Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5/5
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 135
    • suomi

    Nyt rupes kiinnostamaan xenon valot. Onko järkeä laittaa xenon muunnos sarja -99 e46, jossa halogeeni umpiot? Tekeekö niillä 60€ sarjoilla mitään? Vai kannattaako pitää vaan suosiolla halogiini valot ja niihin kirkaan valkoset polttimot tai ledi poltimot?
    Last edited by 5/5; 26-02-2013, 18:01.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Ei tee, jälkiasennus xenonit on aivan kauheat heijastinumpiossa kun valo sinkoilee minnesattuu.
      Laita mieluummin alkuperäiset umpiot. Jotta ne on lailliset tarvitset jokatapauksessa pesurit ja automaattisen tasonsäädön.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • hakala-
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 453
        • Tampere

        Originally posted by zedot View Post
        terve vaan kaikille!

        Tuli omalle -01 e46 320d:lle hylky leimalta. Syynä käsijarrun toimimattomuus. Peruutettaessa taakse, käsijarru pitää normaalisti, mutta kun eteenpäin menee niin käsijarru ei pidä tippaakaan. Autoa voi työntää eteenpäin käsijarru päällä eikä minkäänlaista tehoa löydy. Käsijarru toimii täysin satunnaisesti. Käsijarrupalat on vaihdettu viime kesällä. Kokemuksia? vastauksia?
        Vaijeriki vois olla entinen. Omassa ex. E39 vaijerit oli jumittunut ja ruosteessa sieltä sun täältä niin välillä piti, välillä ei ja loppujen lopuksi tuli myöskin hylky leimalta sen takia ja uusin molemmat vaijerit.
        F15 M50D
        E36 328 turbo
        E34 535 turbo

        Comment

        • 5/5
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 135
          • suomi

          Originally posted by Supa View Post
          Ei tee, jälkiasennus xenonit on aivan kauheat heijastinumpiossa kun valo sinkoilee minnesattuu.
          Laita mieluummin alkuperäiset umpiot. Jotta ne on lailliset tarvitset jokatapauksessa pesurit ja automaattisen tasonsäädön.
          onko jollain kokemusta ledi polttimoista?

          Comment

          • Jonbeam
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 65
            • Unknown

            Originally posted by 5/5 View Post
            onko jollain kokemusta ledi polttimoista?

            Juu ei ainakaan ajovaloiksi, ellei kesällä käytä sitten "huomiovaloina". Valo kirkas, muttei valaise kauas.
            e46 320d pre-FL -01 Touring

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              On mahdollista tehdä mutta vaatii ison osaamisen koota sopiva heitin ledeistä. Niillä valmiiksi polttimon muotoon laitetuilla ei tee yhtään mitään. Irtotavarana saa tehokkaita ledejä, niitä haluamasi määrän, lisäksi linssejä saa aika hyvin myöskin. Jäähdytyksen ja valokuvion kanssa tulee isoimmat ongelmat. Valoteho on tod.näk parhaimmillaankin huonompi kuin halogeeneissä...

              Comment

              • 5/5
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 135
                • suomi

                Originally posted by Perlenbacher View Post
                On mahdollista tehdä mutta vaatii ison osaamisen koota sopiva heitin ledeistä. Niillä valmiiksi polttimon muotoon laitetuilla ei tee yhtään mitään. Irtotavarana saa tehokkaita ledejä, niitä haluamasi määrän, lisäksi linssejä saa aika hyvin myöskin. Jäähdytyksen ja valokuvion kanssa tulee isoimmat ongelmat. Valoteho on tod.näk parhaimmillaankin huonompi kuin halogeeneissä...
                Taidan vaan ostaa noi osramin nightbreaker plus polttimot

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  Mulla on prefaceliftin xenon valomoduuli ja taakse korkeudensäätöhilut jos haluat laillisen asennuksen. Lisäksi irtoprojektorisysteemit löytyy myös.

                  Comment

                  • suhonen
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2012
                    • 540
                    • Nokia

                    Onko kellään kokemusta moottorin tuki/kannatin kumien vaihdosta ? Olis mukava kuulla jotain vinkkejä, vaikka ei nyt olekkaan monimutkainen operaatio.
                    Eli puhutaan osista 4 ja 7.
                    BMW F21 120D M-perfomance

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Mikä kone, riippuu enimmäkseen siitä. Yleensä alle tunnin homma.

                      Comment

                      • suhonen
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2012
                        • 540
                        • Nokia

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Mikä kone, riippuu enimmäkseen siitä. Yleensä alle tunnin homma.
                        Aivan, siis kone on m47n. Eli 150hp perhediisseli
                        BMW F21 120D M-perfomance

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          M47D20N koneesee vaihtanu noi moottorin kumityynyt. Samalla vaihdettiin ne kun kardaani täytyi käyttää irti. Eli kardaani irti, tyynyjen mutterit löysälle ja vaihdelaatikkonostimella pumpattiin konetta ylöspäin. Tarvi pari pitkää jatkovartta ja ehkä jopa nivelillä varustettu jos oikein muistan. Sitteku konetta nostanu ylöspäi ni vanhat kumit pois ja uudet tilalle.

                          En tiedä onko kardaani pakko irroittaa
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • suhonen
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2012
                            • 540
                            • Nokia

                            Originally posted by janne30 View Post
                            M47D20N koneesee vaihtanu noi moottorin kumityynyt. Samalla vaihdettiin ne kun kardaani täytyi käyttää irti. Eli kardaani irti, tyynyjen mutterit löysälle ja vaihdelaatikkonostimella pumpattiin konetta ylöspäin. Tarvi pari pitkää jatkovartta ja ehkä jopa nivelillä varustettu jos oikein muistan. Sitteku konetta nostanu ylöspäi ni vanhat kumit pois ja uudet tilalle.

                            En tiedä onko kardaani pakko irroittaa
                            Tyhmä jatkokysymys äkkiä, onkos osat 4 ja 7 ihan samat.? kun sellasen käsityksen nyt sais tosta kuvasta ja numeroista.
                            BMW F21 120D M-perfomance

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by suhonen View Post
                              Tyhmä jatkokysymys äkkiä, onkos osat 4 ja 7 ihan samat.? kun sellasen käsityksen nyt sais tosta kuvasta ja numeroista.
                              Jos osanumerot on samat niin sitten ovat, muuten ei. Yleensä jos kuvassa on osille eri kuvanumerot (4 ja 7) niin jo se viittaa että ovat erilaiset, ei välttämättä aina tosin. Jos olisi yksi kuvanumero (esim. 4) niin sitten olisivat samalla osanumerollakin.

                              M47N:lle E46 touringissa näyttäis RealOEM:ssä olevan eri osanumerot vasurille ja oikealle, oikeanpuoleinen tukikumi on vielä erilainen manuaalissa ja tomaatissa.

                              Eli eivät ole samoja.

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Toisen puolen tyyny on sellainen että sopii molemmille puolille ja siksi esim. Motonet myy samaa osaa molemmille puolille. Itse tilasin kl-varaosilta ja tuli varmasti nyt sitten sellaiset mitä sinne oli tarkoitettu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎