Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by _Jubi_ View Post
    Tänään lyötiin uudet tarvikehiilet kiinni, ja laturi takaisin, mutta nyt latauksen valo ei sammu ollenkaa. Jännitteensäädin pimeänä?

    Löytyykö mistää uutena koko säädin/hiilipakettia?


    löytyyhän noit (en tiä onko oikee auto) mut tarvikeliikkeistä kyl löytyy...
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • bitzer223
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 78
      • Oulu

      Valo-ongelma. Kuskinpuolen lyhyt meni pimeäksi ja mittaristoon syttyi valo. Olen nyt vaihtanut polttimon 2 kertaa mutta valo mittaristosta ei vaan sammu. Mitä seuraavaksi? :think

      - Mitataan kannasta jännite?
      - INPAlla luetaan valomodulia?
      - Tarkastetaan johdot?

      Vai tuleeko kellään mieleen mitään muuta mitä voisiolla vialla?

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Mistä voin varmistaa mitkä xenonit mulla on keulilla, AL vai ZKW?
        Pitäis toisen puolen ballasti + sytkä vaihtaa, niin olis kiva tietää kummat ostan

        Kuvassa AL tekele, onko ZKW erilainen?
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1120
          • suomi

          ongelma seuraavanlainen...

          mittaristossa palaa valo: takaluukku auki.(keskuslukosta ei aukea luukku) muuten keskuslukko pelaa kyllä.

          -mikrokytkin toimii,eli luukku aukeaa kahvasta
          -takaluukun sisävalot syttyy ja sammuu kun luukun pistää kiinni
          -johtosarja vaikutti ehjälle pikaisella vilkaisulla


          mitäs viellä tutkitaan?

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Onko E46 coupessa avautuvat takalasit vakiovaruste?

            Comment

            • Jukipuki
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 383
              • Kontiolahti, Lehmo

              Originally posted by Dani View Post
              Mistä voin varmistaa mitkä xenonit mulla on keulilla, AL vai ZKW?
              Pitäis toisen puolen ballasti + sytkä vaihtaa, niin olis kiva tietää kummat ostan
              Eikö lue umpion "lasissa" tai umpion päällä olevassa tarrassa?
              Ajossa:
              G20 330E
              Ex:
              E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by arben View Post
                ongelma seuraavanlainen...

                mittaristossa palaa valo: takaluukku auki.(keskuslukosta ei aukea luukku) muuten keskuslukko pelaa kyllä.

                -mikrokytkin toimii,eli luukku aukeaa kahvasta
                -takaluukun sisävalot syttyy ja sammuu kun luukun pistää kiinni
                -johtosarja vaikutti ehjälle pikaisella vilkaisulla


                mitäs viellä tutkitaan?
                Keskuslukolla tarkoitat avaimen kaukosäädintä?

                Katsoisin vielä takaluukulle kumisukan sisällä menevää johtosarjaa, vai katsoitko juuri sitä?

                Tyyppivika E39, E46, E6x sedaneissa, johtimet kuorivat eristeen pois,. Katso kuinka tiukalle mutkalle se kumisukka joutuu taipumaan suljettaessa. Vedä takaluukun päästä kumisukka ulos ja rullaa johtonipun päälle.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by Dani View Post
                  Mistä voin varmistaa mitkä xenonit mulla on keulilla, AL vai ZKW?
                  Pitäis toisen puolen ballasti + sytkä vaihtaa, niin olis kiva tietää kummat ostan

                  Kuvassa AL tekele, onko ZKW erilainen?
                  Näkisikö tarkastuspeilillä ohjausboksin numeroa? Jos ei, niin kannattaa ehkä purkaa toinen umpio irti ja katsoa suoraan ballastilta ja sytkältä oikeat osanumerot. Vaivaa joo mutta ei tule vahingossa ostettua väärää.

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Originally posted by Jukipuki View Post
                    Eikö lue umpion "lasissa" tai umpion päällä olevassa tarrassa?
                    "Lasiin" en luota kun sen voi vaihtaa ja näin ollen voi olla mitä vaan, mutta täytyy tutkia mitä umpion päällä lukee.

                    Ajattelin vaan että onko AL ja ZKW:n välillä joku selkeä ero josta vois heti päätellä kumpi on kumpi.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Originally posted by MNi View Post
                      Näkisikö tarkastuspeilillä ohjausboksin numeroa? Jos ei, niin kannattaa ehkä purkaa toinen umpio irti ja katsoa suoraan ballastilta ja sytkältä oikeat osanumerot. Vaivaa joo mutta ei tule vahingossa ostettua väärää.


                      Tuosta toi lainattu kuva ja tuolla on myös nuo sarjanumerot.

                      En voi oikein irroittaa umpiota kun auto joka päivä liikenteessä aamusta iltaan, pois lukien tietysti vkl.

                      Voiko noi umpiota olla kumpaa vaan kun tehtaalta ovat aikoinaan autoja pihalle suoltaneet, vaikea on uskoa..
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Umpioiden päällä ei näy mitään tarroja, tai on mutta ne ovat pellin alla jemmassa eikä niistä näy ku keltaiset kulmat ja jotain numeroita. Plekseissä ei mainita mitään näin äkkiseltään katsottuna fikkarin kanssa. Mutta pitkien polttimoiden suojakuoressa on iso AL -logo, samanlainen kun tossa kuvassa ylempänä.

                        Kysymys kuuluu; uskaltaako siihen luottaa että umpiot olis AL tekeleitä?
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1120
                          • suomi

                          Originally posted by MNi View Post
                          Keskuslukolla tarkoitat avaimen kaukosäädintä?

                          Katsoisin vielä takaluukulle kumisukan sisällä menevää johtosarjaa, vai katsoitko juuri sitä?

                          Tyyppivika E39, E46, E6x sedaneissa, johtimet kuorivat eristeen pois,. Katso kuinka tiukalle mutkalle se kumisukka joutuu taipumaan suljettaessa. Vedä takaluukun päästä kumisukka ulos ja rullaa johtonipun päälle.
                          juu,avaimen kaukosäädöstä ei aukea...

                          juurikin noita läpivienninjohtoja nyppisin,tosin täytyy paremmin syynätä ne viellä.

                          outoa että takaluukun sisävalot sammuvat,joten outoa että mittariso ei tiedä että luukku on kiinni :think

                          Comment

                          • mixout
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 454
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by NokiLeka View Post
                            Jarrusatuloiden huolto kannattaa tehdä ihan ensimmäisenä. Uudet liu'ut, tiivisteet ja satuloiden huolellinen puhdistus kaikesta paskasta. Kannattaa sen verran polkea mäntiä ulos myös, että näkee missä kunnossa ne on.
                            Noniin. Tutinat hävisi kun putsasin liu'ut. Takaa purin satulat kokonaan kun vaihdoin samalla käsijarrun linkut, nyt futaa sekin. Edestä irroitin vain liu'ut. Kaikki liukutapit olivat enemmän tai vähemmän nihkeitä liikkumaan ja niistä saikin hioa möhnää pois jonkun verran.

                            Semmonen kävi tuossa hommassa, että kun sain auton kasaan niin ekassa startissa jäi palamaan luistoneston valo ja käsijarrun valo keltaisena. ABSit toimivat kuitenkin. Koitin kyllä varoa noita antureita eikä niitä tarvinnut irroittaa. Onko se nyt absin anturi mikä tuon aiheuttaa vaikka absit kuitenkin toimii? Eli jos tuo anturi on saanu kipeetä jarruja purkaessa tai on muuten vain sattumalta samaan aikaan tiensä päässä. Vai liekö johtui kosteuden tiivistymisestä lämpösessä tallista tms koska valot hävisi seuraavassa startissa.
                            Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                            Comment

                            • BmwGt
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 95
                              • Kempele

                              Onko normaalia että eberin päällä oleva ohuessa kirkaassa pollttoaine? letkussa n 3-4mm paksu, kulkee pieniä ilma kuplia webastolta pois päin välillä..

                              Webaston oireet seuraavan laiset, aamulla lähtee käyntiin ja sammuu ennen kuin ehtii edes käynnistyä koko teholle, käy n.2min ja sammuu. Kauko ohjaimessa lukee ERR..

                              Mutta kun auto on seissyt ajon jälkeen vaikka tunnin että lämmöt on jo nollassa niin lähtee käyntiin ja toimii normaalisti.

                              Akku on vuojen vanha 90amp, webasto ei lähde vaikka on ollut yön yli ylläpitolaturissa ja akku täysi..

                              Oireet alko kun 2 joutu päivässa antaan apuvirtaa toiseen autoon ja webastoa käytettiin pari kertaa , mutta akku ei ehtiny lyhyessä ajassa ladata itteä täyteen, seuraavana aamuna tuli tuo ERR... lukemaan ohjaimeen ja toisella yrittämällä käynnisty webasto,, puoli tuntia kävi ja menin käynnistään autoa mutta virta oli loppunu..

                              Sen jälkeen joka aamu tehny tuota ERRORIA.. akun miinus napa oli aivan hapettunu kun sitä toissaviikolla tutkin putsauksesta ei mainittavaa hyötyä.

                              Tänään tein semmosen huomion että kuskinpuolella joku laite surisee webaston käynnistyessä ja sammuu kohta, webasto alkaa töhistä ja kun laite surahtaa toisen kerran webasto sammuu.. näyttäs joltakin polttoaine pumpulta

                              Comment

                              • piitp
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 38
                                • Oulu

                                Semmonen ominaisuus omassa autossa että tuuninki peilit vähän temppuilee. Eli tasaisen epätasaisesti auton ollessa käynnissä pelkästään peilien vilkut räpsäyttävät yhdesti kerrallaan. On tallessa alkuperäset mutta ne on paljo tylsemmät eli niitä en laita, mutta missä mahtaa olla vika? Ei ole tietoa peilien merkistä yms. koska edellisen omistajan ostamat.
                                Upee kupee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎