Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tämä ole mikään kysymys eikä vastaus, mutta pistetään tänne tutkimukseni tuloksia. Eli leikin bemun ajotietokoneen salavalikon kanssa.
Näissähän on säteilylämmitin, eikä sitä perinteistä lohkolämmitintä? Ulkona noin -17 ja annoin olla roikan päässä 3 tuntia ja näytti jäähdytysnesteen lämpötilaksi tasan nollaa, ennen lämmitystä sama kuin ulkolämpötila, kuten kuuluukin olla jos anturit toimivat. Tarkottaisi että se vastus toimii.
Huohottimen jäätymisiä on näköjään paljon liikkeellä, niin pistin keulalle paljon pahvia. Jo syksyllä plussakeleillä pahvit munuaisten taakse ja nyt kovilla pakkasilla sen ala-ritilänkin eteen. Kävin ajelemassa ja sain lämpötilat 97 asteeseen, taitaa olla aika normaali vaikka koko keula tukossa.
Ajotietokone kertoo myös hetkellisen kulutuksen muodossa litroja per aikayksikkö. Tyhjäkäynnillä kulutus on 1.0-1.1 l/h, perseenlämmittimet ym kaikki sähkölaitteet päällä nousee jo 1.5 l/h. Onko ihan normaali arvo?
Kesällä pitää kokeilla paljonko ilmastointi lisää, pakkasilla se ei tietenkään käynnisty.
Sitä en tiedä vaikuttaako tuohonkin lukemaan se kulutuksen kalibroiminen, johon säädin aikanaan noin 8 prosenttia lisää jotta olisi tarkka.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Originally posted by öpel View PostHuohottimen jäätymisiä on näköjään paljon liikkeellä, niin pistin keulalle paljon pahvia. Jo syksyllä plussakeleillä pahvit munuaisten taakse ja nyt kovilla pakkasilla sen ala-ritilänkin eteen. Kävin ajelemassa ja sain lämpötilat 97 asteeseen, taitaa olla aika normaali vaikka koko keula tukossa.
Originally posted by öpel View PostAjotietokone kertoo myös hetkellisen kulutuksen muodossa litroja per aikayksikkö. Tyhjäkäynnillä kulutus on 1.0-1.1 l/h, perseenlämmittimet ym kaikki sähkölaitteet päällä nousee jo 1.5 l/h. Onko ihan normaali arvo?
Kesällä pitää kokeilla paljonko ilmastointi lisää, pakkasilla se ei tietenkään käynnisty.
Sitä en tiedä vaikuttaako tuohonkin lukemaan se kulutuksen kalibroiminen, johon säädin aikanaan noin 8 prosenttia lisää jotta olisi tarkka.
Pazi88, on jumalauta nätti E39 sulla!BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Suapi sen pienen obd:n näyttään myös litraa tunnissa, tosin salavalikon kautta mutta kuitenkin
1.5l/h on varmasti näillä keleillä ok, kesällä kaverin 528 ja 1.3l/h ilmastointi päällä.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
Originally posted by jeepster View Postpitääkö laittaa lukkoperä?Originally posted by Muurahainen View PostEi kannata jos kunnon luistonesto löytyy.
Quaifen lukon voi laittaa mutta kitkalukko ei käy.
Nimim. ensi talveksi varmaan laitettava Wavetrack tai Quaife, niin vois päästäkkin johonki.
Comment
-
-
Mikäs liitin kuvassa? Löyty konehuoneesta vapaana tommonen.. :think
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Blindi View PostKorjattu. Perus ASC:llä ei tee mitään, koska se vain rajoittaa voimaa moottorilta yhdenkin pyörän pyöriessä. Ja nehän pyörii...
Nimim. ensi talveksi varmaan laitettava Wavetrack tai Quaife, niin vois päästäkkin johonki.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostE39:sin asc jarruttaa myös sitä sutivaa pyörää, jolloin vetoa siirtyy myös toiseen renkaaseen. Ihan ok systeemi, lukko tietysti parempi.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostE39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEttä se sutii vuoronperään molemminpuolin? Vai ihan yksinään toinen rengas ilmassa sutii?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment