Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC-Tuning
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 267
    • Itärajalla

    Missäpä voisi vika olla kun esim kolmosella kiihdyttää sievästi niin pientä nykimistä havattavissa? Kunnon polkasuissa ei nykimistä tapahdu tai ainakaan sitä ei tunne ja ei myöskään isommissa vauhdeissa.Tehot tuntuisivat olevan tallella. Auto -99 530d manuaali.

    Comment

    • Jani_88
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 367
      • jkl

      Sigun toukassa on takaluukussa sijaitsevien takavalojen pinta ruvennu samentumaan, ja näyttää jo varsin harmaalta. Mikäs tommoseen olis ensiapua? Helpottasko kirkas lakka tms tohon?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Jani_88 View Post
        Sigun toukassa on takaluukussa sijaitsevien takavalojen pinta ruvennu samentumaan, ja näyttää jo varsin harmaalta. Mikäs tommoseen olis ensiapua? Helpottasko kirkas lakka tms tohon?
        Ei se millään lakalla siitä parane. Ainut tapa ehostaa on hioa ne. Sitten lakkaa pintaan (katso, että on UV-suoja). Ellei lakkaa himmenevät uudestaan pikku hiljaa. Tai sitten hankit uudet.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Lapin nopein
          BTCF Member
          • Oct 2014
          • 41
          • Ivalo

          Mikähän vois olla toukan takapäässä vialla, alusta pelaa muuten hyvin mutta tiessä olevat poikittaiset halkeamat montut yms. täräyttää takapäätä aika ikävästi ja perä jää vähän pomppimaan.

          Ääni mikä takaa kuuluu kuulostaa niinku peräkontissa olis jotaki painavaa irrallaan mutta eipä siellä ole.

          Iskarit? Takalekan puslat?
          Mitään väljää ei oikeastaan takapäästä löydy vaikka kuinka on yrittäny ettiä..
          e30 m10 Turbo
          e30 m40 "nakunaku" talvilintta

          Ex. e36 325i
          e39 523i toukka

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Lapin nopein View Post
            Mikähän vois olla toukan takapäässä vialla, alusta pelaa muuten hyvin mutta tiessä olevat poikittaiset halkeamat montut yms. täräyttää takapäätä aika ikävästi ja perä jää vähän pomppimaan.

            Ääni mikä takaa kuuluu kuulostaa niinku peräkontissa olis jotaki painavaa irrallaan mutta eipä siellä ole.

            Iskarit? Takalekan puslat?
            Mitään väljää ei oikeastaan takapäästä löydy vaikka kuinka on yrittäny ettiä..
            Touringin puslat aiheuttaa juuri tuota perän "elämistä". Ellei niitä ole koskaan viahdettu niin kannattaisi varmaan vaihtaa, jos ei mistään muualta löydy väljää. Monilla on touringissä nuo puslat olleet melko heikossa hapessa kun ovat vaihtaneet.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • juha_s
              Alueaktiivi
              • May 2008
              • 447
              • Lappeenranta

              Originally posted by HTK12 View Post
              Touringin puslat aiheuttaa juuri tuota perän "elämistä". Ellei niitä ole koskaan viahdettu niin kannattaisi varmaan vaihtaa, jos ei mistään muualta löydy väljää. Monilla on touringissä nuo puslat olleet melko heikossa hapessa kun ovat vaihtaneet.
              Meneekö sieltä kaikki puslat vaihtoon? Itselläkin tuntuu vähän seilaavan takapää, toki pieni vaikutus on korean halpislöllö kumeistakin.
              F11 535d xDrive M-Sport -13

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by juha_s View Post
                Meneekö sieltä kaikki puslat vaihtoon? Itselläkin tuntuu vähän seilaavan takapää, toki pieni vaikutus on korean halpislöllö kumeistakin.
                Tarkennuksena, tarkoitin takakelkan 4 puslaa. Nämä jäävät monelta huomiotta, mutta ottaen huomioon E39:n iän, ovat vaihtokunnossa suurimmassa osassa (jos eivät ole jo vaihdettu). Ensimmäisenä tarkista tukivarret ja narinahela. E39:n alustasta eivät löydä katsastuksessa välyksiä, joten siihen on turha luottaa. Itsellä eivät ole löytäneet e39:stä välyksiä tukivarsista, eikä rikkinäisiä pyöränlaakereita.

                Ja ne kaikki 4 takakelkanpuslaa kyllä kannattaa vaihtaa kerralla kun alkaa vaihtamaan. Jos vaihdat itse niin, ulosvetäjä on pakko olla, ilman sitä ei tule homma onnistumaan. Foorumilla monilta löytyy ko. ulosvetäjä, joten ei välttämättä tarvitse ostaa omaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Arto82
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 45
                  • .

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Tarkennuksena, tarkoitin takakelkan 4 puslaa. Nämä jäävät monelta huomiotta, mutta ottaen huomioon E39:n iän, ovat vaihtokunnossa suurimmassa osassa (jos eivät ole jo vaihdettu). Ensimmäisenä tarkista tukivarret ja narinahela. E39:n alustasta eivät löydä katsastuksessa välyksiä, joten siihen on turha luottaa. Itsellä eivät ole löytäneet e39:stä välyksiä tukivarsista, eikä rikkinäisiä pyöränlaakereita.

                  Ja ne kaikki 4 takakelkanpuslaa kyllä kannattaa vaihtaa kerralla kun alkaa vaihtamaan. Jos vaihdat itse niin, ulosvetäjä on pakko olla, ilman sitä ei tule homma onnistumaan. Foorumilla monilta löytyy ko. ulosvetäjä, joten ei välttämättä tarvitse ostaa omaa.
                  Onnistuu ilman ulosvetäjääkin. Tiputtaa kelkkaa vähän alaspäin ja laittaa sopivan palikan puslan ja korin väliin, sitten tunkkaa kelkan takaisin ylös. Kannattaa vaan lämmittää puslan korvakkoa vähän.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Arto82 View Post
                    Onnistuu ilman ulosvetäjääkin. Tiputtaa kelkkaa vähän alaspäin ja laittaa sopivan palikan puslan ja korin väliin, sitten tunkkaa kelkan takaisin ylös. Kannattaa vaan lämmittää puslan korvakkoa vähän.
                    Saahan ne vanhat nyt vaikka pillillä poltettua pois, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä alkaa patentoimaan kun ulosvetäjällä homma hoituu paljon näppärämmin ja sen voi lainata foorumilaiselta. Sen lämmittämisen kanssa kannattaa sitten olla varovainen, kun kelkka on alumiinia.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Arto82
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 45
                      • .

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Saahan ne vanhat nyt vaikka pillillä poltettua pois, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä alkaa patentoimaan kun ulosvetäjällä homma hoituu paljon näppärämmin ja sen voi lainata foorumilaiselta. Sen lämmittämisen kanssa kannattaa sitten olla varovainen, kun kelkka on alumiinia.
                      Niin itsehän tuota sanoit että ulosvetäjä on pakko olla, kerroin vaan että onnistuu muutenkin. Ja riittää kun lämmittää kuumailmapuhaltimella, ei tarvitse pilliä.

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 542
                        • peräkylässä

                        paljonko päästöihin vaikuttaa kun tuntuu kone tunkee sinistä savua siis öljyä polttaa
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Mikä tuolla rapsuttaa kun auton sammuttaa, rapina loppuu vasta kun auto nukahtaa vartin odottelun jälkeen. Jotain lämppäriin liittyviä läppiä/moottoreita kenties?



                          Very annoing niinku siinä mielessä jos sattuu muuten vaan ilman radion mökää istumaan autossa.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Zoui View Post
                            Mikä tuolla rapsuttaa kun auton sammuttaa, rapina loppuu vasta kun auto nukahtaa vartin odottelun jälkeen. Jotain lämppäriin liittyviä läppiä/moottoreita kenties?



                            Very annoing niinku siinä mielessä jos sattuu muuten vaan ilman radion mökää istumaan autossa.
                            Lämpöanturin flekti ilmastoinnin paneelissa. Siellä on likaa välissä niin alkaa pitämään mekkalaa.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Lämpöanturin flekti ilmastoinnin paneelissa. Siellä on likaa välissä niin alkaa pitämään mekkalaa.
                              Ei ollut, tulee syvempää ja vain kun autossa ei ole virrat päällä... paneelinkin kyllä uusin kun oli napit rikki ja ei mitään vaikutusta sillä.
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Arto82 View Post
                                Niin itsehän tuota sanoit että ulosvetäjä on pakko olla, kerroin vaan että onnistuu muutenkin. Ja riittää kun lämmittää kuumailmapuhaltimella, ei tarvitse pilliä.
                                No olettaen, että homma tehdään ilman nosturia ei ole hirveän turvallista alkaa tunkilla irroittamaan niitä puslia kun itse ollaan siellä auton alla katsomassa milloin pusla irtoaa. Pahimmillaan kun pusla on riittävän tiukasta nousee auto pukeilta ilmaan ja sitten kun se pusla sieltä irtoaa auto tipahtaa alaspäin, mahdollisesti kaataen pukit (Osalla on olleet niin tiukassa, että on kierretangot pettäneet ulosvetäjästä). Jokainen toki tekee kuinka parhaaksi katsoo, mutta kannattaa miettiä kuinka turvallisia ne omat neuvot on muiden, mahdollisesti ei niin kokeneiden seurata.

                                Kuten sanoin niin saa ne nyt vaikka polttamalla pois, mutta mielestäni sellaisia ohjeita ei kannata täällä muille jakaa.

                                Olisi pitänyt varmaan kirjoittaa, että ainut järkevä tapa puslien vaihtoon on vaihtaa ne ulosvetäjällä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎