memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hakala-
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 462
    • Tampere

    Originally posted by Ardi00 View Post
    Termari, vesipumppu vaihdettu ja oikein ilmattu ei vieläkään lämmintä hyttiin. Puhallin melkeen täysillä eikä tule ilmaa edes kovaa, siili loppu?

    Missä on e46 sedan -99 vesiventtiili?

    Mitään muuta ideaan miten saadaan lämmintä kabiiniin ja auton lämmöt muuten käyttäytyy normaalisti!
    Itellä tuli haaleeta ilmaa niin meni niinkin yksinkertaisesti kuin pelkällä raitisilmansuodattimen vaihdolla.
    F15 M50D
    E36 328 turbo
    E34 535 turbo

    Comment

    • BmwGt
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 95
      • Kempele

      Originally posted by BmwGt View Post
      Kummalinen oire eilen lähti 3 tuntia ajon jälkeen webasto pyörimään mutta tänä aamuna ei taaskaan vaikka oli yön ylläpitoälylaturissa... onko siellä joku suodatin ja diiseli jähmettyy sinne?
      lähtee sillon käyntiin ku ajettu vasta niin on diisseli sen verta notkiampaa.
      Tutkin tuota autoa niin olipa akun miinus kenkä aivan sinisen hapettuman peitossa, en vain hoksannu mitata jännitettä putsausta ennen mutta sammulleen 12.5v ja käynnissä 14.0v

      Comment

      • veikkaaja
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 11
        • perniö

        Mites päin noissa on noi ajovalot, eli onko lähivalot ne ulommat vai sisemmät siinä umpiossa? Tuli omasta purettua noi umpiot ja nyt ei stna muista et miten päin ne kuulus olla

        Comment

        • Marttyyri
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 108
          • Finland, Lohja

          Originally posted by veikkaaja View Post
          Mites päin noissa on noi ajovalot, eli onko lähivalot ne ulommat vai sisemmät siinä umpiossa? Tuli omasta purettua noi umpiot ja nyt ei stna muista et miten päin ne kuulus olla
          Eikös se aina mene niin että sisemmät on pitkät ja ulommat on lähivalot :think
          Last edited by Marttyyri; 13-01-2013, 18:08. Reason: Lähivalot eikä ajovalot.. hups
          EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
          EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
          EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
          NYT e39 535i V8 mörkömoottori
          NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

          Originally posted by Alpina E34
          Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
          Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

          Comment

          • Matte1411
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 75
            • Jyväskylä

            Originally posted by Matte1411 View Post
            Onko kaikissa manuaalivaihteisissa E46 malleissa tosiaan samanlainen jäähdytin? Eikö ilmastointi tai että onko bensa tai diesel tms vaikuta asiaan?

            Mitenkäs tuommoisen -99 vuoden 320i:n jäähdytinjärjestelmä ilmataan? Onko siinä joku ilmausruuvi vai pitääkö vaan antaa käydä ja kaadaa nestettä ja puristella letkua?
            Kaverin tallissa täytyy tuota laittaa niin täytyy vähän kysellä etukäteen ja varautua.
            Tietääkö kukaan?
            Lisätääs vielä sen verran että onko näissä myös kaikissa samanlaiset nää etupään muoviosat, tarvitsisin eteen sisälokarien etuosat, sen puskurin alalaidassa olevan ritilän, ja sen ison syylärin edessä olevan muovin missä on munuaisreiät.
            Last edited by Matte1411; 13-01-2013, 18:20.
            BMW E46 320i -99
            BMW E30 320i -85

            Comment

            • Ardi00
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2011
              • 1519
              • Spain/Valencia

              Originally posted by hakala- View Post
              Itellä tuli haaleeta ilmaa niin meni niinkin yksinkertaisesti kuin pelkällä raitisilmansuodattimen vaihdolla.
              No kun sekin on vaihdettu muutama kuukaus sitten .

              Onko niistä vesiventtiilien sijainnista tietoa?
              e36 Fijigrün 328i
              e46 Stalhgrau 325ci

              Comment

              • Henkka992
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 155
                • Polvijärvi

                Hommasin tossa e46 323ci, ja ulkosesti katottuna ei lohkolämmitintä ole ja liikkeen tiedoissakaan ei lukenu lohkolämppäristä mtn, joten aattelin semmosen hommata jos jostain käytettynä vastuksen sais Nii käykö esim. jostain 318 sedanista se vastus? vai pitääkö samanlaisesta kaarasta olla? :think

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  Originally posted by Henkka992 View Post
                  Hommasin tossa e46 323ci, ja ulkosesti katottuna ei lohkolämmitintä ole ja liikkeen tiedoissakaan ei lukenu lohkolämppäristä mtn, joten aattelin semmosen hommata jos jostain käytettynä vastuksen sais Nii käykö esim. jostain 318 sedanista se vastus? vai pitääkö samanlaisesta kaarasta olla? :think

                  Autoosi ei ole olemassa perinteistä lohkolämmitintä vaan pelkästään silitysrautamallinen säteilylämmitin tai yleismallin "letkulämmitin". Säteilylämmitin on helppo laittaa käytettynäkin, jos sellaisen vain jostain löytää.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • Henkka992
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 155
                    • Polvijärvi

                    Originally posted by Tuoppo View Post
                    Autoosi ei ole olemassa perinteistä lohkolämmitintä vaan pelkästään silitysrautamallinen säteilylämmitin tai yleismallin "letkulämmitin". Säteilylämmitin on helppo laittaa käytettynäkin, jos sellaisen vain jostain löytää.

                    Jossai luki että magneetilla tulee kiinni? eli ne säteilylämmittimet ei oo merkki kohtasii? Ja netistä en löytäny hintojakaa

                    Comment

                    • |ertsu|
                      Newbiemmer
                      • Jun 2011
                      • 1
                      • suomi

                      e46 ja harman gardon

                      Tuota sellasella asialla ku mulla on tuo 330cd -04 ja siinä se soittimen piuhasarja raiskattu niin oisko kellään tiedossa siihen sitä kytkentä kaaviota että sais sen alkuperäisen business cd liittimen kytkettyä takaisin oikein.

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        Originally posted by Ardi00 View Post
                        Termari, vesipumppu vaihdettu ja oikein ilmattu ei vieläkään lämmintä hyttiin. Puhallin melkeen täysillä eikä tule ilmaa edes kovaa, siili loppu?

                        Missä on e46 sedan -99 vesiventtiili?

                        Mitään muuta ideaan miten saadaan lämmintä kabiiniin ja auton lämmöt muuten käyttäytyy normaalisti!
                        Jos puhallin ei anna ilmaa sisään, niin luultavasti sieltä alkaa olla puhaltimen moottori sökö ja silloin ei kyllä tule lämmintäkään. Vika voi myös olla puhaltimen moottorin jälkeen olevissa raitisilmaläpissä, eli läpät pysyy kiinni eikä päästä puhaltimen ilmaa sisään autoon. Siili ohjaa puhaltimen nopeutta, yleensä tekee humppaamista ja puhallin toimii normaalisti vain täydellä teholla.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • mixout
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 454
                          • Keski-Suomi

                          Jarruttaessa sigun auto täristää ja nykii, noita ketjuja lukeneena tietää etupään ripustusjumppaa. Tieten jarrusatulat pitää käydä ainakin läpi ja herkistellä liu'ut. Mutta mitäs settiä noihin eturipustuksen osiin kattelis vai osteleeko osa kerrallaan? Meinasin vaihtaa aluksi ainakin alatukivarret ja reaktiotangot. Koiranluut on vaihdettu viime keväänä. Ja tuleeko noissa seteissä yleensä puslia mukana? Ja jos tulee niin onko syytä ainakin alatukivarren takapusla laittaa powerflexiä?
                          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by mixout View Post
                            Jarruttaessa sigun auto täristää ja nykii, noita ketjuja lukeneena tietää etupään ripustusjumppaa. Tieten jarrusatulat pitää käydä ainakin läpi ja herkistellä liu'ut. Mutta mitäs settiä noihin eturipustuksen osiin kattelis vai osteleeko osa kerrallaan? Meinasin vaihtaa aluksi ainakin alatukivarret ja reaktiotangot. Koiranluut on vaihdettu viime keväänä. Ja tuleeko noissa seteissä yleensä puslia mukana? Ja jos tulee niin onko syytä ainakin alatukivarren takapusla laittaa powerflexiä?
                            Jarrusatuloiden huolto kannattaa tehdä ihan ensimmäisenä. Uudet liu'ut, tiivisteet ja satuloiden huolellinen puhdistus kaikesta paskasta. Kannattaa sen verran polkea mäntiä ulos myös, että näkee missä kunnossa ne on.

                            Alatukivarren takapusla on hyvin yleinen väristyksien aiheuttaja ja sinne monet, minä mukaanlukien on PowerFlexiä tilalle laittanut. Se alatukivarren pallonivel on myös tärinää aiheuttavien osien listalla. Väljä raidetangon pääkin kyllä aiheuttaa tärinää. Mitä mahdoit tarkoittaa reaktiotangoilla, niitä kun ei nelikutosesta taida löytyä?
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Niin siis kyllä ne männät kannattaa käyttää ihan kokonaan pois ja putsata sylinteri.
                              Vaikka nesteitä nyt olisikin vaihdettu ajallaan (mitä aika harvoin kuitenkaan tapahtuu) niin sinne kertyy silti sakkaa ja paskaa väliin.
                              Kasauksessa ihan ehdoton tökötti tuo Aten jarrukumirasva, loistavaa kamaa
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • mixout
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 454
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                Jarrusatuloiden huolto kannattaa tehdä ihan ensimmäisenä. Uudet liu'ut, tiivisteet ja satuloiden huolellinen puhdistus kaikesta paskasta. Kannattaa sen verran polkea mäntiä ulos myös, että näkee missä kunnossa ne on.

                                Alatukivarren takapusla on hyvin yleinen väristyksien aiheuttaja ja sinne monet, minä mukaanlukien on PowerFlexiä tilalle laittanut. Se alatukivarren pallonivel on myös tärinää aiheuttavien osien listalla. Väljä raidetangon pääkin kyllä aiheuttaa tärinää. Mitä mahdoit tarkoittaa reaktiotangoilla, niitä kun ei nelikutosesta taida löytyä?
                                Joo eipä tosiaan löydy, muistelin e39 ripustusta
                                Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                                Comment

                                Working...
                                X