Originally posted by Sie7ben
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuli tilattua tollanen:
Eli focal access bus25, 10" aktiivibasso. Ajatus oli lisätä BMW HIFI -paketin bassontoistoa maltillisesti, asentamalla kapistus takakonttiin hattuhyllyn pohjaan. Näin säästän tavaratilani lähes täysin. Tämä ottaa siis vastaan myös kaiutintasoista signaalia, joten kysymykseni on - mistä sen saan parhaiten? Ei taida bmw:n vahvistinboksissa olla vapaita kaiutinlähtöjä, joten ei haitanne vaikka ottaa esim. takakaiuttimien "rinnalta" signaalin?
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostTuli tilattua tollanen:
[ATTACH]87817[/ATTACH]
Eli focal access bus25, 10" aktiivibasso. Ajatus oli lisätä BMW HIFI -paketin bassontoistoa maltillisesti, asentamalla kapistus takakonttiin hattuhyllyn pohjaan. Näin säästän tavaratilani lähes täysin. Tämä ottaa siis vastaan myös kaiutintasoista signaalia, joten kysymykseni on - mistä sen saan parhaiten? Ei taida bmw:n vahvistinboksissa olla vapaita kaiutinlähtöjä, joten ei haitanne vaikka ottaa esim. takakaiuttimien "rinnalta" signaalin?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
e38 740iA "getrienotprogram"
Peruutin auton talliin. Sammutin, mutta jätin virrat päälle. Yhtäkkiä mittariston viisarit alkoivat "hyppiä" miten sattuu ja ajotietokone herjas: getrienotprogram. Googletin tuota getrienotprogram;ia saaden käsityksen, että tarkottaisi vaihdelaatikon öljyjen jotakin?? liian vähän? Pitäiskö vaihdattaa öljyt? Mitähän noi mittarit hyppelehti? Oliks vaan joku väärähälytys vai onko jotain oikeasti vialla? Talliin on aika jyrkkä nousu ja vaihteiston suodatinhan imee vaihteiston takaosasta. Hörppäskö ilmaa? Syytä huoleen?
Comment
-
-
Originally posted by ekituning View PostPeruutin auton talliin. Sammutin, mutta jätin virrat päälle. Yhtäkkiä mittariston viisarit alkoivat "hyppiä" miten sattuu ja ajotietokone herjas: getrienotprogram. Googletin tuota getrienotprogram;ia saaden käsityksen, että tarkottaisi vaihdelaatikon öljyjen jotakin?? liian vähän? Pitäiskö vaihdattaa öljyt? Mitähän noi mittarit hyppelehti? Oliks vaan joku väärähälytys vai onko jotain oikeasti vialla? Talliin on aika jyrkkä nousu ja vaihteiston suodatinhan imee vaihteiston takaosasta. Hörppäskö ilmaa? Syytä huoleen?
Comment
-
-
Originally posted by Tcdoe View PostE38 oikea etuovi ei aukea. Ovipahvi ei taida irrota oven ollessa kiinni, etureuna menee ainakin aika paljon kojelaudan alle? Onko kokemuksia, saako raotettua sen verran, että oven saa auki? Vai pitääkö tuhota ovipahvi?
Eli aloita tiivisteiden iroittamisesta vaikka "väkivaltisesti" niin sen jälkeen on helpompaa. :think :think :thinkF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
nyt on valtava ongelma.
eli huomasin yks päivä että e38:ni ei pelaa kuin toinen jarruvalo. no poltin pois ja lanka oli ehyt mutta koitin silti uudella polttimolla eikä vieläkään mitään. no mittari käteen ja perkele polttimen kanta on "maassa" koko ajan.
ja ilmeisesti nyt sen takia se TAAS purkaa akkua.
perkele aina jotain vikaa.
kaikki muut valot pelaa normaalisti,ainoastaan vänkärin jarruvalossa se vika.
onko näissä jotain "ongelma-paikkaa" mistä johdot vois murtua ja saada siten kosteutta.?
vai onko ongelma mahdollisesti valomodulissa.?
ajotietokone ei herjaa palaneesta jarru valosta ollenkaan. sekin on sinällään ihme kun mitään herjausta tuosta ei tule.
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postnyt on valtava ongelma.
eli huomasin yks päivä että e38:ni ei pelaa kuin toinen jarruvalo. no poltin pois ja lanka oli ehyt mutta koitin silti uudella polttimolla eikä vieläkään mitään. no mittari käteen ja perkele polttimen kanta on "maassa" koko ajan.
ja ilmeisesti nyt sen takia se TAAS purkaa akkua.
perkele aina jotain vikaa.
kaikki muut valot pelaa normaalisti,ainoastaan vänkärin jarruvalossa se vika.
onko näissä jotain "ongelma-paikkaa" mistä johdot vois murtua ja saada siten kosteutta.?
vai onko ongelma mahdollisesti valomodulissa.?
ajotietokone ei herjaa palaneesta jarru valosta ollenkaan. sekin on sinällään ihme kun mitään herjausta tuosta ei tule.
Mitään yleistä vikapaikkaa noissa johdoissa ei oo, koska ne on kohtuu hyvin suojattuina koko matkalta.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Mitä lähdetään korjaileen kun n. -10 asteen jälkeen keskuslukon kauko-ohjaus ei toimi kuin satunnaisesti. Heti kun auto lämpeää niin se toimii taas ihan oikein mutta jos auton lämpötilan on pakkasen puolella niin ei toimi aina. Vika ei ole avaimessa tai paristoissa ainakaan, jotain autoon liittyvää haetaan. Missä tuon vastaanotin sijaitsee seiskassa?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostMiten mittasit polttimon kummankin nastan olevan maassa? 21W polttimon resistanssi on alle 7 ohmia, joten yleismittarin piippaus-alueella mittari piippaa maan ja plussan välillä, jos polttomo on paikallaan. Tuleeko valojen liittimeen ollenkaan jännitettä jarruvalolle?
Mitään yleistä vikapaikkaa noissa johdoissa ei oo, koska ne on kohtuu hyvin suojattuina koko matkalta.
kävin aiemmin mittailemassa niin nimenomaan tuonne valojen liittimeen ei tule jännitettä sille jarru-polttimelle.
ja jotenki jäi silloin aikasemmissa mittauksissa semmoinen kuva että se oisi "maassa" koko ajan.
Comment
-
Comment