Originally posted by bemmeri
View Post
E39 ja nelipyöräsuuntaus ?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostLaittaisitko kaavan miten laskit?
Kiitoksia.
Jos näin on, niin minulla taka-camberit saa tuohon uusien epäkesko pulttien ansiosta -1.48´ :think Vaikka tuohon passi-mittaukseen ei oikein voi luottaa, kun lattia ei ollut varmaan täysin vaaterissa.
Käytin insinöörimäisesti laskinta
Mutta tällä kai se menee 88.8 eli 88/60 + 8/3600= 1.468.. ja napilla muotoon
1min 28s 8so Kävi pieni näppäily moka ensimmäisessä vastauksessa.Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!
Comment
-
Ahaa, eli nyt olisikin -1,28` negatiivistä? Tuohon en kyllä usko, että noin pystyssä voisi ollaOriginally posted by tecro View PostKäytin insinöörimäisesti laskinta
Mutta tällä kai se menee 88.8 eli 88/60 + 8/3600= 1.468.. ja napilla muotoon
1min 28s 8so Kävi pieni näppäily moka ensimmäisessä vastauksessa.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No sähän kysyit nimenomaan 88,8 astetta minuutteina, ja mä vastasin.Originally posted by janke View Post
Aika hyvä,mutta tuskin ihan noin. Eli, yksi astehan on 60min ja jos pyörän pysty kallistuma on minulla takana 88,8 astetta ja 90,0 astettahan on ihan pystyssä, niin miten toi 88,8 tulkitaan minutteina? En ymmärrä.
Tuolla vähän selitystä, mutta ei mene mun kaaliin!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aste
(ihmettelin kyllä miks pitää noin iso astemäärä tietää minuutteina
)
88 astetta minuutteina, 88x60, ja päälle 0,8x60...
90-88,8=1,2 astetta. Jos 1 aste on 60 minuuttia, niin silloin asteen kymmenysosa on 6 minuuttia, 2 kymmenystä yli on siis 12 minuuttia jne...
1,2 astetta on 1 aste 12 minuuttia...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Tattis.Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo sähän kysyit nimenomaan 88,8 astetta minuutteina, ja mä vastasin.
(ihmettelin kyllä miks pitää noin iso astemäärä tietää minuutteina
)
88 astetta minuutteina, 88x60, ja päälle 0,8x60...
90-88,8=1,2 astetta. Jos 1 aste on 60 minuuttia, niin silloin asteen kymmenysosa on 6 minuuttia, 2 kymmenystä yli on siis 12 minuuttia jne...
1,2 astetta on 1 aste 12 minuuttia...
Joo, esitin asian epäselvästi.
Se on jännä nähdä, kuinka paljon suuntauslaite näyttää verrattuna tuohon passiin:think Menee ainakin 2viikkoo, kunnes pääsen suuntauksee
Ja jännä nähdä, että kuinka paljon on suuntauskoneilla eroa, kun menen toiseen paikkaan, kun viimmeksi.:think
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Millanen passi sulla oikein on, joku perinteinen vai joku hifihifizeizei?
Kun sä sillä niin usein kattelet noita
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
En muista merkkiä, mutta se on nimeltämainitsemattoman firman omaisuutta, joka on mulla ollut vähän lainassaOriginally posted by Bmw Dreamer View PostMillanen passi sulla oikein on, joku perinteinen vai joku hifihifizeizei?
Kun sä sillä niin usein kattelet noita
Joskus se on ollut jossain oikein kaliproitavanakin:think
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No vituikshan tuo tais mennä.
Sanoin ennen suuntausta että ratti suoraan ja camberit mahdollisimman pystyyn tol.alueen rajoissa. Liian paljon camria noissa nyt omasta mielestä on, en nähny asentajaa enää suuntauksen jälkeen, mutta mitään huomautettavaa ei ollu kun ei viestiä laitettu. Ratti on sentään suorassa, eikä vedelly ajossa (kuluneet renkaat).
Eikös eteen ois saanu renkaat pystympään, kun ois etukelkalla passannu tuon eron lähtötilanteesta puoleen väliin? Nyt lisätty camberia toiselle puolelle. :think
Periaatteesta en mene valittamaan, toista kertaa ei tarvii kuitenkaan asioida... Ei muutakaan paikkaa saanu lyhyellä varoitusajalla, kun maanantaina pitäis pitemmälle reissulle, lähtee, niin arvelin saada kulmat kohalleen.
Onhan tuo kuitenkin jossain määrin ohjearvojen alueella. Renkaat 18" ja alusta n. 330/330 kaareen keskiöstä.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Periaattessa nimenomaan pitää mennä valittamaan.Jos olet niille säätöarvot antanut ja niihin ei edes ole yritetty päästä.Tuohan on ryssitty ihan täysin LISÄÄMÄLLÄ campereita puolien tasaamiseksi,vaikka niitä olisi pitänyt pienentää.Eli oikean puolen campereita saatu lisättyä,vaikka vasemmalta/molempia olisi pitänyt pienentää.(Vaikka nyt toleranssialueella vielä liikutaankin).Pelkkä auraus on saatu säädettyä kohdilleen.Originally posted by bemmeri View PostPeriaatteesta en mene valittamaan, toista kertaa ei tarvii kuitenkaan asioida...
Comment
-
Eturenkaat tosiaanki kuluvat sisäreunoista aika hurjaa vauhtia! Ja nyt ei ole toteutunut sitä asteen eroa etu ja takapään camberien välillä.Originally posted by bemmeri View PostNo vituikshan tuo tais mennä.
Sanoin ennen suuntausta että ratti suoraan ja camberit mahdollisimman pystyyn tol.alueen rajoissa. Liian paljon camria noissa nyt omasta mielestä on, en nähny asentajaa enää suuntauksen jälkeen, mutta mitään huomautettavaa ei ollu kun ei viestiä laitettu. Ratti on sentään suorassa, eikä vedelly ajossa (kuluneet renkaat).
Eikös eteen ois saanu renkaat pystympään, kun ois etukelkalla passannu tuon eron lähtötilanteesta puoleen väliin? Nyt lisätty camberia toiselle puolelle. :think
Periaatteesta en mene valittamaan, toista kertaa ei tarvii kuitenkaan asioida... Ei muutakaan paikkaa saanu lyhyellä varoitusajalla, kun maanantaina pitäis pitemmälle reissulle, lähtee, niin arvelin saada kulmat kohalleen.
Onhan tuo kuitenkin jossain määrin ohjearvojen alueella. Renkaat 18" ja alusta n. 330/330 kaareen keskiöstä.

Edessä on jotain vialla? Oletko tarkistanut tukivarret, että onko niissä väliää? Onko sinulla säädettävät tolpat vai tavalliset madallus jouset ja iskarit?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Alusta tarkistettiin etuiskareiden asennuksen yhteydessä ja missään ei ollu väljää. Edessä koni/h&r ja takana myös konit.Originally posted by janke View PostEturenkaat tosiaanki kuluvat sisäreunoista aika hurjaa vauhtia! Ja nyt ei ole toteutunut sitä asteen eroa etu ja takapään camberien välillä.
Edessä on jotain vialla? Oletko tarkistanut tukivarret, että onko niissä väliää? Onko sinulla säädettävät tolpat vai tavalliset madallus jouset ja iskarit?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Joo, ite huomasin saman että ei edes yritetty saada cambereita vähemmälle. Taidan ainakin käydä kysymässä asiasta, mikä asentajan kanta on, mutta tuskimpa ilmatteeksi alkaa säätämään noita pienemmälle. Jos kutakuinkin alueella on ja ohjeeksi annoin "mahdollisimman pystyyn rajojen sisällä", voihan se asentaja selittää että ei saanu tuon pystympään, tms. No eihän tuossa konkurssia tullu, vaikka onkin kallis pelkkä aurauksen säätö...Originally posted by Heguli 31 View PostPeriaattessa nimenomaan pitää mennä valittamaan.Jos olet niille säätöarvot antanut ja niihin ei edes ole yritetty päästä.Tuohan on ryssitty ihan täysin LISÄÄMÄLLÄ campereita puolien tasaamiseksi,vaikka niitä olisi pitänyt pienentää.Eli oikean puolen campereita saatu lisättyä,vaikka vasemmalta/molempia olisi pitänyt pienentää.(Vaikka nyt toleranssialueella vielä liikutaankin).Pelkkä auraus on saatu säädettyä kohdilleen.
Odotan että ens kuun alussa pääsee leimalle ja siellä kattoo tuon alustan vielä kerran, että on kaikki ok. Tarkistettu tosiaan viimeksi kevättalvella kun eteen tolpat vaihdatin ja sillon ok. Ite vaihdoin tolpat taakse kuukaus sitten ei siellä välyksiä ollu kun kangella, vääntelin.
Edessä on tuoreen näköset tukivarret ja edellisen omistajan mukaan alustan palikoita on vaihdeltu.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Pakko edessä jotain olla vialla, kun yleensä jos etupään ripustukset on kunnossa niin, pitäisi olla reiulusti negatiivistä alle yhden asteen:think Onko iskarit ja tukivarret kiristetty painopäällä?Originally posted by bemmeri View PostAlusta tarkistettiin etuiskareiden asennuksen yhteydessä ja missään ei ollu väljää. Edessä koni/h&r ja takana myös konit.Bmw 316 E30 -88
Comment
Comment