Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11184
    • Oulu

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
    e36:ssa ainakin äänti takapyörän laakeri ihan helvetillisesti 80 -110 nopeuksissa ja tosiaan suuremmissa nopeuksissa ei, että ihan hyvinkin voi olla. Ko. laakerissa ei ollu väljää tai muuta outoa havaittavissa. Se vaan äänti.

    Voitte vaan kuvitella, että matelinko 70 vai ajoinko lujempaa, kun ei jaksanu kuunnella sitä ääntä

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Bimmero
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 343
      • Harjavalta

      Onko jollain tietoa mitä maksaa, ja mistä kannattaisi tilata, m54 koneeseen kampuran päähän uusi siivapyörä??
      Näyttäis olevan omasta entinen se kumivaimennus.
      "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

      e90 335i

      Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

      Comment

      • Hooligan
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 132
        • Unknown

        Mikäs mahtaa keskuslukkoa vaivata kun ei avaa kuskinpuolen takaovea, muut pelaa?
        Last edited by Hooligan; 26-08-2012, 12:41. Reason: eka ongelma ratkastu
        E21

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by Hooligan View Post
          Mikäs mahtaa keskuslukkoa vaivata kun ei avaa kuskinpuolen takaovea, muut pelaa?
          Todennäköisesti lukon moottorimekanismi. Osa #2.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1424

            Originally posted by Ego0s View Post
            Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
            Voi olla myös kiristin finaalissa, mutta hihna vielä hyväkuntoinen.
            e39 M54B22 manual
            Polestar2 LRDM -21
            Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 876
              • Keski-Suomi und Sawo

              Mahtaako LUK:in ja Sachsin valmistamilla vauhtipyörillä/kytkimillä olla eroa? Omassa autossa siis parhaillaan menossa kytkin remonttia ja tuossa uutta silmälaakeria asentaessa huomasin että se on vanhaa 2mm matalampi. Autossa oli siis paikallaan LUK:in osat. Uusi silmälaakeri näytti vaan olevan Sachsin valmistama.

              Onko tuosta matalemmasta silmälaakerista nyt haittaa, uskaltaako sillä kasata? Paketissa kyllä luki M40/M42/M43/M50/M52. Oikeata paksuutta en ole saanut selville kun BMWfansin räjäytyskuvista en ole vielä silmälaakeria löytänyt.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1424

                Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.

                e39 M54B22 manual
                Polestar2 LRDM -21
                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.

                  http://blog.bavauto.com/wp-content/u...Y1-300x206.jpg
                  Esim. navillinen versio on sellainen.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.

                    http://blog.bavauto.com/wp-content/u...Y1-300x206.jpg
                    Navillisessahan tuo yläosa on suora (mutta siinä on reikä), mutta CD:n kohta on sitten venytetty kontin puolelle. Minua kiinnostaisi myös tuollainen täysin suora mutta eipä sitä taida olla olemassa.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 876
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      Originally posted by Magirus View Post
                      Koitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.
                      Kai nyt joku on E39 M52 koneelliseen ö-pohjan tiivisteitä vaihdellut?

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by Magirus View Post
                        Kai nyt joku on E39 M52 koneelliseen ö-pohjan tiivisteitä vaihdellut?
                        Konetta pitää nostaa todella paljon, mutta kyllä onnistuu myös moottorin ollessa kiinni. Apurungon laskeminen pultteja löysäämällä auttaa paljon.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

                          Oikea työkalu raidetangon pään irrottamiseen tolpasta?

                          Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.

                          Huomen aamuna ajattelin mennä käymään Biltemassa ja Motonetissä, joten ajattelin nyt varmistaa, että minkälainen nivelen irroitustyökalu kyseisistä kaupoista kannattaa ostaa, jotta homman saa hoidettua kunnialla kotiin? Onko suosituksia? Murtohaarukka ja pieni leka/pajavasara oli tänään ainoastaan käytössä, mutta sillä en saanut muuta kuin lopulta hajotettua raidetangon pään nivelen suojakumin

                          Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8270
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Madfexx View Post
                            Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.

                            Huomen aamuna ajattelin mennä käymään Biltemassa ja Motonetissä, joten ajattelin nyt varmistaa, että minkälainen nivelen irroitustyökalu kyseisistä kaupoista kannattaa ostaa, jotta homman saa hoidettua kunnialla kotiin? Onko suosituksia? Murtohaarukka ja pieni leka/pajavasara oli tänään ainoastaan käytössä, mutta sillä en saanut muuta kuin lopulta hajotettua raidetangon pään nivelen suojakumin

                            Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
                            eikös tuon pitäisi olla jo tiedossa että e39 ja uudempien napoja EI hakata, syystä että alumiini väsähtää aika äkkiä.. nivelet irtoaa tämmösellä
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Mainittakoon noista pallonivelien irroitustyökaluista sen verran, että itselläni oli käytössä sellainen Motonetistä ostettu IKH:n pakkauksessa ollut n. 10 euroa maksanut ulosvetäjä. Kyllä sillä noin kymmenkunta palloniveltä tuli avattua, mutta sitten päätti toinen korva pettää ja työkalu meni entiseksi. Lisäksi se irtopala lähti aika vauhdilla, ettei missään nimessä kannata naamaa pitää nivelen irroitusvaiheessa aivan siinä työkalun vieressä. Ja suojalasit ovat hyvä idea!

                              Murtohaarukka on hyvä työkalu vain silloin, jos nivel on jumissa ja ei ole väliä vaikka nivel menisi entiseksi. Haarukka nimittäin rikkoo erittäin helposti nivelen suojakumin. Tuo peto2:n linkkaama työkalu on nivelien irroitustarkoitukseen parempi, mutta kuten yllä lukee, halvat versiot eivät välttämättä kestä pitkään.

                              Comment

                              • Madfexx
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3646
                                • Lempäälä

                                Kiitos vinkistä, tuollainen pitää siis käydä huomenna hankkimassa. Olihan tuo alumiini rajoittavana tekijänä tavallaan alitajuisesti tiedossa, mutta en jotenkin etukäteen hoksannut, että tuo raidetanko pitää irrottaa ja että se on noin hankalasti kiinni, kun vanhemmissa vehkeissä vaan tottunut tipauttamaan sen tolpan alapalan irti
                                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎