Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by MikaSS View Post
    Näin vähän arvelinki. Näitä vissii eri mallisia eli varmaan olis hyvä jos purkuautoista kattelee, että mahdollisimman moni numberi täsmää
    Ihan turha katsella täsmääkö numerot vai ei. katsot, että on manuaalisäädöllä oleva, jos sulla on manuaalisäädöllä auto. Rohkeasti vaan uudempaa purkkia tilalle. Purkki paikalleen, runkonumero & km kohdalleen ja koodaus. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa hommasta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Fubar
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 191
      • Kuopio

      Originally posted by Worldfuture View Post
      Perus semmonen "salmiakin" muotonen. saa kyllä jäädä tolla hintaa:think
      Tässä nuukailijan konsti uuden avaimen tekemiselle http://www.btcf.fi/forum/showthread....63#post3883163 (katso myös toinen viestini alempaa ketjussa)
      Joitakin kymppejä siis on säästettävissä jos ostaa sen perusavaimen marmorilta ja siirtää siitä sirun ebaysta hankittuun salmiakkiavaimeen jonka sitten jyrsityttää mallin mukaan. Ainakin minä onnistuin noin toimivan avaimen keväällä tekemään ja ongelmia ei ole ollut vielä tähän päivään mennessä.
      E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
      ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        Eikö saa ebaystä noita kokonaisia jyrsimättömiä avaimia. Ainakin vanhemman mallisen pari vuotta sitten löysin. Eikä maksanu kuin jotain 30e. Siihen jyrsintä ja siru "vara-avaimesta". Siinä tuli mukana myös plankko siru, jonka joku vehkeet omaava pystyis kopioimaan toisesta sirusta.
        Last edited by Purtsi123; 15-12-2017, 19:36.
        E61 525xda -08

        Comment

        • JL89
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 27
          • Pori

          Kävi pikku köpä kun ajovaloja availin. Eli onnistuin saamaan enkelien parkkirenkaan toisen sakaran poikki. Orkkis hellat, en äkkiseltään löytänyt pelkkiä renkaita noihin, vai passaako ns tarvikkeet? Toki sen liimattuakin sais mut jääköhän valorengas puolittaiseksi jos sen liimaa..:think tietysti kirkkaalla muoviliimalla mutta haluisin kyllä ihan uuden tilalle. Kellään tietoa?
          Ja auto oli siis fl-00 530d
          Last edited by JL89; 15-12-2017, 22:38.

          Comment

          • Fubar
            BTCF Member
            • Aug 2003
            • 191
            • Kuopio

            Originally posted by Purtsi123 View Post
            Eikö saa ebaystä noita kokonaisia jyrsimättömiä avaimia. Ainakin vanhemman mallisen pari vuotta sitten löysin. Eikä maksanu kuin jotain 30e. Siihen jyrsintä ja siru "vara-avaimesta". Siinä tuli mukana myös plankko siru, jonka joku vehkeet omaava pystyis kopioimaan toisesta sirusta.
            Saa kokonaisia jyrsimättömiä avaimia tyhjällä sirulla (sellainen minullekin tuli). Itsellä ei vaan enää viitseliäisyys riitänyt tuohon tyhjän sirun ohjelmoimiseen/selvittämiseen että missä onnistuisi. Ei ainakaan siinä lukkoliikkeessä olisi onnistunut jossa jyrsintä tehtiin.
            Täten menin "helpoimman" kautta ja ostin uuden perusavaimen jossa oli siis jo toimiva siru sisällä.
            Ne kopiontilaitteet ja ohjelmat saisi ilmeisesti ebaysta hankittua, mutta kun itsellä tuskin toista kertaa enää tulee sama tilanne eteen niin en alkanut sen enempää asiaa tutkimaan.

            Minulla siis oli ongelmana se että ei ollut kuin yksi avain enää olemassa (ja tämä taisi olla ongelma myös Worldfuture-nimimerkillä) ja tällöin ei siis ole olemassa "vara-avainta josta sirun voisi napata..
            E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
            ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Onko vinkkejä missä vika: lämpimällä koneella 15-60 min pysähdyksissä olon jälkeen startissa kierrokset nousee hiukan liian ylös ja putoaa samantien liian alas ja moottori melkein sammuu, ei kuitenkaan sammu. Tuon jälkeen ei ole mitään muuta ongelmaa, tyhjäkäynti on normaali. Vikaa ei ilmene kylmällä koneella. Ei vikakoodeja. Ilmanoton haitarikumit ehjät. M52TU kone.

              Lisäilmaluistia meinasin tutkia, ei tule oikein muuta mieleen. Mutta luulisi sen oireilevan muulloinkin kuin vain tuossa tilanteessa?
              E39 528iA

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                Originally posted by JL89 View Post
                Kävi pikku köpä kun ajovaloja availin. Eli onnistuin saamaan enkelien parkkirenkaan toisen sakaran poikki. Orkkis hellat, en äkkiseltään löytänyt pelkkiä renkaita noihin, vai passaako ns tarvikkeet? Toki sen liimattuakin sais mut jääköhän valorengas puolittaiseksi jos sen liimaa..:think tietysti kirkkaalla muoviliimalla mutta haluisin kyllä ihan uuden tilalle. Kellään tietoa?
                Ja auto oli siis fl-00 530d
                Kun kerran sulla jo umpiot auki ja rinkulat menneet rikki, melkein sama laittaa jotkut CCFL-annelit. Umnitza tms. On kirkkaammat ja ei tarvi erillistä polttimoa.
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 932
                  • Turku

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Onko vinkkejä missä vika: lämpimällä koneella 15-60 min pysähdyksissä olon jälkeen startissa kierrokset nousee hiukan liian ylös ja putoaa samantien liian alas ja moottori melkein sammuu, ei kuitenkaan sammu. Tuon jälkeen ei ole mitään muuta ongelmaa, tyhjäkäynti on normaali. Vikaa ei ilmene kylmällä koneella. Ei vikakoodeja. Ilmanoton haitarikumit ehjät. M52TU kone.

                  Lisäilmaluistia meinasin tutkia, ei tule oikein muuta mieleen. Mutta luulisi sen oireilevan muulloinkin kuin vain tuossa tilanteessa?
                  Mulla samat oireet 535 kanssa. Rupes edellispäivänä tekemään. Välillä tippui kierrokset mittarin mukaan alle 500. Mut heti ku nostaa kaasulla kierroksia ei tätä enää esiinny. Ei anna vikakoodeja. En oo keksiny tähän vastausta enkä löytäny googlella mitään.
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Kuinka Touringissa saa vaihdettua takalasin kehyksen? Onko millainen homma irroittaa autosta? Onko kehys liimattu lasiin?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 551
                      • Tampere

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Onko vinkkejä missä vika: lämpimällä koneella 15-60 min pysähdyksissä olon jälkeen startissa kierrokset nousee hiukan liian ylös ja putoaa samantien liian alas ja moottori melkein sammuu, ei kuitenkaan sammu. Tuon jälkeen ei ole mitään muuta ongelmaa, tyhjäkäynti on normaali. Vikaa ei ilmene kylmällä koneella. Ei vikakoodeja. Ilmanoton haitarikumit ehjät. M52TU kone.

                      Lisäilmaluistia meinasin tutkia, ei tule oikein muuta mieleen. Mutta luulisi sen oireilevan muulloinkin kuin vain tuossa tilanteessa?
                      m52b25 teki samaa joskus, vikaa etsin pitkään koska välillä oireili välillä ei. Korjaantui muistaakseni kampuran (vai nokan) anturin vaihdolla, ei voi enää millään muistaa kummalla.

                      Koodeja ei ollut, ajelin sillä varmaan puoli vuotta vai ylikin kunnes tuli käyntihäiriöitä enemmän, (se myös sammui tuossa kierrosten notkahduksessa kun paheni ajan kanssa), sain koodin kiinni ja tuo vika korjaantui siinä sivussa.

                      Lisäilmaluistinkin otin auki ja putsasin, ei ollut vaikutusta. Ja aika monesti kävin imupuolen läpi, sieltä vikaa löytämättä.

                      Huom. ennenkö vaihdatte (kalliita) osia arpomalla niin edellämainitusta on sen 7 vuotta joten suhtautukaa sillä varauksella muistikuviini, en ota vastuuta

                      EDIT: Perhana, nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin olikohan tuo muuten kiinni silloin separaattorista, ei voi kyllä muistaa, vaikka oireet muistaa päivänselvästi. No, ainakin helpottanee teidän vianhakua
                      Last edited by Gize; 17-12-2017, 19:58.
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • World L
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2011
                        • 270
                        • Kellokoski

                        Originally posted by luikas View Post
                        Kun kerran sulla jo umpiot auki ja rinkulat menneet rikki, melkein sama laittaa jotkut CCFL-annelit. Umnitza tms. On kirkkaammat ja ei tarvi erillistä polttimoa.
                        Led-renkaat menee suoraan vakioiden tilalle. Virta suoraan vakioparkkien kannoilta, niin ei herjaa palaneista parkeista.
                        E36 320i cabrio -96
                        E46 330i sedan -00
                        F31 318d -14

                        Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Gize View Post
                          m52b25 teki samaa joskus, vikaa etsin pitkään koska välillä oireili välillä ei. Korjaantui muistaakseni kampuran (vai nokan) anturin vaihdolla, ei voi enää millään muistaa kummalla.
                          Koodeja ei ollut, ajelin sillä varmaan puoli vuotta vai ylikin kunnes tuli käyntihäiriöitä enemmän, (se myös sammui tuossa kierrosten notkahduksessa kun paheni ajan kanssa), sain koodin kiinni ja tuo vika korjaantui siinä sivussa.
                          Lisäilmaluistinkin otin auki ja putsasin, ei ollut vaikutusta. Ja aika monesti kävin imupuolen läpi, sieltä vikaa löytämättä.

                          Huom. ennenkö vaihdatte (kalliita) osia arpomalla niin edellämainitusta on sen 7 vuotta joten suhtautukaa sillä varauksella muistikuviini, en ota vastuuta

                          EDIT: Perhana, nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin olikohan tuo muuten kiinni silloin separaattorista, ei voi kyllä muistaa, vaikka oireet muistaa päivänselvästi. No, ainakin helpottanee teidän vianhakua
                          Tänään seilasi kierrokset 500-1500 väliä ajon jälkeen ennen sammutusta. Mutta vain yhdellä kerralla. Ja tuo sama kuuman startin vika toki on yhä, kierrokset hyppää 2500 ja putoaa sitten 500, kone meinaa sammua ja toimii sitten normaalisti.

                          Kyllä tuo luisti pitää kuitenkin ekaksi tutkia. Ja ehkäpä DISA:n läpän kunto myös.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Kyllä tuo luisti pitää kuitenkin ekaksi tutkia. Ja ehkäpä DISA:n läpän kunto myös.
                            Tutkin lisäilmaluistia ja laitoin toisen (käytetyn) tilalle. Kovasti se vaan napsutti ja tuli engine failsafe modea... Puhdistin alkuperäisen jarrucleanerilla ja laitoin sen takaisin ja nyt silläkin tulee välillä failsafea ja se napsuu. Sitten kun polkaisee kaasua, alkaa taas toimimaan. Eli jumittaako nuo nyt molemmat? Kyllä ne sisäosat kuitenkin liikkuu molemmissa herkästi.

                            Ja vikakoodeissa olikin nyt muutamia precat lambda bank 1 no signal. Eli onkohan tuo se oikea syy noihin alkuperäisiin ongelmiin. Ja nämä lisäilmaluistin ongelmat nyt vaan sattui aktivoitumaan kun menin sitä rassaamaan...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Tutkin lisäilmaluistia ja laitoin toisen (käytetyn) tilalle. Kovasti se vaan napsutti ja tuli engine failsafe modea... Puhdistin alkuperäisen jarrucleanerilla ja laitoin sen takaisin ja nyt silläkin tulee välillä failsafea ja se napsuu. Sitten kun polkaisee kaasua, alkaa taas toimimaan. Eli jumittaako nuo nyt molemmat? Kyllä ne sisäosat kuitenkin liikkuu molemmissa herkästi.

                              Ja vikakoodeissa olikin nyt muutamia precat lambda bank 1 no signal. Eli onkohan tuo se oikea syy noihin alkuperäisiin ongelmiin. Ja nämä lisäilmaluistin ongelmat nyt vaan sattui aktivoitumaan kun menin sitä rassaamaan...
                              Nyt kun sanoit niin olihan tuokin koodi mulla, mutta en siihen luottanut kun ei tuntunut lambdavialta... 2500 asti ei mulla kierrokset käynyt, mutta pahimmillaan sinne 1800+.

                              Ootko separaattoria vaihtanu koska(an) tuohon? :think
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Gize View Post
                                Nyt kun sanoit niin olihan tuokin koodi mulla, mutta en siihen luottanut kun ei tuntunut lambdavialta... 2500 asti ei mulla kierrokset käynyt, mutta pahimmillaan sinne 1800+.

                                Ootko separaattoria vaihtanu koska(an) tuohon? :think
                                On separaattori ja putket 2-3 kertaa vaihdettu. Tuli aikoinaan ylihuollettua...
                                Mutta voi siellä silti joku putki olla jo halki, on tuosta kuitenkin aikaa. Ainakin se venttiilikoppaan tuleva oli aika hauras jo muutaman vuoden kuluttua siitä kulmakappaleen haitarin kohdalta.

                                Nuo pre cat lambdat on vaihdettu 5 vuotta sitten. Ei kyllä ennen ole niistä vikakoodia tullut enkä tajua mikä muu sen voisi aiheuttaa kuin itse lambda. Eihän pielessä olevasta seoksesta (lisäilmaluistin sekoilun takia) tuollaista koodia kuitenkaan pitäisi tulla.

                                En tiedä menikö jarrucleaner tuon ilmaluistin sisälle ja sotki toimintaa. Nyt äsken se kuitenkin toimi ilman napsumista. Pitää etsiä jos netistä löytyisi tuollaisen avauskuva, onkohan siellä vain käämejä sisällä vai jotain muutakin.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎