Olisiko jollain tietoa käykö e39:n kattoluukku e38:iin. Jos käy niin onko hankalakin rojekti vaihtaa. Ideana olisi saada siis lasinen kattoluukku normin tilalle. Kiitoksia jo etukäteen...
Ei käy E39:stä. Ja kannattaa muutenkin miettiä, että maksaako vaivaa, koska työhön menee säätöjen kanssa osaavaltakin helposti 6h ja koko luukun runkokin pitää vaihtaa.
Eli focal access bus25, 10" aktiivibasso. Ajatus oli lisätä BMW HIFI -paketin bassontoistoa maltillisesti, asentamalla kapistus takakonttiin hattuhyllyn pohjaan. Näin säästän tavaratilani lähes täysin. Tämä ottaa siis vastaan myös kaiutintasoista signaalia, joten kysymykseni on - mistä sen saan parhaiten? Ei taida bmw:n vahvistinboksissa olla vapaita kaiutinlähtöjä, joten ei haitanne vaikka ottaa esim. takakaiuttimien "rinnalta" signaalin?
Eli focal access bus25, 10" aktiivibasso. Ajatus oli lisätä BMW HIFI -paketin bassontoistoa maltillisesti, asentamalla kapistus takakonttiin hattuhyllyn pohjaan. Näin säästän tavaratilani lähes täysin. Tämä ottaa siis vastaan myös kaiutintasoista signaalia, joten kysymykseni on - mistä sen saan parhaiten? Ei taida bmw:n vahvistinboksissa olla vapaita kaiutinlähtöjä, joten ei haitanne vaikka ottaa esim. takakaiuttimien "rinnalta" signaalin?
Peruutin auton talliin. Sammutin, mutta jätin virrat päälle. Yhtäkkiä mittariston viisarit alkoivat "hyppiä" miten sattuu ja ajotietokone herjas: getrienotprogram. Googletin tuota getrienotprogram;ia saaden käsityksen, että tarkottaisi vaihdelaatikon öljyjen jotakin?? liian vähän? Pitäiskö vaihdattaa öljyt? Mitähän noi mittarit hyppelehti? Oliks vaan joku väärähälytys vai onko jotain oikeasti vialla? Talliin on aika jyrkkä nousu ja vaihteiston suodatinhan imee vaihteiston takaosasta. Hörppäskö ilmaa? Syytä huoleen?
Peruutin auton talliin. Sammutin, mutta jätin virrat päälle. Yhtäkkiä mittariston viisarit alkoivat "hyppiä" miten sattuu ja ajotietokone herjas: getrienotprogram. Googletin tuota getrienotprogram;ia saaden käsityksen, että tarkottaisi vaihdelaatikon öljyjen jotakin?? liian vähän? Pitäiskö vaihdattaa öljyt? Mitähän noi mittarit hyppelehti? Oliks vaan joku väärähälytys vai onko jotain oikeasti vialla? Talliin on aika jyrkkä nousu ja vaihteiston suodatinhan imee vaihteiston takaosasta. Hörppäskö ilmaa? Syytä huoleen?
Saattaa olla syytä huoleen,tuo ilmoitushan tarkoittaa että loota meni vikatilaan.Mutta jos nyt kun ajat auton pois tallista laatikko toimii normaalisti,eikä herjaa getriebeprogrammia enään.Niin eiköhän asia ole kunnossa.Vikakoodit ja öljyt nyt voisi jossain välissä tarkistaa.
E38 oikea etuovi ei aukea. Ovipahvi ei taida irrota oven ollessa kiinni, etureuna menee ainakin aika paljon kojelaudan alle? Onko kokemuksia, saako raotettua sen verran, että oven saa auki? Vai pitääkö tuhota ovipahvi?
E38 oikea etuovi ei aukea. Ovipahvi ei taida irrota oven ollessa kiinni, etureuna menee ainakin aika paljon kojelaudan alle? Onko kokemuksia, saako raotettua sen verran, että oven saa auki? Vai pitääkö tuhota ovipahvi?
Oli takaovi viime kesänä samassa vaiheessa. Ohjeiden mukaan piti saada helposti pahvit irti, joku oli kuitenkin unohtanut pois, että tiivisteet irti ensin.
Eli aloita tiivisteiden iroittamisesta vaikka "väkivaltisesti" niin sen jälkeen on helpompaa. :think :think :think
Ei muuta ongelmaa ole kuin hirvee e38 ja kun ei ostaa saa niin tarttis kuvia, paljon kuvia. Voisko joku ystävällisesti heittää linkkejä joista löytyy e38 pornoa?
"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
eli huomasin yks päivä että e38:ni ei pelaa kuin toinen jarruvalo. no poltin pois ja lanka oli ehyt mutta koitin silti uudella polttimolla eikä vieläkään mitään. no mittari käteen ja perkele polttimen kanta on "maassa" koko ajan.
ja ilmeisesti nyt sen takia se TAAS purkaa akkua.
perkele aina jotain vikaa.
kaikki muut valot pelaa normaalisti,ainoastaan vänkärin jarruvalossa se vika.
onko näissä jotain "ongelma-paikkaa" mistä johdot vois murtua ja saada siten kosteutta.?
vai onko ongelma mahdollisesti valomodulissa.?
ajotietokone ei herjaa palaneesta jarru valosta ollenkaan. sekin on sinällään ihme kun mitään herjausta tuosta ei tule.
eli huomasin yks päivä että e38:ni ei pelaa kuin toinen jarruvalo. no poltin pois ja lanka oli ehyt mutta koitin silti uudella polttimolla eikä vieläkään mitään. no mittari käteen ja perkele polttimen kanta on "maassa" koko ajan.
ja ilmeisesti nyt sen takia se TAAS purkaa akkua.
perkele aina jotain vikaa.
kaikki muut valot pelaa normaalisti,ainoastaan vänkärin jarruvalossa se vika.
onko näissä jotain "ongelma-paikkaa" mistä johdot vois murtua ja saada siten kosteutta.?
vai onko ongelma mahdollisesti valomodulissa.?
ajotietokone ei herjaa palaneesta jarru valosta ollenkaan. sekin on sinällään ihme kun mitään herjausta tuosta ei tule.
Miten mittasit polttimon kummankin nastan olevan maassa? 21W polttimon resistanssi on alle 7 ohmia, joten yleismittarin piippaus-alueella mittari piippaa maan ja plussan välillä, jos polttomo on paikallaan. Tuleeko valojen liittimeen ollenkaan jännitettä jarruvalolle?
Mitään yleistä vikapaikkaa noissa johdoissa ei oo, koska ne on kohtuu hyvin suojattuina koko matkalta.
Mitä lähdetään korjaileen kun n. -10 asteen jälkeen keskuslukon kauko-ohjaus ei toimi kuin satunnaisesti. Heti kun auto lämpeää niin se toimii taas ihan oikein mutta jos auton lämpötilan on pakkasen puolella niin ei toimi aina. Vika ei ole avaimessa tai paristoissa ainakaan, jotain autoon liittyvää haetaan. Missä tuon vastaanotin sijaitsee seiskassa?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Miten mittasit polttimon kummankin nastan olevan maassa? 21W polttimon resistanssi on alle 7 ohmia, joten yleismittarin piippaus-alueella mittari piippaa maan ja plussan välillä, jos polttomo on paikallaan. Tuleeko valojen liittimeen ollenkaan jännitettä jarruvalolle?
Mitään yleistä vikapaikkaa noissa johdoissa ei oo, koska ne on kohtuu hyvin suojattuina koko matkalta.
kävin aiemmin mittailemassa niin nimenomaan tuonne valojen liittimeen ei tule jännitettä sille jarru-polttimelle.
ja jotenki jäi silloin aikasemmissa mittauksissa semmoinen kuva että se oisi "maassa" koko ajan.
371tkm ajettu e38 740ial. etupää ravistaa, kuskinoven vaijeri poikki. onko syytä pelätä kilometrejä, jos moista laitetta olisi ostamassa. mihinkä asti olettais koneen kestävän? tarkoitus olisi moinen siis hakea omalle tontille, mutta epäilyttää hieman.
Comment