E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tsuissi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 96
    • Seinäjoki

    Nyt kaivataan joltain tietäjät nopeaa vastausta... Saako M52B28 moottorin korvattua kuinka pienin muutoksin tuplavanos M52B28TU moottorilla? kuinka erilainen se jäähdytysjärjestelmä on verrattuna singlevanos mottiin? Entä sähköt, anturit yms....? onko tässä jo sähköinen kaasupoljin?
    Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
    Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
    Nyk. 636 kawasaki

    "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

    >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      mitenkäs tuo rest toiminto toimii ja mitä sen kuuluis tehä?

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16436
        • Leppävirta

        Originally posted by Haukkis View Post
        mitenkäs tuo rest toiminto toimii ja mitä sen kuuluis tehä?
        Ainakin talvella: Lämmin moottori, menet kauppaan, painat rest nappulaa auton sammutettuasi. Ja moottorin lämpöä hyväksikäyttäen pitää auton ikkunat sulana ja kai se hieman lämpöisenä sisustankin pitää.

        Edit: Toimii siis muulloinkin kuin vain kaupassa käydessä, se oli vaan esimerkki..
        Last edited by Haju69; 08-08-2011, 20:18.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Originally posted by KuPa View Post
          Kyllä tuli sellannen paukahdus, että tuskin lähti letku.

          Ei viitti lähteen ite kikkailleen, ku ei oo hajuakaan mitä tehdään..Siis ammattimiehelle suoraan, niin saa autonkin joskus ajoon.

          Ahaa, onko siellä siis kummallekkin puolelle omat pussit?? Miksi sitten koko perä nuolee maata, eikä vaan toinen puoli?? :think

          Jos molemmat ilma (jouset)pussit laukesi silloinhan perä on alhalla molemmin puolin.

          Ihmetyttää kyl tuo miten se ylipäätänsä tapahtu, ku ei ollu virtoja, ajostakin menny jo aikaa ja sit yht' äkkiä kävi noin!!
          Aika ihmeellistä, kompuran paine ei saa rikki ehjää ilmajousta, tainnut tulla kilometrit täyteen.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • garud
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 34
            • Helsinki

            Originally posted by garud View Post
            Tällästä tällä kertaan:

            Noin 5-10min ajon jälkeen alkaa -96 baijjerilaisen lämmöt kohoamaan punaista päin ja sittehän se ajo kannattaakin jo lopettaa. Eilen käytin autoa korjaamolla missä kävivät läpi termarit, syylärit etc eivätkä löytäneet mitään vikaa (lukivat myös vikakoodit, mutta suosittelivat että veisin bmw liikkeeseen jos heillä olisi paremmat lukijat). Järjestelmä ilmattiin siellä ja koko ruilingin hinnaksi tuli hurjat 10e.

            Kellään suositella hyvää bimmereihin erikoistunutta liikettä/korjaamoa mahd. lähellä keskustaa?
            Jatkokyssäri: Jos syylärin edessä oleva sähköflekti(?, kivesten takana) ei lähe pyörimää edes lämpimänä niin saattaisko tästä johtua keittäminen, vai onko kyseinen tuuletin vain ilmastointia varten..?

            Ps. Olen insinööri, en tiedä autoista mitään

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Vesipumppu.. Jos ajat yli viittäkymppiä niin flektiä ei kyllä tarvitse, ilmavirta hoitaa saman asian. Vai onko ongelma vaan kun ajat kaupungin ruuhkissa?

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2174
                • Himas

                Originally posted by garud View Post
                Jatkokyssäri: Jos syylärin edessä oleva sähköflekti(?, kivesten takana) ei lähe pyörimää edes lämpimänä niin saattaisko tästä johtua keittäminen, vai onko kyseinen tuuletin vain ilmastointia varten..?

                Ps. Olen insinööri, en tiedä autoista mitään
                Voi keittää jos helteellä pidät ilmastointia päällä vaikka liikennevaloissa seisten.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • Pexi_87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 86
                  • Kangasala

                  10/2000 rek touring. Akun päällä etu"seinässä" on sulaketaulu. Minkä toiminnon virtaa syöttää sulaketaulusta lähtevä johto paikasta kuusi (6)?

                  Comment

                  • TimE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 174
                    • Espoo

                    Originally posted by TimE39 View Post
                    Sellanen ongelma että takaluukkuun vararenkaan alle ja sinne pohjalle menee sateella vettä eikä tule mistään ulos. millä tavalla niitten kuuluisi tulla ulos? pohjassa on kyllä 2 tulppaa joista toisen otin pois ja heitin vedet pois mutta eikai nyt jokakerta sateen jälkeen kuulu noin tehdä? :think
                    Osaisko joku sanoo et kuuluuko takavalojen reunoissa olla kunnon raot että vesi pääsee sitäkautta menemään takaluukkuun nyt joka perkeleen kerta ku vettä tulee tai autoo pesee nii akun alla on vettä ja toisel puolel sama juttu sen luukun kohdalla :think
                    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                    Comment

                    • väiski525
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2572
                      • Vantaa

                      Originally posted by TimE39 View Post
                      Osaisko joku sanoo et kuuluuko takavalojen reunoissa olla kunnon raot että vesi pääsee sitäkautta menemään takaluukkuun nyt joka perkeleen kerta ku vettä tulee tai autoo pesee nii akun alla on vettä ja toisel puolel sama juttu sen luukun kohdalla :think
                      mitäpä veikkaat :think

                      ei kuulu olla, muistaakseni siellä on tiiviste välissä, joka nimenomaan ESTÄÄ veden pääsemisen konttiin.

                      tai siis takavalojen "takana" on muistaakseni tiiviste, kun omasta exästä takavalot otin irti.
                      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                      - MB s205 220cdi -15
                      - Volvo s80 2.5t -07
                      - mb s211 280cdi -08
                      - e46 320i -03
                      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                      - e46 320d Individual "m-sport" -04
                      - e39 525i -01

                      Comment

                      • TimE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 174
                        • Espoo

                        Mistäköhän sitä löytäis tiivisteet vai pitäiskö sitä tehä joku oma patentti silikoonilla
                        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                        Comment

                        • väiski525
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2572
                          • Vantaa

                          Originally posted by TimE39 View Post
                          Mistäköhän sitä löytäis tiivisteet vai pitäiskö sitä tehä joku oma patentti silikoonilla
                          nyt heitit pahan onhan ne valot ensinnäkin oikein asennettu, ettei ole mitenkään vinoon mennyt yms? :think
                          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                          - MB s205 220cdi -15
                          - Volvo s80 2.5t -07
                          - mb s211 280cdi -08
                          - e46 320i -03
                          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                          - e46 320d Individual "m-sport" -04
                          - e39 525i -01

                          Comment

                          • TimE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 174
                            • Espoo

                            Originally posted by väiski525 View Post
                            nyt heitit pahan onhan ne valot ensinnäkin oikein asennettu, ettei ole mitenkään vinoon mennyt yms? :think
                            Pitääpi tarkistella entisen omistajan jäljiltä tai ei taida senkää jäljiltä olla vaa sitä edellisen joka auton toi saksasta.
                            mitäköhän perkelettä siel on sit oikee vänkätty et saatu noi viturallee et takaluukku on ku amme tai ei oo enää nyt sitä sit ajellaa varmuudenvuoks kokoajan ilman toista tulppaa et ne vedet menis uloski en haluu sentää hukkuu kuivalla maalla
                            Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                            ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                            ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                            Comment

                            • Xhaust
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 43
                              • Oulu

                              Mistähän mahtaa johtua ininä, joka kuuluu moottoritilan puolelta?

                              Tuota kuuluu tyhjäkäynnillä ja voimistuu kierroksia nostettaessa. Kaikista selvimmin tuon kuulee alle 2500 kierroksilla. Kuuluu myös kovemmilla, mutta tällöin moottorin oma ääni pääsee jo vähän niskan päälle .
                              Sillä ei ole väliä onko vaihde päällä vai vapaalla. Koneena M52B25.

                              Ei kuulosta kovin vakavalta, mutta ärsyttävä vikahan tuo on muuten hiljaisessa autossa .
                              Mercedes-Benz S 500L -03

                              Comment

                              • Matula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1706

                                Originally posted by Xhaust View Post
                                Mistähän mahtaa johtua ininä, joka kuuluu moottoritilan puolelta?

                                Tuota kuuluu tyhjäkäynnillä ja voimistuu kierroksia nostettaessa. Kaikista selvimmin tuon kuulee alle 2500 kierroksilla. Kuuluu myös kovemmilla, mutta tällöin moottorin oma ääni pääsee jo vähän niskan päälle .
                                Sillä ei ole väliä onko vaihde päällä vai vapaalla. Koneena M52B25.

                                Ei kuulosta kovin vakavalta, mutta ärsyttävä vikahan tuo on muuten hiljaisessa autossa .
                                Laturi, ohjaustehostin, ilmastoinnin kompura, vesipumppu tai joku kiristinrulla. Hihnat irti ja koita kuuluuko vielä.

                                Comment

                                Working...
                                X