F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viltzuuu_
    replied
    F11

    F11 525d 340hv/680nm. 25 tkm sitten vaihdettu uusi kaksoismassa ja kytkimeksi tuli CG Performace Kevlar 6 lapainen sintteri. Jurinaa ja luistoa havaittavissa kun vedättää. Muita oireita ei ole. Ilmeisesti kaksoismassa pohjailee? Neuvoja?
    Last edited by Viltzuuu_; 12-07-2017, 22:36.

    Leave a comment:


  • ram1
    replied
    Täältä voisi löytyä apuja kun tekee myös ohjelmointeja.https://bemarihuolto.fi/

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Luotettava penkki? Saikohan tuohon malliin sitä BMW:n performance settiä? Miten se todettiin, että ei ole ennestään viriä? Tuossa performance setissä tulee uusi ecu eli jos oli avaamaton...
    Uusi penkki.100% varmuutta ei tietenkään ole mutta ohjelmoijan mukaan softa näytti vakiolta eikä mitään "lisäpurkkeja" löytynyt.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Luotettava penkki? Saikohan tuohon malliin sitä BMW:n performance settiä? Miten se todettiin, että ei ole ennestään viriä? Tuossa performance setissä tulee uusi ecu eli jos oli avaamaton...
    Performance setin asennus löytyy bmw tietokannasta ja muut karttojen muutoksista löytyy istallakin,luulisin...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Käytin autoa ohjelmoijalla että jos heppa pari lisää tuohon 535i:seen. Kun kaveri mittasi autoa ennen ohjelmointia sieltä vakiona löytyikin vakion 300 sijaan n 350hv ja vääntökin oli n 50 nm enemmän. Autossa ei löytynyt ennestään mitään viriä. Lisää tuohon ei hirveästi olisi saanut niin jäi vakioksi.
    Mitään vikakoodia ym ei tule niin onko niin että tehdas ilmoittaisi noin alakanttiin lukemat?
    Luotettava penkki? Saikohan tuohon malliin sitä BMW:n performance settiä? Miten se todettiin, että ei ole ennestään viriä? Tuossa performance setissä tulee uusi ecu eli jos oli avaamaton...

    Leave a comment:


  • X800Xl
    replied
    Kyllähän varmasti alakanttiin on arvot ilmoitettu, mutta noin suuret lukemat eivät varmaankaan mene vaatimattomuuden lukuun. Ohjelmoinnilla kun yleensä saa tuon 54 lisähummaa 306 päälle.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Käytin autoa ohjelmoijalla että jos heppa pari lisää tuohon 535i:seen. Kun kaveri mittasi autoa ennen ohjelmointia sieltä vakiona löytyikin vakion 300 sijaan n 350hv ja vääntökin oli n 50 nm enemmän. Autossa ei löytynyt ennestään mitään viriä. Lisää tuohon ei hirveästi olisi saanut niin jäi vakioksi.
    Mitään vikakoodia ym ei tule niin onko niin että tehdas ilmoittaisi noin alakanttiin lukemat?

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Originally posted by pete95zhn View Post
    Tänään tehtiin, homma hoitui odottaessa kahdessa tunnissa. Voin suositella, sekä paikkaa että softaa. Tosin dynolappua ei ole, mutta persdyno väittää virityksen epäonnistuneen, eli tehot eivät ainakaan laskeneet...

    Pitänee keksiä joku keino tehdä kiihtyvyysmittauksia, DL-1 on valitettavasti kiinteässä asennuksessa toisessa autossa.
    Laitoin sinulle yksityisviestin.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Mitähän koodeja se voi antaa jos vuotaa?
    Kuulin että N57S,ään voisi saada valmista tulppaa jostain.
    Sen Egr,n rakenne erilainen kuin Z-moottorin, eli siihen sellainen peitelätkä ei käy.

    Jos näitä S-moottoreita (esim.535d, 299hp) on joku tulpannu, vinkkejä otetaan vastaan.

    -Hannu-
    Sehän voi antaa kaikennäköisiä, kaikki mahdolliset egr koodit ja ilmamäärämittari, paine-anturi, painetta liikaa, liian vähän tms.
    Siellä ei välltämättä tarvi olla edes lisänä minkäänlaista egr koodia vaikka egr:ssä vika olisikin.

    Tulppien metsästys kannattanee aloittaa Ebay:stä, itse ei ole noihin vielä tarvinnu perehtyä.

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Vaikuttaa, koska softa ajaa egr:n kiinni, jos egr on paskainen tai viallinen se jää vuotamaan, jolloin antaa vikakoodeja eikä toimi oikein.

    Tällöin se pitää ihan oikeasti tulpata.

    Mitähän koodeja se voi antaa jos vuotaa?
    Kuulin että N57S,ään voisi saada valmista tulppaa jostain.
    Sen Egr,n rakenne erilainen kuin Z-moottorin, eli siihen sellainen peitelätkä ei käy.

    Jos näitä S-moottoreita (esim.535d, 299hp) on joku tulpannu, vinkkejä otetaan vastaan.

    -Hannu-

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Mikäs tämä mahtoi olla: "279100 swirl flap is offset learn mechanically defective"?

    Harmiton vai pitäiskö tehdä jotain?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by jleinonen View Post
    Näin minäkin sen ajattelen että softa on OK, EGR myös on disabloitu. Vaikuttaako revennyt EGR jos se on pois päältä?
    Vaikuttaa, koska softa ajaa egr:n kiinni, jos egr on paskainen tai viallinen se jää vuotamaan, jolloin antaa vikakoodeja eikä toimi oikein.

    Tällöin se pitää ihan oikeasti tulpata.

    Leave a comment:


  • jleinonen
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.

    Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
    Näin minäkin sen ajattelen että softa on OK, EGR myös on disabloitu. Vaikuttaako revennyt EGR jos se on pois päältä?

    Eropaineanturista tuli mieleen että myös tällaista vikakoodin se antaa silloin tällöin kun siltä sitä ahtopainetta pyytää: 258300 Exhaust Gas Pressure Sensor, signal too high

    Viittaako tuo nyt kuitenkin että se itse anturi on OK, mutta että siellä on oikeasti sitä painetta jossain liian paljon (johtuen esimerkiksi siitä dfp:n tukkoisuudesta?)

    DPF poltot on toimineet ennen softausta hyvin, mutta vikakoodi 244C00 ainakin keskeyttää polton, joten tiedä siitä. Autolla on ajettu ~240tkm joista ohjelmoinnin jälkeen 2500, nyt pari päivää sitten DPF poltosta oli kulunut 700km ja dpf meni tukkoon ensimmäisen kerran.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Juu, eilen vastatessani en edes katsonut mikä tuo koodi on. Sikäli johtuu softasta että jokin väsynyt osa ei enää nostettua ahtopainetta pysty pitämään sisällään/saavuttamaan. Ei ole vielä F-sarjassa tullut vastaan, ja olen minäkin niitä satakunta tehnyt. Äkkiseltään tulisi ensimmäisenä mieleen revennyt EGR.

    Ahtopaineen ylittyminen on kyllä yleisempi, mutta sekin yleensä tupla-ahdetuissa e-sarjassa.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.

    Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
    Juu, olet oikeassa.
    Ahtopaineen säätöön viittaa, positiivinen säätöpoikkeama.
    Tarkoittaa, että vaikka ahdinta sädetään tuottamaan lisää painetta, halutussa haarukassa ei pysytä. Siitä tulee nimikin, painetta säädetään lisää - positiivinen säätöpoikkeama.

    Supparilla voi tieten olla toisenlaisia kokemuksia aiheesta, mutta henkilökohtaisesti minulla, muutaman auton ohjelmoineenakin, kokemus on sellainen, että näissä tapauksissa autoon on tullut mekaaninen vika, joka estää, tai ainakin hidastaa paineen nousua järjestelmässä, aiheuttaen säätöpoikkeaman.
    Tyypillisesti ahtovuoto.

    Softasta johtuvat vaivat tyypillisesti tulevat esiin sellaisella vikakoodilla, kun negatiivinen säätöpoikkeama, se tarkoittaa, että ahtopainetta ei saada millään pidettyä kurissa, vaan painetta vähentävistä toimista huolimatta, se nousee liiaksi, säätöhaarukan ylitse.

    Leave a comment:

Working...
X