Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -MJJ-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 195
    • Iisalmi

    Mistäs muualta ku marmorilta on porukka hommanu startteja 535:seen? ei näytäs saavan schmiedmann:ilta eikä motonetistä.. Arvelen että on aika kallis osa merkkiliikkeestä?

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16360
      • Leppävirta

      Originally posted by -MJJ- View Post
      Mistäs muualta ku marmorilta on porukka hommanu startteja 535:seen? ei näytäs saavan schmiedmann:ilta eikä motonetistä.. Arvelen että on aika kallis osa merkkiliikkeestä?


      Edit: Kannattaa myös kysyä KL-Varaosat (puhelin tiedustelu)
      Last edited by Haju69; 30-01-2012, 20:59.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2100
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Originally posted by -MJJ- View Post
        Mistäs muualta ku marmorilta on porukka hommanu startteja 535:seen? ei näytäs saavan schmiedmann:ilta eikä motonetistä.. Arvelen että on aika kallis osa merkkiliikkeestä?
        Vinkkinä vielä, että jos et löydä tuotettasi etsimällä korimallin osioista niin se ei tarkoita välttämättä sitä, etteikö sitä osaa ole Schmiedmannilla tarjota. Etsit osan vaikka RealOEM:sta ja kopioit tuotenumeron Schmiedmannin sivuille niin johan löytyy.. Esim M60 koneeseen ei kaikkia osia löydy muutakuin tuolla edellä mainitulla tavalla..

        Onkohan kukaan ostanut/ajellut Toyo Proxes C1S / Toyo Proxes T1R sarjan renkailla? Pitäisi kesä vanteet & renkaat tilata ja mietin, onkohan tuo srj mistään kotoisin? Yritin nopeasti googlettaa, mutta ei ainakaan heti osunut silmään.. Toivottavasti 18" vanteet pyörivät noilla renkailla (225/40 & 245/40) alla madalluksista huolimatta. Nykyisten renkaiden suhteet pysyvät melkein samana, itse asiassa uudet on hiukan pienemmän mitoiltaan, joten tuskin tulee olemaan ongelma pyörimisessä. Tediä liittyykö tämä kauheasti korimalli keskusteluun, mutten viitsinyt ruveta etsimään jtn rengas topikkia..
        Last edited by SushiX; 30-01-2012, 21:06.
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          Jäätää?

          Aamusella töihin tullessa ilmeni mielenkiintoisia ominaisuuksia.

          Lähti käyntiin normaalisti kolisten (pakkasta 23C ja lämppärin kello oli hyytyny)
          Motarilla ajaessa jenkakello rupesi jumittelemaan, ja sitten ramppia noustessa huomasin, että koneen kierrokset jää ylös (ainakin 2500).

          Muuten homma pelaa hienosti, mutta ryömittäminen on vähän haastavaa

          Mistähän päin tuota pitäisi ruveta sulattelemaan?


          Auto on (ainakin) 343000km rullattu 525i touring -94 M50B25TU
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Haatainen View Post
            Aamusella töihin tullessa ilmeni mielenkiintoisia ominaisuuksia.

            Lähti käyntiin normaalisti kolisten (pakkasta 23C ja lämppärin kello oli hyytyny)
            Motarilla ajaessa jenkakello rupesi jumittelemaan, ja sitten ramppia noustessa huomasin, että koneen kierrokset jää ylös (ainakin 2500).

            Muuten homma pelaa hienosti, mutta ryömittäminen on vähän haastavaa

            Mistähän päin tuota pitäisi ruveta sulattelemaan?


            Auto on (ainakin) 343000km rullattu 525i touring -94 M50B25TU
            Imuilmavuoto, itsekkin sa harva se talvi uusia vanhoja, kovettuneita ja haljenneita alipaineletkuja

            EDIT: ensin tietenkin hyvä tarkistaa kaasuvaijerin/vivuston/kaasuläpän toiminta.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by Axum View Post
              Imuilmavuoto, itsekkin sa harva se talvi uusia vanhoja, kovettuneita ja haljenneita alipaineletkuja

              EDIT: ensin tietenkin hyvä tarkistaa kaasuvaijerin/vivuston/kaasuläpän toiminta.
              Kaasuvivustohan siinä takelteli. En heti arvannut, kun poljin kuitenkin palautui ihan normaalisti.

              Kiitoksia avuista.

              (tuntuu, että noissa m50 sarjasissa vakiovastaus kaikkiin mahdollisiin käyntihäiriöihin on aina imuvuoto
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                Originally posted by Haatainen View Post
                (tuntuu, että noissa m50 sarjasissa vakiovastaus kaikkiin mahdollisiin käyntihäiriöihin on aina imuvuoto
                Johtuu siitä että todella useasti se vika sieltä löytyy.

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  Potilas sigun tourinki.

                  Pakkasella rattia kääntäessä kuuluu ärsyttävää ritinää/nitinää. Slipringikö siellä ääntää vai mikä? :think Kärsiikö sinne ihan jotain perus CRC tyyppistä liukkaria laittaa jostain välistä, vai puranko ratin irti ja jotain kuparitahnaa levittää kevyesti siihen?

                  Ja toinen asia. Edelleen kylmänä lähtee ajamaan, niin kuulostaa siltä kuin lokkiparvi olisi autossa. Kaikki tietää miten lokkiparvi ääntää, jos et tiedä, vieraile paikallisella kaatopaikalla. Ääni kuulostaisi tulevan jostain vasemman eturenkaan suunnilta, mikä tollasta ääntä pitää? Tosiaan todella vaimea ääni, mutta kuuluu silti kun kääntää radiota pienemmälle. Kaikki näyttäs olevan ok renkaan luona. Ja on sulatettukin.

                  Comment

                  • Jonee^^^^
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 141
                    • Viitasaari

                    Originally posted by -MJJ- View Post
                    Mistäs muualta ku marmorilta on porukka hommanu startteja 535:seen? ei näytäs saavan schmiedmann:ilta eikä motonetistä.. Arvelen että on aika kallis osa merkkiliikkeestä?
                    ite kävin hakee motonetistä entiseen 535 e34 joka oli kylläkin tarkotettu e28 mut kävi kuitenki.
                    F01 730D
                    E30 4d M60 turbo

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Originally posted by zeneg View Post
                      Potilas sigun tourinki.

                      Pakkasella rattia kääntäessä kuuluu ärsyttävää ritinää/nitinää. Slipringikö siellä ääntää vai mikä? :think Kärsiikö sinne ihan jotain perus CRC tyyppistä liukkaria laittaa jostain välistä, vai puranko ratin irti ja jotain kuparitahnaa levittää kevyesti siihen?

                      Ja toinen asia. Edelleen kylmänä lähtee ajamaan, niin kuulostaa siltä kuin lokkiparvi olisi autossa. Kaikki tietää miten lokkiparvi ääntää, jos et tiedä, vieraile paikallisella kaatopaikalla. Ääni kuulostaisi tulevan jostain vasemman eturenkaan suunnilta, mikä tollasta ääntä pitää? Tosiaan todella vaimea ääni, mutta kuuluu silti kun kääntää radiota pienemmälle. Kaikki näyttäs olevan ok renkaan luona. Ja on sulatettukin.
                      Onko sulla vanhanmallinen slipring, eli se metallipintainen pohja? Uudemmanmalliseen ei kyllä parane missään nimessä mennä ruiskimaan CRC:tä!

                      Pura se ratti ja ratko ongelma, ei ole montaa minuuttia kun tippuu syliin.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Onko sulla vanhanmallinen slipring, eli se metallipintainen pohja? Uudemmanmalliseen ei kyllä parane missään nimessä mennä ruiskimaan CRC:tä!

                        Pura se ratti ja ratko ongelma, ei ole montaa minuuttia kun tippuu syliin.
                        Puran siis ratin ja tutkin asian. Mitä eroa vanha VS uusi slipring? Käsittääkseni uudemman mallin ratti ainakin on, samannäköinen mm. E39:ssä.

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by zeneg View Post
                          Puran siis ratin ja tutkin asian. Mitä eroa vanha VS uusi slipring? Käsittääkseni uudemman mallin ratti ainakin on, samannäköinen mm. E39:ssä.
                          Joo jos on samanmallinen kuin E39, niin slipring on sitä uudempaa mallia. Sinne ei parane paljoa suihkia kyllä mitään, jos se slipring on porsinut niin uutta ebaysta vaan tilalle. Tuon itse asentelin jokunen vuosi sitten ja Autokeskus pyytää uudesta 112€. Purkuosa lähti ebaysta 30€ tms.

                          Äkkiseltään en muista hakusanaa, mutta olisiko joku schleifring tms.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • zeneg
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 1238
                            • Oulu

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Joo jos on samanmallinen kuin E39, niin slipring on sitä uudempaa mallia. Sinne ei parane paljoa suihkia kyllä mitään, jos se slipring on porsinut niin uutta ebaysta vaan tilalle. Tuon itse asentelin jokunen vuosi sitten ja Autokeskus pyytää uudesta 112€. Purkuosa lähti ebaysta 30€ tms.

                            Äkkiseltään en muista hakusanaa, mutta olisiko joku schleifring tms.
                            Heti kun koppi on hieman lämmennyt, loppuu tuo ääntäminenkin. Pitääpä tutkia asia. Kiitän avusta.

                            Comment

                            • jallu^
                              Newbiemmer
                              • Nov 2011
                              • 24
                              • Toijala

                              Originally posted by Löwen View Post
                              jallu^, ainakin vanoksettomassa koneessa tuo pienempi menee suoraan tyhjäkäyntiventtiilin putkeen. Sen putken nippa näkyy kun katsot tuosta öljysuotimen kohdilta imusarjan alle. Tarkista nyt siitä ensiksi.
                              Kiitoksia. Millähän helvetillä yletän tuonne? Ei mahdu ainakaan oma käsi tuosta välistä.. Pitääkö tässä nyt purkaa imusarja pois edestä tai palkata joku pienempi kaveri asentamaan sen ?


                              Voisin samaan postiin kysyä, että mihin jäähdytysnesteeni on kadonneet? Lämppärin kenno vuotaa kai ainakin vähän kun välillä kärynnyt jäähdytysneste kabiinissa, mutta eipä ole valunut ainakaan tietääkseni mitään mihinkään.
                              525iA e34 Sorrentblau
                              Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                              H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                              Comment

                              • 525TurboIC
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 663
                                • Pomarkku

                                Originally posted by jallu^ View Post
                                Kiitoksia. Millähän helvetillä yletän tuonne? Ei mahdu ainakaan oma käsi tuosta välistä.. Pitääkö tässä nyt purkaa imusarja pois edestä tai palkata joku pienempi kaveri asentamaan sen ?


                                Voisin samaan postiin kysyä, että mihin jäähdytysnesteeni on kadonneet? Lämppärin kenno vuotaa kai ainakin vähän kun välillä kärynnyt jäähdytysneste kabiinissa, mutta eipä ole valunut ainakaan tietääkseni mitään mihinkään.
                                No kyllä ne jäädytysnesteet on sitten valuneet jalkatilaan jos kerran välillä tuoksahtaa ja kenno vuotaa... tarkista keskikonsolin molemmin puolin onko lattiamatto märkä... yleinen vika että kenno alkaa vuotaa jossain vaiheessa.
                                Last edited by 525TurboIC; 31-01-2012, 17:43.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎