Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terou
    BTCF Member
    • May 2005
    • 791
    • Tampere

    Originally posted by makkis View Post
    Minkälaiset rengaspaineet?
    Takana jossain 3,0 bar paikkeilla olen aina pitänyt.

    Ja tosiaan seitsemäs kesä menossa autolla ja n. -2 astetta on nuo takacamberit aina olleet. Renkaan eliniän aikana se tekee sen, että kulutuspinnan sisäreuna kuluu n. 1-2mm enemmän kuin ulkoreuna. Ei ole minua haitannut. Vähän kun juttuja lueskelin, niin näyttää olevan yleistäkin, että E39:n camberien säätövara ei riitä ja ne jää kahden asteen paikkeille. Mutta tuo ei liity tähän omituiseen rengaskulumaan. Ilmeisesti rengas kääntyy vinoon kun on veto päällä, tuleeko siihen sitten haritusta ja sen takia se "imee" tuota renkaan sivua asfalttiin. Narinahelat on nyt hommattu, pitää se vaihtaa ja seurailla mitä tapahtuu.
    E46 M3 perän lukkoyksikkö
    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10081
      • KVLA

      Originally posted by Terou View Post
      Takana jossain 3,0 bar paikkeilla olen aina pitänyt.

      Ja tosiaan seitsemäs kesä menossa autolla ja n. -2 astetta on nuo takacamberit aina olleet. Renkaan eliniän aikana se tekee sen, että kulutuspinnan sisäreuna kuluu n. 1-2mm enemmän kuin ulkoreuna. Ei ole minua haitannut. Vähän kun juttuja lueskelin, niin näyttää olevan yleistäkin, että E39:n camberien säätövara ei riitä ja ne jää kahden asteen paikkeille. Mutta tuo ei liity tähän omituiseen rengaskulumaan. Ilmeisesti rengas kääntyy vinoon kun on veto päällä, tuleeko siihen sitten haritusta ja sen takia se "imee" tuota renkaan sivua asfalttiin. Narinahelat on nyt hommattu, pitää se vaihtaa ja seurailla mitä tapahtuu.
      Jos peräpään ripustukset on kasattu oem/oem-vastaavilla osilla välyksettömäksi,niin säädöt riittää varmasti lähemmäs -1.30 kuin -2.0 camperia.Jos puslat on löysiä,pallonivelissä pientä väljää tai narinaheloissa väljää,niin ei varmasti riitä säädöt.

      Comment

      • Jöllli
        Newbiemmer
        • Jul 2014
        • 9
        • EP

        Eli tarkoitus on laittaa tuollainen m-look etupuskuri -96 vuode sedaniin. Joutuuko puskurin takaa löytyviä "törmäysiskareita" painamaan syvemmälle, jotta puskuri menee pohjaan asti, eikä jää irvistämään?

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Jöllli View Post
          Eli tarkoitus on laittaa tuollainen m-look etupuskuri -96 vuode sedaniin. Joutuuko puskurin takaa löytyviä "törmäysiskareita" painamaan syvemmälle, jotta puskuri menee pohjaan asti, eikä jää irvistämään?
          Ei yleisesti.
          Huonoa tekoa puskin jos tuollaisia pitää viritellä.

          Comment

          • comanche
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 131
            • Tuusula

            Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.

            Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".

            Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimallia Jouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
            Last edited by comanche; 28-08-2014, 01:08.

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ei yleisesti.
              Huonoa tekoa puskin jos tuollaisia pitää viritellä.
              hmmn... Omakaan ei mene ihan pohjaan, lokariin kun vertaa, niin noin sentin ulos jää. Ilmanohjaimiin ei enää ota kiinni. Onko tiedossa muita paikkoja, joista tyypillisesti jäisi kiinni?
              Aika onnetonta kyllä, jos noita iskareita joutuu painamaan, sehän meinaisi, että puskimen sivut on liian lyhyet..?
              Muuten kuitenkin erittäin laadukkaan olonen puskin.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by comanche View Post
                Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.

                Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".

                Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimallia Jouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
                M-sport jouset on paksumpaa lankaa ja lyhyemmät. Mulla on omassani m-sport jouset ja sama vika, tänään olisi tarkoitus vaihtaa jouset ja iskarit. Kerron sitten pehmenikö.

                Comment

                • Tompd
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 130
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Onko tässä kyseessä kampuran anturista vai nokkien antureista (2kpl)?
                  Nokkien antureista.
                  Audi R8 V8
                  BMW G12 740Le M-Sport

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10081
                    • KVLA

                    Aivan.Ja aiemmin olevassa keississä oli kyse kampiakselin anturista.Ei siis ihan sama vikapaikka kuitenkaan.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by comanche View Post
                      Onko normaalia että 530d sedan alusta on niin jäykkä ettei saa painettua milliäkään etujousta kasaan lokarista painamalla? Väyrysmersua kun painaa lokarista niin oikeen hyllyy koko auto.

                      Ärsyttää kun kaikki tien epätasaisuudet tuntuu niin voimakkaasti. Renkaat on vakiot 16".

                      Aikanaan auto tullut m-sport alustalla tehtaalta mutta enää oli vain yksi takaiskari sporttimallia Jouset saattaisi hyvinkin ollas sportit, eli mistä erottaa m-sport etujousen normaalista?
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      M-sport jouset on paksumpaa lankaa ja lyhyemmät. Mulla on omassani m-sport jouset ja sama vika, tänään olisi tarkoitus vaihtaa jouset ja iskarit. Kerron sitten pehmenikö.
                      Pehmeni.

                      Comment

                      • comanche
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 131
                        • Tuusula

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Pehmeni.
                        Eli jousia ostamaan->

                        Comment

                        • _Rontti
                          BTCF Member
                          • Sep 2008
                          • 1192
                          • Raahe

                          Onko tollasessa 96vm 528:Ssa tuollainen linkin mukainen lasinpesurin pumppu?


                          Autosa ei oo xenoneita.
                          -Raahe connection-
                          E39 LeMans BlueM5
                          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                          E39 523i Montrealblau
                          E34 DiamantSchwartz 535i
                          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                          Comment

                          • Zamppe
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 31
                            • Pori

                            Mitä lähtis tekemään kun e39 -99 kuskinpuolen takaovi jää lukkoon eikä aukea millään?
                            530D e39 Schwarz ll -99

                            www.pt-rengas.fi

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Zamppe View Post
                              Mitä lähtis tekemään kun e39 -99 kuskinpuolen takaovi jää lukkoon eikä aukea millään?
                              No jos ovella ei ole välttämätöntä tarvetta nyt, tilaisin uuden lukkomoottorin ja sillä välillä yrittäsin availla ja sulkea ovia. Saattaa hyvinkin vielä kerran aueta. Jos sillä on kiire niin sitten takapenkin istuiosa pois ja varovasti irroittamaan oven verhousta alalaidasta. Tuossa saattaa hajota muuta klipsi, eli niitä olisi hyvä pari olla käsillä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • JoonaL41
                                Newbiemmer
                                • Sep 2013
                                • 5
                                • Finland

                                e39 523i -98 nostaa lämpöjä parkissa.

                                Noniin. elikkäs rupesi eilen nostamaan lämpöjä parkissa,pääsi nousemaan 3/4 asti kun pääsi jo ajoon niin lähti heti laskemaan takaisin normaaliin. Ajossa ei nosta.

                                Nesteitä oli hiukan alle rajan kun pääsi kotosalle.(lisätty mutta ei vielä ajettu tämän jälkeen.

                                Tuli mieleen olisko viskossa vikaa, taikka kuinka tämä sähköflekti vaikuttaa.
                                vai jossain muualla?

                                Kuinka järkevin katsoa näiden toimivuus?

                                -Kiitokset etukätee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎