          Missähän mahtaa olla vika ku vaihdoin omaan -02 320da:han päätermarin ja EGR-termarin mutta ei siltikään lämmöt nouse. Testerillä katoin Livedataa niin lämmöt heitteli siinä 57 ja 69 asteen välillä. Voihan tietenki olla mahdollista että toinen termareista uutena jo rikki?
                          BMW E46 320d M-Sport touring -02

                          Ex:BMW E46 320da -02
                          Ex: BMW E46 330ci -01
                          Ex: BMW E36 316i -91

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Oleg View Post
                            Tosiaan varmaan on jonkin sortin kosketushäikkä, ihmetyttää vaan kun siihen tulee se 8volttia...
                            Kävin läpi sitä johtoa vähän matkaa, lisäksi taivuttelin samalla kun oli mittari kiinni niin sinne "releboksille" asti mutta vika ei tunnu olevan siinä välissä. Meneeköhän tuo parkin sähkö konehuoneesta valokatkaisijalle ja siitä sulakeboksille?
                            Eikai tässä perhana täydy alkaa purkaan kojelautaa? Tuntuis kyllä ihmeelliseltä jos johdin olisi siellä hankautunut tai hapettunut, kun muut valot toimivat moitteetta... Oisko kellään mitään ehdotuksia?
                            Ei se sinne täyttä jännitettä tietysti syötä jos ei ole kuormaa. Ohjataan valomoduulista siis pääteasteilla eikä millään kivikautisilla releillä.
                            Laitat vaan uuden polttimon ja ajelet tyytyväisenä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Miika Tissari
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1802
                              • Varkaus

                              330d startti reistaili ja huuti niin sanotusti tyhjää.
                              Purku ja korjaus:

                              Yläkautta vaatii imusarjan irroituksen tai alakautta suojalevyt pois. startin irroitukseen tarvitsee e12 kiinto- tai räikkäavaimen. Hylsyllä ja räikkävääntimellä ei onnistu. Wurtilta löytyy ainakin avain.

                              Omassa oli vikana että startin päädystä oli laakeriholkki kulunut kokonaan pois ja rattaa hyppi yli. Startin purku, puhdistus ja rasvaus sekä tietysti uusi laakeri. Nyt starttaa hienosti.
                              E28 ///M-tech V8 -83
                              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                              Comment

                              • Oleg
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 52
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ei se sinne täyttä jännitettä tietysti syötä jos ei ole kuormaa. Ohjataan valomoduulista siis pääteasteilla eikä millään kivikautisilla releillä.
                                Laitat vaan uuden polttimon ja ajelet tyytyväisenä.
                                On uusi polttimo. Eikä toimi myöskään toisenpuolen polttimo+kanta yhdistelmällä joten ei ole niissä vika.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎