E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neutrone
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 1319
    • Tampere

    Onkos kellään muulla ollu facelift valoissa xenonpolttimon vaihdossa ongelmaa sen suojakumin kanssa? Itellä se istuu sielä ihan _perkeleen_ tiukassa eikä irtoo mitenkään vetämällä tai pyörittelemällä. Toisessa autossa se taas irtos ihan helposti vetämällä, eikä tarvinnu voimaa. Säätötappien hajottaminen tossa pelottaa mutta ei taida mitään kikkojakaan olla?
    F10 530d semiVOLL
    ex. E90 320d M-Sport '06
    ex. E39 523i M-Sport '00
    ex. E36 325i Coupe '92
    ex. E30 316i '89



    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Originally posted by Neutrone View Post
      Onkos kellään muulla ollu facelift valoissa xenonpolttimon vaihdossa ongelmaa sen suojakumin kanssa? Itellä se istuu sielä ihan _perkeleen_ tiukassa eikä irtoo mitenkään vetämällä tai pyörittelemällä. Toisessa autossa se taas irtos ihan helposti vetämällä, eikä tarvinnu voimaa. Säätötappien hajottaminen tossa pelottaa mutta ei taida mitään kikkojakaan olla?
      Ota koko umpio irti niin pääset paremmin siihen kii
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Neutrone
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 1319
        • Tampere

        Originally posted by Dunky View Post
        Ota koko umpio irti niin pääset paremmin siihen kii
        Irrallaan olikin, mutta ei silti antaudu millään.
        F10 530d semiVOLL
        ex. E90 320d M-Sport '06
        ex. E39 523i M-Sport '00
        ex. E36 325i Coupe '92
        ex. E30 316i '89



        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          ite suihkautin vähän crc:tä siihen kumiin nii johan läks tosin itellä kiina-xenonit eikä orkkikset
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by Neutrone View Post
            Irrallaan olikin, mutta ei silti antaudu millään.
            Se keskiosan kumin kynsi voi olla melkoisen tiukassa. Kun sen saa yhdestä kohdasta kammettua, niin antautuu kyllä. Suihkauta hieman jotain liukkaria sinne polttimon ja kumin väliin. Itse sipaisen asentaessa tuohon hennosti jarrukumirasvaa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Mä oon irrottanu niin että kiertää koko kumia jolloin se polttimon pidike irtoaa mukana. Kattoo vaan ettei pottimo tipahda mihinkään.

              Comment

              • Neutrone
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1319
                • Tampere

                Liukkariakin tuli suihkittua, ei se perkele siltikään irtoo Hermo meni niin tarvii varmaan kevväämmällä palata asiaan kun ei kuitenkaan oo palaneesta polttimosta kyse. Korpes kun toisesta autosta katoin samaa, ja irtos ihan normaalisti nuljaamalla.
                F10 530d semiVOLL
                ex. E90 320d M-Sport '06
                ex. E39 523i M-Sport '00
                ex. E36 325i Coupe '92
                ex. E30 316i '89



                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  Heitetääs tollane teoreettinen tähän väliin:

                  .. valojen korkeussäädön tunnistin (xenonvalot..) oli entine, ja sällit epäili että tällä ois voinu olla vaikutusta dsc:n toimintaan / häiriöön? Mahdollista?

                  Eli onko dsc:llä ja tolla korkeuden tunnistimella mitään tekemistä keskenään?
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • Mojoman
                    Newbiemmer
                    • Nov 2010
                    • 4
                    • Nääswille

                    Mistäs tuo Webasto ja sen pistoke mahdollisesti löytyykään?
                    Webaston kilpi on niitattu lokasuojaan ja pöhinäkin kuluu...

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16437
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Mojoman View Post
                      Mistäs tuo Webasto ja sen pistoke mahdollisesti löytyykään?
                      Webaston kilpi on niitattu lokasuojaan ja pöhinäkin kuluu...
                      Olisko ollut E39:ssä kuskinpuolen sisälokarin takana? Vai toisella puolella...:think En muista. Voin muistaa täysin väärinkin.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Lapanen
                        Newbiemmer
                        • Oct 2008
                        • 18
                        • joensuu

                        itsekin uutena e39da:n omistajan muutamia kysymyksiä tullut eteen. kovasti ihmetyttää mikä se pieni neliön muotoinen nappi siinä sivupeilien säätönapin vieressä on? itsellä ei ainakaan mitään siitä tapahdu? Sitten onko tietoa edullisesta ja tietysti hyvästä korjaamosta joka tekisi mittariston pikseli vikojen korjausta?

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1372
                          • Oulainen

                          Originally posted by Lapanen View Post
                          itsekin uutena e39da:n omistajan muutamia kysymyksiä tullut eteen. kovasti ihmetyttää mikä se pieni neliön muotoinen nappi siinä sivupeilien säätönapin vieressä on? itsellä ei ainakaan mitään siitä tapahdu? Sitten onko tietoa edullisesta ja tietysti hyvästä korjaamosta joka tekisi mittariston pikseli vikojen korjausta?
                          Sillä pitäis peilien kääntyä "kiinni" ovea vasten.

                          Tuskin edullista liikettä löydät mut foorumilaisilla näkyy monella olevan signaturessa palvelua tarjolla.
                          Attached Files
                          Last edited by jsr85; 11-12-2010, 11:11. Reason: Väärinkäsityksiä??
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            Originally posted by Lapanen View Post
                            kovasti ihmetyttää mikä se pieni neliön muotoinen nappi siinä sivupeilien säätönapin vieressä on?
                            Kun se nappi on vasemmalla, oikean puoleinen sivupeili menee alaasentoon (eli näyttää maahan), kun kytket peruutusvaihteen. Kun otat pakin pois päältä palaa se peili siihen asentoon, johon olet sen säätänyt. Toiminto on sen takia, että et telo vanteitas, kun pysäköit kadun varteen. Jos se nappi on oikealla, niin peili pysyy koko ajan samassa asennossa.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • aripaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 520
                              • Kuhmo

                              Originally posted by Ha2 View Post
                              Kun se nappi on vasemmalla, oikean puoleinen sivupeili menee alaasentoon (eli näyttää maahan), kun kytket peruutusvaihteen. Kun otat pakin pois päältä palaa se peili siihen asentoon, johon olet sen säätänyt. Toiminto on sen takia, että et telo vanteitas, kun pysäköit kadun varteen. Jos se nappi on oikealla, niin peili pysyy koko ajan samassa asennossa.
                              Kysyjä tarkoitti varmaan sitä peilien sisään kääntönappia.
                              Ext. bmw:t
                              e28 518i -87
                              e34 518i -92
                              e39 540ia sedan 7/98
                              e39 540ia sedan 9/98
                              e39 540ia tour. 12/98
                              E34 525i Touring 7/92

                              Vikakoodien lukua/nollausta.

                              e39 540 ia sedan 7/96

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                Originally posted by Ha2 View Post
                                Kun se nappi on vasemmalla, oikean puoleinen sivupeili menee alaasentoon (eli näyttää maahan), kun kytket peruutusvaihteen. Kun otat pakin pois päältä palaa se peili siihen asentoon, johon olet sen säätänyt. Toiminto on sen takia, että et telo vanteitas, kun pysäköit kadun varteen. Jos se nappi on oikealla, niin peili pysyy koko ajan samassa asennossa.
                                ..tietty siinä tapauksessa että autossa on ko. peruutusasento-toiminto.. muutenhan (tai muutenkin)tuolla määrätään kumpaa peiliä säädetään siitä säätönappulasta

                                mut joo kysymys oli alunperin siis vissiin peilien sisäänkääntö nappulasta joka on neliön muotoinen.

                                Ja tähän aiheeseen; joku edellisistä omistajista on runkkinut apukuskin peilin vituiks, siihe on vaihdettu ainaki lasi ja kuori, moottorista en tiedä. No lasia ei saa säädettyä tarpeeks alas, eli peruutustoiminto ei toimi, jos se siinä edes on, mut peili taittuu kyllä koria vasten (toisin kuin kuskinpuolen peili... paskan möivät)

                                oiskohan vika nyt vääränlaisessa peilin lasissa (ei ole ihan samanlaine ku orkkis, ja tos on kumireunat hyi olkoon) vai onko moottorissa/mekaniikassa vikaa. Uskaltaisko tuota kuorta ropeltaa auki sen takia...
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                X