Originally posted by jkan
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nokan anturi vaihettu, entäs kampiakselin anturi?Originally posted by jkan View PostMistä voisi johtua että 523ia -99 vaatii välillä todella pitkän startin että lähtee käyntiin ja välillä taas lähtee heti?
Sen olen huomannut että ei ole väliä onko auto seissyt päivän tai 10min.
Nokka-akseli tunnistimet vaihdettu kun antoi niistä vikakoodin mutta ei vaikutusta asiaan.
Ja ajossa toimii normaalisti
Comment
-
-
Ei pitäisi olla.Originally posted by mijuko View PostNäissä ei kampurantunnistin vikoja taida olla.
Ja taisi vika äsken löytyä kun tutkiskelin konehuonetta meinaan oli aika haperossa kunnossa haitariputki ennen kaasuläppää -->imuvuoto
Vai mitä arvon raati veikkaa?Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900
Comment
-
Vaihda molemmat kumiputket. Se ICV:lle menevä ohut haara on monesti heikoin kohta.Originally posted by jkan View PostEi pitäisi olla.
Ja taisi vika äsken löytyä kun tutkiskelin konehuonetta meinaan oli aika haperossa kunnossa haitariputki ennen kaasuläppää -->imuvuoto
Vai mitä arvon raati veikkaa?
Comment
-
E39 528i farkkua ostamassa..
mitä vuosimalli eroja? missä vaiheessa moottori päivittyi? jotain muita eroja?E70 X5 30d
Comment
-
Olikos se 9/98 tuli tuplavanos ja 528i loppui ennen faceliftiä 8/2000 :think >530iOriginally posted by BmwPunisher View PostE39 528i farkkua ostamassa..
mitä vuosimalli eroja? missä vaiheessa moottori päivittyi? jotain muita eroja?
Eli e39 M52B28TU on aika harvinainen ja aitoa facelift e39 528i:tä ei ole...Last edited by mijuko; 15-02-2012, 23:07.
Comment
-
Puhaltimen ohjauksen (ilmastointipaneeli+pääteaste) kuluttama virta on kokolailla vakio riippumatta puhaltimen pyörintänopeudesta, mutta itse puhaltimen läpi kulkeva virta suurenee pyörintänopeuden kasvaessa.Originally posted by kaikkone View PostJoh, mietin et onko sama virrankulutus akulta kun on kaks pykälää puhallusta vai 4 pykälää, Eikös se vastus sielä vie osan siitä virrasta kuitenkin? (olis pitäny lukea ne sähköopin jutut vähän paremmin ;/)
Eli suomeksi sanottuna virtaa kuluu sitä enemmän, mitä enemmän paneelissa on naputeltuna palkkeja.
Puhaltimen pääteaste.Originally posted by MMF View PostNopea sivukyssäri:
Mikä on tuon "siilin" virallinen nimi?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
eli esim. tuo sinun oma autosi on juuri tuolla M52B28TU tuplavanoksella?Originally posted by mijuko View PostOlikos se 9/98 tuli tuplavanos ja 528i loppui ennen faceliftiä 8/2000 :think >530i
Eli e39 M52B28TU on aika harvinainen ja aitoa facelift e39 528i:tä ei ole...
mitä olet tykännyt?
E70 X5 30d
Comment
-
Parhaimmillaanhan tuo on matka-ajossa, mutta kun tulee ajettua ~5tkm/vuosi ja enimmäkseen kaupungissa kolmeakymppiä, tuntuu että menee hyvä auto hukkaan. Remonttihuuma taitaa olla kovimmillaan tuossa 100-200tkm. Moottori on mielestäni sopiva tuon kokoiseen autoon ja kulutus pysyy maltillisena, kesän matka-ajosta 7,5 > 12,1l/100km kaupunkiin talvella eli hyvä ns. "välimalli" tämä on. Suht. vääntävä ja taloudellinen ikäisekseenOriginally posted by BmwPunisher View Posteli esim. tuo sinun oma autosi on juuri tuolla M52B28TU tuplavanoksella?
mitä olet tykännyt?
Comment
-
Mulla on 11/99 528ia touring. Ihan ok peli sen vähän mitä olen ehtinyt ajelemaan, kun tarrat hain viime viikolla.Originally posted by BmwPunisher View PostE39 528i farkkua ostamassa..
mitä vuosimalli eroja? missä vaiheessa moottori päivittyi? jotain muita eroja?
Mieluiten tuo 9/98 jälkeinen, vaikka sitten 523i jos ei sopivaa 528i:tä löydy. Itse etsin monta viikkoa Saksasta ennenkuin löytyi. Hyvät myydään siellä nopeasti. 3/99 jälkeen bagi muuttuu kaksivaiheiseksi eli sopii uudemmat M-sport ratit. Olikohan 11/99 avaimet muuttuu salmiakki mallisiksi, mulla on jo uudemmat avaimet.
Comment
-
Mites näissä toimii tuo tankkisysteemi ja bensan imeminen? Ottaako nämä vain toisesta tankista?
Oli nimittäin 540 mäessä kuskin puolelle kallellaan parkissa ja startatessa autosta loppui bensa...Bensamittari näytti 15litraa ja valo oli palanut eilen 3km...Tankille pääsin just nilkuttaen ja sit kun laittoi 40litraa lisää kaikki toimi ihan ok.:think:think
ja mäki ei ollut mikään superjyrkkä...
Comment
Comment