memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • be39dsl
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 27
    • Vaasa

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tuossa aiemmassa "jarrulla pidättämisessä" ei varmaan ollut kyse normaalista liikkeelle lähdöstä valoista tms.



    Ja minkähän takia?Aivan turhaa veivaamista liikennevaloissa.Ei se laatikko tuosta halvaannu.
    Saattaa tuntua turhalle, mutta näin (me) menettelemme, kyse taisi olla siitä, että painaa jarrua ja kaasua samanaikaisesti, silloin lootalle voi tapahtua jotain.
    -02 530dA Touring

    Comment

    • samsa87
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 46
      • Lahti

      Löytyykö jostain netistä diy ohjeet 525tds syöttöpumpun vaihtoon?

      Vai onko siinä hommassa sinällään mitään erikoista/huomioon otettavaa?
      Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

      Comment

      • be39dsl
        Newbiemmer
        • Jul 2014
        • 27
        • Vaasa

        Originally posted by samsa87 View Post
        Löytyykö jostain netistä diy ohjeet 525tds syöttöpumpun vaihtoon?

        Vai onko siinä hommassa sinällään mitään erikoista/huomioon otettavaa?
        Jos englanninkielen taitosi on hyvä niin tää voisi auttaa

        -02 530dA Touring

        Comment

        • samsa87
          Bimmer Rookie
          • Mar 2014
          • 46
          • Lahti

          Originally posted by be39dsl View Post
          Jos englanninkielen taitosi on hyvä niin tää voisi auttaa

          http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...cement-t41996/
          Löysinkin vielä paremman


          Mutta mitkä erikoistyökalut tossa sitten on välttämättömät?
          Ja mistä sais halvimmalla ja nopeiten?
          Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            Originally posted by Pääkkäri View Post
            Mitä toi laatikko tykkää jos lähöissä piättää jarrulla? tuskin ainakaa siitä lisävuosia lootalle tulee
            Se aski ei tiedä pidetäänkö jarrulla vastaan vai ei jos ei seistä kaasulla ja jarulla samaan aikaan turhaan pitkään, yhtälailla se aski luistaa kun länttää kaasun pohjaan ilmankin sitä jarrua. Askin kannalta tilanne on aluksi sama kuin lähtisit valoista liikkeelle esim painavan peräkärryn kanssa.

            Erona normaaliin se, että sinne saadaan hieman enemmän "esijännitystä" vetopuolelle niin lähtee hieman rivakammin.

            Comment

            • be39dsl
              Newbiemmer
              • Jul 2014
              • 27
              • Vaasa

              Originally posted by samsa87 View Post
              Löysinkin vielä paremman


              Mutta mitkä erikoistyökalut tossa sitten on välttämättömät?
              Ja mistä sais halvimmalla ja nopeiten?
              Mittakello ainaki et saa pumpun ajotuksen millilleen kohilleen, joku semmonen joka tuikataan niihin reikiin pumpun käyttöpyörässä, jottei tartte kuminauhaa/kettinkiä ottaa pois. Vimme syksynä käytiin lävitte toi 25DT kone (Opelin versio, koska Omega B käyttää samaa 2.5 litrasta turbodieseliä ku BMW, VHS-versiona), mutta en pahemmin muista siitä, vaikkakin aihe sinänsä oli mielenkiintoinen

              Edit: Mätönetistä saattaa löytyä, en oo satavarma 8kysy myös varaosatiskiltä), merkkiliikkeestä kannattaa kysyä kanssa, mutta hinta on sitten huomattavasti kalliimpi, mutta sieltä niitä varmimmin ainakin saa.
              Last edited by be39dsl; 27-07-2014, 19:03.
              -02 530dA Touring

              Comment

              • DIO
                Newbiemmer
                • Jul 2014
                • 9
                • vinland

                Onko normaalia automaattilaatikossa, että tuntuu pieni nytkähdys kun laittaa vaihteen D:ltä R:lle? Auto siis 525i -03.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Originally posted by DIO View Post
                  Onko normaalia automaattilaatikossa, että tuntuu pieni nytkähdys kun laittaa vaihteen D:ltä R:lle? Auto siis 525i -03.
                  On normaalia.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • samsa87
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 46
                    • Lahti

                    Eikös tämä työkalu käy myös 39:sin pumpun vaihtoon vaikkei sitä tuossa mainitakaan?

                    Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

                    Comment

                    • jannnu78
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 150
                      • Tampere

                      ilmastointi asiaa

                      Nyt kun kelit ovat Suomessa parhaat mahdolliset , niin toimiva ilmastointi on kultaakin arvokkaampi .

                      Voiko 2003 mallin e39:ssä olla alkuperäiset liemet siis kylmäaineet järjestelmässä ? kyselin ex omistajilta niin kukaan ei ole käyttänyt autoa ilmastointi huolloissa , laite pelaa vimosen päälle hyvin , mietin vaan , että tekeekö enemmän hallaa , jos menee nämä iki fossiiliset "paremmat myrkyt" heivaamaan pois ja laittamaan nyky standardien mukaiset kylmäaineet tilalle . tuntuu että tässä aiheessa on niin montaa kuppikuntaan , toinen toitottaa että kandee tehdä kylmäkoneeseen huolto että kompuran käyttöikä olisi pidempi kun on uudet öljyt ja aine järjestelmässä . Yksi porukka taas ajaa niin kauan kun tuuteista tulee kylmää niin edelleen .

                      Tuntuu vaan , että näitä kohtuu tuoreita autoja jengi huollattaa ilmastointikonetta parin vuoden välein kun on aine päässyt jo loppumaan .

                      että onko näissä vanhemmissa autoissa paremmat / tiiviimmät letkut , että aine ei pääse sitä kautta haitumaan , vai onko tässä vuosien varrella tullut muutoksia näihin kylmäaineeseen kestävyyteen tms. ?

                      että ajellaanko vaan seuraavat 10 vuotta jos pelaa
                      Last edited by jannnu78; 28-07-2014, 10:35.

                      Comment

                      • Jh5xx
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 495
                        • Kiuruvesi

                        Originally posted by jannnu78 View Post
                        Nyt kun kelit ovat Suomessa parhaat mahdolliset , niin toimiva ilmastointi on kultaakin arvokkaampi .

                        Voiko 2003 mallin e39:ssä olla alkuperäiset liemet siis kylmäaineet järjestelmässä ? kyselin ex omistajilta niin kukaan ei ole käyttänyt autoa ilmastointi huolloissa , laite pelaa vimosen päälle hyvin , mietin vaan , että tekeekö enemmän hallaa , jos menee nämä iki fossiiliset "paremmat myrkyt" heivaamaan pois ja laittamaan nyky standardien mukaiset kylmäaineet tilalle . tuntuu että tässä aiheessa on niin montaa kuppikuntaan , toinen toitottaa että kandee tehdä kylmäkoneeseen huolto että kompuran käyttöikä olisi pidempi kun on uudet öljyt ja aine järjestelmässä . Yksi porukka taas ajaa niin kauan kun tuuteista tulee kylmää niin edelleen .

                        Tuntuu vaan , että näitä kohtuu tuoreita autoja jengi huollattaa ilmastointikonetta parin vuoden välein kun on aine päässyt jo loppumaan .

                        että onko näissä vanhemmissa autoissa paremmat / tiiviimmät letkut , että aine ei pääse sitä kautta haitumaan , vai onko tässä vuosien varrella tullut muutoksia näihin kylmäaineeseen kestävyyteen tms. ?

                        että ajellaanko vaan seuraavat 10 vuotta jos pelaa
                        Ei muutakun annat rallatella niin pitkään kuin pelaa!
                        Suottahan sitä turhaan huoltamaan jos pelaa normaalisti!
                        E70 X5 LCI
                        - P-Sawo Connection -
                        - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                        -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                        Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                        Ex: E91 318d
                        Ex: E61 525d toukka
                        Ex: E46 330d sedan
                        Ex: E46 328 Coupe
                        Ex: E39 530d Sedan

                        Ex: E39 525i Sedan
                        Ex: E39 523i Toukka
                        + Useita ex kikottimia

                        Comment

                        • Nepo
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 92
                          • oulu

                          Abs ja luistonesto valo

                          Syttyy palamaan täysin epäsäännöllisesti mutta päivittäin, joskus 5min välein ja joskus 2hvälein, joskus liikenneympyrässä joskus moottoritiellä.

                          Vikakoodit: (108) SN-Control
                          (105) Brake light switch plausibility
                          (114) Pressure Sensor (offset) tulikohan ku puhdistin liittimen?
                          Jarrunestesäiliön anturi vaihdettu.

                          Kuittaantuu sammuttamalla ja hetki virrat 2 asennossa..

                          Tämä kylläkin e38 mutta täällä varmaan enemmän seuraajia, tekniikka aika pitkälle sama?

                          Sitten ilmastoinnilta vikakoodi : (045) auxilary water pump, Webaston vesipumppuko?

                          DDE antaa vikakoodin (00272) air temperature sensor, onko tämä eri kuin ilmamäärämittari??

                          tak tak
                          730da, 99
                          Ex 530da, 99
                          530da, 01

                          Comment

                          • be39dsl
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 27
                            • Vaasa

                            Originally posted by Nepo View Post
                            Syttyy palamaan täysin epäsäännöllisesti mutta päivittäin, joskus 5min välein ja joskus 2hvälein, joskus liikenneympyrässä joskus moottoritiellä.

                            Vikakoodit: (108) SN-Control
                            (105) Brake light switch plausibility
                            (114) Pressure Sensor (offset) tulikohan ku puhdistin liittimen?
                            Jarrunestesäiliön anturi vaihdettu.

                            Kuittaantuu sammuttamalla ja hetki virrat 2 asennossa..

                            Tämä kylläkin e38 mutta täällä varmaan enemmän seuraajia, tekniikka aika pitkälle sama?

                            Sitten ilmastoinnilta vikakoodi : (045) auxilary water pump, Webaston vesipumppuko?

                            DDE antaa vikakoodin (00272) air temperature sensor, onko tämä eri kuin ilmamäärämittari??

                            tak tak
                            Brake light switch palusibility viittais ainakin jarruvalokytkimen vikaan.

                            Auxilary Water Pump on Webaston vesipumppu, mikäli se on asennettu vedenkiertoon, toimiiko webasto kuitenkin normaalisti.

                            Air Temperature Sensor on eri asia kuin ilmamäärämittari, kyseessä on ulkoilman lämpötila anturi, joka on sökö.

                            Ite en aikaskaan heti uskois, että liittimen puhdistus antaisi tollasta vikaa, mutta mahdollisuus on olemassa.

                            Tällä jenkkifoorumilla on E38:n vikakoodit ja niiden merkitykset, voisko jokin noista olla mahdollisia sun autossa?

                            -02 530dA Touring

                            Comment

                            • jarno j
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 294
                              • oulainen/ylivieska

                              Meneekö farkun etupenkit heittämällä sedaniin itellä auto e39 vm 96, auto josta penkit olisi vm 99 farkku? Mites muuten nuo sisustan osat passaa ristiin esim.ovipahvit koelauta
                              Passaako farkun navi systeemit sedaniin? Ilimeisesti ei pitäis olla erilaiset.
                              Itellä tossa ilimeisesti tuo yks vaiheinen bägi ratti? Missä vuosimallissa tuo vaihtuu siihen 2 vaiheiseksi?
                              Siinäpä näin alakun tyhymiä kysymyksiä jos joku osais tietämätöntä valaista
                              E38 740

                              Comment

                              • BMW_Harrastaja
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 819
                                • Oulu area

                                Penkit menee paikalleen, mutta sähköliittimet ovat erilaiset. Ovipahvit passaa myös ja tuskin kojelaudassa mitään erilaista on.
                                BMW driver and owner since 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X