F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kktune
    replied
    Originally posted by Puistis View Post
    Kertokaapas foorumitietäjät minne kannattaisi viedä N47 ohjelmoitavaksi? Mieluiten PK-seudun suunnalla.

    Tällä hetkellä olen miettinyt AJ-techin ohjelmointia BC Motorsilla tai Motorbitin ohjelmointia. Onko näiden välillä muuta käytännön eroa kuin se että Motorbitillä onnistuu penkitys?

    Mitä mieltä olette EGR:n poisohjelmoimisesta? Kannattaako kun autossa ei ole webastoa?
    Jos käyttää BC Motorsilla niin onko lopputulos sama kuin Seinäjoella käynnin jälkeen? Vai voiko autoyksilöissä olla eroja niin että Seinäjoella saadaan täydellinen optimointi mutta "sama" ohjelma jossain toisessa autossa tuottaa vähemmän voimaa...?

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Ei F10 tai F11, mutta samalla mosalla lastutettu (luvattu 330hv / 750 nm) 430d xdrive Gran coupe, omapaino 1760kg.
    Tuli kokeiltua mailin veto Lappeenrannassa ja otettua video mittaristosta.
    Tulos oli 2 hengen kuormalla, viikonlopun matkatavaroilla, 20" vanteet ja puoli tankkia naftaa seuraava.
    1/4 maili 12.999s ja maili 236 km/h. Videolta kun katsoo menee 0-100 km/h n.5s.
    Kokonaispaino vedossa luokkaa 1960kg.

    Luulisin tehojen olevan linjassaan luvatun näillä tuloksilla.
    Linkki videoon
    https://m.youtube.com/watch?v=UgpFkkqUCLw
    Aika kiva. Menee M135i:n tahtiin ja se on jo erittäin hauska auto.
    Onko ohjelmoinnista koitunut mitään haittoja? Vikakoodeja tms.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Kertokaapas foorumitietäjät minne kannattaisi viedä N47 ohjelmoitavaksi? Mieluiten PK-seudun suunnalla.

    Tällä hetkellä olen miettinyt AJ-techin ohjelmointia BC Motorsilla tai Motorbitin ohjelmointia. Onko näiden välillä muuta käytännön eroa kuin se että Motorbitillä onnistuu penkitys?

    Mitä mieltä olette EGR:n poisohjelmoimisesta? Kannattaako kun autossa ei ole webastoa?

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Täällä on paljon lukemia saavutetuista teho- ja vääntöarvoista mutta itselläni kiinnostaisi erityisesti se muinka auto suoriutuu käytännössä softauksen jälkeen.
    Oma autoni on 530dA 180kW ja vastaavanlaiset optimoituna tietysti kiinnostaa. Huvikseni kuvasin kaksi kiihdytystä videolle ja olisikin tosi hauskaa jos joku tai jotkut uskaltautuisivat tekemään saman ja laittaisivat näytille lopputuloksen.

    Oma autoni näyttää videolta tehdyn karkean käsimittauksen mukaan kykenevän valmistajan ilmoittamaan 6,4 sekuntiin 0-100
    km/h ja ohituksissa kiinnostava 80-120 vie noin 3,8 sekuntia, tälle en tähän hätään valmistajan ilmoittamaa löytänyt.
    Olosuhteet: kuiva asfaltti, lämpötila noin 15 astetta, yksi henkilö autossa ja puoli tankkia polttoainetta, 20" vanteet, Sport+ asetuksella.

    Jos jotakuta kiinnostaa niin videot tuolla:

    https://youtu.be/EwIHdryeWFU
    Ei F10 tai F11, mutta samalla mosalla lastutettu (luvattu 330hv / 750 nm) 430d xdrive Gran coupe, omapaino 1760kg.
    Tuli kokeiltua mailin veto Lappeenrannassa ja otettua video mittaristosta.
    Tulos oli 2 hengen kuormalla, viikonlopun matkatavaroilla, 20" vanteet ja puoli tankkia naftaa seuraava.
    1/4 maili 12.999s ja maili 236 km/h. Videolta kun katsoo menee 0-100 km/h n.5s.
    Kokonaispaino vedossa luokkaa 1960kg.

    Luulisin tehojen olevan linjassaan luvatun näillä tuloksilla.
    Linkki videoon
    Last edited by miyli; 01-09-2017, 13:22.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Täällä on paljon lukemia saavutetuista teho- ja vääntöarvoista mutta itselläni kiinnostaisi erityisesti se muinka auto suoriutuu käytännössä softauksen jälkeen.
    Oma autoni on 530dA 180kW ja vastaavanlaiset optimoituna tietysti kiinnostaa. Huvikseni kuvasin kaksi kiihdytystä videolle ja olisikin tosi hauskaa jos joku tai jotkut uskaltautuisivat tekemään saman ja laittaisivat näytille lopputuloksen.

    Oma autoni näyttää videolta tehdyn karkean käsimittauksen mukaan kykenevän valmistajan ilmoittamaan 6,4 sekuntiin 0-100
    km/h ja ohituksissa kiinnostava 80-120 vie noin 3,8 sekuntia, tälle en tähän hätään valmistajan ilmoittamaa löytänyt.
    Olosuhteet: kuiva asfaltti, lämpötila noin 15 astetta, yksi henkilö autossa ja puoli tankkia polttoainetta, 20" vanteet, Sport+ asetuksella.

    Jos jotakuta kiinnostaa niin videot tuolla:

    Last edited by kktune; 31-08-2017, 12:03.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by poke View Post
    vaikuttiko läppien poisto imusarjasta miten moottorin luonteeseen?
    Paha sanoa juuta tai jaata,jotenkin kevyemmän\vaivattoman tuntuinen on tällä setupilla liikkuminen mutta suurin syy lienee ohjelma..

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Mulla nyt kolmesti auto ohjemoitu samassa penkissä.

    Vakio 305\574(en muista oliko tässä jo dpf pois) ja eka ohjelmalla ja viallisella egr:llä n.362\650 toisen kerran ,
    uudella egr:llä 380\820 ja nyt egr mekaanisesti poistettuna ja imusarja putsattuna 411\770
    vaikuttiko läppien poisto imusarjasta miten moottorin luonteeseen?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Osittain ainakin kiinni siitä, missä penkitetty:think

    -Hannu-
    Mulla nyt kolmesti auto ohjemoitu samassa penkissä.

    Vakio 305\574(en muista oliko tässä jo dpf pois) ja eka ohjelmalla ja viallisella egr:llä n.362\650 toisen kerran ,
    uudella egr:llä 380\820 ja nyt egr mekaanisesti poistettuna ja imusarja putsattuna 411\770

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Aika pieniä tehoja äijät saa...:think
    Osittain ainakin kiinni siitä, missä penkitetty:think

    -Hannu-

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Palomies View Post

    Auto on meillä arki käytössä, kilpurit on eri vermeitä.
    Sama täällä. Hiukkasloukku tosin poistettu.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Aika pieniä tehoja äijät saa...:think
    Juu, perheemme arkisen köröttely tarkoitukseen riittävät.
    Tarkoitus ei ollut repiä sitä viimeisintä tehoa ulos ja tuo hiukkasloukku joka tapauksessa ahdistaa tehon kasvattamista.

    Auto on meillä arki käytössä, kilpurit on eri vermeitä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Tällä viikolla päivitettiin 2012 syntynyt 535D x-drive.

    Lisäätehoa.fi työsti autoon EGR:n pois käytöstä, vaihteistoon nopeutta sekä hippasen lisää vääntöä ja voimaa.
    Luvut olivat 313hv 630nm nyt 370-380hv 700nm. Miksi kymmenen ero.. riippuu hiukkas suodattimen täyttöasteesta. Tyhjänä 380 ja juuri ennen polttoa 370.

    Seuraavaksi webasto ja maskista kivenisku jäljet pois.
    Aika pieniä tehoja äijät saa...:think

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Tällä viikolla päivitettiin 2012 syntynyt 535D x-drive.

    Lisäätehoa.fi työsti autoon EGR:n pois käytöstä, vaihteistoon nopeutta sekä hippasen lisää vääntöä ja voimaa.
    Luvut olivat 313hv 630nm nyt 370-380hv 700nm. Miksi kymmenen ero.. riippuu hiukkas suodattimen täyttöasteesta. Tyhjänä 380 ja juuri ennen polttoa 370.

    Seuraavaksi webasto ja maskista kivenisku jäljet pois.

    Leave a comment:


  • Jantsade
    replied
    Onko täällä kukaan laittanut 535i:hin JB4 boksia vielä? Vai onko kaikki täällä diesel vehkeitä? Pähkäilen itse omani 535i kanssa,laittaisiko ohjelman sisään vai hommaanko tuon jb4 suoraan?

    Leave a comment:


  • TuomasTee
    replied
    Originally posted by Vilkku89 View Post
    Selviskös suuttimista mitään tai poikkeavuuksia virtauksissa? Mikä muuten siinä 30d:n turbon ahtoputken lähdössä oleva musta mötikkä on? 🙃 Tutkin ahtoputken tumppeja ja mietin saisko niitä parannettua, niin huomasin kyseisen kappaleen. Jonkinlainen vaimennin tai vastaavaa?
    Kuten aikaisemmin kirjoitin niin suuttimissa oli niin suuri ohivuoto että sen takia polttoaine ei riittänyt. Nyt on hyvin vetoja, ei ole vielä käytetty penkissä.

    Ahtoputken lähdössä oleva mötikkä on äänenvaimennin.

    Leave a comment:

Working...
X