Lasin vaihdossa kävi pari viikkoa sitten. Niin nyt reissun päällä ollessa apparin puolen pyyhkijä stoppas pystyasentoon kesken pyyhinnän. No kuskin pyyhkijä siihen törmäsi ja sulka lenti kuikkaan. Mielenkiintoinen rekan perässä ajella kun ei pyyhkijät pelaa. Vaihdoin seuraavalla levikkeellä oik pyyhkijän kuskin puolelle ja matka jatkuu yhdellä pyyhkijällä. Apparin puolen varsi on löysä, eli sai sen sinne alas käännettyä ja pysyy siellä vaikka pyyhkijät päällä.
En pysty nyt kesken reissun tutkimaan asiaa, mutta onko mahdollista että lasin vaihtaja kämmännyt jotain, vai liekö sitten joku muu vika? Eipä oo ennen näin käyny.
Joo, oli se ruuvi löysällä jossa vetovarsi apumiehen puolella kiinni. Perk., luulisi että korjaamolla osaavat mutterin kiristää kunnolla.
Nyt on vaihdettu. Motonetistä sai Meyle merkkisen. Näytti vaan, että on jo kertaalleen aikasemminkin vaihettu, kun vanhassa ei ollut mitään merkkiä/merkintöjä.
Saman homman muuten tein viimetalvena samanlaisella osalla. Nyt jo alkanut taas kenkkuilemaan. Noh, toivottavasti se on vaan tämä mun kappale huono, ettei jokaisen e39 omistajan tarttee vuoden välein vaihdella.
Vain himmenevissä peileissä muovireunus ja kiinnitys sillä liikkuvalla kehällä, jossa kynsi. Ei-himmenevissä laseissa ei reunusta ja irtoavat kampeamalla.
Tattista infosta ja menevät siis lasit ristiin vaikka peilien muotoilu on vaihtunut? Täytyy lähteä purkamaan niin mukavempi taiteilla sadesäässä parkkipaikalla
Toiseen asiaan, umpioiden päivitys tulossa eteen kun on valoteho aivan surkea ja toisesta tapit poikki (hieno huutokauppaostos tämä "tuorein" e39 ), ebaystä katsellutkin jo vaihtoehtoja mutta miksi suuressa osssa lukee vuosimallista -97 alkaen, eikai -96 ikäisissä voi olla jotenkin poikkeava kiinnitys tai jotain muuta mukavaa poikkeavaa?
Käyköhän edes jälkimmäiset kun ei ole xenoneita alunperin tuossa. Hyviä ja edullisia valoja saa myös ehdotella mutta Helloja ei nyt laiteta budjettisyistä tähän autoon.
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
..mää kauppamajaan, osta pyyhkijät, revi rungot vattuun, laita kiinni -teippaa tai liimaa- ne pelkät sulat ja sulla on rungottomat pyyhkijät. Eiks niin..?!
Jos meinaat järkevää budjettiratkaisua, niin vaihda pelkät umpioiden lasit ja säätötangot. Molempia saa kyllä suht huokeasti irrallaan.
Juu tämä oli kyllä tiedossa mutta samalla haluaisin annelit tuonne keulalle ja vähän ulkonäköä autoon...kerkesi niin tottua mielestäni hyvännäköisiin facelift valoihin. Eikä hirveästi inspiroi kun muistelee tuota faceliftin umpion uunissa paistamista, saunomista sen kanssa ja loppupäätelmänä tuntien työn jälkeen se että kyseisissä umpioissa oli ilmeisesti ne surullisen kuuluisat ikiliimat jotka ei lämmölläkään auenneet
Taitaa lisäksi linssit ja tangotkin olla äkkiä sen 150+€ joten mennee aika samoihin tuollaisenkaltaisilla umpioilla. Onko tuosta sopivuudesta kellään tietoa tai suosituksia? :think
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Hyvänä kysymyksenä on mihin se jarruneste on alkujaan hävinnyt.
Veikkaan että jostain jokin paikka kyllä vuotaa.
No sielähän oli molemmat takapään linjat ruostunut puhki.
Motonetistä 7,5m putkea, 3x M10 ja 1x M12 nippaa, ja työkalusarjan jolla pystyy tekemään ne nipan päät. 66€ koko paska.
Auto apparipuolelta pukille, pelkkä takapää riittää.
Putkien nipat on etuoven kohdalla helman suojan alla, suojat pois.
Lenkkejä tarvii 11,14,15 mm ainakin. Suojamuovien irroitukseen kaikenlaisia pihtejä ja nippeleitä. Takapyörä irti, kura/rapakaari irti parista korikiinnikkeestä ja mutterista. Nyt näkee putket kokonaisuudessaan.
Vanhat irti leikaten, myös putken päät varovasti hyvillä lenkeillä irti nipoista.
Uutta putkea vetämään ensin kuskinpuolen takapyörältä toiselle sivulle ja siitä eteen liitosnipalle. Etupäähän ensin nipanteko ja kiinni varovasti, ei tarvitse kuulua naks että on tarpeeksi kireellä. Sitten vain kiinnittelemään vanhoihin kiinnikkeisiin, ja vääntelemään muotoon. Auton alla käytettävä suojalaseja sillä putket kulkee kaiken päältä, perän pakoputken yms yms.. Paskaa tippuu silmiin järkyttävä määrä. Kun putki tapeltu kohdilleen niin katki ja nippa prikan kanssa kiinni jarruletkuun.
Sitten toiselle pyörälle sama homma, putket menevät pitkiä matkoja vierekkäin ja erittäin vittumaisesti.
Sitten jarrunestettä ja painetta säiliöön, letkut satuloista säiliöön ja ilmausnipat auki, saa käydä vaikka kusella tai juoda pikaoluen valutuksen aikana.
Nipat kiinni, abs boksista ne 2 nipan käyttäminen auki ja säiliön tarkistus ja korkki kiinni.
Jarrut toimii, ole ylpeä itsestäsi. Aikaa meni 5-6h
Jotkut oikovat eivätkä vie noita putkia samoista paikoista kun vanhat mutta siitä en osaa sanoa enempää, itse tappelin ne vakiopaikoille. Putkea jäi noin 50cm.
Tein tämän kaiken hiekka maalla yksi pyörä ylhäällä, jos rahatilanne sallii niin vie korjaamolle, jos ei niin tässä ohjeet.
Löytyykö kenelläkään vinkkiä, ideoita tai vastausta mikä on, kun ei kolmeysin, absit ei toimi. ABS boksi korjattu reilu vuosi takaperin ja toimi pitkän aikaa. Häiriö valot syttyi uudestaan palamaan ja antoi vikakoodeja poisto ja imuventtiileistä samaan tapaan, kun ekalla kerralla. Boksille oli luvattu takuu niin vein boksin uudestaan tinattavaksi. Vika ei kuitenkaan hävinnyt. Jäljellä vikakoodi:
48 poistoventtiili takaoikea, viallinen. Onko boksi vieläkin mäsänä vai jossain muualla vikaa?
E39 530i M-sport Individual - Carbonschwarz-metallic
EX E36 328i "M-Sport"
Jarrut toimii, ole ylpeä itsestäsi. Aikaa meni 5-6h
Jotkut oikovat eivätkä vie noita putkia samoista paikoista kun vanhat mutta siitä en osaa sanoa enempää, itse tappelin ne vakiopaikoille. Putkea jäi noin 50cm.
Tein tämän kaiken hiekka maalla yksi pyörä ylhäällä, jos rahatilanne sallii niin vie korjaamolle, jos ei niin tässä ohjeet.
Asenne
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Löytyykö kenelläkään vinkkiä, ideoita tai vastausta mikä on, kun ei kolmeysin, absit ei toimi. ABS boksi korjattu reilu vuosi takaperin ja toimi pitkän aikaa. Häiriö valot syttyi uudestaan palamaan ja antoi vikakoodeja poisto ja imuventtiileistä samaan tapaan, kun ekalla kerralla. Boksille oli luvattu takuu niin vein boksin uudestaan tinattavaksi. Vika ei kuitenkaan hävinnyt. Jäljellä vikakoodi:
48 poistoventtiili takaoikea, viallinen. Onko boksi vieläkin mäsänä vai jossain muualla vikaa?
Ihan vaan kepillä koitan hakea mutta voisko olla jonkun nurkan abs-anturi? Mitäs inpa sano englanniksi vai millä koodit katottu? Itsellä joskus anturi temppuilli, oli niin pätkivä että kuopat paransi tai pahensi tilannetta. Jos luki koodit lyhyen ajon jälkeen ei välttämättä tullut vikakoodia mutta pitkällä pätkinnällä se oli sinne jäänyt ja yhden nurkan anturi sielä häiritsi jonka vaihto uuteen korjasi koko temppuilun. Kirosin kyllä jo valmiiksi silloin että onko boksivika mutta itse selvisin yhdellä anturilla joka ei ollut ihan niin selväkäytöksinen oireiltaan... Pakkastakin kyllä oli silloin omalla kohdalla, mutta onhan nyt kyllä ilmakosteuskin ollut aika kova että voi olla joku muukin mikä sielä kiukuttelee jos boksi on todettu ehjäksi.
ebaystä katsellutkin jo vaihtoehtoja mutta miksi suuressa osssa lukee vuosimallista -97 alkaen, eikai -96 ikäisissä voi olla jotenkin poikkeava kiinnitys tai jotain muuta mukavaa poikkeavaa?
Käyköhän edes jälkimmäiset kun ei ole xenoneita alunperin tuossa. Hyviä ja edullisia valoja saa myös ehdotella mutta Helloja ei nyt laiteta budjettisyistä tähän autoon.
Anyone? Kaikki suositukset, kokemukset (hyvät ja huonot) sekä neuvot otetaan vastaan
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Minkälaisia eroja on m52bXX yhdellä vanoksella ja esim m52bXX kahdella vanoksella?
Mulla on siis e39 528 josta on todennäkösesti noussu kansiremontin yhteydessä laitettu helicoil ylös. Ja vanhasta lohkosta ei viitsisi enää ruveta tekemään, kun se on keittänyt pariin otteeseen, kansi toivottavasti ois vielä käytettävissä. Moottoreita oon katellu et jos jostain sais sopuhintaan, mut tuntus olevan yhden vanoksen koneet harvassa. Eli onko mahollista sovittaa m52 tuplavanos lohko, yks vanoksisen tilalle??
Kannen sais vanhasta koneesta ehkä, jos se on ehjä.
Sais vaan laittaa "bolt on" tyyliin toisen koneen, ettei tarvis sähköihin kajota.
Ihan vaan kepillä koitan hakea mutta voisko olla jonkun nurkan abs-anturi? Mitäs inpa sano englanniksi vai millä koodit katottu? Itsellä joskus anturi temppuilli, oli niin pätkivä että kuopat paransi tai pahensi tilannetta. Jos luki koodit lyhyen ajon jälkeen ei välttämättä tullut vikakoodia mutta pitkällä pätkinnällä se oli sinne jäänyt ja yhden nurkan anturi sielä häiritsi jonka vaihto uuteen korjasi koko temppuilun. Kirosin kyllä jo valmiiksi silloin että onko boksivika mutta itse selvisin yhdellä anturilla joka ei ollut ihan niin selväkäytöksinen oireiltaan... Pakkastakin kyllä oli silloin omalla kohdalla, mutta onhan nyt kyllä ilmakosteuskin ollut aika kova että voi olla joku muukin mikä sielä kiukuttelee jos boksi on todettu ehjäksi.
Kyllähän pitäisi antureista mainita ihan omalla vikakoodilla. Ei ole inpalle luettu(vielä) vaan boschin testerillä.
Englanniksi Fault, outlet valve, rear right.
Kova epäilys on, että vika on edelleen boksissa! Aamulla oli pakkasta niin absit toimi aivan normaalisti. Jostain löysin tietoa aiemmalla kerralla, että nuo ongelmat tulee esiin vasta, kun se boksi konehuoneessa lämpenee "X" verran. Vikaahan sieltä boksista löytyi nyt toisellakin kerralla ja sitä olisi pitänyt tinailla yms. Ehjähän se pitäisi nyt olla, mutta jos on käynnyt korjaalla joku pieni moka.. Mahdollisesta sellainenkin :think
E39 530i M-sport Individual - Carbonschwarz-metallic
EX E36 328i "M-Sport"
Minkälaisia eroja on m52bXX yhdellä vanoksella ja esim m52bXX kahdella vanoksella?
Mulla on siis e39 528 josta on todennäkösesti noussu kansiremontin yhteydessä laitettu helicoil ylös. Ja vanhasta lohkosta ei viitsisi enää ruveta tekemään, kun se on keittänyt pariin otteeseen, kansi toivottavasti ois vielä käytettävissä. Moottoreita oon katellu et jos jostain sais sopuhintaan, mut tuntus olevan yhden vanoksen koneet harvassa. Eli onko mahollista sovittaa m52 tuplavanos lohko, yks vanoksisen tilalle??
Kannen sais vanhasta koneesta ehkä, jos se on ehjä.
Sais vaan laittaa "bolt on" tyyliin toisen koneen, ettei tarvis sähköihin kajota.
Jos meinaat, että yhden vanoksen kansi kahden vanoksen lohkon päälle, ei onnistu. kahden vanoksen koneeseen on nestekierrot suunniteltu tyysin uusiksi, joten sekasikiössä ei kanavat kohtaa.
Comment