Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • topiiz
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 329
    • Rovaniemi

    E61 530xd, bemariosat tarjoaa msport iskarinyläpäätä ja normaalia. Kuinka paljon msport yläpää madaltaa vai onko vain jäykempää kumia tms?
    Vakio alustallahan nää tulee nelivetosena vaikka msport muuten…:think
    e61 530xd Msport Lci

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      Webaston kohdilta väliilä tiputellu dieseliä pitkin kevättä. Nyt selvis että tippuu weban pakoputken jousto osan liitoksesta.
      Mikäs saa tuon dieselin valumaan weban läpi? Ei ole weba pariin talveen edes toiminu.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Tommi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 289
        • Kajaani

        Originally posted by topiiz View Post
        E61 530xd, bemariosat tarjoaa msport iskarinyläpäätä ja normaalia. Kuinka paljon msport yläpää madaltaa vai onko vain jäykempää kumia tms?
        Vakio alustallahan nää tulee nelivetosena vaikka msport muuten…:think
        Sama iskarinyläpää on molemmissa alustoissa. Nelivetoon onko edes msport alustaa?
        Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
        Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
        e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          Originally posted by Arnolds View Post
          Webaston kohdilta väliilä tiputellu dieseliä pitkin kevättä. Nyt selvis että tippuu weban pakoputken jousto osan liitoksesta.
          Mikäs saa tuon dieselin valumaan weban läpi? Ei ole weba pariin talveen edes toiminu.
          Webaston polttoaine pumpun sähköliitin irti niin luppu tiputtaminen.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Jamppaveee61
            Newbiemmer
            • Jan 2022
            • 18
            • Oulu

            530 e61, automaattilaatikko välillä takkuaa, esim liikkeelle lähdössä ei joskus heti tapahdu kaasua painaessa mitään mutta sit lähtee vähän nykäisemällä liikkeelle ja kovemmassa vedossa tuntuu vaihtavan vähän oudosti, ei kyllä tunnosta että luistaisi. Ja laatikko on 6 vaihteinen mutta 80-100 vauhdissa haluaa 5 vaihteella mennä vaikka eikö tuossa vauhdissa jo kutosellakin pääsisi. Osaisko joku sanoa mikä mahtaa laatikkoa vaivata.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16340
              • Leppävirta

              Originally posted by Jamppaveee61 View Post
              530 e61, automaattilaatikko välillä takkuaa, esim liikkeelle lähdössä ei joskus heti tapahdu kaasua painaessa mitään mutta sit lähtee vähän nykäisemällä liikkeelle ja kovemmassa vedossa tuntuu vaihtavan vähän oudosti, ei kyllä tunnosta että luistaisi. Ja laatikko on 6 vaihteinen mutta 80-100 vauhdissa haluaa 5 vaihteella mennä vaikka eikö tuossa vauhdissa jo kutosellakin pääsisi. Osaisko joku sanoa mikä mahtaa laatikkoa vaivata.
              Vikakoodit?
              Millaiset renkaat?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • RoanEST
                Newbiemmer
                • May 2022
                • 11
                • Helsinki

                M57-TU2D30 Jakoketjut

                Tuli pari viikkoa sitten ostettua E61 2008 530D M57-TU2D30 Koneella autolla nyt rullattu 332tkm huoltokirjan mukaan ei ole koskaan jakopääketjuja vaihettu, kansisko vaihtaa ketjut, öljyt vaihettu aina alle 30tkm välein.
                BMW E61 530DA 2008 LCI M-sport

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5252
                  • Pirkkala

                  Originally posted by RoanEST View Post
                  Tuli pari viikkoa sitten ostettua E61 2008 530D M57-TU2D30 Koneella autolla nyt rullattu 332tkm huoltokirjan mukaan ei ole koskaan jakopääketjuja vaihettu, kansisko vaihtaa ketjut, öljyt vaihettu aina alle 30tkm välein.
                  Ketjuvika on m57 moottorissa harvinainen
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • RoanEST
                    Newbiemmer
                    • May 2022
                    • 11
                    • Helsinki

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Ketjuvika on m57 moottorissa harvinainen
                    Kiitos
                    BMW E61 530DA 2008 LCI M-sport

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ketjuvika on m57 moottorissa harvinainen
                      Yllättävän paljon niitä on kyllä mennyt näissä uudemmissa Tu2 koneissa. Alempi ketju lienee ollut aina se joka katkeaa jos katkeaa.
                      Kyllä sitä ainakin kuulostella kannattaa mutta jos ääni normaali niin en välttämättä lähtisi kyllä huvikseen vaihtamaan, toki jos on aikaa ja taitoa tehdä itse niin miksei

                      Saakos tuota alempaa ketjua järkevästi mitenkään tsekkattua onko venymää?
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9132
                        • Oulu

                        Originally posted by A^A View Post
                        Yllättävän paljon niitä on kyllä mennyt näissä uudemmissa Tu2 koneissa. Alempi ketju lienee ollut aina se joka katkeaa jos katkeaa.
                        Kyllä sitä ainakin kuulostella kannattaa mutta jos ääni normaali niin en välttämättä lähtisi kyllä huvikseen vaihtamaan, toki jos on aikaa ja taitoa tehdä itse niin miksei

                        Saakos tuota alempaa ketjua järkevästi mitenkään tsekkattua onko venymää?
                        Alemman ketjun venymän saa kohtuudella tarkistettua, kun ottaa hihnan kiristysrullan irti ja siitä kohdilta jakopäänkopasta tulpan, jonka alta näkee ketjukiristimen ulostyöntymän.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9983
                          • KVLA

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          jonka alta näkee ketjukiristimen ulostyöntymän.
                          Löytyykö tuolle (venymälle) jostain joku ohjearvo?

                          Comment

                          • ErkkiE
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 588
                            • Espoon haja-asutus

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Puhdistat boorit, niin uusi menee käsin paikalleen.
                            Ei ollut omassa autossa kyllä toivoakaan siitä, että olisi käsin mennyt vetari paikalleen, vaikka oli ihan viimeisen päälle puhdistettu ja vielä hiukan voiteluakin välissä. Sellaisella paikalleen vetämiseen tarkoitetulla työkalulla meni nätisti, mutta jonkin verran siinäkin voimaa tarvittiin. Voi toki olla, että oli epäedullisesti toleranssit omassa tapauksessa, mutta tuossa ei ollut mitään mahdollisuuksia. Eli oma kokemus oli, että kumpaankin suuntaan tarvitaan työkalua. Työkalu siis sellainen, jossa vetarin pään kierteisiin tulee holkki, johon vetävä ruuvi tarttuu ja kiskoo navan paikalleen.

                            E

                            Comment

                            • RoanEST
                              Newbiemmer
                              • May 2022
                              • 11
                              • Helsinki

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Alemman ketjun venymän saa kohtuudella tarkistettua, kun ottaa hihnan kiristysrullan irti ja siitä kohdilta jakopäänkopasta tulpan, jonka alta näkee ketjukiristimen ulostyöntymän.
                              Hyvä tietää pitäis muutenkin kiristysrulla vaihtaa nyt joku päivä
                              BMW E61 530DA 2008 LCI M-sport

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9132
                                • Oulu

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Löytyykö tuolle (venymälle) jostain joku ohjearvo?
                                Eihän tuo ole mikään virallinen proseduuri. Netistä löytyvän materiaalin perusteella uudella ketjulla kiristimen männän ulkonema on n. 7-8 mm ja n. 21 mm alkaa olla kriittinen (ketju alkaa vastata kotelon sisäpuolen ulokkeeseen). Aiheesta löytyy Youtubesta materiaalia, kun hakee Venäjänkielisenä M57 jakoketjulla.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎