Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malax
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 118
    • Lappeenranta

    Originally posted by Mlatvala View Post
    Vastaan humalastani huolimatta.

    (minun) mielestäni termarit kun rokkaa, auton lämmöt ei seilaa minnekään, pysyvät 91 astetta +- 3

    Ei sinne mikään pakko ole mennä, jos ei mahdu, tai halua

    +1
    jos termarit on kunnossa (kaikki 3kpl automaatissa) lämmöt on juurikin mlatvalan mainitsemassa n.90c paikkeilla! se että lämpenemisnopeus riippuu aika monesta asiasta, webasto, lohkolämppäri, haluttu sisälämpötila jne...
    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

    Comment

    • bmw528
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 210
      • keskisuomi

      Originally posted by Malax View Post

      +1
      jos termarit on kunnossa (kaikki 3kpl automaatissa) lämmöt on juurikin mlatvalan mainitsemassa n.90c paikkeilla! se että lämpenemisnopeus riippuu aika monesta asiasta, webasto, lohkolämppäri, haluttu sisälämpötila jne...
      Kyllä just tuossa Helsiginkeikan heittäneenä täältä keskisuomesta niin 89-93 välillä heilu koko matkan..97 polton aikana..mutta pakkastahan ei ollut nimeksikään.
      on löylyä!!!

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Kyllä nämä nyt vielä alle kolmenkympin pakkasilla lämpenee
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • bmw528
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 210
          • keskisuomi

          Originally posted by Mlatvala View Post
          Kyllä nämä nyt vielä alle kolmenkympin pakkasilla lämpenee
          Kyllä näin on..
          on löylyä!!!

          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            ............
            Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:29.
            ///Motorporot

            Comment

            • XV70D
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2013
              • 200
              • Oulu

              Mikä termari kannataisi ensinnä vaihtaa, kun lämmöt pysyy maantieajossa koko ajan 75 asteessa, paikallaan nousee yli 80:n? Kulutus suurenpuoleista, 8,7 L/100km. Auto 530xd lci.
              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7540
                • Jyväshyvä

                Originally posted by XV70D View Post
                Mikä termari kannataisi ensinnä vaihtaa, kun lämmöt pysyy maantieajossa koko ajan 75 asteessa, paikallaan nousee yli 80:n? Kulutus suurenpuoleista, 8,7 L/100km. Auto 530xd lci.
                Järjestys:
                EGR
                Päätermari
                Laatikon lämmönvaihdin (jos automaatti).

                EGR termari vuotaa järkiään (voi testata puhaltamalla kylmään termariin,
                ei saisi mennä solkenaan läpi vaan pihisemällä).
                EGR termarin voi tietysti testata linttaamalla esim. lukkopihdeilä
                EGR-termarille menevän / lähtevän letkun ja käymällä koeajolla.
                Tosin tulppaus kertoo vain sen että onko jossain muualla vikaa,
                voi se EGR termari silti vuotaa vaikka jompikumpi muista vuotaisi.

                Sen jälkeen Päätermari vaihtoon. Sen voi testata "tulppaamalla"
                EGR termari ja laatikon lämmönvaihtimelle menevä/lähtevä letku.
                Tällöin vain olisi hyvä olla inpa tai joku muu millä näkee ajossa laatikon lämmöt ettei aiheuta vahinkoa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  X5 e70 lämmöt?

                  Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
                    Viileänä käy, viimeistään syksyllä olet pulassa, kun lämmöt ei enää nouse ilman viilentyessä yli 75 asteen, jotta DPF poltto lähtisi toimimaan.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Sami_R
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 276
                      • Kurikka

                      Originally posted by Fabsu View Post
                      Viileänä käy, viimeistään syksyllä olet pulassa, kun lämmöt ei enää nouse ilman viilentyessä yli 75 asteen, jotta DPF poltto lähtisi toimimaan.
                      Mikähän se oikeä lämpötila olisi sitten jos kaikki termarit on kunnossa? Onko jotain 90 asteen pinnassa?
                      BMW F11 520d -11
                      MINI Cooper D -11
                      BMW E90 318i -11
                      BMW E90 318i -06

                      Ex:
                      BMW E46 316i -04
                      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                      E46 325iA -03
                      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        Joo kyllä yli 90 asteen pitäisi päästä. Itselläni on normaaliajossa 92-95 astetta ja kun poltto on päällä nousee jopa 98 asteeseen.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Sami_R
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 276
                          • Kurikka

                          Originally posted by Fabsu View Post
                          Joo kyllä yli 90 asteen pitäisi päästä. Itselläni on normaaliajossa 92-95 astetta ja kun poltto on päällä nousee jopa 98 asteeseen.
                          ...Ei kait siinä muuta sitten muutakuin EGR termari nyt ekana vaihtoon.
                          BMW F11 520d -11
                          MINI Cooper D -11
                          BMW E90 318i -11
                          BMW E90 318i -06

                          Ex:
                          BMW E46 316i -04
                          E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                          E46 325iA -03
                          E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            Originally posted by Sami_R View Post
                            ...Ei kait siinä muuta sitten muutakuin EGR termari nyt ekana vaihtoon.
                            Joo, siitä on helppoa ja edullista lähteä liikkeelle.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 292

                              Sain viimein aikaiseksi tutkailla moottorilämpöjä ajossa. Lämmöt nousi 76 asteeseen n. 40 min ajossa, keskinopeus 70 km/h. Kuinka nopeasti koneen lämmöt pitäisi nousta >85, jos termarit ovat kunnossa?

                              Auto 530dA LCI.
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1575

                                5-15min, kyllä tuossa sinulla on joku termari dö, egr ensin vaihtoon. helppo ja nopea homma vaihtaa se, muut on enemmän ja vähemmän vmäisiä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎