Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Jatke teki TAAS tempun viimeviikolla. Parkkeerasin auton tehtaan parkkiin, olin töissä n.8h. ja lähtiessäni töistä ei auto käynnisty. Täysin toisinto keväältä kun autosta meni kampiakselin tunnistin. Mutta nyt viaksi selviytyi polttoainepumpun sulake, joka oli mennyt halki niin, että sitä ei silmillä nähnyt. Samalla korjaantui auton huono teho, ei ole ollut vääntöä juurikaan ja jne. Sulake vaihtamalla tuli tehotkin takaisin. Ihmeellistä!!!
    Niin ja auto jäi vielä korjaamoon odottamaan uusia jarruja kyllä tästä joku onnellinen saa hyvän auton ihtelle!! (on myynnissä)
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14513
      • Oulu

      Originally posted by Tomppa80 View Post
      Niin ja auto jäi vielä korjaamoon odottamaan uusia jarruja kyllä tästä joku onnellinen saa hyvän auton ihtelle!! (on myynnissä)
      Mimmonen? Varusteet?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        Originally posted by zener View Post
        Mimmonen? Varusteet?
        Perus vaarimallin koliysi. Aut.ilmastointi (toimii) automaattivaihteet. Moottorilla ajettu alle 100tkm. Avatarissa samalainen täysin.
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • je39
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 2
          • ylivieska

          ois tämmönen ongelma ku oli yks yö menny akku tyhjäksi bemmistä ja aamulla yritin toisella akulla startata nii siinä meni varashälytin päälle ja ei startannu, virrat lähtee normaalisti päälle mutta ei starttaa. nyt kun ovet aukaisee avaimella niin samantien alkaa varashälytin huutaa.

          Comment

          • garud
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 34
            • Helsinki

            e39 lämmöt

            Tällästä tällä kertaan:

            Noin 5-10min ajon jälkeen alkaa -96 baijjerilaisen lämmöt kohoamaan punaista päin ja sittehän se ajo kannattaakin jo lopettaa. Eilen käytin autoa korjaamolla missä kävivät läpi termarit, syylärit etc eivätkä löytäneet mitään vikaa (lukivat myös vikakoodit, mutta suosittelivat että veisin bmw liikkeeseen jos heillä olisi paremmat lukijat). Järjestelmä ilmattiin siellä ja koko ruilingin hinnaksi tuli hurjat 10e.

            Kellään suositella hyvää bimmereihin erikoistunutta liikettä/korjaamoa mahd. lähellä keskustaa?

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16404
              • Leppävirta

              Originally posted by garud View Post
              Tällästä tällä kertaan:

              Noin 5-10min ajon jälkeen alkaa -96 baijjerilaisen lämmöt kohoamaan punaista päin ja sittehän se ajo kannattaakin jo lopettaa. Eilen käytin autoa korjaamolla missä kävivät läpi termarit, syylärit etc eivätkä löytäneet mitään vikaa (lukivat myös vikakoodit, mutta suosittelivat että veisin bmw liikkeeseen jos heillä olisi paremmat lukijat). Järjestelmä ilmattiin siellä ja koko ruilingin hinnaksi tuli hurjat 10e.

              Kellään suositella hyvää bimmereihin erikoistunutta liikettä/korjaamoa mahd. lähellä keskustaa?
              Kävivät läpi termarit, syylärit etc... ? Mitä siis tekivät? Onko jotain siis tehty että ilmaus on tarvinnut tehdä? Melko todennäköisesti siellä nyt vaan on sitä ilmaa vieläkin. Kyseessä M52 motti?

              Edit: lähtisin mahdollisesti uusimaan termaria sekä vesipumppua sitten kunnolla se ilmaus perään.
              Last edited by Haju69; 06-08-2011, 11:53.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • garud
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 34
                • Helsinki

                Siis tarkistivat yleisimmät laitteet missä vika saattaisi olla, toimivat kaikki moitteettomasti ja vielä varmuuden vuoksi ilmasivat järjestelmän ettei se ilmastakaan olisi johtunu.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10088
                  • KVLA

                  Mitenkähän esim. vesipumpun toiminta/kunto on voitu todeta?Oliko pumppu irti pöydällä?Samaa ihmettelen termarista..?

                  Entä visko ja mahdollinen sähköflekti?

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16404
                    • Leppävirta

                    Originally posted by garud View Post
                    Siis tarkistivat yleisimmät laitteet missä vika saattaisi olla, toimivat kaikki moitteettomasti ja vielä varmuuden vuoksi ilmasivat järjestelmän ettei se ilmastakaan olisi johtunu.
                    Jos ei ole asiasta ymmärtävä tehnyt niin todennäköisesti siellä on edelleen ilmaa. Mikä kone edelleenkin?
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • garud
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 34
                      • Helsinki

                      juu motti on m52.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16404
                        • Leppävirta

                        Originally posted by garud View Post
                        juu motti on m52.
                        Sit eikun visko syyniin(jos viallinen niin vaihtoon) ja se vesipumppu ja termari vaihtoon jos ei ole mitään käsitystä milloin vaihdettu. Ja kunnolla se ilmaus sitten perään.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • jania78
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 93
                          • Rovaniemi

                          onko 400tkm 523:lle e39:lle ja 97 paljon? onko kellään kokemuksia nuin paljon ajetusta koneesta?:think
                          Ex: e61 530xd Touring
                          Ex: e39 520i Touring
                          Ex: e46 330d Touring
                          Ex: e46 320d Touring
                          Ex: e39 525 tds Touring
                          Ex: e39 530dA Touring
                          Ex: e36 323i Touring

                          Comment

                          • Henkka90
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 449
                            • Tornio

                            Originally posted by jania78 View Post
                            onko 400tkm 523:lle e39:lle ja 97 paljon? onko kellään kokemuksia nuin paljon ajetusta koneesta?:think

                            kone on kyllä kestävä mutta kori(alusta) saattaa olla aika loppu.kannattais ostaa mieluiten 8/1998 jälkeen valmistettu koska sillon päivitettiin suunnilleen kaikki osat alustasta kestävempiin.
                            e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Nyt olis ongelmaa vm96 kanssa (528i). Vaihdoin käsijarrukengät taakse, vanhat oli jo metallilla toisesta päästä. Sitten säätelin tavalliseen tapaan sen, onhan näitä tehty ennenkin.. Mutta ei, käsijarru ei pidä juuri ollenkaan. Sain säädettyä sen ihan kuntoon, pitää helposti sen verran että renkaan pultit saa kiinni jne, mutta D:llä lähtee eteenpäin vaikka käsijarrua olisi kiskonut ylös kaksin käsin. Sitten levyt taas irti ja ihmettelemään. Mekanismi näyttää toimivan, rumpu hiukan lasittunut, hiottiin ja vedettiin dremelillä hienoisesti pinta rikki. Ei vaikutusta. Taas levyt irti ja vedettiin reilulla kädellä karheaksi rummun kitkapinta. Ei vieläkään vaikutusta.

                              Mutta: kun auton päästää valumaan taaksepäin, pysähtyy se kuin seinään käsijarrulla. Kun samaa mäkeä menee nokka edellä, ei auto pysähdy ikinä käsijarrun voimasta. Laahausääni kuuluu ja vauhti hidastuu vähän...

                              Onko kengillä merkitystä että kummalle puolelle menee? Mikä tuon voi aiheuttaa? Onko suosiolla levyt vaihtoon?

                              Ja sitten etuvalo. Sisäosa on irti ulkopuolesta, korkeudensäätöruuvit sisältä poikki tjs. Onko korjattavissa?

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Perlenbacher View Post
                                Nyt olis ongelmaa vm96 kanssa (528i). Vaihdoin käsijarrukengät taakse, vanhat oli jo metallilla toisesta päästä. Sitten säätelin tavalliseen tapaan sen, onhan näitä tehty ennenkin..
                                Säädit mistä?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎