memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10115
    • KVLA

    Originally posted by sakke39 View Post
    Oon uus käyttäjä täällä foorumilla, et en tiedä että onko edes oikeassa paikassa...
    Eli murheena olis sellanen et mulla on tollanen e39 528, ajoin tänään n.120km matkan ja perillepäästyäni auto oli noin 1,5h paikallaan ja kun lähdettiin ajamaan auto käynnistyi ihan normaalisti. Sitten murhe alkoi kun oltiin ajelemassa ja käytiin kaupassa ja kaupasta tultua, auton starttaus aika on pitempi, ja kun se käynnistyy niin käy alkuu hieman röpeltäen??? mutta käynti laantuu normiin.
    Lisäksi teki kerran, jonkin pätkähdyksen kun vaihdetta oli vaihtamassa 1-->2(auto on manuaali). Ei oo ennen tehny moisia temppuja. Autolla ajettu ~307-000km
    Salosta(?) löytynee joku foorumilainen lukaisemaan vikakoodit.Mikä on auton tarkka vuosimalli?Jos on uudempaa mallia,niin kampuran asentotunnistin ei ehkä kuitenkaan.Vanhemmassa voisi ollakkin...

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by _Jubi_ View Post
      Pystyyköhän sen heijastinpinnan vaihtamaan fiksusti?
      Mistä uusi heijastin?

      Comment

      • Tompd
        Bimmer Rookie
        • Mar 2013
        • 130
        • Ylöjärvi

        Originally posted by Tome View Post
        Kampiakselin asentoanturi rikki. Tilalle uusi alkuperäinen
        Siitähän se vika löytyy, itsellä oli täysin samanlailla sigun autossa. Siellähän taitaa olla 2 niitä antureita, itse vaihdatutin molemmat vaikka vain toinen oli rikki. Muistaakseni tuli maksamaan 150e~ ja orkkikset sinne laitettiin.
        Audi R8 V8
        BMW G12 740Le M-Sport

        Comment

        • _Jubi_
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 571
          • Lieksa

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Mistä uusi heijastin?
          :think

          No kunhan kerkeis joku päivä aukoa ton niin sit olis fiksumpi. Tai ees kokeilla sitä että lähteekö fiksusti auki.
          E91 320d x-drive -10
          E34 520i touring - 94
          E12 528ia - 79





          ex:
          E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

          Comment

          • jaakala
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 40
            • Lahti

            Originally posted by _Jubi_ View Post
            :think

            No kunhan kerkeis joku päivä aukoa ton niin sit olis fiksumpi. Tai ees kokeilla sitä että lähteekö fiksusti auki.
            Hollannista tilasin EVOX-R projektorit 120e pari. Käy suoraan sisuksiin. Vanha kumiklunssi umpion taakse ei käy. Samalla saa bi-xenonit.
            e39 530Dat -01

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10115
              • KVLA

              Originally posted by Tompd View Post
              Siitähän se vika löytyy, itsellä oli täysin samanlailla sigun autossa. Siellähän taitaa olla 2 niitä antureita, itse vaihdatutin molemmat vaikka vain toinen oli rikki. Muistaakseni tuli maksamaan 150e~ ja orkkikset sinne laitettiin.
              Onko tässä kyseessä kampuran anturista vai nokkien antureista (2kpl)?

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by _Jubi_ View Post
                :think

                No kunhan kerkeis joku päivä aukoa ton niin sit olis fiksumpi. Tai ees kokeilla sitä että lähteekö fiksusti auki.
                Tai jätät aukomatta ja ostat suosiolla uuden lyhdyn.

                Comment

                • jannnu78
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 150
                  • Tampere

                  Onko käryä mihin kohtaa tämä suoja tulee

                  Eli tämä : http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...tective_plate/

                  siis moottorin allahan on pohjapanssari "muovinen " mikä käytännössä tukkii koko alakerran . :think

                  Comment

                  • sakke39
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2014
                    • 60
                    • Finland, Salo

                    Se kampiakselin asennontunnistinhan se pimeenä oli kävin testerissä auton kans... no uutta tilalle ja baanalle!

                    Comment

                    • _Jubi_
                      BTCF Member
                      • Dec 2003
                      • 571
                      • Lieksa

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Tai jätät aukomatta ja ostat suosiolla uuden lyhdyn.
                      Taitaa uus lyhty maksaa sen verran että ei maksa vaivaa aukoa entistä.
                      E91 320d x-drive -10
                      E34 520i touring - 94
                      E12 528ia - 79





                      ex:
                      E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                      Comment

                      • Terou
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 791
                        • Tampere

                        E39 530i touring

                        Nyt ei ymmärrä. Kuka ratkaisisi tämän ongelman. Oikea takakumi kuluu hervottoman nopeasti ja aivan kummallisesti enemmänkin renkaan sivusta, eikä kulutuspinnalta. Juuri kävin pyöränkulmat tarkistuttamassa, kaikki on toleransseissa, takakamberit n. 2 astetta.

                        Taustoja: Joku viikko sitten huomasin yhtäkkiä, että auto tutisee/tärisee välillä 60-110km/h. Tärinän taajuus oli suoraan suhteessa nopeuteen. Oletin, että jostain vanteesta on esim. irronnut tasapainotuslevy ja sen takia on epätasapainossa. Menin tasapainottamaan n. 400km tuon tärinän alkamisen jälkeen. Selvisi että toisessa takavanteessa n. 1cm pystyheitto ja selvä tasainen kohta, eli johonkin on iskenyt. No reikiähän tuolla asfalteissa on hemmetisti ja harva se päivä kun jysähtää johonkin. No sitten siinä samalla tietysti huomattiin, että samaisen renkaan sisäreuna on kulunut kankaille ja eikä oikeastaan kulutuspinnalta vaan enemmänkin sieltä renkaan sivulta.
                        Kuva 1

                        No ei siinä, ihmeteltiin ja kummasteltiin, vanne oikaistavaksi ja vararengas alle. Tutinat katosivat. Nyt vararenkaalla ajettu n. 300km ja sama homma, rengas kulunut taas sieltä sivusta, ei mene pitkään kun on taas kankailla.
                        Kuva 2 Piirsin kuvaan viivan mihin se kuluttaa tasaisen pinnan
                        Kuva 3

                        Ajattelin, että nyt on pahasti rengaskulma mennyt keturalleen samalla kun on iskenyt vanteen kieroksi ja kävin 4-nelipyöräsuuntauksessa. Mutta ei siellä ollut mitään säädettävää. Takacamberit on ylärajalla, mutta toisen puolen säätö oli jo minimissä, joten pakko oli jättää ne siihen. Eri puolilla ei ole eroa säädöissä ja vasemman puolen takakumi ei kulu tuolla tavalla.
                        Mitähän tuolla on meneillään, onko siellä jotain löysää, jota ei käsillä väännellessä tunne ja rengas kääntyy ajaessa väärään kulmaan? Rengas ei myöskään hankaa mihinkään. Eikä kuluva kohta osu edes asfalttiin auton ollessa paikallaan.
                        E46 M3 perän lukkoyksikkö
                        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14579
                          • Oulu

                          "Narinahelat" väljät. -2astetta on aivan liikaa camberia. Camberi sinne -1.2-1.3 niin alettas olla kohillaan ja rengaski kulus järkevämmin.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Paul 74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1386
                            • Ulvila

                            Mikäs ny tohon omaani tuli ku tuntu että tehot katos ku kiihdyttää normaalisti ja sen jäkeen kävi kuumana Vähä aikaa anto jäähtyy ni toimi normaalisti :think kone 525tds 99
                            "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                            Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                            Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                            Comment

                            • samsa87
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2014
                              • 46
                              • Lahti

                              Eikä kukaan nyt osaa sanoa mitään? http://www.btcf.fi/forum/showthread....50#post3393650 #13

                              Alkaa vi**ttaa avensiksella ajelu
                              Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5151
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by Terou View Post
                                E39 530i touring

                                Nyt ei ymmärrä. Kuka ratkaisisi tämän ongelman. Oikea takakumi kuluu hervottoman nopeasti ja aivan kummallisesti enemmänkin renkaan sivusta, eikä kulutuspinnalta. Juuri kävin pyöränkulmat tarkistuttamassa, kaikki on toleransseissa, takakamberit n. 2 astetta.

                                Taustoja: Joku viikko sitten huomasin yhtäkkiä, että auto tutisee/tärisee välillä 60-110km/h. Tärinän taajuus oli suoraan suhteessa nopeuteen. Oletin, että jostain vanteesta on esim. irronnut tasapainotuslevy ja sen takia on epätasapainossa. Menin tasapainottamaan n. 400km tuon tärinän alkamisen jälkeen. Selvisi että toisessa takavanteessa n. 1cm pystyheitto ja selvä tasainen kohta, eli johonkin on iskenyt. No reikiähän tuolla asfalteissa on hemmetisti ja harva se päivä kun jysähtää johonkin. No sitten siinä samalla tietysti huomattiin, että samaisen renkaan sisäreuna on kulunut kankaille ja eikä oikeastaan kulutuspinnalta vaan enemmänkin sieltä renkaan sivulta.
                                Kuva 1

                                No ei siinä, ihmeteltiin ja kummasteltiin, vanne oikaistavaksi ja vararengas alle. Tutinat katosivat. Nyt vararenkaalla ajettu n. 300km ja sama homma, rengas kulunut taas sieltä sivusta, ei mene pitkään kun on taas kankailla.
                                Kuva 2 Piirsin kuvaan viivan mihin se kuluttaa tasaisen pinnan
                                Kuva 3

                                Ajattelin, että nyt on pahasti rengaskulma mennyt keturalleen samalla kun on iskenyt vanteen kieroksi ja kävin 4-nelipyöräsuuntauksessa. Mutta ei siellä ollut mitään säädettävää. Takacamberit on ylärajalla, mutta toisen puolen säätö oli jo minimissä, joten pakko oli jättää ne siihen. Eri puolilla ei ole eroa säädöissä ja vasemman puolen takakumi ei kulu tuolla tavalla.
                                Mitähän tuolla on meneillään, onko siellä jotain löysää, jota ei käsillä väännellessä tunne ja rengas kääntyy ajaessa väärään kulmaan? Rengas ei myöskään hankaa mihinkään. Eikä kuluva kohta osu edes asfalttiin auton ollessa paikallaan.
                                Minkälaiset rengaspaineet?
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X