Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ÖÖ.
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 61
    • Turku

    Jahas taas jotain. Aamulla 15 km matka sukuloimaan ei mitään ongelmaan. Sieltä kun yritin lähteä niin kone starttaa mutta käy kovalla tärinnällä ja kierrokset hyppii 1000 - 500. Lopulta sammuu ja nyt kun koittaa startata niin käy ehkä parisekunttia kovasti täriste, ehkä vain muutamalla pytyllä ja sitten sammuu. Sattuiskohan olemaan kenellekkään tuttu ongelma?
    E39 528i -99

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Originally posted by ÖÖ. View Post
      Jahas taas jotain. Aamulla 15 km matka sukuloimaan ei mitään ongelmaan. Sieltä kun yritin lähteä niin kone starttaa mutta käy kovalla tärinnällä ja kierrokset hyppii 1000 - 500. Lopulta sammuu ja nyt kun koittaa startata niin käy ehkä parisekunttia kovasti täriste, ehkä vain muutamalla pytyllä ja sitten sammuu. Sattuiskohan olemaan kenellekkään tuttu ongelma?
      Eikös tästäkii vois epäillä MAFfia ja tuota nokan asentoanturia:think akkukaapelit hyvin kiinni? imuvuoto?
      (ja Clintin repla)
      Last edited by mijuko; 02-10-2011, 16:08.

      Comment

      • NAL-E
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 249
        • Kiuruvesi

        Osaisko joku sanoa näin äkkiseltään onko prefacelift (5/2000) EGR-termostaattia ollenkaan? KL-varaosien sivuilta tuollaista ei löydy, Schmiedmann tarjoaa vain 9/2000 eteenpäin. Etk:sta, yritin kytätä, mutta tuloksetta. Ainiin ja varaosanumero ois kiva jos tuo kuitenkin on olemassa...
        E91 325d -07
        Ex: E39 530daT -00

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by NAL-E View Post
          Osaisko joku sanoa näin äkkiseltään onko prefacelift (5/2000) EGR-termostaattia ollenkaan? KL-varaosien sivuilta tuollaista ei löydy, Schmiedmann tarjoaa vain 9/2000 eteenpäin. Etk:sta, yritin kytätä, mutta tuloksetta. Ainiin ja varaosanumero ois kiva jos tuo kuitenkin on olemassa...
          Kannattaisko avata konepelti ja katsoa ihan itse että onko vai ei
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            Ei ole ollenkaan EGR-termostaattia vanhemmissa.
            E61 535d -04

            Comment

            • _chris_
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 442
              • Nokia

              Originally posted by mijuko View Post
              Eikös tästäkii vois epäillä MAFfia ja tuota nokan asentoanturia:think akkukaapelit hyvin kiinni? imuvuoto?
              (ja Clintin repla)
              MAF:han on helppo kokeilla, kun nyppää sen liittimen irti. Jos käynti muuttuu normaaliksi, niin vika on MAF:ssa.

              Itse tosin noista oireista voisin epäillä jopa puolaa. Puolan rikkoontuessa sieltä tippuu yksi sylinteri pois pelistä ja kone käy/tärisee kuin traktori.
              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

              Comment

              • NAL-E
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 249
                • Kiuruvesi

                Originally posted by AnttiR View Post
                Ei ole ollenkaan EGR-termostaattia vanhemmissa.
                Iso kiitos.
                E91 325d -07
                Ex: E39 530daT -00

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Lapa735ia View Post
                  Katsastussetä löysi väljää takapäästä. Realoem kuvassa osa nro.2 tunnettaneen yleensä nimellä narinahela?
                  Onko tietoa, onko tuo punaisella ympyröity osa motonetin kuvassa sama paska eri nimellä?
                  Narinahela kyllä. Ja sama tuote.

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Rupesin tuossa käymään E39 M52B28 konehuonetta läpi ja huomasin että se ilmamassamittarin jälkeinen "Rubber boot" / haitariletku näyttää pikkuihljaa antautumisen merkkejä.

                  Kysymys kuuluukin että millä hakusanalla noita voi etsiä Ebaysta?

                  Ei tuo kyllä Schmiedmannillakaan ole kuin 20€, mutta Paypal-tilillä olisi taas sen verran että voisi tilata sieltä =)

                  Kyseessä siis osanumero:
                  13-54-1-703-726

                  Minne tuo alla oleva pikkuinen letku menee siitä?
                  Osanumero on 13541740931, jos ja kun autossasi on varusteena myös ASC. Pikkuletku menee lisäimaluistille.
                  Hakusanaan en ota kantaa, kun en onnistunut löytämään uusia putkia ollenkaan.

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Ei tuo "only in conjunction with" tarkoita sitä, että osa automaattisesti tulee mukana tai kuuluu samaan hintaan.
                  Juuri näin, eli tuo tarkottaa, että osa x tulee asentaa vain osan y kera.
                  Last edited by kaol; 03-10-2011, 11:15.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Eikös levy lähde ihan ottamalla, satula tietysti edestä pois. Mutta tuo pelti on kaiketi sen navan takana, toki sen paloina sitten jo pois saa.
                    Ottaen huomioon, etten ole aikaisemmin jarruja/levyä purkanut tuosta, niin lieneekö pienempitöinen koittaa saada paikallaan ronkkien tuo suojapelti helvettiin ja levyjen (jotka ovat suht rapsakassa kondiksessa) vaihdon yhteydessä opetella homma ja laittaa uusi suojapelti..? Katselin kuvaa tuosta ja ilmeisesti nuo niitit lauenneet tuolta välistä, jonka vuoksi sitten tuo keskiosa pyörii miten sattuu levyn "sisällä" ja pitää mekkalaa....
                    Last edited by kmn; 03-10-2011, 08:24.

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      Originally posted by kmn View Post
                      Ottaen huomioon, etten ole aikaisemmin jarruja/levyä purkanut tuosta, niin lieneekö pienempitöinen koittaa saada paikallaan ronkkien tuo suojapelti helvettiin ja levyjen (jotka ovat suht rapsakassa kondiksessa) vaihdon yhteydessä opetella homma ja laittaa uusi suojapelti..? Katselin kuvaa tuosta ja ilmeisesti nuo niitit lauenneet tuolta välistä, jonka vuoksi sitten tuo keskiosa pyörii miten sattuu levyn "sisällä" ja pitää mekkalaa....
                      Vanhan jarrukilven saa varmaan leikkemällä pois. Jarrulevyn irroitusta varten pitää jarrusatula ottaa irti ja levystä se yksi pieni pultti joka sitä pitää kiinni.

                      Uutta jarrukilpeä tuskin saa paikalleen irrottamatta myös myös pyörännapaa?

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by tmth View Post
                        Uutta jarrukilpeä tuskin saa paikalleen irrottamatta myös myös pyörännapaa?
                        Jep. Laakeri pitää irroittaa.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by kaol View Post
                          Jep. Laakeri pitää irroittaa.

                          HOX ei tarvi jos viitsii patentoida.
                          leikkaa sen pannan kahtia. pujottaa paikoilleen. Ja täkkää kiinni migillä tai niinkuin minä tein. sopivan mittanen pellin pala jostain muotoillen ja sen jälkeen se pellin pala pitää sen sisäpuolen pannan popniitein kiinni.
                          Eli leikkauksen kohdalle päälle pelti joka poppareil kiinni.

                          Näin ne sano merkkiliikkessäkin tekevänsä. tuon hitsauksen osalta

                          Comment

                          • Jh5xx
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 496
                            • Kiuruvesi

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            HOX ei tarvi jos viitsii patentoida.
                            leikkaa sen pannan kahtia. pujottaa paikoilleen. Ja täkkää kiinni migillä tai niinkuin minä tein. sopivan mittanen pellin pala jostain muotoillen ja sen jälkeen se pellin pala pitää sen sisäpuolen pannan popniitein kiinni.
                            Eli leikkauksen kohdalle päälle pelti joka poppareil kiinni.

                            Näin ne sano merkkiliikkessäkin tekevänsä. tuon hitsauksen osalta
                            Ei kannata leikata ihan kahtia sitä kilpeä!
                            Helpommalla pääsee kun leikkaa vaan pultin kohdasta (EI SIIS KOKONAAN HALKI) ja taivuttaa sinne paikalleen mistä tulee kiinni ja laittaa rikan alle ja kiristää sillä sen paikalleen!
                            E70 X5 LCI
                            - P-Sawo Connection -
                            - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                            -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                            Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                            Ex: E91 318d
                            Ex: E61 525d toukka
                            Ex: E46 330d sedan
                            Ex: E46 328 Coupe
                            Ex: E39 530d Sedan

                            Ex: E39 525i Sedan
                            Ex: E39 523i Toukka
                            + Useita ex kikottimia

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Jh5xx View Post
                              Ei kannata leikata ihan kahtia sitä kilpeä!
                              Helpommalla pääsee kun leikkaa vaan pultin kohdasta (EI SIIS KOKONAAN HALKI) ja taivuttaa sinne paikalleen mistä tulee kiinni ja laittaa rikan alle ja kiristää sillä sen paikalleen!
                              juu hyvä tarkennus ettei ihan kokonaan kahtia :P, minulla riitti kun katkaisi sen sisäpuolen pannan yhestä kulmasta (sehän on vähän kantikkaan oloinen) ja sit poppareilla se yks katkasu kohta kasaan. hyvi on toiminu jo vuoden

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                Jarruletkut pitäisi vaihtaa ja samalla ajattelin laittaa kokonaan uudet nesteet, niin olikos se niin että e39:n jarrut piti ilmata piuhan päässä?
                                Ja sellainen tuli mieleen, että saako jotenkin helpolla modattua tai koodattua että parkit sammuu kun laittaa ajovalot päälle? Ihan susiruma kun xenonit on valkoiset ja halogeenit loistaa vieressä keltaisena.
                                Last edited by AnttiR; 03-10-2011, 20:45.
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎