Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1997
    • Tampere

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Onko pakko olla facelift? 9/98 jälkeiset on tekniikaltaan kuitenkin jo uudistettuja. Itsekkin ostin 2000 mallisen, hinnaltaa halvempi kuin vastaava facelift eikä autossa ole eroa kuin etupuskurin alaosassa
    tosiaan mun e39 tietämys on paljon huonompi kuin e34:n. Ei tarvi olla facelit välttämättä. Niin eikö muuta eroa ole? Ainakin m54 tuli -01 alkaen . Onko siinä käytännössä eroa m52:een?

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by pheno View Post
      tosiaan mun e39 tietämys on paljon huonompi kuin e34:n. Ei tarvi olla facelit välttämättä. Niin eikö muuta eroa ole? Ainakin m54 tuli -01 alkaen . Onko siinä käytännössä eroa m52:een?
      Eroa on m52:seen, mutta 9/98 tuli m52tu joka on jo melkein sama kuin m54. Pieniä muutoksia. Kaasuvaijeri poistui kokonaan, m52tu:kin on jo osittain sähköisellä kaasulla.

      Faceliftissä muuttui valot, maski ja etupuskuri. Maskin ja valot saa laitettua helposti ja halvalla, puskuri sitten vaatii hiukan enemmän valuuttaa.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by pheno View Post
        Vain 9 tonnia, aika hyvät kaupat sanoisin? Tossa on muuten juuri ne varusteet jotka haluisin omaan e39:iin. Navi, nahat muistilla, panoramakatto, webasto (diesel), xenonit. Vaimo tykkäis varmaan parkkitutkastakin... Ei tollasia bensa-autoja (facelift) ja vastaavilla km:lla ole paljoa nettiautossa näkynyt .
        Kyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.

        Ja luultavasti helpompi sitten markkinoida tarvittaessa eteenpäin, kunto keskimääräisesti paljon parempi kun useamman vuoden vanhemmilla prefacelifteilla. Varustelukin yleisesti ottaen parempi, ja mahdollisesti sillä tyylikkäällä 16:9 navilla. Piristää kojelaudan olemusta huomattavasti karvalakkiin nähden.

        Tietysti ostajahan kriteerinsä määrää, ja miettii mistä on valmis maksamaan. Mutta itse mietin paljonkin jälleenmyynnin helppoutta, kun valitsen käyttöautoa. Kun ei ikinä tiedä, että ajaako autolla vuoden vai viisi. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tuollainen perusvarusteltu prefacelift on myydä 5v päästä järkevään rahaan, kun nettiauton saldo on varmaan samaa luokkaa kun tällä hetkellä näiden halpojen e34 "helmien" määrä.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Micce///M View Post
          Kyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.
          Mikä siinä on eriplaneetalta? 16:9 navikin sopii bolt-on 4:3 tilalle. Onhan se uudempi, mutta jos ei sopivaa yksilöä löydy niin mielestäni 99-00 on sopiva vaihtoehto. Kuitenkin 3-5k€ halvempia.

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Mikä siinä on eriplaneetalta? 16:9 navikin sopii bolt-on 4:3 tilalle. Onhan se uudempi, mutta jos ei sopivaa yksilöä löydy niin mielestäni 99-00 on sopiva vaihtoehto. Kuitenkin 3-5k€ halvempia.
            Jos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

              Originally posted by 205/65-15H View Post
              Jos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
              Eikai sitä tarvi hermoilla jos auto on kunnossa =)

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Jos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
                Niinpä. Ja saa suoraan facelift osilla. Kun maksaa se pren päivittäminen myös. Vakio pre on kyllä sen verran ruma että jotain sille pitää tehdä

                M-sport nyt menee vielä pre mutta muuten suoraan facelift. Silloin saa touringiin myös M-sport paketin.

                Mikäs phenon budjetti on? Ruotsissa on noita 525/530ia M-sportteja välillä ihan houkuttelevaan hintaan myynnissä.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1997
                  • Tampere

                  Originally posted by Micce///M View Post
                  Kyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.

                  Ja luultavasti helpompi sitten markkinoida tarvittaessa eteenpäin, kunto keskimääräisesti paljon parempi kun useamman vuoden vanhemmilla prefacelifteilla. Varustelukin yleisesti ottaen parempi, ja mahdollisesti sillä tyylikkäällä 16:9 navilla. Piristää kojelaudan olemusta huomattavasti karvalakkiin nähden.

                  Tietysti ostajahan kriteerinsä määrää, ja miettii mistä on valmis maksamaan. Mutta itse mietin paljonkin jälleenmyynnin helppoutta, kun valitsen käyttöautoa. Kun ei ikinä tiedä, että ajaako autolla vuoden vai viisi. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tuollainen perusvarusteltu prefacelift on myydä 5v päästä järkevään rahaan, kun nettiauton saldo on varmaan samaa luokkaa kun tällä hetkellä näiden halpojen e34 "helmien" määrä.
                  Jep. Nykyisessä autossa on ihan mukavasti varusteita joihin on jo tottunut. Sitä on huollettu ja se on kunnossa, jne. Loppupään E34 touringeja kuitenkin, ja sen saa myytyä varmaan suht nopealla aikataululla ja vieläpä järkevään hintaan, esim. juuri varusteiden takia. Sama homma tulee olemaan E39:n kanssa. Toki niitäkin voi jälkeenpäin asennella, mutta nekin tuppaa olemaan aika kalliita operaatioita. En aio vaihtaa omaani huonommin varusteltuun E39:iin. Mitä esim. sähkönahkapenkkien ja 16:9 navin jälkiasennus maksaisi ?

                  Ongelma on lähinnä tällä hetkellä se, että pitäisi päättää myykö vaiko ei ylipäätään. Tuo on itsellä jo 6 vuotta ollut ja näköjään tunneside on aika vahva Kaksi autoa ei oikein ole järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Mikäs phenon budjetti on? Ruotsissa on noita 525/530ia M-sportteja välillä ihan houkuttelevaan hintaan myynnissä.
                  Siellä niitä on tosiaan, järkevänhintaisia ja yleensä hyvinvarusteltujakin. Jonkun vaan pitäis hakea semmonen mulle. Budjettia ei ole vielä pahemmin mietitty. Pitäisi tosiaan ensin päättää pystyykö nykyisestä luopumaan
                  Last edited by pheno; 21-03-2012, 08:08.

                  Comment

                  • MayheM
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 521
                    • Oulu

                    Originally posted by pheno View Post
                    Siellä niitä on tosiaan, järkevänhintaisia ja yleensä hyvinvarusteltujakin. Jonkun vaan pitäis hakea semmonen mulle.
                    Eihän se ollut tästä Turustakaan kuin 2 yötä laivalla, kun Stokiksesta -08 oman (edellisen) E46:n hain. Kyllä ruottalaiset englantia puhuu ja kyllähän me soomalaisetkin ruåtsia vähän. Tukholman autokantakin on sen verran laaja, että jo sieltä löytää suht helpolla E39:n, erityisestä bensana. Dieseleitä joutuu useimmin katselemaan enempi maaseuduilta.

                    En ole mikään "alan mies", enkä jobbari, mutta helppo reissu se ainakin itselleni oli, suosittelen kokemuksena.
                    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Jos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
                      Tuo olisi paras ratkaisu, mutta vaikea löytää sopivilla varusteilla ja sopivalla koneella. Niitä valmistettu vain 4kk ajan

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        Mitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan

                        Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?

                        Kiitoksia kovasti neuvoista
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Kiwes View Post

                          Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ?
                          Huohotin letkuineen, vesipumppu+termostaatti ja normi huolto.

                          Sisäänajettu vasta.

                          Comment

                          • Kiwes
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 707
                            • JKL

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Huohotin letkuineen, vesipumppu+termostaatti ja normi huolto.

                            Sisäänajettu vasta.
                            Kiitoksia näistä, tarttee kattella löytyykö kuitteja noista rempoista, jos ei niin sit teetettävä / tehtävä
                            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                            INPA, BMW Scanner 1.4.0

                            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                            Comment

                            • MayheM
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 521
                              • Oulu

                              Originally posted by Kiwes View Post
                              Mitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan

                              Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?

                              Kiitoksia kovasti neuvoista
                              Komppaan sikäli, että tuon verran ajettu M54 bensa manuaalina on kyllä pitkälti koneen puolesta vasta sisään ajettu. Alustan osaa ja jotain jarruja saa tietenkin varautua uusimaan, mutta sehän on pitkälti "normaalia huoltoa" muutenkin tuon ikäisessä autossa...
                              Last edited by MayheM; 27-03-2012, 12:43.
                              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2171
                                • Himas

                                Originally posted by Kiwes View Post
                                Mitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan

                                Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?

                                Kiitoksia kovasti neuvoista
                                Mihin hintaan tuollaista kaupataan?
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎