Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by jumbo View Post
    Auto -99 M5
    Kun akkua lataa konetilassa olevista pistokkeista, saako samaan aikaan kytkeä virtoja päälle tai esim. avata/sulkea ikkunoita?
    Alkaa olemaan akku aika finaalissa kun jo toistamiseen loppu tänä syksynä.
    Eiköhän se ole sama pultti johon tulee auton oman laturin piuhakin joten eipä siinä pitäisi olla mitään vaaraa. Akun tyhjenemiseen saattaa olla siilikin syyllinen.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • rocroc
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 573
      • keminmaa

      Eikai tuon perusteella kannata vielä huolestua, jos kone toimii kunnolla. Kesällä tein saman rempan omaani ja hiukan sai nestettä lisätä muutaman päivän päästä, sitten pysyi kohdallaan.

      Pinnan taso tottakai nousee kun paine vapautuu, jos kuuman koneen korkki aukaistaan

      Nestepinnan taso kaiketi katsotaan kylmällä koneella, siksi cold-merkki paisarin pytyssä. 1,4bar korkki minullakin 523:ssa ja hyvin skulaa



      Originally posted by Nik-las View Post
      Saako sitä kansipaffia alkaa tilailemaan vai onko ilmalukko jäänyt jonnekkin tms.?

      Eli tänään vaihdettua ; vesipumppu, termostaatti, termostaatin kotelo, paisuntasäiliön korkki ja moniurahihna. Ilmailin varmaan tunnin ja lämpöä hönki sisällekkin niinkuin ohjeissa kerrottiin. Lämmöt pysyy siinä iänikuisessa puolivälissä, eikä viisari ole kertaakaan nytkähtänykään lämpimämmälle vaikka polkaisisi kunnollakin.

      Auto tuntui toimivan kunnolla, ei tiputtanut nestettä enään mistään. Kuitenkin ongelmaksi tuli se, että kun merkkasin nestepinnan säiliöön pihasta lähtiessäni ja perille päästessä nestettä oli kulunut noin 7cm verran, avasin korkin ja kaikki palasivat takaisin.. Eli nestepinta laskee, mutta nousee takaisin / yli alkuperäisen pisteen korkin avatessa.

      Itse luulin korkkivikaa, mutta tuttu autovaraosamyyjä oli varma, ettei korkissa vikaa ollut? KL-partsilta tilattu korkki oli 1.4b vaikka vakio 2.0b. Tällä osaa kuitenkin? Öljykorkin sisäpuolella ei majoneeseja, tikusta en ainakaan silmällä erota vettä / kuplia ja valkoiseen paperiin jaa vain ruskehtavaa öljyä, ei harmaata.

      Jatkanko ilmaamista vai mitä veikkaatte?
      ps. ovat nuo ilmausruuvit kovin herkkiä. kaksi sain poikki kierteeseen. maanantaina uusi yritys..

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        Originally posted by Välimalli jätkä View Post
        Autoni kävi eilen Bosch car servicellä koodattavana. Muiden muassa pyysin koodaamaan webaston kellolaitteen ajotietokoneeseen, mutta kertoivat, että koodi ei mennyt läpi elikkä ei onnistunut... Muut ohjelmoinnit kyllä onnistuivat. Missähän vika? Epäilivät, että Webasto ei olisi alkuperäinen, mutta konehuoneen peltilätkän mukaan malli on Thermo top Z/C ja eikös se ole juuri se tehtaalla asennettu malli? Mistä tiedän onko se orkkis vai ei? Auto on 530d -99, tuotu kuluneena kesänä Saksasta.
        Irrottamalla tai raottamalla kuskinpuolen sisälokasuojaa, voi vilkasta webaston kyljestä tarrasta että millon weba on esim valmistettu.
        Mutta kandee kysellä myös noissa webasto ketjussa siellä pyörii porukkaa jotaka on näistä enemmän perillä.

        Comment

        • Luoti
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 159
          • Home

          Oli tänään leimaus tuossa -99 528iA:ssa. Kaikki muuten ok, paitsi lähivalojen korkeussäätö ei toiminut kummallakaan puolella. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Sulakkeet tsekkasin hansikaslokerosta ja päällisin kaikki sulakkeet näytti ehjiltä. Yks kaveri kertoi, että vian saattaa löytää myös vikatesterillä, jos se olisi anturityyppinen säätäjä tjsp. Vinkkejä?
          -BMW F10 530D M-sport

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Automaattinen korkeudensäätö ja xenonit? Kurkkaappa onko korkeusanturin tanko ehjä, menee apparinpuolen tukivarresta anturiin.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Luoti
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 159
              • Home

              Originally posted by Cell View Post
              Automaattinen korkeudensäätö ja xenonit? Kurkkaappa onko korkeusanturin tanko ehjä, menee apparinpuolen tukivarresta anturiin.
              Automaattinen sen pitäisi olla joo (esim. paikallaan, virrat 1 asennossa käännät parkit päälle, niin valot käy tai tässä tapauksessa kävi ylähäällä ja alhaalla). Mutta ei ole xenoneita. Mutta onko xenonittomassa myös samanlainen tanko? Ja mistä tukivarresta se tulee?
              -BMW F10 530D M-sport

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                Ei xenoneita, ei automaattista korkeudensäätöä. Vaikuttaisi että vika on siinä säätörullassa.
                M550d

                Comment

                • Luoti
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 159
                  • Home

                  Originally posted by jumbo View Post
                  Ei xenoneita, ei automaattista korkeudensäätöä. Vaikuttaisi että vika on siinä säätörullassa.
                  Mutta se on outoa, että kummatkaan puolet ei pelaa? Vai onko kummallakin puolella oma säätö? Ja mistä se koko höskä ottaa sen säädön?
                  -BMW F10 530D M-sport

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    Originally posted by Luoti View Post
                    Mutta se on outoa, että kummatkaan puolet ei pelaa? Vai onko kummallakin puolella oma säätö? Ja mistä se koko höskä ottaa sen säädön?
                    Tietenkään ei kumpikaan puoli toimi jos se säätöanturi on särki

                    ...se anturi on oik. etutukivarressa...
                    Last edited by Jürgen_; 01-10-2010, 19:43.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Tietenkään ei kumpikaan puoli toimi jos se säätöanturi on särki

                      ...se anturi on oik. etutukivarressa...
                      Ei ole anturia jos ei ole xenon valoja alunperin! Säätömoottorit, säätötangot (umpioden käsintehtävä perussuuntaus) poikki umpioiden sisöltä, tyyppivika! tai rulla, johdotus tai virransyöttö/ valomoduuli vialla. Onko joku poistanut xenonit, ei pitäisi olla automaattisäätöa ilman xenoneita, löytyykö säätörullaa kojelaudasta? Valomoduulihan on toki voitu vaihtaa tai sinne koodailtu vahingossa mitä sattuu jolloin säätö "toimii" sen mukaan.
                      Last edited by WSE1; 01-10-2010, 22:28.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by Nik-las View Post
                        ps. ovat nuo ilmausruuvit kovin herkkiä. kaksi sain poikki kierteeseen. maanantaina uusi yritys..
                        Ei kiristetä liikaa. Meisseli ei ole oikea työkalu tähän, viiden sentin kolikko sen sijaan mitä sopivin.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Ei vieläa vaimessa oikeastaan mitään vikaa, kuhan taas valmistaudun pahimpaan . on siis tallella vain tuo yksi avain ja jos se hukkuu niin itku pääsee.
                          Ei pääse, perusavain valolla (ilman kaukosäätöä) merkkiliikkeessä noin 50e, auton omistajana saat sen tilattua auton korinnumerolla. Kannattaa toki tilata valmiiksi.

                          Comment

                          • Luoti
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 159
                            • Home

                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Ei ole anturia jos ei ole xenon valoja alunperin! Säätömoottorit, säätötangot (umpioden käsintehtävä perussuuntaus) poikki umpioiden sisöltä, tyyppivika! tai rulla, johdotus tai virransyöttö/ valomoduuli vialla. Onko joku poistanut xenonit, ei pitäisi olla automaattisäätöa ilman xenoneita, löytyykö säätörullaa kojelaudasta? Valomoduulihan on toki voitu vaihtaa tai sinne koodailtu vahingossa mitä sattuu jolloin säätö "toimii" sen mukaan.
                            Kyllä kojelaudassa on säätörulla. Mutta kertokaas vinkki, että mistä varmasti tunnistaa onko xenonit..
                            Jos tangot poikki, onko kalliita?
                            -BMW F10 530D M-sport

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by Välimalli jätkä View Post
                              Autoni kävi eilen Bosch car servicellä koodattavana. Muiden muassa pyysin koodaamaan webaston kellolaitteen ajotietokoneeseen, mutta kertoivat, että koodi ei mennyt läpi elikkä ei onnistunut... Muut ohjelmoinnit kyllä onnistuivat. Missähän vika? Epäilivät, että Webasto ei olisi alkuperäinen, mutta konehuoneen peltilätkän mukaan malli on Thermo top Z/C ja eikös se ole juuri se tehtaalla asennettu malli? Mistä tiedän onko se orkkis vai ei? Auto on 530d -99, tuotu kuluneena kesänä Saksasta.
                              Kyseisen koodauksen onnistuminen ei riipu webastosta itsestään, itseasiassa webaston käyttäminen paneelilta (valikko) on koodattavissa kolmeysille vaikka webastoa ei autossa olisi lainkaan. Tietysti kyseisestä valikosta ei tällöin mitään tapahdu mutta näkyviin se kyllä ilmestyy.
                              Oulussa mm. nimimerkki Clavurion omaa softat joilla koodaus onnistuu.

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Saako kaikkiin touringeihin jälkikäteen isofix kiinnikkeet?

                                Onko sellainen sisävalo, joka ampuu kahdesta pisteestä kelmeän kajon keskikonsoliin vakiovaruste, lisävaruste tai auton iästä kiinni?
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎