E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jupi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2019
    • 150
    • Tampere

    #271
    Renkaidenvaihdossa huomasin että toinen takaiskareista vuotaa ja se yläpään kumi oli aika heikossa hapessa.
    Kannattaako vakioalusta uusia OEM-osilla vai onko jotain kustannustehokasta päivitystä jollain tiedossa?

    Ja miten muuten M-sport alusta eroaa vakiosta? Saisiko sen M-sportattua pelkällä iskarien ja jousien vaihdolla?
    E90 318i -09

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7477
      • Oulu

      #272
      Originally posted by Jupi View Post
      Ja miten muuten M-sport alusta eroaa vakiosta? Saisiko sen M-sportattua pelkällä iskarien ja jousien vaihdolla?
      Takana ilmeisesti paksumpi kallistuksenvakaaja M Sport -alustassa: http://2009.bmwfans.info/parts/catal...abilizer_rear/
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1880
        • N/A

        #273
        Moniurahihnaa vaihtaessa huomasin, että laturin akselissa on vähän päittäisvälystä. Ajattelin koettaa harrastustoiminnan nimessä vaihtaa siihen laakerit ja harjat.

        Oletteko tehneet ko huoltoa itse, millaisiin ongelmiin olisi syytä varautua?
        Nyt:
        BMW X3 xDrive30e (g01)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        BMW 320i (e30)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 822

          #274
          Originally posted by Skarpa View Post
          Joulukuussa 2007 valmistettu 325i N53 koneella.

          Autossa lähtöjään ABS-yksikkö 34506777164. Sopiiko tilalle 34506784811? Ilmeisesti tarvii ainakin koodata.

          Hatusta heittäen näyttäisi sopivan (tutkimalla selviäisi). Koodattava jos kokonaan vaihdat :think

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3427
            • Kotka

            #275
            Originally posted by Juice View Post
            Hatusta heittäen näyttäisi sopivan (tutkimalla selviäisi). Koodattava jos kokonaan vaihdat :think

            Sama näppituntuma itsellä ETK:n perusteella, että sopinee. En tiedä viitsiikö ruveta vaihtamaan pelkkää pumppuosaa, kun sekin on eri osanumerolla, niin takeita sopivuudesta ei ole. Katson varmaan, olisiko johtosarjassa riittävästi pituutta, että uuden yksikön pystyisi kytkemään siihen ja koodaamaan ennen vaihtoa, niin tulee sopivuus varmistettua, eikä tule tehtyä turhaa vaihtotyötä. Voisihan sitä tietysti koittaa vaihtaa pelkän moottorin.
            Last edited by Skarpa; 03-11-2020, 14:24.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • -Tk-
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 391
              • Jyväskylä

              #276
              Käykö 325d manuaaliin perä muista malleista, esim. 320d, jos välitystä ei huomioi? Realoemin mukaan vain 330d olisi sama.
              325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

              Comment

              • willex
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 68
                • Ylivieska

                #277
                e91 320i -08. autossa ei pala keulassa mikään parkkivalo asennossa, ainoastaan takaparkit palavat. automaatti asennossa sekä ajovalo asennossa enkeliparkit palavat normaalisti.

                ei vikakoodeja eikä "oikosulku countereita" valomoduulissa. miten vika korjataan?

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5492
                  • S:t Karins

                  #278
                  Originally posted by willex View Post
                  e91 320i -08. autossa ei pala keulassa mikään parkkivalo asennossa, ainoastaan takaparkit palavat. automaatti asennossa sekä ajovalo asennossa enkeliparkit palavat normaalisti.

                  ei vikakoodeja eikä "oikosulku countereita" valomoduulissa. miten vika korjataan?
                  Joku kikkaillut carleyn tai bimmercoden kanssa?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • willex
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 68
                    • Ylivieska

                    #279
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Joku kikkaillut carleyn tai bimmercoden kanssa?
                    ollaan carlyllä katsottu moneen kertaan mutta ei mitään tähän viittaavaa löydy..

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17881
                      • PKS

                      #280
                      Originally posted by willex View Post
                      ollaan carlyllä katsottu moneen kertaan mutta ei mitään tähän viittaavaa löydy..
                      Tarkoitti varmaan että eihän autoon ole tehty valokoodauksia ja joku on huolimattomasti mennyt väärään asentoon. Siellä koodauksissa on optioita joilla saa kyllä tiettyjä valoja pois tietyissä kytkimen asennoissa..
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                      E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                      Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5492
                        • S:t Karins

                        #281
                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Tarkoitti varmaan että eihän autoon ole tehty valokoodauksia ja joku on huolimattomasti mennyt väärään asentoon. Siellä koodauksissa on optioita joilla saa kyllä tiettyjä valoja pois tietyissä kytkimen asennoissa..
                        Tämä
                        Ihmisillä on nääs erilaisia tarpeita noiden valojen modauksiin. Sitten autoa myydessä ne unohtuu koodata vakiosetuppiin...
                        Last edited by Tommix; 06-11-2020, 20:10.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • >bemari<
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 239
                          • P-karjala

                          #282
                          Joku diesel guru vois opastaa, kova e90/92 kuume puskee.. 6mukinen diisel ainoastaan hakusessa. 325d manualina koska non lci mallissa huonompi automaatti oliko näin? 30 tai 35d myös automaattina menis, näissä ilmeisesti jo loota kestää pientä piristystäkin. Tuliko e9x sarjaan N moottorit minä vuonna, ja onko kaikki 35d jo ännällä vai alkupäät m sarjalla? N sarjaa ei raaski kun posse pelottelee ketjulla M sarjan koneet samoja muuten 25-35d paitsi 35d suuttimet eri ja ahtimet? Piristys sinne 300hp nurkille tarkoitus, 25-30d pelkällä softalla vai ?

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2198
                            • Vantaa

                            #283
                            Kannattaa kattoo esim bmwfans sivuilta e9x kopan moottorivalikoima läpi niin näkee minä vuosina on saanu mitäki konetta.

                            Ulkomuistista N47 tuli 2007 puolivälin tienoolla, N57 330d malliin tuli LCI :n yhteydessä 2008 lopussa, 325d N57 tuli vasta 2010.

                            335d on M57, N moottori tuli vasta F3X koppaan.

                            325d M57 suuttimet on pienemmät mitä 330d, turbo muistaakseni sama ja manuaalilaatikko. N57 325d :ssä on samat suuttimet ja sama turbo ja siitä saa 300hv ohjelmalla.
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • Tuimasika
                              BTCF Member
                              • Jul 2015
                              • 103
                              • Helsinki

                              #284
                              Halogen -> Xenon retrofittiä puuhaamassa pre-lci 318deehen, ja tajusin vasta että tarvetta olisi vielä D1S-piuhoille ballasteista tuikkuihin.

                              Vinkkejä onko piuhoissa paljon eroja ja mistä kannattaa tilata / jossain hyllyssä suoraan?
                              I3 94Ah REX -16
                              F31 316d -13
                              Ex E90 318d -06
                              Ex E46 320iA Touring - 00
                              Ex E36 320 Coupé -93
                              Ex E36 318 Sedan -94
                              Ex E46 316 Sedan -00
                              Ex E36 325 Coupé -94
                              Ex E39 520 Touring -98
                              Ex E46 316 Compact -03

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                #285
                                E91, 6-sylinteriä, manuaali, mitä heikkouksia näillä on?

                                Bensa tai diesel kumpikin käy, mutta hitaampaan en aio vaihtaa.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X