Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sekottaja
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 73
    • kuopio

    Originally posted by anteroro View Post
    sigun touringissa alkoi kytkin luistaa niin ettei kestänyt normaalia kiihdytystä ilman luistamista. nyt vaihdettu uusi sachs kytkinpaketti ja otettu cdv venttiili pois, ei auttanut mitään ja luistaa niin perkeleesti. asentaja sanoi vauhtipyörän olevan vielä käypänen ettei vielä kannata vaihtaa. kannattaako vielä koittaa vaihtaa esim. työsylinteri vai pitääkö suosiolla alkaa vauhtipyörän tilaukseen? kytkin tuntuu nyt huomattavasti kevyemmältä mutta liekkö johtuu tuosta luistatusventtiilin poistosta.
    Olikos kaksoismassa vauhtipyörä ehjä? Sellaiseenkin tapaukseen törmännyt että vauhtipyörä oli niin loppu että momenttiavaimella vääntäessä pyöri noin 300 nm voimalla ns "tyhjää". Kävi juuri noin ettei uudella asetelmalla ja levylle muuttunu miksikään.
    530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

    Comment

    • xpro
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 252
      • varkaus

      Originally posted by luikas View Post
      Jep, omassa hifi-paketilla varustetussa oli keskiäänikajarin johot poikki ja ne oli nuo vihreät justiin.. airbagille tais tulla keltasta? :think
      niin ja johto tuli siis kiinni johonkin "mötikkään"...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        Originally posted by Santei View Post
        http://www.nettiauto.com/bmw/525/5136479

        Tuota oon vähän himoinnut nykyisen E46:sen tilalle, kun tuota perheenlisäystäkin on jo yksi kappale. Ja koirakin löytyy joten tilat käyvät vähiin.
        Alkaa olla kyllä harvinaista herkkua noilla kilsoilla. MID:n pikselit siitä nyt ainakin saa korjata.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Santei
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 16
          • Ilmajoki

          Juurikin noiden kilometrien takia tuohon silmäni pistin. :P Eipä hirveästi muita E39 farkkuja noinkin vähillä kilsoilla löydy.

          Nykyisenä bemaristina tekisi mieli tietenkin pitäytyä samassa, mutta toisaalta järki sanoisi, että 5 vuotta uudempi Mondeo voisi olla parempi ratkaisu..

          Tjaa-a saapi nähdä kuinka käy. Mutta pitääpi nuo Bmw Dreamerin ilmoittamat paikat ainakin tsekkailla jos bemariin päädyn. Sen verran pitkä matka täältä Mikkeliin, että sinne pitää kyllä vakaasti ostoaikeissa lähteä jos lähtee. :P

          Tuo radion näytön pikselit saa siis jollakin korjattua? Ettei koko systeemiä tarvi uusia/ostaa joku perus 1din soitin.

          Comment

          • Taski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 380
            • Tampere

            Originally posted by Baijeri46 View Post
            Mistäs mahtaa johtua kun laittaa kylmänä käyntiin täytyy pitää kaasulla kierroksia minuutin pari ylhäällä, että pysyy käynnissä. Lämpöjen noustua vähän tyhjäkäynti normalisoituu ja lämpimänä taas kierrokset on reilussa tuhannessa? Auto on 520i vuosimallia -96. :think
            Omassakin vähän vastaavaa ongelmaa: Pelkällä startilla pitkän seisonnan jälkeen ei lähde käymään vaan pitää startata joko moneen kertaan tai sitten painaa reilusti kaasua, olisi kiva tosiaan tähän jotakin faktaa saada selville, mistä johtunee...? Tyhjäkäynti on hieman epätasaista heti käyntiin lähdön jälkeen mutta tasoittuu melkolailla heti kyllä...

            Autona sigun Touringi.
            Last edited by Taski; 31-10-2012, 21:55.
            Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Baijeri46 View Post
              Mistäs mahtaa johtua kun laittaa kylmänä käyntiin täytyy pitää kaasulla kierroksia minuutin pari ylhäällä, että pysyy käynnissä. Lämpöjen noustua vähän tyhjäkäynti normalisoituu ja lämpimänä taas kierrokset on reilussa tuhannessa? Auto on 520i vuosimallia -96. :think
              Originally posted by Taski View Post
              Omassakin vähän vastaavaa ongelmaa: Pelkällä startilla pitkän seisonnan jälkeen ei lähde käymään vaan pitää startata joko moneen kertaan tai sitten painaa reilusti kaasua, olisi kiva tosiaan tähän jotakin faktaa saada selville, mistä johtunee...? Tyhjäkäynti on hieman epätasaista heti käyntiin lähdön jälkeen mutta tasoittuu melkolailla heti kyllä...

              Autona sigun Touringi.
              Imuvuoto tai lisäilmaluisti on aina parhaita veikkauksia näissä tapauksissa.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Taski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 380
                • Tampere

                Missäs päin tuo lisäilmaluisti on ja miten sen toiminnan saa tsekattua? Imuputki tuohon on juuri vaihdettu, mutta voihan siellä muuallakin olla sanomista.
                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Jax_KiBez View Post
                  Mulla ei ainakaan tuntunut että yhdessäkään E39:ssä ole ASC+T jarruttanut takapyöriä. On koitettu toinen takapyörä ilmassakin, tehot tippuu muttei jarrut aktivoidu, ainakaan sillein miten ne DSC:ssä rutisee. Kun luin että pitäis olla ABS-tyylinen pulssi.

                  EDIT: Mutta en väitä että olisit väärässä, mutta ainakaan itse en ole koskaan kokenut että takapyörät jarruttaisivat yhtään.
                  Mulla oli edellinen facelift e46 ja siinä ainakin tuo ASC toimi erillä tavalla kuin tässä nykyisessä facelift e39. Eli tuossa E46 sai kahdessa osassa pois päältä ASC:n eka painallus otti vain osan estoista pois. Pidempi painallus sytytti sen keltaisen valon lisäksi muistaakseni huutomerkin mittaristoon ja sitten lähti kaikki estot pois. Käsittääkseni prefacelift e46 taas toimi niinkuin e39 eli tässä nykyisessä facelift e39 on vain on/off toiminto. En tiedä onko muilla erillain mutta minulla on näin toimintaerot olleet joten olisko e39 jokin vanhempi kökömpi versio käytössä.

                  Tässä pari hyvää viestiä kun E46 ketjussa tästä keskusteltiin:


                  Last edited by Antsah; 31-10-2012, 22:30.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    Sigun auton akku pitäis ladata kunnolla täyteen ja ajattelin ottaa sen sisälle lataukseen. Auton ovet ja peräkontti pitäisi vaan saada lukkoon akun irrottamisen jälkeen. Onnistuuko niin, että laittaa ensin keskuslukituksella ovet lukkoon peräkontin ollessa auki, akku irti ja luukku kiinni ja lukkoon avaimella? Sitten latauksen jälkeen peräkontti auki avaimella? Voiko tässä mennä joku pieleen? :think
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Sieltähän ne esim www.bmwfans.info löyty kun katsot moottorin osista kuvia. mm. Imusarjasta, öljynsuodattimen jalasta, ja kannesta.
                      Kiitos. Selvishän tuo nyt
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by TimE39 View Post
                        Auto on vm. 97 ja ilmais suoritettiin juuri noista ilmausruuveista.
                        Löytyy myös automaattinen ilmastointi.
                        Luitkos noi Hemin ilmaus ohjeet? Eli, saattaa olla ilmaa järjestelmässä:think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Eikö se kontti mene lukkoon kun lyöt sen vaan kiinni? Eihän se aukea mikrokytkimestä kun ei ole virtaa.

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Eikö se kontti mene lukkoon kun lyöt sen vaan kiinni? Eihän se aukea mikrokytkimestä kun ei ole virtaa.
                            Joo, niinpä meneekin tietty! Mietin varmaan tuota kontin lukkoon laittamista kääntämällä avaimella myötäpäivään, jolloin se ei vastaa ainakaan keskuslukitukseen. Voihan sen varmuudenvuoksi lukita vielä niinkin.
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by Bomb5 View Post
                              Sigun auton akku pitäis ladata kunnolla täyteen ja ajattelin ottaa sen sisälle lataukseen. Auton ovet ja peräkontti pitäisi vaan saada lukkoon akun irrottamisen jälkeen. Onnistuuko niin, että laittaa ensin keskuslukituksella ovet lukkoon peräkontin ollessa auki, akku irti ja luukku kiinni ja lukkoon avaimella? Sitten latauksen jälkeen peräkontti auki avaimella? Voiko tässä mennä joku pieleen? :think
                              Mä kans latailin akkua tuossa ykspäivä, ja laitoin ensi avaimesta ovet lukkoon ja sitten miinus kaapelin irti, niin alkas hälytin huutaa. No, ei kun ovet auki ja kenkä taas pois ja lataukseen. Ovet olivat yön auki
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Jos vaihtaa tuon moottorin lämpötunnistimen, niin pulppuaako sieltä nesteitä? Tietäisi vain varautua ilmaamaan jäähdytysjärjestelmä.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎