Kysytääs täälläkin. Kenelläkään hajua M30B34 (eli M30B35) tulpan kierteestä? Äkkiseltään vaikuttais olevan M14 halkaisijaltaan, mutta nousu? Ei tuottanut googlaukset muuta tulosta, kuin vahvistivat M14 halkaisijan epäilyn.
EDIT: No nyt kun kävi toista google-kierrosta läpi miin NGK:n sivuilta löytyikin sopivasta tulpasta tieto 1,25mm noususta.
On -95 160tkm ajettu m43b18 e34. Mistä mahtaa johtua, kun sammutettaessa silloin tälläin heittää jäähdytinnesteet ulos paisarista? Ajaessa pysyy mutta jäähtyessä työntää ulos. Nesteet ei ole sekaisin ja meni nytkin normaaliajot 2 viikkoa ja sit 250km ja työnsi ulos...
On -95 160tkm ajettu m43b18 e34. Mistä mahtaa johtua, kun sammutettaessa silloin tälläin heittää jäähdytinnesteet ulos paisarista? Ajaessa pysyy mutta jäähtyessä työntää ulos. Nesteet ei ole sekaisin ja meni nytkin normaaliajot 2 viikkoa ja sit 250km ja työnsi ulos...
Korkki?
Kuumimmillaanhan neste on sammutuksen jälkeen, lakkaa kiertämästä ja moottori vielä kuuma.
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Korkki on uusittu just, kestää käyttää. Ei oo ollu ongelmaa Eteläsuomen ruuhkissa missä seistään paikallaan. Lämmöt pysyy normaalina, ei ole noussut kertaakaan. Työnsi ensin korkin kautta, jonka vaihdoin ja nyt näytti tulevan paisarin alareunasta.Mystinen kun toimi välissä taas tuon pari viikkoa.
Korkki on uusittu just, kestää käyttää. Ei oo ollu ongelmaa Eteläsuomen ruuhkissa missä seistään paikallaan. Lämmöt pysyy normaalina, ei ole noussut kertaakaan. Työnsi ensin korkin kautta, jonka vaihdoin ja nyt näytti tulevan paisarin alareunasta.Mystinen kun toimi välissä taas tuon pari viikkoa.
Ethän yritä täyttää paisaria piripintaan?
Voihan se olla että nyt kun järjestelmään tuli oikea paine vanha paisari otti ja halkesi. Näin kävi minulle ainakin.
Ei oo paisari täys, kalt merkkiin on kylmänä. Se onkin kun on suunnilleen samaan merkkiin silloinkin kun työntää ulos. Paisari ja syyläri on tuohon uusittu just. Itelle tuli mieleen ilmausruuvi, mutta ei ainakaan silmänääräisesti ja anto kuitenkin lammikon auton alle. Ihmettelen kun ei valu mistään käynnissä ollessa.
Pitää koittaa ilmailla huomenna järjestelmä taas, että pääsee lomareissun määränpäähän tarkasteleen tarkemmin. Vaimoke ilmotti ettei kiire korjata, ni saa lillua kylpylässä kauemmin :think
Autoon on vaihdettu nissenin syyläri ja ilmeisesti marmorin paisuntasäiliö ei kävis siihen. Eli oisko vika siinä tai o-renkaissa. Onko tietoa mikä paisuntasäiliö käy nissenin syyläriin jos tuo on syy?
Ilmastoinnin kun painaa päälle X20, pin6 tulee sähkö eli ajattelisin ilmastoinnin ohjainlaitteen toimivan. Pin4 tulee jännite kokoajan, siitä johto maihin jolloin rele vetää ja kompura lähtee päälle. Painekytkimiin (musta ja valk) olen laittanut hyppyjohdot testauksen ajaksi, ei vaikutusta. Kompura ja kuivain ovat uusia ja täyttömäärä 1550grammaa.
Eli ecu ei halua ohjata relettä. Onko mekaanisella pumpulla asian kanssa jotain tekemistä?
Nestevuoto-ongelmaan löytyi vika. Ylävesiletkuksi vaihdettu haitariletku kovalla sisäputkella. Sisäputki estää kunnon kiristämisen ja falskaa nyt molemmista päistä. Uus alkuperäinen letku siis vaihtoon. Kiitokset kaikille mietintätuokiosta! Onneks pääsi näin pienellä.
Comment