Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    Enpä oo aikasemmin ajatellu, van onko tässä se heminaattorin etukelkan asemointi, että liinoilla vejetään rattaat yhteen alhaalta että camberin saa max pystyyn ja tiukataan pultit. Vai oliko se etukelkan asema, iskarien yläpäihin, ei muista.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • lihakimpale
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2017
      • 261
      • Oulu

      Originally posted by Jasu View Post
      Allekirjoittaneella samaa vikaa uudella alkuperäisosalla. Pultti ja holkki ei kyllä ole samaa paria, joten aikalailla pääsee liikkumaan.
      Jep sama tuossa OEM Lemförderissä holkissa ja pultissa välystä.

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        Joku pellin pala lyötävä väliin.

        Comment

        • Getaway81
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 133
          • Kouvola

          Originally posted by lihakimpale View Post
          Joku pellin pala lyötävä väliin.
          Omassa tuo välys/puslan liike kyllä katosi jälkikiristyksen jälkeen.
          Obelix

          Exät
          e39 523iAT -97
          e46 316iA 1.9 -00
          e32 750ia -91
          e32 730ia -89
          e38 740ia -95
          e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
          e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
          e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            Originally posted by Getaway81 View Post
            Omassa tuo välys/puslan liike kyllä katosi jälkikiristyksen jälkeen.
            Katoaa varmasti, mutta kait se parempi on, jos holkin ja pultin saa täysin välyksettömäksi.

            Comment

            • Getaway81
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 133
              • Kouvola

              Originally posted by lihakimpale View Post
              Katoaa varmasti, mutta kait se parempi on, jos holkin ja pultin saa täysin välyksettömäksi.
              Voi olla, voi myös olla että sen kuuluukin hiukan "elää" :think
              Tuossa ainoa vastaavanlainen tapaus minkä löysin kun asiaa viime vuonna ihmettelin:


              Tuollakin mainintana: "unproperly torqued bolt"

              Omana huomiona mainittakoon vielä, että e39 on ensimmäinen auto missä olen tuohon ongelmaan edes törmännyt.
              Last edited by Getaway81; 21-05-2018, 21:40.
              Obelix

              Exät
              e39 523iAT -97
              e46 316iA 1.9 -00
              e32 750ia -91
              e32 730ia -89
              e38 740ia -95
              e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
              e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
              e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Itsellä tullut vastaan E60 kanssa alkuperäisosilla niin, että tukivarsi ollut kiinni jo 3 vuotta ennen kuin löystyi. :think
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  Onkos kellään vastaavaa? Koitin hakuakin mutta ei löytynyt. Ongelma on ilmastointilaitteen magneettikytkin ei aina kytkeydy vain flekti huutaa kuin syötävä ja luonnollisesti kylmää ei tule. Silloin kuin kompura lähtee päälle niin kylmää tulee ja muutenkin vaikuttaa toimivan ok. Mitään vikakoodeja en saanut ulos. Tuskin siellä aineen vähyyttäkään on jos niillä kerroilla kun lähtee päälle niin pukkaa kylmää? 530d siis kyseessä.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14350
                    • Oulu

                    Originally posted by kuukankorpi View Post
                    Onkos kellään vastaavaa? Koitin hakuakin mutta ei löytynyt. Ongelma on ilmastointilaitteen magneettikytkin ei aina kytkeydy vain flekti huutaa kuin syötävä ja luonnollisesti kylmää ei tule. Silloin kuin kompura lähtee päälle niin kylmää tulee ja muutenkin vaikuttaa toimivan ok. Mitään vikakoodeja en saanut ulos. Tuskin siellä aineen vähyyttäkään on jos niillä kerroilla kun lähtee päälle niin pukkaa kylmää? 530d siis kyseessä.
                    Onko kokeiltu toisella Ilmastoinnin paneelilla?
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by kuukankorpi View Post
                      Onkos kellään vastaavaa? Koitin hakuakin mutta ei löytynyt. Ongelma on ilmastointilaitteen magneettikytkin ei aina kytkeydy vain flekti huutaa kuin syötävä ja luonnollisesti kylmää ei tule. Silloin kuin kompura lähtee päälle niin kylmää tulee ja muutenkin vaikuttaa toimivan ok. Mitään vikakoodeja en saanut ulos. Tuskin siellä aineen vähyyttäkään on jos niillä kerroilla kun lähtee päälle niin pukkaa kylmää? 530d siis kyseessä.
                      Oliskohan painekytkin sökö.. Jos järjestelmä menee ylipaineelle niin sen pitäisi toimia juuri noin että kompura ei lähde päälle ja flekti menee täysille. :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • hjenkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 577
                        • JKL

                        E39 M52B20 moottorilla alkoi katin vaihdon jälkeen antamaan tuollaista vikakoodia:

                        37 [055] Lambda probe heating probe 2

                        onko tuo lambdan lämmitys kuinka oleellinen toiminto?

                        moottori kuitenkin käy mielestäni normaalisti.

                        ja tuo probe 2 ilmeisesti meinaa taaempaa anturia?
                        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                        Vs1400 Intruder

                        Ex:
                        F11 530dA xDrive
                        E60 523iA
                        E39 520i Sedan
                        E39 530dA Touring
                        E39 528iA Sedan
                        E46 318i Sedan
                        E39 523i Sedan
                        E36 316i Sedan x2

                        Comment

                        • kihe
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 174
                          • Joensuu

                          E39 Tourinkin -03 ilmaperä laskee aika ajoin yön aikana (ei joka yö). Nousee tasoon ihan ok kun lukituksen avaa. Vikakoodeja ei jätä eikä herjaile self levelingeistä mitään.

                          Lähteä vissiin tutkimaan vuotoja: pussi vai venttiilitkö näissä yleensä menee? Pussit ja kompuran osat alkuperäisiä.


                          Click image for larger version

Name:	DSC_0005.JPG
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	4836318

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11079
                            • Oulu

                            Originally posted by hjenkka View Post
                            E39 M52B20 moottorilla alkoi katin vaihdon jälkeen antamaan tuollaista vikakoodia:

                            37 [055] Lambda probe heating probe 2

                            onko tuo lambdan lämmitys kuinka oleellinen toiminto?

                            moottori kuitenkin käy mielestäni normaalisti.

                            ja tuo probe 2 ilmeisesti meinaa taaempaa anturia?
                            Joo taaempi. Pelaa kyllä ilman lamdojenkin lämmitystä, mut sen vuoksi päästöjen asettuminen käynnistyksen jälkeen voi kestää pitkäänkin. Joten esim. jatsastuksen päästötestissä voi tulla ongelmia.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • hjenkka
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 577
                              • JKL

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Joo taaempi. Pelaa kyllä ilman lamdojenkin lämmitystä, mut sen vuoksi päästöjen asettuminen käynnistyksen jälkeen voi kestää pitkäänkin. Joten esim. jatsastuksen päästötestissä voi tulla ongelmia.
                              jep, näin ajattelinkin, kiitos vastauksesta

                              minkämerkkistä anturia tuohon kannattaa tarjota?
                              "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                              Vs1400 Intruder

                              Ex:
                              F11 530dA xDrive
                              E60 523iA
                              E39 520i Sedan
                              E39 530dA Touring
                              E39 528iA Sedan
                              E46 318i Sedan
                              E39 523i Sedan
                              E36 316i Sedan x2

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14350
                                • Oulu

                                Originally posted by hjenkka View Post
                                jep, näin ajattelinkin, kiitos vastauksesta

                                minkämerkkistä anturia tuohon kannattaa tarjota?
                                NTK näkyi olevan alkuperäinen, kun juuri 528:iin vaihdoin saman lambdan. Ja vielä saman vian takia.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎