Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiwes
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 707
    • JKL

    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Tuttavan E39 520i 98 farkku, jossa outoa vikaa. Tankkauksen jälkeen ei enää noussut bensamittari eikä range ja samassa hajosi myös ulkolämpötilatieto ja näytti vaihtelevasti pakkasta.

    No vaihdettiin lämpötila-anturi ja koodeilla herjas molempia tankin antureita. Päädyttiin vaihtamaan tehdasuusi mittaristo, joka koodattiin autoon.

    Kaikki toimi koodauksen jälkeen, mutta hetken ajon jälkeen ulkolämpötila alkoi taas elää omaa pakkaselämää, ei ole siis koko ajan -40 vaan vaihtelee. Bensamittari laski normaalisti käytön mukaan, mutta tankkauksen jälkeen ei nostanut enää ylös eli ei tavallaan tunnistanut tankkausta.

    Ajatuksia?
    Jostain lueskelin sillon ku ex39n mittaristo sano sopimuksen irti, et olis jonkinsortin "mystinen tyyppivika" noissa ton ikäsissä... joillain kesti pitempään ja toisilla just tasan tunnin. Omassa toimi siihen asti ku auton vaihoin pois (ja sen jälkeen en oo siitä kuullu mitään)
    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
    INPA, BMW Scanner 1.4.0

    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

    Comment

    • Illusmare
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 65
      • Porvoo

      Onko jotain hyvää kikkaa miten saada e39 takanavasta irti käsijarrun vaijeri ilman että rikkoo mitään? Omassa on iskarin alapultti katkennut ja pitäis saada napa pöydälle että sais porattua ulos vanhan pultin, mutta homma jäi siitä kiinni etten saa kässärin vaijeria irti navasta...
      Nykyinen: BMW 540i E39 '97
      Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 542
        • peräkylässä

        Originally posted by Illusmare View Post
        Onko jotain hyvää kikkaa miten saada e39 takanavasta irti käsijarrun vaijeri ilman että rikkoo mitään? Omassa on iskarin alapultti katkennut ja pitäis saada napa pöydälle että sais porattua ulos vanhan pultin, mutta homma jäi siitä kiinni etten saa kässärin vaijeria irti navasta...
        ota 8mm hylssy ja se sinne reikään kun on jarru hilppeet poissa ja vasaralla hakkaat irti nuin mulle neuvottiin mut en ole viel kokeillut sitä konstia.

        oma kysymys: voiko nuo pumerangi tankojen nivelet olla niin väljät että taka pää heiluu kun kiikku lauta hiekka tiellä ja jos vähän mutkittelee.
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • Illusmare
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 65
          • Porvoo

          Originally posted by erä-koira View Post
          ota 8mm hylssy ja se sinne reikään kun on jarru hilppeet poissa ja vasaralla hakkaat irti nuin mulle neuvottiin mut en ole viel kokeillut sitä konstia.
          Kiitos, pitää kokeilla jos sillä lähtis.

          Originally posted by erä-koira View Post
          oma kysymys: voiko nuo pumerangi tankojen nivelet olla niin väljät että taka pää heiluu kun kiikku lauta hiekka tiellä ja jos vähän mutkittelee.
          Omassa ainakin oli nuo väljät molemmin puolin ja auto vaihtoi suuntaa moottoritiellä kuin olisi kovat tuulenpuuskat sitä riepotelleet. Aluksi aattelin että johtuu tuulesta, mutta kun ihan tyynelläkin teki samaa niin alkoi ihmetyttämään. Sateella oli vielä pahempi.


          Sit pari lisäkysymystä.

          Kysymys 1: Kuuluisiko E39 comfort penkissä myös selkänojan lämmetä? Omassa lämpenee vain istuinosa. Ja jos kuuluu, niin onko korjattavissa suht. helposti?

          Kysymys 2: Onko auton puhelin rikki kun siihen ei tule mitään valoja jne.? Vai vaatiiko se kortin että siihen edes saa mitään eloa? Kysymyksessä Motorolan puhelin. Mallia en muista ulkoa. vm.97 540i vakioluuri.
          Last edited by Illusmare; 17-08-2015, 11:34.
          Nykyinen: BMW 540i E39 '97
          Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

          Comment

          • Theme
            Newbiemmer
            • Nov 2010
            • 23
            • mikkeli

            Meinasin laittaa 523i touringiin subin konttiin.autossa on vakiona joku basso niin voinko sen johtoihin laittaa linjamuuntimen vai pitääkö ottaa jostain muista johdoista?mistäs porukka on herätteen ottanu vahvarille
            Nyt audi a4 2.7tdi

            EX:
            320d-02 touring
            523i touring
            320d-00 touring
            3xe30
            e34 520i
            e39 523i
            e39 523ia touring
            e36 323i sedan
            e36 323i touring
            +muut merkit

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 542
              • peräkylässä

              Originally posted by Illusmare View Post
              Kiitos, pitää kokeilla jos sillä lähtis.


              Omassa ainakin oli nuo väljät molemmin puolin ja auto vaihtoi suuntaa moottoritiellä kuin olisi kovat tuulenpuuskat sitä riepotelleet. Aluksi aattelin että johtuu tuulesta, mutta kun ihan tyynelläkin teki samaa niin alkoi ihmetyttämään. Sateella oli vielä pahempi.


              Sit pari lisäkysymystä.

              Kysymys 1: Kuuluisiko E39 comfort penkissä myös selkänojan lämmetä? Omassa lämpenee vain istuinosa. Ja jos kuuluu, niin onko korjattavissa suht. helposti?

              Kysymys 2: Onko auton puhelin rikki kun siihen ei tule mitään valoja jne.? Vai vaatiiko se kortin että siihen edes saa mitään eloa?
              okei kiitos paljon siellä siis on kupikin niin väljä pitää alkaa ne hommata ennenkun loppuu katsastus
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • jartzza95
                Newbiemmer
                • Jul 2015
                • 5
                • vihanti

                automaatti vaihteiston öljyn vaihto

                minkälaista vaihteisto-öljyä suisittelisitte e39 2001 525d automaattivaihteiston öljyksi? ja kuin monta litraa mennöö? ei huvita alkaa halvimpia hakemaan tepikalta ja hajottaa samalla koko laatikkoa ihte mietin tätä -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...ultivehicle-1l mitä mielipiteitä? paskaa vai passelia?
                Last edited by jartzza95; 17-08-2015, 18:29.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4978
                  • Paimio

                  Originally posted by jartzza95 View Post
                  minkälaista vaihteisto-öljyä suisittelisitte e39 2001 525d automaattivaihteiston öljyksi? ja kuin monta litraa mennöö? ei huvita alkaa halvimpia hakemaan tepikalta ja hajottaa samalla koko laatikkoa ihte mietin tätä -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...ultivehicle-1l mitä mielipiteitä? paskaa vai passelia?
                  Tuo 5HP ei niin kranttu öljyn suhteen ole kuin uudemmat. Kunhan on Dextron III:sta niin hyvin toimii. Määrää en nyt ihan tarkkaan muista mutta 20l pänikkä riittää ainakin huuhteluvaihtoon oikein hyvin, ja muuta vaihtoahan ei vanhukseen kannata ajatellakaan.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1683
                    • vihti

                    Originally posted by Theme View Post
                    Meinasin laittaa 523i touringiin subin konttiin.autossa on vakiona joku basso niin voinko sen johtoihin laittaa linjamuuntimen vai pitääkö ottaa jostain muista johdoista?mistäs porukka on herätteen ottanu vahvarille
                    Miks laittaa jotain ylimääräisiä muuntimia väliin ku voi ne takabasson johdot laittaa suoraan vahvistimen high inputtiin? Käsittääksen high inputtia ku käyttää niin erillistä herätejohtoa ei tarvita.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by naikou View Post
                      Miks laittaa jotain ylimääräisiä muuntimia väliin ku voi ne takabasson johdot laittaa suoraan vahvistimen high inputtiin? Käsittääksen high inputtia ku käyttää niin erillistä herätejohtoa ei tarvita.
                      Nimenomaan! Kaikenmaailman kiinapurkkeja ihmiset sinne ruuvailee vaikka puolessa vahvistimista löytyy kaiutintasoinen sisääntulo.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        E39 touring -98 mistä helpoiten herätevirta jälkiasenteiselle vahvistimelle joka sijoitettu takaluukkuun?

                        Entisten omistajien pilluliitoksia poistelleena ei löydy herätettä mistään. Jatkuvaa virtaa kyllä tulee monestakin paikkaa esim oem vahvistimen johtosarjasta :think

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • kihe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 174
                          • Joensuu

                          Originally posted by duuk View Post
                          E39 touring -98 mistä helpoiten herätevirta jälkiasenteiselle vahvistimelle joka sijoitettu takaluukkuun?

                          Entisten omistajien pilluliitoksia poistelleena ei löydy herätettä mistään. Jatkuvaa virtaa kyllä tulee monestakin paikkaa esim oem vahvistimen johtosarjasta :think
                          Riippuen vähän mikä vahvistin siellä ollut niin herätevirran vois napata orkkisjohdoista. Tuossa pari kuvaa liitteenä orkkisasennuksien johdotuksista.
                          Attached Files

                          Comment

                          • arpuC
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1377

                            Originally posted by Carbonfiber View Post
                            Tuttavan E39 520i 98 farkku, jossa outoa vikaa. Tankkauksen jälkeen ei enää noussut bensamittari eikä range ja samassa hajosi myös ulkolämpötilatieto ja näytti vaihtelevasti pakkasta.

                            No vaihdettiin lämpötila-anturi ja koodeilla herjas molempia tankin antureita. Päädyttiin vaihtamaan tehdasuusi mittaristo, joka koodattiin autoon.

                            Kaikki toimi koodauksen jälkeen, mutta hetken ajon jälkeen ulkolämpötila alkoi taas elää omaa pakkaselämää, ei ole siis koko ajan -40 vaan vaihtelee. Bensamittari laski normaalisti käytön mukaan, mutta tankkauksen jälkeen ei nostanut enää ylös eli ei tavallaan tunnistanut tankkausta.

                            Ajatuksia?
                            Vaihdoin anturin ja se toimi muutaman kuukauden. Kovilla pakkasilla "hajosi" näyttämään -40c aina käynnistyksen yhteydessä, mutta ajamalla se hilautui oikeisiin lukemiin. Taas virtojen katketessa -40c ilmestyi näyttöön. Tähän yhteydessä oli se, että akku tyhjeni näihin aikoihin pariin kertaan. Myös puhelin mykistyi. No kesäkelien saavuttua mittari on toiminut huhtikuusta saakka moitteetta. Bensamittari on täälläkin paskana, mutta en jaksa siihen perehtyä.
                            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                            En löydä enää sun luo
                            Teitkö sä tän tahallaan?
                            Nyt kaikki palaa.

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              Omiin kysymyksiin. Meneekö auto katsastuksesta läpi, kun viime vuonna huomautus alkavasta etupään lääkerin väljyydestä. Mielestäni siinä ei kyllä väljyyttä ollut havaittavissa. Jarruissa on kyllä kieroutta, mutta en ainakaan laakerista löytänyt vikaa foorumin ohjeilla :think

                              Toisekseen mikäs "klonk" äänen pitää, kun peruuttaa ruudusta renkaat linkussa pois, ajaa eteenpäin, ensimmäinen jarrutus ja "klonk" etupäästä. Joka ikinen kerta vain sen yhden kerran kun ruudusta ajaa pois ja koskee jarruun ensimmäisen kerran :think
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by arpuC View Post
                                Omiin kysymyksiin. Meneekö auto katsastuksesta läpi, kun viime vuonna huomautus alkavasta etupään lääkerin väljyydestä. Mielestäni siinä ei kyllä väljyyttä ollut havaittavissa. Jarruissa on kyllä kieroutta, mutta en ainakaan laakerista löytänyt vikaa foorumin ohjeilla :think

                                Toisekseen mikäs "klonk" äänen pitää, kun peruuttaa ruudusta renkaat linkussa pois, ajaa eteenpäin, ensimmäinen jarrutus ja "klonk" etupäästä. Joka ikinen kerta vain sen yhden kerran kun ruudusta ajaa pois ja koskee jarruun ensimmäisen kerran :think
                                Sano että laakerit vaihtelit alkuvuodesta?

                                Iskarin yläpäät?
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎