Originally posted by Gedd
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
-
-
M62TU Koneessa aika kettumaisen näköisesti etummaiset lambdat, ei taida onnistua normi lambda hylsyllä? Tarvii vissiin tälläsen http://www.solanadesign.com/uploads/...lace_tools.jpg vai onko joku tehnyt taivutetulla lenkillä tms?
Comment
-
-
Millaisessa maineessa M57D25 kone on? Onko ihan sysipaska vai ihan kelvollinen ~300tkm ajettuna? Onko jotain tyyppivikoja tms?
Itse e39 mallista tykkään kovasti, mutta työmatka kasvaa monenkertaisesti, niin piti myydä edellinen e39 523i kulutuksen takia.Last edited by MirozGa; 05-08-2015, 22:51.
Comment
-
-
Siirtopumpun paineet alhaiset?
Paljonko saisi olla 530d automaatti v.2003 siirtopumpulla paineita? Jotain viitteitä löysin 3,5-4,5bar paineista.
INPAlla löytyi
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 51
Logistic counter: 36
ja näistä 3 casea virheitä, joissa paineet oli laskenu alle 2barin (ensimmäinen jo 201tkm ja nyt viimeisin 217tkm). Nyt livedataa INPAlla seuratessa paineet heiluu 2,1-3,1 barin välissä, mutta näistä ei vielä virhedataa ole kertynyt. Tarkastelu juontaa juurensa, kun kiihdytyksissä tuntuu välillä meno hyytyvän nykimiseen kun kick-downilla kierroksia hakee. Tätä ilmenee satunnaisesti, ja välillä taas pelittää ihan ok.
Käynnistyy ja kukkuu muuten ihan mukavasti.
Siirtopumppu elinkaarensa loppupäässä vai jotain muuta häikkää menossa/tulossa?
Comment
-
-
Originally posted by Inhuman View PostPystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?
Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Inhuman View PostPystyykö 525 touringin viallisen abs anturin selvittämään käyttämällä toimivaa anturia vain johdon nokassa?
Eli siis jos ottaa taka-anturin johdon irti ja laittaa sen toimivaan anturiin, eikä liikuta autoa, niin pitäisikö abs valon sammua jos vika oli tämän renkaan anturissa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHelpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään . Joskus saattaa nimittäin vaatia, että ajaa autolla vähä matkaa, että valo sammuu.
Inpakin jossain varastossa pitäisi olla, mutta yleismittari taitaa helpoiten löytyäMOI !
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHelpoiten sen anturin kunnon saa selvitettyä kun mittaa yleismittarilla abs-boxin liittimeltä, silloin ei tarvitse edes liata käsiään .F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Inhuman View PostTämä onnistunee... mitäkä lukemia antureiden pitäisi antaa ja löytyykö laiskalle piirrosta liittimen nastoista ja paikasta
Inpakin jossain varastossa pitäisi olla, mutta yleismittari taitaa helpoiten löytyä
Originally posted by peto2 View PostLähes yhtä luotettava tapa vian selvittämiseen kuin jalkalamppu pistorasian toimivuuden testaamiseen...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOliko tämä sarkasmia? Monilla on toiminut hyvin tuo testaus tapa. Itsekin testasin kun valo syttyi mittaristoon ja kyllä yllä mainitulla testillä sen sai helposti selvitettyä. Tuon lisäksi ei ole juuri muuta testaus tapaa kuin oskilloskooppi.
Joo kyllä sillä löytää totaalisen hajalla olevan (piiri poikki tai oikosulussa) ..ikäänsä väsähtäneen anturin löytäminen yleismittarilla.. JOO OLast edited by peto2; 07-08-2015, 21:12.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostInpa antaa tämän näköisiä koodeja tarvikelaakerista (välissä oli myös koodi anturista mutta ei osunut tuohon screenshottin)
Joo kyllä sillä löytää totaalisen hajalla olevan (piiri poikki tai oikosulussa) ..ikäänsä väsähtäneen anturin löytäminen yleismittarilla.. JOO O
Kuitenkin niin helppo testi, että koittaisin ensin sillä rajata vikaa, ellei siinä löydy mitään niin sitten pohtimaan muita testausmenetelmiä. Itselle nyt ei ihan heti tule mieleen parempaa testaus tapaa, jos ei ole oskiloskooppia käytettävissä. Kerro toki, jos sinulla on yhtä helppo ja luotettavampi tapa testata noi ABS vikoja?
Esimerkissäsi olisi diodimittauksen seurauksena tullut todettua, että anturit&johdot on luultavasti kunnossa, joten etsitään vikaa muualta. Toki ne koodit kannattaa aina vilkaista, mutta pelkästään niiden pohjalta ei ole kovin varma diagnoosi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNoh mulla oli anturi "väsähtänyt" ja antoi eri arvoa diodimittauksella vrt. muut anturit. Ei siis ollut oikosessa / piiri poikki. Luotettava mittaaminen toki vaatiin paremman kuin sen 10€ motonet yleismittarin. Ei toki ole mikään 100% varma testaustapa, mutta mikäpä muu kuin laadukasoskiloskooppi osaavissa käsissä on? Inpa nyt kertoo juuri sen mitä ABS-boxi sille kertoo. Tätä testiä on kuitenkin melkoisen moni käyttänyt ja löytänyt vian, kuten tuossa linkittämässäni keskustelusta huomaa.
Kuitenkin niin helppo testi, että koittaisin ensin sillä rajata vikaa, ellei siinä löydy mitään niin sitten pohtimaan muita testausmenetelmiä. Itselle nyt ei ihan heti tule mieleen parempaa testaus tapaa, jos ei ole oskiloskooppia käytettävissä. Kerro toki, jos sinulla on yhtä helppo ja luotettavampi tapa testata noi ABS vikoja?
Esimerkissäsi olisi diodimittauksen seurauksena tullut todettua, että anturit&johdot on luultavasti kunnossa, joten etsitään vikaa muualta. Toki ne koodit kannattaa aina vilkaista, mutta pelkästään niiden pohjalta ei ole kovin varma diagnoosi.Last edited by peto2; 08-08-2015, 00:56.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mikähän tossa sigun 523:ssa on ongelma,kun punanen (!) valo palaa? Säiliössä on nestettä,eikä sammu vaikka liittimen irrottaa ja yhdistää nastat... Palojen kulumis tunnistimia ei koko roskassa ole...
ABS valo sammuu kuten kuuluukin,mutta antaa vikakoodin 71=paluupumppureleE61 535 tiisseli M-sport -06
E36 325i coupe -93
+paljon muita merkkejä...
Comment
-
-
Originally posted by powder View PostMikähän on 525tds padan keulasta lähtevä pieni letku? Makaili ilman määränpäätä vähän öljyisenä..Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
Comment