Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NAL-E
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 249
    • Kiuruvesi

    Takaluukun alareunan polttimen vaihto. Lähteekö se muovi irti jollain kampeemalla vai miten tuohon polttimoon oikein pääsee käsiksi?
    E91 325d -07
    Ex: E39 530daT -00

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Tänään ilmeni uus juttu tosta omasta manuaalikoneisesta viisnelikympistä. Kun kiihdyttää ja löysää kaasun niin jostain auton alta tai moottorin alta kuuluis niikun semmonen pieni jurnutus/jyrinä. Kuuluu myös kun ajaa esim kakkosella että kierrokset on n. 3000. Välillä myös risteyksissä hyvin hitaasti ajaessa tuntuu niikuin että joku jysähtää/kurahtaa tuolla auton alla, jostain vaihdelaatikon kohdilta. Välillä tunnostaa että se korina on kovimmillaan kun on paljon lunta. Meinaan nyt on semmonen loskakeli että teillä on 15-20cm tommosta loskapaskaa, voiko se työntyä jonnekki lootan ja korin väliin ja aiheuttaa tommosta jännää resonanssia?

      Comment

      • BMW323
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 994
        • kempele

        Originally posted by Clavurion View Post
        Miksi et vaihtanut suosiolla sopivia liittimiä? Tuosta liitinrungot ja pinnit (Nr.22).
        Suuttimien kiinnityspantojen pitäisi kyllä olla identtiset.

        eipä tienny tuota että on erinlaiset liittimet ennen kuin oli jo 4 vanhaa suutinta irti sitten vasta tuli mieleen että pitääpä kattoa passaako
        kiinnitys pannat on pikkusen pienemmät kuin tuossa e60:ssä se nyt ei ollut paha korjata mittailin niin jotain 1mm piti rälläkällä hioa tavaraa pois
        Nissan Stagea NM35 -01
        2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
        harrastepohjalta E21 316

        Comment

        • Tuokki2
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 377
          • hamina

          Kuskinpuolen takaovessa on ollut jo hetken vikoja: s.lasi menee alas mutta ei nouse ylös, sama juttu keskuslukossa.. Nyt huomasin ettei sisävalokaan syty kun avaa kyseisen oven.. Onko tuolla jossain joku liitin olemassa josta menee virrat kaikille noille toiminnoille? Jos vika löytyisi.. Kun saman oven kaikki sähkölaitteet kettuilee.
          Skyline R33 GT-R v-spec
          Subaru legacy GT spec B -03
          e39 528ia
          ski-doo x600rs -07

          Comment

          • xpro
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 252
            • varkaus

            mistä löytyy e39:sissä sivu turvatyynyjen liittimet? (pilarin sekä oven?) apukuskin puolelta? palaa airbagin merkkivalo ja antoi koodiksi apukuljettajan puolen sivu tyynyn...:think tai onko muuta kun nuo liittimet mistä kannattaisi vikaa etsiä tai mitä keinoa millä saisi ongelman korjattua..?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              Originally posted by BMW323 View Post
              eipä tienny tuota että on erinlaiset liittimet ennen kuin oli jo 4 vanhaa suutinta irti sitten vasta tuli mieleen että pitääpä kattoa passaako
              kiinnitys pannat on pikkusen pienemmät kuin tuossa e60:ssä se nyt ei ollut paha korjata mittailin niin jotain 1mm piti rälläkällä hioa tavaraa pois
              Tuo pantahomma kuulostaa erikoiselta, kun ne on kuitenkin täsmälleen samalla varaosanumerolla. :think
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ozmousis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 119
                • Tampere



                Onko näistä nokka-akselin tunnistimista tuotenumerolla 12147518628 pakopuolelle ja tuotenumerolla 12147539165 imupuolelle?
                Bmw E39 525i M-sport -01
                Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by xpro View Post
                  mistä löytyy e39:sissä sivu turvatyynyjen liittimet? (pilarin sekä oven?) apukuskin puolelta? palaa airbagin merkkivalo ja antoi koodiksi apukuljettajan puolen sivu tyynyn...:think tai onko muuta kun nuo liittimet mistä kannattaisi vikaa etsiä tai mitä keinoa millä saisi ongelman korjattua..?
                  Toinen liitin on oven saranan kohdalla ja toinen itse airbagissa.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1590
                    • Vähäkyrö

                    Pakittaa ja jarruttaa, niin kuuluu vaimea paukaus. Mistähän voisi johtua?

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1590
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by NAL-E View Post
                      Takaluukun alareunan polttimen vaihto. Lähteekö se muovi irti jollain kampeemalla vai miten tuohon polttimoon oikein pääsee käsiksi?
                      Lähtee kampeamalla. Varovasti, niin säilyy kynnet ehjänä.

                      Comment

                      • heijani
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 220
                        • Turku

                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Pakittaa ja jarruttaa, niin kuuluu vaimea paukaus. Mistähän voisi johtua?
                        Aika paljon varmaan vaihtoehtoja tuohon. Joku pusla tai kardaanin rättinivel?. Itsellä kuului metallinen kolahdus vähän vastaavissa tilanteissa ja se korjaantui vaihtamalla narinahelat. Myöhemmin paukahteli perä taas ja tällä kertaa perän kiinnityksen pultti oli löysällä. Nyt ei taas toistaiseksi pidä ylimääräisiä ääniä...
                        BMW e61 525dA 2006
                        ex BMW e39 530dT 2000
                        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                        ex BMW e39 540iA sedan 1999
                        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                        ex BMW e46 316i sedan 2000

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Tänään ilmeni uus juttu tosta omasta manuaalikoneisesta viisnelikympistä. Kun kiihdyttää ja löysää kaasun niin jostain auton alta tai moottorin alta kuuluis niikun semmonen pieni jurnutus/jyrinä. Kuuluu myös kun ajaa esim kakkosella että kierrokset on n. 3000. Välillä myös risteyksissä hyvin hitaasti ajaessa tuntuu niikuin että joku jysähtää/kurahtaa tuolla auton alla, jostain vaihdelaatikon kohdilta. Välillä tunnostaa että se korina on kovimmillaan kun on paljon lunta. Meinaan nyt on semmonen loskakeli että teillä on 15-20cm tommosta loskapaskaa, voiko se työntyä jonnekki lootan ja korin väliin ja aiheuttaa tommosta jännää resonanssia?
                          Tämä selvisi, pakoputken loppupätkä katkennu irti siitä Y-muotoisesta pöntöstä.

                          Comment

                          • Jeykey
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 34
                            • Tyrnävä

                            palaneen haju ohjaamoon

                            Ongelmana on palaneen haju joka tulee ohjaamoon ilmakanavien kautta kun pysähtyy esim. liikennevaloihin. Haju on sellainen palaneen kumen haju.

                            Ongelma alkoi jo viime talvena kun huohotin jäätyi pakkasilla, jolloin öljyä tuli venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan päälle. Huohotin vaihdettiin eristettyyn malliin ja samalla venttiilikopan tiiviste ja ne 15 kpl o-renkaita vaihdettiin uuteen. Osien vaihdon jälkeen vanha öljy kärysi aika pitkäänkin, mutta loppui aikanaan. Sama kumimainen haju esiintyi kuitenkin sillon tällöin, mutta aattelin silloin vain että jossain on vielä öljyä käryää.

                            Kesällä tätä kyseistä kumimaista hajua ei esiintynyt ollenkaan vaan ongelma palasi ilmojen kylmettyä. Hajuhaitta esiintyy enimmäkseen maantie ajon jälkeen kun pysähtyy. Konehuoneesta en ole kyenny paikantamaan mistä haju tulee. Savua ei tule mistään. Mistään en löydä myöskään öljyvuotoa joka tämän hajun aiheuttaisi.

                            Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja onko vika selvinnyt? Moottorina M54B25.
                            F10 520d Xdrive M-Sport -14

                            Ex: F30 318d -13
                            Ex: E39 525iA M-Sport -02
                            Ex: BMW 318tds Touring -97

                            Comment

                            • Kiwes
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 707
                              • JKL

                              Originally posted by Jeykey View Post
                              Ongelmana on palaneen haju joka tulee ohjaamoon ilmakanavien kautta kun pysähtyy esim. liikennevaloihin. Haju on sellainen palaneen kumen haju.

                              Ongelma alkoi jo viime talvena kun huohotin jäätyi pakkasilla, jolloin öljyä tuli venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan päälle. Huohotin vaihdettiin eristettyyn malliin ja samalla venttiilikopan tiiviste ja ne 15 kpl o-renkaita vaihdettiin uuteen. Osien vaihdon jälkeen vanha öljy kärysi aika pitkäänkin, mutta loppui aikanaan. Sama kumimainen haju esiintyi kuitenkin sillon tällöin, mutta aattelin silloin vain että jossain on vielä öljyä käryää.

                              Kesällä tätä kyseistä kumimaista hajua ei esiintynyt ollenkaan vaan ongelma palasi ilmojen kylmettyä. Hajuhaitta esiintyy enimmäkseen maantie ajon jälkeen kun pysähtyy. Konehuoneesta en ole kyenny paikantamaan mistä haju tulee. Savua ei tule mistään. Mistään en löydä myöskään öljyvuotoa joka tämän hajun aiheuttaisi.

                              Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja onko vika selvinnyt? Moottorina M54B25.

                              Eihän vaan vuoda suodatinjalan tiiviste? ihan mutuilua, mutta saattas hyvinkin oireilla tuolla tavalla.

                              Tutkiskelu kannattaa alottaa sillä, et kun kone kylmä(pakkasella), niin pelti auki käyntiin ja saman tien kyttäämään suodatinjalkaa(kylmänä vuotaa, mut lämpösenä ei välttämättä)
                              Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                              INPA, BMW Scanner 1.4.0

                              Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                              EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                              Comment

                              • miccou
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 488
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Jeykey View Post
                                Ongelmana on palaneen haju joka tulee ohjaamoon ilmakanavien kautta kun pysähtyy esim. liikennevaloihin. Haju on sellainen palaneen kumen haju.

                                Ongelma alkoi jo viime talvena kun huohotin jäätyi pakkasilla, jolloin öljyä tuli venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan päälle. Huohotin vaihdettiin eristettyyn malliin ja samalla venttiilikopan tiiviste ja ne 15 kpl o-renkaita vaihdettiin uuteen. Osien vaihdon jälkeen vanha öljy kärysi aika pitkäänkin, mutta loppui aikanaan. Sama kumimainen haju esiintyi kuitenkin sillon tällöin, mutta aattelin silloin vain että jossain on vielä öljyä käryää.

                                Kesällä tätä kyseistä kumimaista hajua ei esiintynyt ollenkaan vaan ongelma palasi ilmojen kylmettyä. Hajuhaitta esiintyy enimmäkseen maantie ajon jälkeen kun pysähtyy. Konehuoneesta en ole kyenny paikantamaan mistä haju tulee. Savua ei tule mistään. Mistään en löydä myöskään öljyvuotoa joka tämän hajun aiheuttaisi.

                                Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja onko vika selvinnyt? Moottorina M54B25.
                                Vuotaisiko kuitenkin pakoputken haitari?
                                VW Passat 1.8t -04


                                X1 20Da X-Drive -13
                                E39 530Da Touring -01
                                E39 525iA Touring -01
                                E46 325iA Sedan -01
                                E46 320D Touring -00
                                Audi A3 1.9TDI -01
                                VW Multivan 2.5 TDI -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎