Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9999
    • KVLA

    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Mun autolla saa körötellä jonkunmatkaa Vartiusristeyksen ohi ennenku on lämmöt normaalissa. Mistähän tuota rupeis kattelemaan kun tuntuu tosiaan muilla lämpeevän nopeemmin?
    Mikähän moottorinen auto on kyseessä?Voisi helpottaa arpomista.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Antsah View Post
      Osaisko clavu vastata tähän mitä pohdin tuolla toisessa ketjussa,että mikä funktio tuolla anturilla on joka tulee öljynsuodattimen jalkaan?
      Vanoksen ohjaus näyttäisi käyttävän tuota lämpötietoa. Tiedä sitten millainen vaikutus sillä on.
      E39 528iA

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        Originally posted by Antsah View Post
        mikä funktio tuolla anturilla on joka tulee öljynsuodattimen jalkaan?
        TJJ jo ehtikin tähän vastata. Lainaus WDS:stä.

        Engine Oil Temperature Sensor

        The engine oil temperature is required for VANOS activation. It provides a more accurate indication of the engine temperature than the engine coolant temperature.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Ok, kiitos. Voisihan sitä tuonkin uusia kun kerta vanokseen vaikuttaa.

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            Keskuslukitus

            Miten voisi helpoiten selvittää onko autossa ollut joskus alkuperäinen keskuslukituksen kauko-ohjaus?

            Jossain mainittiin että jos repsikan puolella ei ole avaimenreikää ovessa niin sitten on kauko-ohjaus.

            Auton mukana ei tullut ohjaimia joten jos jotenkin saisi selville tuon olemassaolon niin voisi hankkia kauko-ohjaimen ja koittaa parittaa sen auton kanssa josko säästyisi erillisen systeemin asennukselta..

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 875
              • Keski-Suomi und Sawo

              Originally posted by Clavurion View Post
              TJJ jo ehtikin tähän vastata. Lainaus WDS:stä.

              Engine Oil Temperature Sensor

              The engine oil temperature is required for VANOS activation. It provides a more accurate indication of the engine temperature than the engine coolant temperature.
              Antaakos tuo sama anturi pikku obc:n salavalikkoon öljyn lämpötilasta tiedot? Itsellä ei ole koskaan salavalikon kautta näyttänyt muuta kuin viivaa tuossa ko. valikossa. Koskaan ei ole myöskään herjannut inpalla tuota anturia vialliseksi vaikka olettaisin sen olevan kuollut.. Muinoin muistan samanlaisessa m52 koneellisessa öljyn lämpötila tietojen näkyvän tuolta valikosta.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Fastpiksu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 1571
                • Kajaani-Paltamo

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Mikähän moottorinen auto on kyseessä?Voisi helpottaa arpomista.
                Muutamaa sivua aiemmin kyselin noista lämmöistä ja siinä oli auton tiedot, en vaan hoksannu lainata niitä tuohon postiin.
                Eli '00 530d manuaali. 15km rauhallista maantieajoa näillä nollakeleillä saa olla, ennenkuin lämpömittarin viisari on keskellä..

                Egr tukittu, ohjelmoitu. Termari vaihdettu viimetalvena ja ajettu n. 20-30tkm.
                Chevrolet Express van
                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                E36 325i group F

                Ex:
                e34 525i
                e34 525tds "superturbo"
                e39 530d M-Sport

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Missäs noita lämpötila antureita löytyy tuosta m52b25 motista? Imuilman kyllä tiedän, mutta mitä muita sieltä löytyisi?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2061
                    • Pirkanmaa

                    Osaakos joku valaista millainen merkitys pohjapanssareilla on auton lämpiämiseen kylmällä ilmalla, ilmavirta mikä kulkee vaihdelaatikkoa ja alakertaa vasten on aika jäätävä ilman panssaria. Itsellä 523iA ja panssarit puuttuu, lämpeää kyllä normaaliin lämpötilaan, mutta pienellä viiveellä ja vaihdelaatikko ei lämpeä tarpeeksi nopeasti vaan ilman turbiinin lukittumista saa jokusen kilometrin ajella että laatikko on lämmin.

                    Voisiko panssareilla olla vaikutusta että laatikko lämpeisi nopeammin, samoin moottori, termariin en usko kun lämmöt nousee ihan normaaliin 90-asteeseen.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • jasunautti
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 19
                      • Tampere

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      205/60-16 käy myös. Jos vetelee, on renkaat huonot tai/ja pyöräkulmat väärät/alustassa väljää.

                      Renkaiden on oltava halkaisijaltaan 235/45-17 ja 225/55-16 välillä. Halkaisijoita voi laskea netissä olevalla tyresize calculatorilla.
                      Itelläni on talvi kumit tuo 205 leveä ja hyvin on menny jo kolmas talvi lähtee Kesä kumit on 235/17/45 ja ei kyl vetele. sillon vähän repii jos on isot urat ja haluaa pakosta ajaa niissä
                      [email protected]

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Osaakos joku valaista millainen merkitys pohjapanssareilla on auton lämpiämiseen kylmällä ilmalla, ilmavirta mikä kulkee vaihdelaatikkoa ja alakertaa vasten on aika jäätävä ilman panssaria. Itsellä 523iA ja panssarit puuttuu, lämpeää kyllä normaaliin lämpötilaan, mutta pienellä viiveellä ja vaihdelaatikko ei lämpeä tarpeeksi nopeasti vaan ilman turbiinin lukittumista saa jokusen kilometrin ajella että laatikko on lämmin.

                        Voisiko panssareilla olla vaikutusta että laatikko lämpeisi nopeammin, samoin moottori, termariin en usko kun lämmöt nousee ihan normaaliin 90-asteeseen.
                        Tuota en ole tullut itsekkään miettineeksi.:think Mulla puuttuu myös vaihdelaatikon alta suoja, mutta moottorin alta löytyy. Jäädään odottaa jonku valaisua!
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • |jaakko|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 1542
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by BMW323 View Post
                          tuota oon itekkin miettiny..
                          passaisko e60:stä
                          Pitäisi käydä plug and play -hommana, ainakin ulkolaisten foorumien mukaan..

                          Marmorille lähettävä.

                          Comment

                          • Taski
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2009
                            • 380
                            • Tampere

                            Saako faceliftiin ei-xenonvaloihin noita pelkkiä umpionlaseja vaihdettua? Joku prkl ensin hakkas viime viikolla oveen lommon. Sen jälkeen joku peruutti pakulla keulaan ja sitten vielä kirsikkana kakun päälle huomasin töistä lähtiessä että kumi on tyhjä. Lieneekö pakun puskuri sen törpännyt puhki samalla.
                            Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                            Comment

                            • E.K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 494
                              • Helsinki

                              Originally posted by Taski View Post
                              Saako faceliftiin ei-xenonvaloihin noita pelkkiä umpionlaseja vaihdettua? Joku prkl ensin hakkas viime viikolla oveen lommon. Sen jälkeen joku peruutti pakulla keulaan ja sitten vielä kirsikkana kakun päälle huomasin töistä lähtiessä että kumi on tyhjä. Lieneekö pakun puskuri sen törpännyt puhki samalla.
                              muistankohan väärin, vai oliko schmiedmannilla irtolaseja myynnissä.

                              Jos pehmeällä butyylimassalla kiinni ni lähtee irti lämpimänä.

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Jarrusylinterikö kabut?

                                Tuossa vaihtelin jarrunesteitä, vasta etupäästä tuli vaihdettua, kun niissä oli ongelmaa katsastuksessa (40% eroa, muutenkin tosi huonot jarruvoimat).

                                No, auto on tehny sitä nyt jokusen päivän ainakin, että jarrut ikäänkuin häviää, eli poljinta saakin yhtäkkiä painaa paljon enemmän, että alkaa jarruttamaan. helposti 3 cm enemmän ainakin. Sitte taas välillä suht normaalisti toimii, tai useimmiten siis.

                                Nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että auto käynnissä, poljin painuu ihan pohjaan asti, kun vaan malttaa painaa. varmaan joku 5 sekuntia menee, niin on pohjassa. Onkos nyt pääsylinterissä sitte vikaa, fuskaa lävitte vai?

                                Oli semmosta myrkkyä tuo vanha neste, ettei ihmekään jos on vähä sanomista. Ihan mustaa kun on purkissa, valuttaessa näyttää about moottoriöljyn väriseltä. Paljon on ollu vettä seassa ja muut paskaa..

                                Sanottakoon jo nyt, että voi vitun vittu...
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎