Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pheno View Posttosiaan mun e39 tietämys on paljon huonompi kuin e34:n. Ei tarvi olla facelit välttämättä. Niin eikö muuta eroa ole? Ainakin m54 tuli -01 alkaen . Onko siinä käytännössä eroa m52:een?
Faceliftissä muuttui valot, maski ja etupuskuri. Maskin ja valot saa laitettua helposti ja halvalla, puskuri sitten vaatii hiukan enemmän valuuttaa.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostVain 9 tonnia, aika hyvät kaupat sanoisin? Tossa on muuten juuri ne varusteet jotka haluisin omaan e39:iin. Navi, nahat muistilla, panoramakatto, webasto (diesel), xenonit. Vaimo tykkäis varmaan parkkitutkastakin... Ei tollasia bensa-autoja (facelift) ja vastaavilla km:lla ole paljoa nettiautossa näkynyt .
Ja luultavasti helpompi sitten markkinoida tarvittaessa eteenpäin, kunto keskimääräisesti paljon parempi kun useamman vuoden vanhemmilla prefacelifteilla. Varustelukin yleisesti ottaen parempi, ja mahdollisesti sillä tyylikkäällä 16:9 navilla. Piristää kojelaudan olemusta huomattavasti karvalakkiin nähden.
Tietysti ostajahan kriteerinsä määrää, ja miettii mistä on valmis maksamaan. Mutta itse mietin paljonkin jälleenmyynnin helppoutta, kun valitsen käyttöautoa. Kun ei ikinä tiedä, että ajaako autolla vuoden vai viisi. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tuollainen perusvarusteltu prefacelift on myydä 5v päästä järkevään rahaan, kun nettiauton saldo on varmaan samaa luokkaa kun tällä hetkellä näiden halpojen e34 "helmien" määrä.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostKyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMikä siinä on eriplaneetalta? 16:9 navikin sopii bolt-on 4:3 tilalle. Onhan se uudempi, mutta jos ei sopivaa yksilöä löydy niin mielestäni 99-00 on sopiva vaihtoehto. Kuitenkin 3-5k€ halvempia.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
M-sport nyt menee vielä pre mutta muuten suoraan facelift. Silloin saa touringiin myös M-sport paketin.
Mikäs phenon budjetti on? Ruotsissa on noita 525/530ia M-sportteja välillä ihan houkuttelevaan hintaan myynnissä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostKyllä mä suosiolla katselisin tosiaan faceliftin suuntaan, on se lähtökohtaisesti kuitenkin niin eri planeetalta.
Ja luultavasti helpompi sitten markkinoida tarvittaessa eteenpäin, kunto keskimääräisesti paljon parempi kun useamman vuoden vanhemmilla prefacelifteilla. Varustelukin yleisesti ottaen parempi, ja mahdollisesti sillä tyylikkäällä 16:9 navilla. Piristää kojelaudan olemusta huomattavasti karvalakkiin nähden.
Tietysti ostajahan kriteerinsä määrää, ja miettii mistä on valmis maksamaan. Mutta itse mietin paljonkin jälleenmyynnin helppoutta, kun valitsen käyttöautoa. Kun ei ikinä tiedä, että ajaako autolla vuoden vai viisi. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tuollainen perusvarusteltu prefacelift on myydä 5v päästä järkevään rahaan, kun nettiauton saldo on varmaan samaa luokkaa kun tällä hetkellä näiden halpojen e34 "helmien" määrä.
Ongelma on lähinnä tällä hetkellä se, että pitäisi päättää myykö vaiko ei ylipäätään. Tuo on itsellä jo 6 vuotta ollut ja näköjään tunneside on aika vahvaKaksi autoa ei oikein ole järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.
Originally posted by _nixu_ View PostMikäs phenon budjetti on? Ruotsissa on noita 525/530ia M-sportteja välillä ihan houkuttelevaan hintaan myynnissä.Last edited by pheno; 21-03-2012, 08:08.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostSiellä niitä on tosiaan, järkevänhintaisia ja yleensä hyvinvarusteltujakin. Jonkun vaan pitäis hakea semmonen mulle.Tukholman autokantakin on sen verran laaja, että jo sieltä löytää suht helpolla E39:n, erityisestä bensana. Dieseleitä joutuu useimmin katselemaan enempi maaseuduilta.
En ole mikään "alan mies", enkä jobbari, mutta helppo reissu se ainakin itselleni oli, suosittelen kokemuksena.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos etsii loppuvuodesta 09/2000-> valmistetun ja käyttöönotetun faceliftin niin ei tartte OBD:n kanssa hermoilla katsastuksessa ja jos uittaa ulkomailta niin verot on samaa luokkaa kuin viimeisissä prefacelifteissä. Myös käyttömaksut menee painon mukaan.
Comment
-
-
Mitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan
Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?
Kiitoksia kovasti neuvoistaVikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostHuohotin letkuineen, vesipumppu+termostaatti ja normi huolto.
Sisäänajettu vasta.Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Kiwes View PostMitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan
Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?
Kiitoksia kovasti neuvoistaLast edited by MayheM; 27-03-2012, 12:43.BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Comment
-
-
Originally posted by Kiwes View PostMitähän olis odotettavissa huoltokirjallinen 09/2003?(käyttöönotto) 2.2i 230k rullailtu farkku? faceliftiks mainostetaan
Sit kun saan tuon johon päähän, niin näkee paljon paremmin, mutta kysymys siitä, että mitähän menee ensimmäisenä vaihtoon ? ja onko yleensäkkään kannattava hankinta, vai pitäiskö ettiä jostain vähemmän ajettu ?
Kiitoksia kovasti neuvoistaF11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Comment