Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Hekaaa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 154
    • Pyhäjärvi/Iisalmi

    mistä sais hommattua tuommoiset angel eyes rinkulat? tommosia keltasia, halogeenin värisiä lähinnä oon aatellu kun jos laittais valkoset tai kirkkaan väriset niin saattaa näyttää hiukan tyhmältä kun vakio H7 valot on autossa.

    Tämmöisiä rinkuloita siis jos sais jostain niin olis aika bueno : http://data.motor-talk.de/data/galle...depo-61476.jpg

    Liekköhän nuo semmoset että vaan heittäis paikalleen ja se olis siinä? http://www.fk-shop.de/en/Promotion-s...lack-oxid.html
    Last edited by -Hekaaa; 01-03-2013, 18:35.

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Originally posted by masa83 View Post
      Päivitystä tilanteeseen. Kävin eilen luetuttamassa koodit herttoniemen atoyssa ja samat koodit oli kun ensimmäisellä lukukerralla eli 1 ja 2 lamda ja siinä sitten sovittiin että nuo lamdat vaihdetaan. Iltapäivällä tuli soitto atoylta että ovat nyt vaihdelleet lamdat mutta vika ei poistunut, tässä vaiheessa vitutus käyrä nousi melko korkealle. Mikä ihme tuota nyt vaivaa?? Kun hain auton niin sanoivat että he eivät enempää pysty selvittämään vikaa.
      Mitkä lambdat, etummaiset vai takimmaset?
      Multa meni toinen takimmaisista ja moottorivikavalo sytty ja palo, tosin sammu sitten myöhemmin. Vikakoodia pukkas ja lamdban esilämmityspiiri sökönä, vaihdoin kuitenkin molemmat...joka oli varsin vttumainen operaatio!!
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        herjasko sulla dani noi takimmaiset lambdat kattien puhdistustehoista jotain vai millasta koodia anto ?
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • MikaelW
          Newbiemmer
          • Feb 2013
          • 9
          • Länsi-Suomi

          Originally posted by MikaelW View Post
          Multa palaa jatkuvasti radion sulake, ei se mikä on itse radiossa vaan se mikä on auton sulakelaatikossa (#41). Välillä sulake kestää jopa pari tuntia ja joskus taas muutamia minuutteja. Kahta eri radiota on kokeiltu, JVC ja Pioneer.

          Vissiin on siis oikosulku jossain? Mistä kannattaisi alkaa hakemaan?
          Nyt on vissiin löytynyt ongelmakohta tässä asiassa..

          Eli oikosulku taitaa olla matkustajanpaikan jalkatilassa. Jos sieltä jalkatilasta painaa hieman jalalla oikeasta etukulmasta niin menee sulake.

          Olisiko jollain vinkkejä miten niihin kaapeleihin pääsee käsiksi?

          Comment

          • randy_
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 53
            • PK-seutu

            Tuli hankittua E46 Compact ja muutama kysymys sitä koskien

            1) Miten avaimeen vaihdetaan patteri, vai onko se ylipäätään vaihdettavissa?
            Toinen avaimista ottaa kaukosäädön kolmen metrin päästä, toinen ei lainkaan.

            2) Mistä uusi BMW-logo keulaan, vanha on kärsinyt?

            3) Kannattaako laatikkoöljyjä vaihtaa kuinka usein automaatista?
            Nyt ajettu 145 tkm eikä vaihdettu kertaakaan.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              Originally posted by randy_ View Post
              Tuli hankittua E46 Compact ja muutama kysymys sitä koskien

              1) Miten avaimeen vaihdetaan patteri, vai onko se ylipäätään vaihdettavissa?
              Toinen avaimista ottaa kaukosäädön kolmen metrin päästä, toinen ei lainkaan.

              2) Mistä uusi BMW-logo keulaan, vanha on kärsinyt?

              3) Kannattaako laatikkoöljyjä vaihtaa kuinka usein automaatista?
              Nyt ajettu 145 tkm eikä vaihdettu kertaakaan.
              1) Ainakin faceliftissa akku eli ei periaatteessa vaihdettavissa. Marmorilta tilaukseen uusi.

              2) Marmorilta alkuperäinen tai foorumilta kopio.

              3) Ei kuulu vaihto-ohjelmaan. Voit toki vaihtaa/vaihdattaa huuhtelemalla, tämän kannattavuudesta on eriäviä mielipiteitä ja oma topikkinsa täällä.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • BmwGt
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 95
                • Kempele

                Originally posted by Laku View Post
                1) Ainakin faceliftissa akku eli ei periaatteessa vaihdettavissa. Marmorilta tilaukseen uusi.

                2) Marmorilta alkuperäinen tai foorumilta kopio.

                3) Ei kuulu vaihto-ohjelmaan. Voit toki vaihtaa/vaihdattaa huuhtelemalla, tämän kannattavuudesta on eriäviä mielipiteitä ja oma topikkinsa täällä.
                Mulla lukee manuaalissa että avaimen akku latautuu, avainpesässä.. Mutta voihan se akkukin mennä rikki..

                Comment

                • Onion
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 12
                  • Fin

                  Mistähän Kannattaisi vikaa alkaa etsimään, autona E46 320D touring ja ongelmana todella huono käynnistyminen heti -5 pakkas-asteen jälkeen.
                  Hehkut on tarkistettu ja akku on uusi.

                  Saa sahata ihan uskomattoman pitkiä jaksoja ennenkuin lupailee ja lopulta jää käymään.
                  Sen jälkeen käykin kyllä hyvin.

                  Toinen ominaisuus on satunnainen "puutuminen" 120-180km/h alueella kesken kiihdytyksen meno vain loppuu ja auto ei kiihdy vaan jopa hyytyy ylämäkeen eikä tunnu ottavan puolkaasua enempää.
                  Kulutusmittari tippuu sieltä oikeasta laidasta keskelle 10L kohdalle eikä nouse vaikka pedaali koko ajan pohjassa. ja aivan sama ajeleeko sitten cruisilla vai jalkakaasulla.

                  vauhdin kun tiputtaa 80km/h hujakoille niin alkaa yleensä taas toimimaan "normaalisti" kunhan ottaa ohitukset rauhallisesti eikä ylitä 120km/h rajapyykkiä.
                  luulin ensin että joku limitteri mennyt päälle mutta tuo puutumisen "aktivoitumiskohta" vaihtelee 120-180 välillä täysin satunnaisesti.
                  Last edited by Onion; 02-03-2013, 14:06. Reason: Siivottu luettavampaan muotoon.

                  Comment

                  • huppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 423
                    • Rovaniemi

                    Täälläkin jotain ongelmaa käynnistyksessä

                    Potilas, E46 318d vm -04 sedan/manuaali

                    Moro TAAS uusien vikojen merkeissä Johan tässä toista viikkoa vierähtikin edellisestä remontista

                    Tosiaan kävin eilen näyttämässä autoani pajalla n. 6 kk jatkuneen tyhjäkäynnin humppauksen vuoksi ja siellä katsoivat vikakoodit. Mitään ei näkynyt. Varattiin ens viikolle aika, missä tekevät suuttimien ohivuotomittauksen. Eilen aamulla auto lähti heikosti käyntiin, pienen rymähdyksen kera ja kierrokset olivat normaalia käynnistystä korkeammalla ja ne heittelivät hetken aikaa rajusti (alle 30s. kunnes käynti tasoittui). Päivällä kun käynnistin auton, ei ollut mitään vastaavaa.

                    Kunnes tänään olin lähdössä pihasta, niin eipäs vaan meinannut lähteä käyntiin ollenkaan avainta kun väänsi niin sahasi monta sekuntia ennen kuin edes yritti käynnistyä. Sahauksen jälkeen kuuluin lyhyt "brum" eikä kone käynnistynyt. Seuraavalla kerralla annoin kevyesti kaasua ja kone hurahti käyntiin. Kävin ajamassa auton lämpimäksi (ajossa ei mitään erikoista) ja pihassa vielä sammutin/käynnistin autoa useaan kertaan. Toimi normaalisti.

                    Syksyllä uusittu kaikki hehkut ja niiden ohjausyksikkö. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa käynnistämisessä, kunnes eilen ja tänään Ollut talvella käytännössä pelkästään pätkäajoa, joten olen ladannut kerran akkuakin. En usko että se olisi nyt yhtäkkiä hyytynyt. Laitoin sen nyt kuitenkin lataukseen.

                    Aiheuttaako suutinvuoto tällaista? Ja mistä tietää että startti tai laturi on kaput? :think eikös niillä ollu jotain tekemistä tällaisten ongelmien kanssa?
                    Last edited by huppu; 02-03-2013, 16:19. Reason: Lisäys
                    BMW E46 318d 10/04

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Onionin kannattaisi ihan ensimmäisenä vaihtaa dieselsuodatin ja katsoa häipyykö ongelma sillä.

                      Comment

                      • vize
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 96
                        • Suomi

                        Kyseessä -01 318i toukka eli m43 koneella.

                        Kansiremontin aikana auto seisoi parikuukautta ja sen jälkeen on alkanu kaasupoljin takkuilemaan. Ajelin tästä välittämättä n. 1000km ajatuksella, että kyllä se siitä vetreytyy. No eipä se ole helpottanu ja alkaa käymään rasittavaksi.

                        Eli Poljin jumittaa yläasentoonsa ja välillä saa oikeasti polkasta sitä, että se lähtee taas liikkumaan. Autossa on vakkari, mutta sen käytöllä ei tunnu olevan vaikutusta. Poljin toimii muuten ihan normaalisti, ainoastaan ylä asennossa jumii.

                        Epäilin ensin, että se nivel siinä polkimen takana temppuilee, mutta tuntuu että se alkaa tökkiin vasta auton käydessä.

                        Kaasu vaijeria ei irrotettu imusarjasta remontin aikana, joten en usko että se saatiin edes väärin kasattua.

                        Mitähän ja miksihän? :think

                        Comment

                        • Togarashi
                          Newbiemmer
                          • Oct 2012
                          • 3
                          • Helsinki

                          Originally posted by randy_ View Post
                          1) Miten avaimeen vaihdetaan patteri, vai onko se ylipäätään vaihdettavissa?
                          Toinen avaimista ottaa kaukosäädön kolmen metrin päästä, toinen ei lainkaan.
                          Originally posted by BmwGt View Post
                          Mulla lukee manuaalissa että avaimen akku latautuu, avainpesässä.. Mutta voihan se akkukin mennä rikki..
                          Akku siellä on. Akut voivat mennä rikki ja yleensä menevätkin jossain vaiheessa.

                          Ennen kuin julistat avaimen kuolleeksi ja tilaat kalliin avaimen, kokeile huviksesi ladata ja koodata se uudestaan. Avaimen akku voi olla tyhjentynyt, jos avainta ei ole käytetty pitkään aikaan. Avaimen koodaus voi unohtua, jos se on tarpeeksi vailla sähköä.

                          Tee näin:

                          1) Aja toimimaton avain virtalukossa (pidempi matka). Älä turhaan painele nappeja.

                          2) Kun olet ladannut avainta tarpeeksi, kokeile koodata se näillä ohjeilla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...77&postcount=4

                          Mulla lähti mykkä avain toimimaan tällä reseptillä, mutta sen kantomatka on tosi lyhyt, eikä olennaisesti parane lataamalla. Akku siis lienee joka tapauksessa finaalissa. Kandee kuitenkin kokeilla.

                          Akun vaihtokin kai onnistuu, mutta akkuja ei saa Prismasta ja sen vaihtaminen vaatii vähän askartelua ja kolvausta. En valitettavasti muista missä näin tutorialin, mutta Google saattaa tietää...

                          Comment

                          • Tube-
                            Newbiemmer
                            • Jan 2013
                            • 26
                            • Lohja/Helsinki

                            Motonet myy Meyle HD ja Lemförder kamaa, ovatko laatutavaraa vai eivät?
                            Lähinnä tukivarsien ja puslien osalta?:think

                            Jos jollain on heittää muita paikkoja josta saisi laatutavaraa alustaan niin saa kertoa. (mm. e46 etualatukivarret hakusessa)

                            Tänks!

                            Comment

                            • randy_
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 53
                              • PK-seutu

                              Kiitos vastauksista. Täytyy ajella seuraava työreissu tuolla "vara-avaimella". Se on käsittääkseni olltu todella vähällä käytöllä edellisellä omistajalla.
                              Paljonkohan uusi avain kustantaa?

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Originally posted by randy_ View Post
                                Kiitos vastauksista. Täytyy ajella seuraava työreissu tuolla "vara-avaimella". Se on käsittääkseni olltu todella vähällä käytöllä edellisellä omistajalla.
                                Paljonkohan uusi avain kustantaa?

                                Riippuu avaimesta:



                                Suomen marmorilla varmaan yli 500 :

                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎