Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja nelipyöräsuuntaus ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kulmiin (camperiin) lliittyen,niin kuinkahan helposti tälläisessä E39:ssä tuo etupyörän "navan runkokiinnike" taipuu tai muuttaa muotoaan ajettaessa esim. isoon kuoppaan? Osa num. 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=31&fg=10

    Tälläistäkin olen jostain lukenut.Vai olenko tulkinnut lukemani väärin.Eli vaikuttaisi lähinnä suurentaen neg.camperia ja jopa oireilua abs anturin toimintaan.Tietoa/faktaa kellään???
    Siis tuon olkavarren vioittuminen tapahtuu e39:ssä varsin helpostikkin varsinkin perssonin kiinnityslenkin osalta.
    Kestää kyllä hyvin iskua edes/takaisin suuntaan, mutta sivulta tulevaa ei niinkään.
    Eli juuri siitähän kaikki nämä "kummalliset" pyöränkulmat e39:ssä johtuvat, mikäli muuten etupää on välyksetön.

    Comment

    • jamoc8
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 277
      • Oulu

      Täällä oikealla edessä noin aste enemmän negatiivista camperia kuin vasemmalla. Eli johonkin monttuun kait tämä on ajettu ennen ostamistani. Ei ole kuluttanut rengasta, eikä juurikaan taida vaikuttaa ajoon, eikä abs vikoja. Ruman näköinenhän se on, rengas menee niin sisälle kaareen.

      Laakeri petti tästä nurkasta ekana, >350tkm kohdalla. Yläpuolen kiinnityksiin kun ois rikat laittanu, niin ois saanut korjattua, mutta paskaahan sinne sitten olisi tainnut päästä. (ei tosin varmaa tietoa onko laakereita jouduttu vaihtamaan ennen) Osaa 2 en ole viitsinyt vaihtaa.


      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kulmiin (camperiin) lliittyen,niin kuinkahan helposti tälläisessä E39:ssä tuo etupyörän "navan runkokiinnike" taipuu tai muuttaa muotoaan ajettaessa esim. isoon kuoppaan? Osa num. 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=31&fg=10

      Tälläistäkin olen jostain lukenut.Vai olenko tulkinnut lukemani väärin.Eli vaikuttaisi lähinnä suurentaen neg.camperia ja jopa oireilua abs anturin toimintaan.Tietoa/faktaa kellään???
      ---- Bee äm dapl juu ----

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        Meni takatukivarret vaihtoon, joten saisiko hyvät arvot alustan asetuksille?
        Autohan on sigun 530DA M-Sport II alustalla vuosimallia 2002.

        Rengastuksena löytyy.
        Kesä:235/35/19 edessä ja 275/30R19 Takana.
        Talvi: 235/45R17

        Kiitoksia.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2171
          • Himas

          Originally posted by BreeZi View Post
          Autohan on sigun 530DA M-Sport II alustalla vuosimallia 2002.
          OT: miten M-sport II eroaa tavallisesta M-sport alustasta? Voi olla että olen kysynyt jo aikaisemminkin, mutta en muista ainakaan saaneeni vastausta.
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by mikron View Post
            OT: miten M-sport II eroaa tavallisesta M-sport alustasta? Voi olla että olen kysynyt jo aikaisemminkin, mutta en muista ainakaan saaneeni vastausta.
            Kallistuksenvakaimet ainakin paksummat sedanin M-sport II:ssa. Tuo on melkoinen sillisalaatti pureskeltavaksi, kun sitten otetaan mukaan koko mallisarjan moottorivaihtoehdot korityyppeineen. Mun mielestä eroista pääsee "helpoimmin" jyvälle vertailemalla osaluetteloita, mutta suuria eroja noissa alustoissa ei ole. Tiedä sitten auttoiko, mutta mä oon ennenkin muurannu paikkaan johon ei olis tarvinnu
            Last edited by schwarze; 06-10-2012, 21:58.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Lähteekö etuiskarin yläpäässä oleva ohjuritappi lyömällä vai pitääkö porata pois? Jotenkin tuo ajo on omituista, pitää jollain saada camberit edes nollille.
              Pultinreiät on niin tiukat, ettei ohjuritapin poistosta ole hyötyä. Nyt olikin jostain syystä camberit pienentyneet. Toinen on jo inan miinuksella ja toinen vielä vähän plussalla. No nyt saa olla, auto kulkee suoraan ja vetelemättä 17" renkailla. Talven aikana jouset hieman painuu niin katsotaan keväällä uudestaan. Jos ei mikään auta, teen yläpäähän hieman tilaa+10mm madaltavat jousilautaset.

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Säädätin eilen E39 kulmat, auto alpina alustalla eli periaatteessa m-sport madallus Eestä auraus 0.02 eli milleinä jotain 0.6-1.0 en muista tarkkaan. Camber edessä -0.45 symmetrisesti. Takana auraus 0.08 ja camber -1.30 symmetrisesti. Renkaina kesällä 19" 245 joka kulmassa ja talvella 225 17".

                Onko ok? Saatto olla että nuo auraukset oli päinvastoinkin. Ennen säätöä edestä oli harituksella ja takana negatiivistä camberia vain 0.45

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Hmmm... lähipäivinä tulis alle hieman matalammat etujouset (-20mm) ja viime säädöstäkin varmasti jo ikuisuus. Mutta mihinkähän suuntaan ne pyörät pitäisi osottaa? Madalluksen jälkeenhän ei käsittääkseni autodatan antamat arvot täysin toimi..? hiukan kujalla tässä asiassa.
                  vanteet on 15".

                  Neuvoja siis kaivataan ja kiitokset jo etukäteen.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by eiskalt View Post
                    Hmmm... lähipäivinä tulis alle hieman matalammat etujouset (-20mm) ja viime säädöstäkin varmasti jo ikuisuus. Mutta mihinkähän suuntaan ne pyörät pitäisi osottaa? Madalluksen jälkeenhän ei käsittääkseni autodatan antamat arvot täysin toimi..? hiukan kujalla tässä asiassa.
                    vanteet on 15".

                    Neuvoja siis kaivataan ja kiitokset jo etukäteen.
                    Säätökoneelta löytyy arvot sport alustalle. Aurakset minimiin ja pyörät pystyyn.

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Säätökoneelta löytyy arvot sport alustalle. Aurakset minimiin ja pyörät pystyyn.
                      päteekö ne vaan, kun takajouset on "normaalit"?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Säätökoneelta löytyy arvot sport alustalle. Aurakset minimiin ja pyörät pystyyn.
                        Ei vaan mikäli pyörät ovat keät/talvet 15" kokoluokkaa, niin auraukset ja negatiivinen camber maksimiin tai lähelle sitä.
                        Mikäli kesärengas on kokoluokkaa 18"-19", niin sittäin näin kun esitit.

                        Comment

                        • eiskalt
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 836
                          • Hyvinkää

                          Juu, renkaat ovat tosiaan olleet 205/65-15, eikä ole ollut valitettavaa, joten luultavasti ovat vielä hyvän aikaa.

                          Täytyy kyllä piakkoin saada suunnattua. Tällä hetkellä naapurin koirakin kävelee suorempaan. (ja sehän käy vaikka naapurikylän puolella nuuskimassa) Jospa sitä tällä viikolla ehtis.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            Tämmöiset arvot oli rengasliike tehnyt takapään rempan jälkeen.

                            Kerroin liikkeelle että kesärenkaat ovat 19 ja talvirenkaat 17, joten aika pystyyn olisi varmaan hyvä saada.

                            Click image for larger version

Name:	Kulmat.jpg
Views:	1
Size:	34.5 KB
ID:	4825675
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Mitä tuosta sain selvää tihrustamalla niin takana camberit -0.41/-034 eli samaa luokkaa kuin edessä? Melko pystyssä on takarenkaat. Empä tiennytkään, että saa takaa noin lähellä 0 astetta edes laitettua. Sais siellä takana reilun asteen olla - camberia kuitenkin. En tiedä kuinka paljon vaikuttaa sitten ajettavuuteen, perinteisesti takanahan pitäisi olla enemmän - camberia kuin edessä.
                              Last edited by Antsah; 20-11-2012, 07:52.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Mitä tuosta sain selvää tihrustamalla niin takana camberit -0.41/-034 eli samaa luokkaa kuin edessä? Melko pystyssä on takarenkaat. Empä tiennytkään, että saa takaa noin lähellä 0 astetta edes laitettua. Sais siellä takana reilun asteen olla - camberia kuitenkin. En tiedä kuinka paljon vaikuttaa sitten ajettavuuteen, perinteisesti takanahan pitäisi olla enemmän - camberia kuin edessä.
                                Aivan aivan. Aiheuttaakohan tuo sitten toimenpiteitä. Mitä olen tältä foorumilta lueskellut, niin olisi hyvä olla nuo renkaat pystyssä. Onko nuo nyt kuitenkin liian pystyssä?
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎