Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5013
    • Paimio

    Originally posted by jannmann View Post
    Ööö...
    Jos yhtään on viettänyt aikaa tällä foorumilla, muuallakin kuin loveline alueella niin pitäis olla tiedossa että tarvikkeet toimii 50/50 jos kyseessä nokka, kampura,abs tai pdc anturit.

    Ja se taas on kuluttajan omaa tyhmyyttä jos se on pakko ostaa Suomesta viralliselta maahantuojan edustajalta kovalla ylihinnalla.
    Mutta täytyy myös muistaa että nykypäivänä niin sanottujen OEM-osienkin laatu on heikentynyt huomattavasti...ja joku "tarvike"valmistajahan nekin tekee. BMW:n tapauksessa tod näk juurikin Hella millä on ollut pahojakin laatuongelmia viime aikoina koska ovat siirtäneet tuotantoaan puolaan ja kiinaan.

    Ja täytyy kyllä sanoa että enemmän sitä luottaa nykyään italialaiseen tarvikkeeseen kuin kiinalaiseen hellaan.

    Juu enkä kyllä autokeskukselta ostaisikaan kun kerta hintaa sensorilla 139€!
    Vaikka tarvike kestäisi puolet vähemmän aikaa olisi halvempi....:think
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      Sanokaas mistä edullisimmin TOIMIVA etupään abs-anturi sigun e39:iin? Ebayssä halvimmat alta kympin, mutta tuskin toimii. Schmiedmann myy hella "orggiksena", onko sekin paskaa? Bosch toi dsc-purkki ainakin on, että onko hella sitten bossin alihankkija?
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • MikaSS
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 202
        • Kokkola

        Originally posted by juha_s View Post
        Miulla oireili tuo kampuran anturi noin, ei vikakoodeja mutta pätki käyntiä. Siinäkin voi toki olla paskaa sen "silmän" päällä joten ensihätään jos sen katsoo. Vanos se ei ole.
        Ok. PItääpä koittaa vaihtaa tuo kampuran tunnistin kun kerta uusi anturi löytyy jo hyllystä auton mukana tulleesta puuhaboxista.

        Edit. Anturi vaihdettu mutta eipä päässyt tänään vielä testaileen kun löin viskoa avatessa pikkusen ohi ja termarin kotelo paskas
        nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
        Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10037
          • KVLA

          Originally posted by mikron View Post
          Sanokaas mistä edullisimmin TOIMIVA etupään abs-anturi sigun e39:iin? Ebayssä halvimmat alta kympin, mutta tuskin toimii. Schmiedmann myy hella "orggiksena", onko sekin paskaa? Bosch toi dsc-purkki ainakin on, että onko hella sitten bossin alihankkija?
          Paria eri "tarvike sellaista" testanneena katsoin viisaammaksi laittaa vain orkkista. Joko marmorilta tai sitten ulkomailta tilaamalla. Ei ne ihan kympillä tai kahdellakaan tosin irtoa...

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Paria eri "tarvike sellaista" testanneena katsoin viisaammaksi laittaa vain orkkista. Joko marmorilta tai sitten ulkomailta tilaamalla. Ei ne ihan kympillä tai kahdellakaan tosin irtoa...
            Näin varmasti. Mutta osaako joku sanoa mikä on orggisvalmistaja? Esim. alustan tukivarsissa lemförder, mikä näissä antureissa?
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              Originally posted by mikron View Post
              Näin varmasti. Mutta osaako joku sanoa mikä on orggisvalmistaja? Esim. alustan tukivarsissa lemförder, mikä näissä antureissa?
              Muistaakseni Bosch, mutta se ei näissä antureissa ole välttämättä niin yksiselitteistä, kuin esim tukivarsissa. Käsittääkseni sähköpuolen alihankinnassa laatustandardien erot originaaliosan ja originaalin valmistajan oman osan välillä voivat olla isojakin.
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by mikron View Post
                Näin varmasti. Mutta osaako joku sanoa mikä on orggisvalmistaja? Esim. alustan tukivarsissa lemförder, mikä näissä antureissa?
                Alkuperäinen taisi olla Siemens/VDO. Itsellä Bosch anturi kesti sigun autossa takana juuri takuuajan eli vuoden. Tilalle laitoin muistaakseni ABS merkkisen. Motonetissä tuota ainoastaan hyllyssä ja pakko oli saada joku anturi, että sai cruiset ym. toimimaan. Oli nimittäin juuri reissuun lähtö tulossa eikä huvittanut ajella yli 1000 km ilman cruisea. Tuo nykyinen on ollut nyt vuoden siellä paikallaan, toivottavasti tällä on vähän pidempi ikä.

                Hegulin neuvo laittaa orkkis ei ole olleenkaan huonompi, se on kuitenkin varmasti tietyn laatuinen. Tarvikkeet on sitten mitä on.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Tomson
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 251
                  • Finland

                  Edit. ei mitään.
                  Last edited by Tomson; 10-11-2016, 20:43.

                  Comment

                  • Baijeri46
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 45
                    • Turku

                    Onkos kellään tullut vastaan väljyyttä alatukivarressa, niin että navan päästä olisi holkki päässyt irtoamaan? Eli väljyydestä ei pääse eroon tukivartta vaihtamalla, koska holkki on edelleen tiukasti tukivarressa kiinni. Räjäytyskuvista en ole edes kyseistä holkkia löytänyt


                    Tukivarsi #11 kuvasta

                    sigpic

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      Originally posted by Baijeri46 View Post
                      Onkos kellään tullut vastaan väljyyttä alatukivarressa, niin että navan päästä olisi holkki päässyt irtoamaan? Eli väljyydestä ei pääse eroon tukivartta vaihtamalla, koska holkki on edelleen tiukasti tukivarressa kiinni. Räjäytyskuvista en ole edes kyseistä holkkia löytänyt
                      Juu se holkki saattaa irrota vanhan varren mukana, eikä ko. holkkia tosiaan ainakaan OEM osana erikseen saa!
                      Kokeile lämmittää holkkia ulkokehältä ja kopistella irti vanhasta nivelestä :think
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Baijeri46 View Post
                        Onkos kellään tullut vastaan väljyyttä alatukivarressa, niin että navan päästä olisi holkki päässyt irtoamaan? Eli väljyydestä ei pääse eroon tukivartta vaihtamalla, koska holkki on edelleen tiukasti tukivarressa kiinni. Räjäytyskuvista en ole edes kyseistä holkkia löytänyt


                        Tukivarsi #11 kuvasta

                        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0617
                        Joo näin voi käydä. Kuten edellä todettiin, niin holkkia ei myydä erikseen. Kun käyttää murtohaarukkaa irroittamiseen, niin pysyy holkki paikallaan navassa. sen saa irti vaikka sopivalla ulosvetäjällä ja tarvittaessa lämmöllä auttamalla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Dest
                          Newbiemmer
                          • Sep 2015
                          • 12
                          • Oulu

                          Mikä neuvoksi kun ei suostu e39 530d 01 lataamaan. Laturin merkkivalo välkkyy ja ei lataa. Jännitteensäädin vaihdettu kera uusien hiilien. Lisämaata annettu laturin runkoon käynnistyskaapelilla. Mitä vielä? Voiko laturi olla vielä jostain muualta hajalla? Liukupinnat ei ollu kulunu uralle juuri lainkaan.
                          EDIT: Vastaan itse itselleni. Vika oli laturissa, uudella tuli kuntoon. Vaihto onnistu yläkautta, ilman ropelin ja tuulitunnelin irroitusta.
                          Last edited by Dest; 16-11-2016, 17:26.

                          Comment

                          • tp85
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 196
                            • Lappi

                            e39 535ia harkintaa..

                            Siirretty.
                            Last edited by tp85; 12-11-2016, 13:03.
                            Nykyinen:
                            Bmw e82 128i m-sport

                            Entiset:
                            Bmw e34 525i 92vm
                            Bmw e60 530iA sedan
                            Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                            Bmw e30 325i coupe
                            Bmw e46 318i coupe
                            Bmw e46 316i sedan
                            Bmw e39 528iA sedan
                            Bmw e36 328i sedan
                            Bmw e46 316i sedan
                            Bmw e36 318iS coupe
                            Bmw e30 325i coupe

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Sisusta on tarkoitus hoitaa ja värjätä tässä talvella. Miten nuo sähköiset etuistuimet kuuluu irrottaa?
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • _Rontti
                                BTCF Member
                                • Sep 2008
                                • 1192
                                • Raahe

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Sisusta on tarkoitus hoitaa ja värjätä tässä talvella. Miten nuo sähköiset etuistuimet kuuluu irrottaa?
                                Aja penkit yläasentoon, ja sitten pulttia auki kiskoista. Tarpeen mukaan tietty ajelet eteen tai taakse penkkiä. Sitten kun pultit auki, nii sähköliitin irti ja vyö jne. Aja ratti yläasentoon. Hyvä ottaa kaveri tohon penkin ulos ottamiseen, penkki painaa ja helvetin huono asento nostaa. Ettei tuu rattiin ja ovipahveihin vaurioita!
                                -Raahe connection-
                                E39 LeMans BlueM5
                                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                                E39 523i Montrealblau
                                E34 DiamantSchwartz 535i
                                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎