Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14513
    • Oulu

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Niin oli. Ja totesin niin olevan kalliit, tosin hieman kiertoilmauksella. Zener totesi niiden olevan halvat kun Saksasta tilaa. Mun mielestä ne on kaliit siltikin kun tavallisiin vertaa.

    Kapish?
    Joo, on tosiaan mielestäni halvat uusiin tummuviin verrattuna... Mutta toki normaalit on ilmaset.

    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Tosiaan pihdeillä kääntämällä irtoaa tuo moottorin puoli säädöistä.
    Ja muovit on todellakin rapeaa tavaraa. Käsittämättömän rapeaa.
    Olihan nuo aika rapsakkaa. Pallot katkes tuonne kuoppiinsa, mutta meisselillä kaivalla tuli palasina pois.
    Last edited by zener; 10-02-2012, 18:20.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • öpel
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 253
      • ??????

      Ei tämä ole mikään kysymys eikä vastaus, mutta pistetään tänne tutkimukseni tuloksia. Eli leikin bemun ajotietokoneen salavalikon kanssa.

      Näissähän on säteilylämmitin, eikä sitä perinteistä lohkolämmitintä? Ulkona noin -17 ja annoin olla roikan päässä 3 tuntia ja näytti jäähdytysnesteen lämpötilaksi tasan nollaa, ennen lämmitystä sama kuin ulkolämpötila, kuten kuuluukin olla jos anturit toimivat. Tarkottaisi että se vastus toimii.

      Huohottimen jäätymisiä on näköjään paljon liikkeellä, niin pistin keulalle paljon pahvia. Jo syksyllä plussakeleillä pahvit munuaisten taakse ja nyt kovilla pakkasilla sen ala-ritilänkin eteen. Kävin ajelemassa ja sain lämpötilat 97 asteeseen, taitaa olla aika normaali vaikka koko keula tukossa.

      Ajotietokone kertoo myös hetkellisen kulutuksen muodossa litroja per aikayksikkö. Tyhjäkäynnillä kulutus on 1.0-1.1 l/h, perseenlämmittimet ym kaikki sähkölaitteet päällä nousee jo 1.5 l/h. Onko ihan normaali arvo?
      Kesällä pitää kokeilla paljonko ilmastointi lisää, pakkasilla se ei tietenkään käynnisty.
      Sitä en tiedä vaikuttaako tuohonkin lukemaan se kulutuksen kalibroiminen, johon säädin aikanaan noin 8 prosenttia lisää jotta olisi tarkka.
      BMW 523i E39 MY1999

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Originally posted by öpel View Post
        Huohottimen jäätymisiä on näköjään paljon liikkeellä, niin pistin keulalle paljon pahvia. Jo syksyllä plussakeleillä pahvit munuaisten taakse ja nyt kovilla pakkasilla sen ala-ritilänkin eteen. Kävin ajelemassa ja sain lämpötilat 97 asteeseen, taitaa olla aika normaali vaikka koko keula tukossa.
        Jeps. Itellä ollu munuaiset tukossa koko talven ja pistin kilven ja puskurin väliin nyt pakkasilla lisäpahvin. Niin "harvasti" tietysti (sivuista pääsee täysin ilma vielä), että liekö tuo paljoa auttaa, mut ei tunnu sitä pahvia liikaakaan olevan. Parempi näin.
        Originally posted by öpel View Post
        Ajotietokone kertoo myös hetkellisen kulutuksen muodossa litroja per aikayksikkö. Tyhjäkäynnillä kulutus on 1.0-1.1 l/h, perseenlämmittimet ym kaikki sähkölaitteet päällä nousee jo 1.5 l/h. Onko ihan normaali arvo?
        Kesällä pitää kokeilla paljonko ilmastointi lisää, pakkasilla se ei tietenkään käynnisty.
        Sitä en tiedä vaikuttaako tuohonkin lukemaan se kulutuksen kalibroiminen, johon säädin aikanaan noin 8 prosenttia lisää jotta olisi tarkka.
        Pientä OBD:tä ei taida saada näyttämään tuota litraa/tunnissa arvoja mitenkään, tuosta kierroslukumittarin alla olevasta viisarista... Muutahan nyt ei tietysti olekkaan mistä se näyttäis...


        Pazi88, on jumalauta nätti E39 sulla!
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 520
          • Hämeenlinna

          Suapi sen pienen obd:n näyttään myös litraa tunnissa, tosin salavalikon kautta mutta kuitenkin
          1.5l/h on varmasti näillä keleillä ok, kesällä kaverin 528 ja 1.3l/h ilmastointi päällä.
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • Blindi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 524
            • Järvenpää

            Originally posted by jeepster View Post
            pitääkö laittaa lukkoperä?
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ei kannata jos kunnon luistonesto löytyy.

            Quaifen lukon voi laittaa mutta kitkalukko ei käy.
            Korjattu. Perus ASC:llä ei tee mitään, koska se vain rajoittaa voimaa moottorilta yhdenkin pyörän pyöriessä. Ja nehän pyörii...

            Nimim. ensi talveksi varmaan laitettava Wavetrack tai Quaife, niin vois päästäkkin johonki.

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6023
              • Sipoo

              Mikäs liitin kuvassa? Löyty konehuoneesta vapaana tommonen.. :think


              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • E.K.
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 494
                • Helsinki

                [QUOTE=kmn;2615106]Mikäs liitin kuvassa? Löyty konehuoneesta vapaana tommonen.. :think

                Konepellin tunnistin hälyttimelle on muistaakseni jossakin noilla kohtaa (johdon pituudesta arvattuna)???

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Blindi View Post
                  Korjattu. Perus ASC:llä ei tee mitään, koska se vain rajoittaa voimaa moottorilta yhdenkin pyörän pyöriessä. Ja nehän pyörii...

                  Nimim. ensi talveksi varmaan laitettava Wavetrack tai Quaife, niin vois päästäkkin johonki.
                  E39:sin asc jarruttaa myös sitä sutivaa pyörää, jolloin vetoa siirtyy myös toiseen renkaaseen. Ihan ok systeemi, lukko tietysti parempi.

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8270
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    E39:sin asc jarruttaa myös sitä sutivaa pyörää, jolloin vetoa siirtyy myös toiseen renkaaseen. Ihan ok systeemi, lukko tietysti parempi.
                    noup. vasta asc+t osaa tuon homman.. pelkkä asc leikkaa vain tehot pois.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by kmn View Post
                      Mikäs liitin kuvassa? Löyty konehuoneesta vapaana tommonen.. :think
                      Kuuluu tosiaan konepellin tunnistimelle. KLIK
                      Tunnistin puuttuu tai viallisen tunnistimen takia piuha irrotettu aiheuttamasta turhia hälyjä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by peto2 View Post
                        noup. vasta asc+t osaa tuon homman.. pelkkä asc leikkaa vain tehot pois.
                        E39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8270
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          E39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.
                          Mielenkiintoista.. wds:ssä on aika tarkka kuvaus tuon toiminnasta ja senkin mukaan osais jarruttaa sutivaa pyörää mutta niin vaan olen saanut tuon "ristiriipuntaan" jumiin pehmeähköllä lumella :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by peto2 View Post
                            olen saanut tuon "ristiriipuntaan" jumiin pehmeähköllä lumella :think
                            Että se sutii vuoronperään molemminpuolin? Vai ihan yksinään toinen rengas ilmassa sutii?

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8270
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Että se sutii vuoronperään molemminpuolin? Vai ihan yksinään toinen rengas ilmassa sutii?
                              eli siis vain toinen puoli pyörii tyhjää, toinen ei yritäkkään kuten avoin perä tekee :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by peto2 View Post
                                eli siis vain toinen puoli pyörii tyhjää, toinen ei yritäkkään kuten avoin perä tekee :think
                                Eikä jarrut rutise? Jotain vikaa sitten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎