F11
F11 525d 340hv/680nm. 25 tkm sitten vaihdettu uusi kaksoismassa ja kytkimeksi tuli CG Performace Kevlar 6 lapainen sintteri. Jurinaa ja luistoa havaittavissa kun vedättää. Muita oireita ei ole. Ilmeisesti kaksoismassa pohjailee? Neuvoja?
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Uusi penkki.100% varmuutta ei tietenkään ole mutta ohjelmoijan mukaan softa näytti vakiolta eikä mitään "lisäpurkkeja" löytynyt.Originally posted by VolvoTDi View PostLuotettava penkki? Saikohan tuohon malliin sitä BMW:n performance settiä? Miten se todettiin, että ei ole ennestään viriä? Tuossa performance setissä tulee uusi ecu eli jos oli avaamaton...
Leave a comment:
-
Performance setin asennus löytyy bmw tietokannasta ja muut karttojen muutoksista löytyy istallakin,luulisin...Originally posted by VolvoTDi View PostLuotettava penkki? Saikohan tuohon malliin sitä BMW:n performance settiä? Miten se todettiin, että ei ole ennestään viriä? Tuossa performance setissä tulee uusi ecu eli jos oli avaamaton...
Leave a comment:
-
Luotettava penkki? Saikohan tuohon malliin sitä BMW:n performance settiä? Miten se todettiin, että ei ole ennestään viriä? Tuossa performance setissä tulee uusi ecu eli jos oli avaamaton...Originally posted by makebm5 View PostKäytin autoa ohjelmoijalla että jos heppa pari lisää tuohon 535i:seen. Kun kaveri mittasi autoa ennen ohjelmointia sieltä vakiona löytyikin vakion 300 sijaan n 350hv ja vääntökin oli n 50 nm enemmän. Autossa ei löytynyt ennestään mitään viriä. Lisää tuohon ei hirveästi olisi saanut niin jäi vakioksi.
Mitään vikakoodia ym ei tule niin onko niin että tehdas ilmoittaisi noin alakanttiin lukemat?
Leave a comment:
-
Kyllähän varmasti alakanttiin on arvot ilmoitettu, mutta noin suuret lukemat eivät varmaankaan mene vaatimattomuuden lukuun. Ohjelmoinnilla kun yleensä saa tuon 54 lisähummaa 306 päälle.
Leave a comment:
-
Käytin autoa ohjelmoijalla että jos heppa pari lisää tuohon 535i:seen. Kun kaveri mittasi autoa ennen ohjelmointia sieltä vakiona löytyikin vakion 300 sijaan n 350hv ja vääntökin oli n 50 nm enemmän. Autossa ei löytynyt ennestään mitään viriä. Lisää tuohon ei hirveästi olisi saanut niin jäi vakioksi.
Mitään vikakoodia ym ei tule niin onko niin että tehdas ilmoittaisi noin alakanttiin lukemat?
Leave a comment:
-
Laitoin sinulle yksityisviestin.Originally posted by pete95zhn View PostTänään tehtiin, homma hoitui odottaessa kahdessa tunnissa. Voin suositella, sekä paikkaa että softaa. Tosin dynolappua ei ole, mutta persdyno väittää virityksen epäonnistuneen, eli tehot eivät ainakaan laskeneet...
Pitänee keksiä joku keino tehdä kiihtyvyysmittauksia, DL-1 on valitettavasti kiinteässä asennuksessa toisessa autossa.
Leave a comment:
-
Sehän voi antaa kaikennäköisiä, kaikki mahdolliset egr koodit ja ilmamäärämittari, paine-anturi, painetta liikaa, liian vähän tms.Originally posted by HannuE60 View PostMitähän koodeja se voi antaa jos vuotaa?
Kuulin että N57S,ään voisi saada valmista tulppaa jostain.
Sen Egr,n rakenne erilainen kuin Z-moottorin, eli siihen sellainen peitelätkä ei käy.
Jos näitä S-moottoreita (esim.535d, 299hp) on joku tulpannu, vinkkejä otetaan vastaan.
-Hannu-
Siellä ei välltämättä tarvi olla edes lisänä minkäänlaista egr koodia vaikka egr:ssä vika olisikin.
Tulppien metsästys kannattanee aloittaa Ebay:stä, itse ei ole noihin vielä tarvinnu perehtyä.
Leave a comment:
-
Originally posted by makkis View PostVaikuttaa, koska softa ajaa egr:n kiinni, jos egr on paskainen tai viallinen se jää vuotamaan, jolloin antaa vikakoodeja eikä toimi oikein.
Tällöin se pitää ihan oikeasti tulpata.
Mitähän koodeja se voi antaa jos vuotaa?
Kuulin että N57S,ään voisi saada valmista tulppaa jostain.
Sen Egr,n rakenne erilainen kuin Z-moottorin, eli siihen sellainen peitelätkä ei käy.
Jos näitä S-moottoreita (esim.535d, 299hp) on joku tulpannu, vinkkejä otetaan vastaan.
-Hannu-
Leave a comment:
-
Mikäs tämä mahtoi olla: "279100 swirl flap is offset learn mechanically defective"?
Harmiton vai pitäiskö tehdä jotain?
Leave a comment:
-
Vaikuttaa, koska softa ajaa egr:n kiinni, jos egr on paskainen tai viallinen se jää vuotamaan, jolloin antaa vikakoodeja eikä toimi oikein.Originally posted by jleinonen View PostNäin minäkin sen ajattelen että softa on OK, EGR myös on disabloitu. Vaikuttaako revennyt EGR jos se on pois päältä?
Tällöin se pitää ihan oikeasti tulpata.
Leave a comment:
-
Näin minäkin sen ajattelen että softa on OK, EGR myös on disabloitu. Vaikuttaako revennyt EGR jos se on pois päältä?Originally posted by suppari View Post244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.
Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
Eropaineanturista tuli mieleen että myös tällaista vikakoodin se antaa silloin tällöin kun siltä sitä ahtopainetta pyytää: 258300 Exhaust Gas Pressure Sensor, signal too high
Viittaako tuo nyt kuitenkin että se itse anturi on OK, mutta että siellä on oikeasti sitä painetta jossain liian paljon (johtuen esimerkiksi siitä dfp:n tukkoisuudesta?)
DPF poltot on toimineet ennen softausta hyvin, mutta vikakoodi 244C00 ainakin keskeyttää polton, joten tiedä siitä. Autolla on ajettu ~240tkm joista ohjelmoinnin jälkeen 2500, nyt pari päivää sitten DPF poltosta oli kulunut 700km ja dpf meni tukkoon ensimmäisen kerran.
Leave a comment:
-
Juu, eilen vastatessani en edes katsonut mikä tuo koodi on. Sikäli johtuu softasta että jokin väsynyt osa ei enää nostettua ahtopainetta pysty pitämään sisällään/saavuttamaan. Ei ole vielä F-sarjassa tullut vastaan, ja olen minäkin niitä satakunta tehnyt. Äkkiseltään tulisi ensimmäisenä mieleen revennyt EGR.
Ahtopaineen ylittyminen on kyllä yleisempi, mutta sekin yleensä tupla-ahdetuissa e-sarjassa.
Leave a comment:
-
Juu, olet oikeassa.Originally posted by suppari View Post244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.
Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.
Ahtopaineen säätöön viittaa, positiivinen säätöpoikkeama.
Tarkoittaa, että vaikka ahdinta sädetään tuottamaan lisää painetta, halutussa haarukassa ei pysytä. Siitä tulee nimikin, painetta säädetään lisää - positiivinen säätöpoikkeama.
Supparilla voi tieten olla toisenlaisia kokemuksia aiheesta, mutta henkilökohtaisesti minulla, muutaman auton ohjelmoineenakin, kokemus on sellainen, että näissä tapauksissa autoon on tullut mekaaninen vika, joka estää, tai ainakin hidastaa paineen nousua järjestelmässä, aiheuttaen säätöpoikkeaman.
Tyypillisesti ahtovuoto.
Softasta johtuvat vaivat tyypillisesti tulevat esiin sellaisella vikakoodilla, kun negatiivinen säätöpoikkeama, se tarkoittaa, että ahtopainetta ei saada millään pidettyä kurissa, vaan painetta vähentävistä toimista huolimatta, se nousee liiaksi, säätöhaarukan ylitse.
Leave a comment:
Leave a comment: