Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by bemmeri View Post
    Pitääkö pyyhkijät irroittaa tuulilasin vaihdossa?

    Lasin vaihdossa kävi pari viikkoa sitten. Niin nyt reissun päällä ollessa apparin puolen pyyhkijä stoppas pystyasentoon kesken pyyhinnän. No kuskin pyyhkijä siihen törmäsi ja sulka lenti kuikkaan. Mielenkiintoinen rekan perässä ajella kun ei pyyhkijät pelaa. Vaihdoin seuraavalla levikkeellä oik pyyhkijän kuskin puolelle ja matka jatkuu yhdellä pyyhkijällä. Apparin puolen varsi on löysä, eli sai sen sinne alas käännettyä ja pysyy siellä vaikka pyyhkijät päällä.

    En pysty nyt kesken reissun tutkimaan asiaa, mutta onko mahdollista että lasin vaihtaja kämmännyt jotain, vai liekö sitten joku muu vika? Eipä oo ennen näin käyny.
    Joo, oli se ruuvi löysällä jossa vetovarsi apumiehen puolella kiinni. Perk., luulisi että korjaamolla osaavat mutterin kiristää kunnolla.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      Originally posted by Purtsi123 View Post
      Nyt on vaihdettu. Motonetistä sai Meyle merkkisen. Näytti vaan, että on jo kertaalleen aikasemminkin vaihettu, kun vanhassa ei ollut mitään merkkiä/merkintöjä.
      Saman homman muuten tein viimetalvena samanlaisella osalla. Nyt jo alkanut taas kenkkuilemaan. Noh, toivottavasti se on vaan tämä mun kappale huono, ettei jokaisen e39 omistajan tarttee vuoden välein vaihdella.

      Comment

      • Gize
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 551
        • Tampere

        Originally posted by Clavurion View Post
        Vain himmenevissä peileissä muovireunus ja kiinnitys sillä liikkuvalla kehällä, jossa kynsi. Ei-himmenevissä laseissa ei reunusta ja irtoavat kampeamalla.
        Tattista infosta ja menevät siis lasit ristiin vaikka peilien muotoilu on vaihtunut? Täytyy lähteä purkamaan niin mukavempi taiteilla sadesäässä parkkipaikalla

        Toiseen asiaan, umpioiden päivitys tulossa eteen kun on valoteho aivan surkea ja toisesta tapit poikki (hieno huutokauppaostos tämä "tuorein" e39 ), ebaystä katsellutkin jo vaihtoehtoja mutta miksi suuressa osssa lukee vuosimallista -97 alkaen, eikai -96 ikäisissä voi olla jotenkin poikkeava kiinnitys tai jotain muuta mukavaa poikkeavaa?

        Katsellut esim näitä mitkä mainittu alkaen -97:


        ja näitä alkaen -95:


        Käyköhän edes jälkimmäiset kun ei ole xenoneita alunperin tuossa. Hyviä ja edullisia valoja saa myös ehdotella mutta Helloja ei nyt laiteta budjettisyistä tähän autoon.
        Kulkineet:
        BMW 730dA -03
        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
        BMW 323i -95
        Honda CBR600Fighter
        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          Jos meinaat järkevää budjettiratkaisua, niin vaihda pelkät umpioiden lasit ja säätötangot. Molempia saa kyllä suht huokeasti irrallaan.
          Last edited by Jii_Koo; 01-10-2016, 20:13. Reason: Oma sekoilu.
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Originally posted by jukkae View Post
            joko suomesta saa rungottomia pyyhkijöitä?
            hä :d

            Comment

            • opTA
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 924
              • Suomi

              Originally posted by jukkae View Post
              hä :d
              ..mää kauppamajaan, osta pyyhkijät, revi rungot vattuun, laita kiinni -teippaa tai liimaa- ne pelkät sulat ja sulla on rungottomat pyyhkijät. Eiks niin..?!

              Comment

              • Gize
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 551
                • Tampere

                Originally posted by jaykayarel View Post
                Jos meinaat järkevää budjettiratkaisua, niin vaihda pelkät umpioiden lasit ja säätötangot. Molempia saa kyllä suht huokeasti irrallaan.
                Juu tämä oli kyllä tiedossa mutta samalla haluaisin annelit tuonne keulalle ja vähän ulkonäköä autoon...kerkesi niin tottua mielestäni hyvännäköisiin facelift valoihin. Eikä hirveästi inspiroi kun muistelee tuota faceliftin umpion uunissa paistamista, saunomista sen kanssa ja loppupäätelmänä tuntien työn jälkeen se että kyseisissä umpioissa oli ilmeisesti ne surullisen kuuluisat ikiliimat jotka ei lämmölläkään auenneet

                Taitaa lisäksi linssit ja tangotkin olla äkkiä sen 150+€ joten mennee aika samoihin tuollaisenkaltaisilla umpioilla. Onko tuosta sopivuudesta kellään tietoa tai suosituksia? :think
                Kulkineet:
                BMW 730dA -03
                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                BMW 323i -95
                Honda CBR600Fighter
                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                Comment

                • greivi
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 173
                  • Laihia

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Hyvänä kysymyksenä on mihin se jarruneste on alkujaan hävinnyt.
                  Veikkaan että jostain jokin paikka kyllä vuotaa.
                  No sielähän oli molemmat takapään linjat ruostunut puhki.
                  Motonetistä 7,5m putkea, 3x M10 ja 1x M12 nippaa, ja työkalusarjan jolla pystyy tekemään ne nipan päät. 66€ koko paska.

                  Auto apparipuolelta pukille, pelkkä takapää riittää.
                  Putkien nipat on etuoven kohdalla helman suojan alla, suojat pois.
                  Lenkkejä tarvii 11,14,15 mm ainakin. Suojamuovien irroitukseen kaikenlaisia pihtejä ja nippeleitä. Takapyörä irti, kura/rapakaari irti parista korikiinnikkeestä ja mutterista. Nyt näkee putket kokonaisuudessaan.

                  Vanhat irti leikaten, myös putken päät varovasti hyvillä lenkeillä irti nipoista.
                  Uutta putkea vetämään ensin kuskinpuolen takapyörältä toiselle sivulle ja siitä eteen liitosnipalle. Etupäähän ensin nipanteko ja kiinni varovasti, ei tarvitse kuulua naks että on tarpeeksi kireellä. Sitten vain kiinnittelemään vanhoihin kiinnikkeisiin, ja vääntelemään muotoon. Auton alla käytettävä suojalaseja sillä putket kulkee kaiken päältä, perän pakoputken yms yms.. Paskaa tippuu silmiin järkyttävä määrä. Kun putki tapeltu kohdilleen niin katki ja nippa prikan kanssa kiinni jarruletkuun.

                  Sitten toiselle pyörälle sama homma, putket menevät pitkiä matkoja vierekkäin ja erittäin vittumaisesti.

                  Sitten jarrunestettä ja painetta säiliöön, letkut satuloista säiliöön ja ilmausnipat auki, saa käydä vaikka kusella tai juoda pikaoluen valutuksen aikana.

                  Nipat kiinni, abs boksista ne 2 nipan käyttäminen auki ja säiliön tarkistus ja korkki kiinni.

                  Jarrut toimii, ole ylpeä itsestäsi. Aikaa meni 5-6h
                  Jotkut oikovat eivätkä vie noita putkia samoista paikoista kun vanhat mutta siitä en osaa sanoa enempää, itse tappelin ne vakiopaikoille. Putkea jäi noin 50cm.

                  Tein tämän kaiken hiekka maalla yksi pyörä ylhäällä, jos rahatilanne sallii niin vie korjaamolle, jos ei niin tässä ohjeet.
                  Last edited by greivi; 01-10-2016, 20:40.

                  Comment

                  • t0ivan3n
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 13
                    • Joensuu

                    E39 ABS ongelma

                    Löytyykö kenelläkään vinkkiä, ideoita tai vastausta mikä on, kun ei kolmeysin, absit ei toimi. ABS boksi korjattu reilu vuosi takaperin ja toimi pitkän aikaa. Häiriö valot syttyi uudestaan palamaan ja antoi vikakoodeja poisto ja imuventtiileistä samaan tapaan, kun ekalla kerralla. Boksille oli luvattu takuu niin vein boksin uudestaan tinattavaksi. Vika ei kuitenkaan hävinnyt. Jäljellä vikakoodi:
                    48 poistoventtiili takaoikea, viallinen. Onko boksi vieläkin mäsänä vai jossain muualla vikaa?
                    E39 530i M-sport Individual - Carbonschwarz-metallic
                    EX E36 328i "M-Sport"

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by greivi View Post
                      Jarrut toimii, ole ylpeä itsestäsi. Aikaa meni 5-6h
                      Jotkut oikovat eivätkä vie noita putkia samoista paikoista kun vanhat mutta siitä en osaa sanoa enempää, itse tappelin ne vakiopaikoille. Putkea jäi noin 50cm.

                      Tein tämän kaiken hiekka maalla yksi pyörä ylhäällä, jos rahatilanne sallii niin vie korjaamolle, jos ei niin tässä ohjeet.

                      Asenne
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Originally posted by t0ivan3n View Post
                        Löytyykö kenelläkään vinkkiä, ideoita tai vastausta mikä on, kun ei kolmeysin, absit ei toimi. ABS boksi korjattu reilu vuosi takaperin ja toimi pitkän aikaa. Häiriö valot syttyi uudestaan palamaan ja antoi vikakoodeja poisto ja imuventtiileistä samaan tapaan, kun ekalla kerralla. Boksille oli luvattu takuu niin vein boksin uudestaan tinattavaksi. Vika ei kuitenkaan hävinnyt. Jäljellä vikakoodi:
                        48 poistoventtiili takaoikea, viallinen. Onko boksi vieläkin mäsänä vai jossain muualla vikaa?
                        Ihan vaan kepillä koitan hakea mutta voisko olla jonkun nurkan abs-anturi? Mitäs inpa sano englanniksi vai millä koodit katottu? Itsellä joskus anturi temppuilli, oli niin pätkivä että kuopat paransi tai pahensi tilannetta. Jos luki koodit lyhyen ajon jälkeen ei välttämättä tullut vikakoodia mutta pitkällä pätkinnällä se oli sinne jäänyt ja yhden nurkan anturi sielä häiritsi jonka vaihto uuteen korjasi koko temppuilun. Kirosin kyllä jo valmiiksi silloin että onko boksivika mutta itse selvisin yhdellä anturilla joka ei ollut ihan niin selväkäytöksinen oireiltaan... Pakkastakin kyllä oli silloin omalla kohdalla, mutta onhan nyt kyllä ilmakosteuskin ollut aika kova että voi olla joku muukin mikä sielä kiukuttelee jos boksi on todettu ehjäksi.

                        ebaystä katsellutkin jo vaihtoehtoja mutta miksi suuressa osssa lukee vuosimallista -97 alkaen, eikai -96 ikäisissä voi olla jotenkin poikkeava kiinnitys tai jotain muuta mukavaa poikkeavaa?

                        Katsellut esim näitä mitkä mainittu alkaen -97:


                        ja näitä alkaen -95:


                        Käyköhän edes jälkimmäiset kun ei ole xenoneita alunperin tuossa. Hyviä ja edullisia valoja saa myös ehdotella mutta Helloja ei nyt laiteta budjettisyistä tähän autoon.
                        Anyone? Kaikki suositukset, kokemukset (hyvät ja huonot) sekä neuvot otetaan vastaan
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • sakke39
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2014
                          • 60
                          • Finland, Salo

                          Minkälaisia eroja on m52bXX yhdellä vanoksella ja esim m52bXX kahdella vanoksella?
                          Mulla on siis e39 528 josta on todennäkösesti noussu kansiremontin yhteydessä laitettu helicoil ylös. Ja vanhasta lohkosta ei viitsisi enää ruveta tekemään, kun se on keittänyt pariin otteeseen, kansi toivottavasti ois vielä käytettävissä. Moottoreita oon katellu et jos jostain sais sopuhintaan, mut tuntus olevan yhden vanoksen koneet harvassa. Eli onko mahollista sovittaa m52 tuplavanos lohko, yks vanoksisen tilalle??
                          Kannen sais vanhasta koneesta ehkä, jos se on ehjä.
                          Sais vaan laittaa "bolt on" tyyliin toisen koneen, ettei tarvis sähköihin kajota.

                          Comment

                          • opTA
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 924
                            • Suomi

                            528i toukka kyseessä ja onko tankinsisäinen bensapumppu mallia Bosch, tai onko merkitystä jos laittaa Pietburg/Valeo ?

                            Comment

                            • t0ivan3n
                              Newbiemmer
                              • Feb 2011
                              • 13
                              • Joensuu

                              Originally posted by Gize View Post
                              Ihan vaan kepillä koitan hakea mutta voisko olla jonkun nurkan abs-anturi? Mitäs inpa sano englanniksi vai millä koodit katottu? Itsellä joskus anturi temppuilli, oli niin pätkivä että kuopat paransi tai pahensi tilannetta. Jos luki koodit lyhyen ajon jälkeen ei välttämättä tullut vikakoodia mutta pitkällä pätkinnällä se oli sinne jäänyt ja yhden nurkan anturi sielä häiritsi jonka vaihto uuteen korjasi koko temppuilun. Kirosin kyllä jo valmiiksi silloin että onko boksivika mutta itse selvisin yhdellä anturilla joka ei ollut ihan niin selväkäytöksinen oireiltaan... Pakkastakin kyllä oli silloin omalla kohdalla, mutta onhan nyt kyllä ilmakosteuskin ollut aika kova että voi olla joku muukin mikä sielä kiukuttelee jos boksi on todettu ehjäksi.
                              Kyllähän pitäisi antureista mainita ihan omalla vikakoodilla. Ei ole inpalle luettu(vielä) vaan boschin testerillä.
                              Englanniksi Fault, outlet valve, rear right.

                              Kova epäilys on, että vika on edelleen boksissa! Aamulla oli pakkasta niin absit toimi aivan normaalisti. Jostain löysin tietoa aiemmalla kerralla, että nuo ongelmat tulee esiin vasta, kun se boksi konehuoneessa lämpenee "X" verran. Vikaahan sieltä boksista löytyi nyt toisellakin kerralla ja sitä olisi pitänyt tinailla yms. Ehjähän se pitäisi nyt olla, mutta jos on käynnyt korjaalla joku pieni moka.. Mahdollisesta sellainenkin :think
                              E39 530i M-sport Individual - Carbonschwarz-metallic
                              EX E36 328i "M-Sport"

                              Comment

                              • Haatainen
                                BTCF Member
                                • Jul 2009
                                • 1451
                                • Tampere

                                Originally posted by sakke39 View Post
                                Minkälaisia eroja on m52bXX yhdellä vanoksella ja esim m52bXX kahdella vanoksella?
                                Mulla on siis e39 528 josta on todennäkösesti noussu kansiremontin yhteydessä laitettu helicoil ylös. Ja vanhasta lohkosta ei viitsisi enää ruveta tekemään, kun se on keittänyt pariin otteeseen, kansi toivottavasti ois vielä käytettävissä. Moottoreita oon katellu et jos jostain sais sopuhintaan, mut tuntus olevan yhden vanoksen koneet harvassa. Eli onko mahollista sovittaa m52 tuplavanos lohko, yks vanoksisen tilalle??
                                Kannen sais vanhasta koneesta ehkä, jos se on ehjä.
                                Sais vaan laittaa "bolt on" tyyliin toisen koneen, ettei tarvis sähköihin kajota.
                                Jos meinaat, että yhden vanoksen kansi kahden vanoksen lohkon päälle, ei onnistu. kahden vanoksen koneeseen on nestekierrot suunniteltu tyysin uusiksi, joten sekasikiössä ei kanavat kohtaa.
                                Alla:
                                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                                Ennenkin on ollut autoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎